Kollontaj Skrevet 21. november #1181 Del Skrevet 21. november Eyr skrev (8 minutter siden): Skjerp deg. Hun tilla DaisyD meninger. Ikke heng deg på du også. Veldig rart at fakta-resistens er applaudert i tråden. Så vidt jeg så var det ingen tillegging av meninger, meningen var veldig tydelig. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet 21. november #1182 Del Skrevet 21. november Kollontaj skrev (38 minutter siden): Du mer enn antydet at personen rakket ned på noen. Brukeren ga et opplysende faktasvar, det vet du godt. Oi, beklager at jeg syntes denne kommentaren var utidig og nedlatende overfor en annen person; Sitat Sånne "meningsmålinger" som nettavisen legger inn i artikler med tendensiøse overskrifter er 100 prosent verdiløse. De sier absolutt ingenting om hva et representativt utvalg av folket mener. Den sier bare hva de mest engasjerte personene som klikket seg inn på en artikkel med en tendensiøs overskrift mener. Det er søppeljournalistikk. Hvis du tror på dette, trenger du å jobbe mye med forholdet ditt til kildekritikk og vurdering av opplysningers troverdighet. 4 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellinoor Skrevet 21. november #1183 Del Skrevet 21. november (endret) --- Endret 28. november av Ellinoor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korpsnerden Skrevet 21. november #1184 Del Skrevet 21. november DaisyD skrev (1 time siden): Oi, beklager at jeg syntes denne kommentaren var utidig og nedlatende overfor en annen person; Tusen takk, jeg er helt enig! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 21. november #1185 Del Skrevet 21. november Eyr skrev (2 timer siden): Skjerp deg. Hun tilla DaisyD meninger. Ikke heng deg på du også. Å. Var det ikke Korpsnerden som ble «tillagt meninger»? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 21. november #1186 Del Skrevet 21. november OsloSS skrev (12 timer siden): Hvis en skulle gjøre en kort oppsummering av kronprinsparets profil så er den i all hovedsak bygget opp rundt Mette Marit. Siden hun er den utadvendte, mens Haakon har vært kappen hennes. En beskjeden anonym skygge. Om noen skulle uttale seg om HM sin egenart så vil de fleste si ingenting. Kanskje noen skulle trekke frem hans engasjement for norsk næringsliv. Mette Marit derimot, har vært solgt inn som en slags Norges Diana. En Gucci-prinsesse med innpass hos Hollywood-kjendiser og elite på øverste hylle. På jetset-reiser og moteshow har folk kunnet beundre bilder av denne vakre prinsessen og hylle hennes valg av kjole og Chanel-veske. "Se så fin hun er". MM har også tatt et valg om å engasjere seg for de svake i samfunnet. For psykisk helse. Mot vold i nære relasjoner. Hun har åpnet og besøkt krisesentre. Dette er jo helt ukompliserte valg. Hun provoserer ingen ved disse engasjementene. Det er som om man skulle være for fred på kloden. Problemet er at når handling ikke følger engasjementet. Da blir det hele hult og falskt. Det er nok å nevne hennes omgang med Jeffrey Epstein, støtten hun ga sin voldelige bror og nå sin sønn. For det er først og fremst støtten til de som sitter på andre siden hun huskes for. Voldsutøverne. Hvor kommer støtten til ofrene når MM er personlig berørt? Jeg er ikke enig i kommentatorer som Anne Holt. At kronprinsparet må ha en kjølig distanse til den pågående straffesaken til Marius. Til det har saken vokset seg for stor. Hadde f.eks. MM tatt brodden av det hele og holdt en pressekonferanse der fokuset ikke var hennes stakkars sønn men mer hos ofrene. At i hennes familie har de problem med vold i nære relasjoner. Og at dette setter henne i en vanskelig situasjon. Javel, så har hun kanskje forhåndsprosedert mot sin sønns fordel. Men da har hun i hvert fall vist at hennes engasjement er ekte. En prinsesse for folket. Hun kan fortsatt være glad i sin sønn, men ta avstand fra hans handlinger. For det er vel ingen som med hånden på hjertet nå kan si at MBH er helt uskyldig og ikke trenger å korrigeres for hvordan han behandler kvinner. Hvor mange tilfeller er vi oppe i nå? Vold mot tre tidligere ex-kjærester og 2, kanskje tre kvinner som hevder seg voldtatt? Tror virkelig kronprinsparet at alle disse lyver? Og i samtlige saker er det politiet som har anmeldt - ikke ofrene selv. Politiet har basert på samtaler og bevismateriale anmeldt, så da blir det vel riktigere å skrive: Tror virkelig kronprinsparet at alle ofrene lyver til politiet, og at politiet lyver omkring alvorlighetsgraden på det de finner i bevismateriale? 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 21. november #1187 Del Skrevet 21. november (endret) https://www.bt.dk/podcast/kongehusetbagkulissen Vi skal liksom ha et monarki, et kongehus for å gi positiv reklame for landet i inn- og utland. Det gjaldt før, det er ikke bildet nå! https://www.aftonbladet.se/podcasts/ab/program/1182 Endret 21. november av Istapp Lagt til en til pod-link. 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 21. november #1188 Del Skrevet 21. november Istapp skrev (6 minutter siden): Og i samtlige saker er det politiet som har anmeldt - ikke ofrene selv. Politiet har basert på samtaler og bevismateriale anmeldt, så da blir det vel riktigere å skrive: Tror virkelig kronprinsparet at alle ofrene lyver til politiet, og at politiet lyver omkring alvorlighetsgraden på det de finner i bevismateriale? Skal det være et retorisk spørsmål? Er det noen grunn til å tro at kronprinsparet ikke anerkjenner det politiet forteller? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet 22. november #1189 Del Skrevet 22. november Istapp skrev (8 timer siden): https://www.bt.dk/podcast/kongehusetbagkulissen Vi skal liksom ha et monarki, et kongehus for å gi positiv reklame for landet i inn- og utland. Det gjaldt før, det er ikke bildet nå! https://www.aftonbladet.se/podcasts/ab/program/1182 Det er trist at det er blitt sånn. Jeg hørte nettopp på Berlingste Tidene sin podcast som en av dere linket til over her et sted. En veldig fin (og trist) diskusjon om fremtiden til det norske kongehuset. I Danmark har det nye kongeparet stor oppslutning mye pga deres synlighet og store arbeidskapasitet. Jeg var inne på det danske kongehusets program og de har oppdrag omtrent hver bidige dag, mange dager har de flere oppdrag. De tar sin gjerning på høyeste alvor, det er tydelig å se. Samtidig så snakket de om det norske kongehuset og de siste måneders utvikling i Marius-saken og hvor altoppslukende den er for det norske kronprinsparet. 3 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 22. november #1190 Del Skrevet 22. november DaisyD skrev (14 timer siden): Det er trist at det er blitt sånn. Jeg hørte nettopp på Berlingste Tidene sin podcast som en av dere linket til over her et sted. En veldig fin (og trist) diskusjon om fremtiden til det norske kongehuset. I Danmark har det nye kongeparet stor oppslutning mye pga deres synlighet og store arbeidskapasitet. Jeg var inne på det danske kongehusets program og de har oppdrag omtrent hver bidige dag, mange dager har de flere oppdrag. De tar sin gjerning på høyeste alvor, det er tydelig å se. Samtidig så snakket de om det norske kongehuset og de siste måneders utvikling i Marius-saken og hvor altoppslukende den er for det norske kronprinsparet. Takk for info Ja det danske kongeparet har nok stor kapasitet og god oppslutning., Det meste er trist med vår kongefamilie nå. Kong Harald er en fabelaktig fin, klok og artig fyr som har nytt de fleste sin respekt i alle de år. Nå må kronprinsen steppe opp, tenker jeg, hvis han skal ha en fremtid som monark. Det holder ikke med føleri fordi Marius er stesønn. Han må gå ut og tale generelt om alle voldsoffer sin sak, om vold i nære relasjoner, om medmenneskelighet, om hvilket samfunn vi ønsker å ha med respekt for hverandre. Det burde ikke være vanskelig. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 23. november #1191 Del Skrevet 23. november (endret) Dagbladet har nominert både Märtha(!) og kongeparet til Årets navn 2024. At de har nominert ML er jo helt bak mål, men skal vi virkelig belønne den totale stillheten fra kongehuset med en utmerkelse? Harald er sjefen for det kongehuset. To sider før dette oppslaget har avisa en dobbeltside med Nora Haukeland, som forteller om hvordan den siste tiden har vært for henne. Den kontrasten er mildt sagt merkelig, Dagbladet. Endret 23. november av Mmmwhatever 22 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet 23. november Forfatter #1192 Del Skrevet 23. november Mmmwhatever skrev (57 minutter siden): Dagbladet har nominert både Märtha(!) og kongeparet til Årets navn 2024. At de har nominert ML er jo helt bak mål, men skal vi virkelig belønne den totale stillheten fra kongehuset med en utmerkelse? Harald er sjefen for det kongehuset. To sider før dette oppslaget har avisa en dobbeltside med Nora Haukeland, som forteller om hvordan den siste tiden har vært for henne. Den kontrasten er mildt sagt merkelig, Dagbladet. Seriøst? Hva ligger i årets navn? Mest skandaler? 16 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 23. november #1193 Del Skrevet 23. november Eyr skrev (21 minutter siden): Seriøst? Hva ligger i årets navn? Mest skandaler? Seriøst. Prisen skal gå til noen som har “utmerket seg spesielt i året som har gått, på en inspirerende og positiv måte.” Tro det eller ei. Eksempler på andre som er nominert er Jens Stoltenberg, Yama Walasmal, Solfrid Koanda og Erling Braut Haaland, så de er mildt sagt i andre kategorier. Og - Tore Strømøy, som jeg forstår like lite av som ML. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 23. november #1194 Del Skrevet 23. november Mmmwhatever skrev (3 minutter siden): Seriøst. Prisen skal gå til noen som har “utmerket seg spesielt i året som har gått, på en inspirerende og positiv måte.” Tro det eller ei. Eksempler på andre som er nominert er Jens Stoltenberg, Yama Walasmal, Solfrid Koanda og Erling Braut Haaland, så de er mildt sagt i andre kategorier. Og - Tore Strømøy, som jeg forstår like lite av som ML. Blir nok Stoltenbergen som stikk av med seieren 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korpsnerden Skrevet 23. november #1195 Del Skrevet 23. november Jeg skjønner ingenting jeg .. MM nominert til jenteprisen, og ML og kongeparet nominert til årets navn???? Hva blir det neste? Mest sexy 2024 til MBH og gründerprisen til DV?? 22 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 23. november #1196 Del Skrevet 23. november Korpsnerden skrev (3 timer siden): Jeg skjønner ingenting jeg .. MM nominert til jenteprisen, og ML og kongeparet nominert til årets navn???? Hva blir det neste? Mest sexy 2024 til MBH og gründerprisen til DV?? Noen prøver å kysse ræv, tenker jeg... 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KroniskEngasjert Skrevet 24. november #1197 Del Skrevet 24. november Hvordan tar IA og SM det oppi fadesen med storebror? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FORFAR Skrevet 24. november #1198 Del Skrevet 24. november (endret) Mmmwhatever skrev (16 timer siden): Dagbladet har nominert både Märtha(!) og kongeparet til Årets navn 2024. At de har nominert ML er jo helt bak mål, men skal vi virkelig belønne den totale stillheten fra kongehuset med en utmerkelse? Harald er sjefen for det kongehuset. To sider før dette oppslaget har avisa en dobbeltside med Nora Haukeland, som forteller om hvordan den siste tiden har vært for henne. Den kontrasten er mildt sagt merkelig, Dagbladet. Jeg trodde dette først var en spøk. Så ser jeg at det slettens ikke er det. Jeg forstår meg ikke på Dagbladet. Mister litt munn og mæle, faktisk... Endret 24. november av FORFAR 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 24. november #1199 Del Skrevet 24. november FORFAR skrev (3 minutter siden): Jeg trodde dette først var en spøk. Så ser jeg at det slettens ikke er det. Jeg forstår meg ikke på Dagbladet. Mister litt munn og mæle, faktisk... Minner om at Dagbladet har felles kjendisdesk med Se og Hør. De er nok begge veldig takknemlige for alle de ekstra klikkene og pengene blant annet oppslagene om Märtha Louise har gitt dem det siste året, så kanskje det forklarer saken? Og når det gjelder kongeparet skyldes det muligens dårlig samvittighet? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 24. november #1200 Del Skrevet 24. november KroniskEngasjert skrev (1 time siden): Hvordan tar IA og SM det oppi fadesen med storebror? Det trur jeg aldri vi for vite. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå