Kollontaj Skrevet 21. november #1141 Del Skrevet 21. november DaisyD skrev (7 minutter siden): Mange som må stemple inn og ut på jobb - de som jobber på fabrikk for eksempel. Andre steder må hver time man jobber utgiftføres på riktig sted. Det var bare for å forklare at de fleste nordmenn jobber mye mer enn det kongefamilien gjør. Det vet vi jo i grunnen ikke, det blir synsing. Klart de er privilegerte og klart det er forskjell på folk, men også ganske klart at hvis man er ute etter å finne alt som er «feil» med jobben de gjør, er det et poeng å telle timer. Da må man nesten finne bedre kilder enn eget hode. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OsloSS Skrevet 21. november #1142 Del Skrevet 21. november Kollontaj skrev (1 time siden): @OsloSS Du glemmer at MM også jobber på kontoret på Slottet, så noen flere dager enn akkurat selve oppdragene jobbes det, selvsagt. Det er jo en viss mulighet for at hun ville vært enda mindre på jobb i en vanlig jobb, med tanke på sykdomshistorikken hennes. Fra https://www.kongehuset.no/program.html?tid=27511&sek=26946 « I tillegg til dette programmet, er De kongelige engasjert i en rekke møter og gjøremål både internt på Slottet og med eksterne samarbeidspartnere. Denne virksomheten fremgår ikke her.» https://www.kongehuset.no/binfil/download2.php?tid=226148 (rapport 2023) Det har du rett i. Men selv om vi dobler antallet. Om hun bruker en hel arbeidsdag (noe som er usannsynlig) på å forberede seg på en kort audiens dagen etter så er hun ikke mange dagene på jobb. Hun har i tillegg hoffet (lakeier, adm, taleskrivere, rådgivere etc) slik at hun ofte kommer til dekket bord. HM har jo selv beskrevet MM i intervju som tiltaksløs (dvs lat). 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 21. november #1143 Del Skrevet 21. november DaisyD skrev (3 minutter siden): Det du nevner der er oppdrag de er ute på. Hvor mange oppdrag som krever store forberedelser er de ute på hvert år? Hva er hensikten med å finne det ut? Det virker som shaming mer enn noe annet. Du får sjekke med noen, hvis det er viktig. OsloSS skrev (Akkurat nå): Det har du rett i. Men selv om vi dobler antallet. Om hun bruker en hel arbeidsdag (noe som er usannsynlig) på å forberede seg på en kort audiens dagen etter så er hun ikke mange dagene på jobb. Hun har i tillegg hoffet (lakeier, adm, taleskrivere, rådgivere etc) slik at hun ofte kommer til dekket bord. HM har jo selv beskrevet MM i intervju som tiltaksløs (dvs lat). Hvordan skulle ellers jobben deres gjøres? Har du konstruktive forslag? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet 21. november #1144 Del Skrevet 21. november Kollontaj skrev (2 minutter siden): Hva er hensikten med å finne det ut? Det virker som shaming mer enn noe annet. Du får sjekke med noen, hvis det er viktig. Hvordan skulle ellers jobben deres gjøres? Har du konstruktive forslag? Nå var det ikke deg jeg svarte - det var en kommentar til Aricia. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 21. november #1145 Del Skrevet 21. november DaisyD skrev (16 minutter siden): Det du nevner der er oppdrag de er ute på. Hvor mange oppdrag som krever store forberedelser er de ute på hvert år? Nei, jeg betrakter rammevilkårene for arbeidshverdagen deres sett under ett. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OsloSS Skrevet 21. november #1146 Del Skrevet 21. november Kollontaj skrev (1 minutt siden): Hva er hensikten med å finne det ut? Det virker som shaming mer enn noe annet. Du får sjekke med noen, hvis det er viktig. Hvordan skulle ellers jobben deres gjøres? Har du konstruktive forslag? Det er et usynlig kronprinspar vi har. De har vært ganske fraværende. Beveget seg bort fra folket. Det holder ikke med et regissert program hvor vi får se MM på vevstolen. Det er ikke bare "en jobb", men en livsoppgave. Som kong Olav og Kong Harald er eksponenter for. Alt for Norge. Men de viser i hele sitt virke at de setter seg selv og sin familie før alt annet. Vi kan ikke ha et fremtidig kongepar som må avlyse representasjonsoppgaver for å sitte barnevakt for en voksen narkoman sønn. Appåtil hyperkriminell. Vi har jo en kronprinsesse som ikke engang etter 20+ år har lært seg kongelig kutyme. Mitt konstruktive forslag? Avskaff monarkiet. Det har gått greit så lenge det varte. Siden kong Olav og kong Harald har gjort en så bra figur som de har gjort. Men de som har kommet etter de har vist hvor sårbar denne avleggse styreformen er. Vi trenger ikke en eksklusiv familie med tilgang på super-nav som går i arv. 16 1 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet 21. november #1147 Del Skrevet 21. november OsloSS skrev (25 minutter siden): Det er et usynlig kronprinspar vi har. De har vært ganske fraværende. Beveget seg bort fra folket. Det holder ikke med et regissert program hvor vi får se MM på vevstolen. Det er ikke bare "en jobb", men en livsoppgave. Som kong Olav og Kong Harald er eksponenter for. Alt for Norge. Men de viser i hele sitt virke at de setter seg selv og sin familie før alt annet. Vi kan ikke ha et fremtidig kongepar som må avlyse representasjonsoppgaver for å sitte barnevakt for en voksen narkoman sønn. Appåtil hyperkriminell. Vi har jo en kronprinsesse som ikke engang etter 20+ år har lært seg kongelig kutyme. Mitt konstruktive forslag? Avskaff monarkiet. Det har gått greit så lenge det varte. Siden kong Olav og kong Harald har gjort en så bra figur som de har gjort. Men de som har kommet etter de har vist hvor sårbar denne avleggse styreformen er. Vi trenger ikke en eksklusiv familie med tilgang på super-nav som går i arv. Veldig bra skrevet 😊 7 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 21. november #1148 Del Skrevet 21. november OsloSS skrev (18 minutter siden): Det er et usynlig kronprinspar vi har. De har vært ganske fraværende. Beveget seg bort fra folket. Det holder ikke med et regissert program hvor vi får se MM på vevstolen. Det er ikke bare "en jobb", men en livsoppgave. Som kong Olav og Kong Harald er eksponenter for. Alt for Norge. Men de viser i hele sitt virke at de setter seg selv og sin familie før alt annet. Vi kan ikke ha et fremtidig kongepar som må avlyse representasjonsoppgaver for å sitte barnevakt for en voksen narkoman sønn. Appåtil hyperkriminell. Vi har jo en kronprinsesse som ikke engang etter 20+ år har lært seg kongelig kutyme. Mitt konstruktive forslag? Avskaff monarkiet. Det har gått greit så lenge det varte. Siden kong Olav og kong Harald har gjort en så bra figur som de har gjort. Men de som har kommet etter de har vist hvor sårbar denne avleggse styreformen er. Vi trenger ikke en eksklusiv familie med tilgang på super-nav som går i arv. Eneste jeg er enig i er at vi bør bli en republikk, argumentene dine er jeg ikke enige i, begge fremstår synlige og tydelige for meg. At jeg er uenig i at vi trenger et kongehus, klarer jeg å se forbi. Hva som har skjedd mht kommunikasjon den siste tiden, kan diskuteres, men jeg mener fortsatt at det er ikke så mye de kan si før politiet og påtalemyndighetene har gjort sin jobb. Fikk ikke sitert fra rapporten, men synes det er litt greit å vite hva som er kongehusets viktigste oppgave (siden det har vært «diskutert» ganske mye her i tråden). kilde: https://www.kongehuset.no/binfil/download2.php?tid=226148 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korpsnerden Skrevet 21. november #1149 Del Skrevet 21. november "Har du mistet tilliten til kronprinsparet" spørres det i en meningsmåling, og av de 30 k som har svart så langt svarer 67% ja Link: Så var han ikke immun likevel 11 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 21. november #1150 Del Skrevet 21. november Har kopiert en FB-post av Anne Holt som jeg synes er beskrivende: Mye er nitrist med denne #mariusgate. Det forunderlige er imidlertid dette stadige og økende maset om at kronprinsparet, og endog kongeparet, «må si noe», «må ta regi», «komme ut av tausheten». Jeg våger påstanden: UANSETT hva de hadde gjort, ville de blitt møtt med gjallende kritikk. Når det gjelder kongeparet er det jo helt opplagt: selvsagt skal og kan ikke de si noe om saken. Den berører ikke deres oppdrag gitt av folket/grunnloven. Når det gjelder kronprinsparet, kan man se for seg følgende hypotetiske scenarier: 1. De uttaler seg allerede 6. august, da den første pågripelsen av MBH ble kjent. De tar avstand fra all vold og hærverk. For ikke helt å falle sin sønn/stesønn i ryggen, sier de at han alltid vil være gutten deres (hvilket han selvsagt alltid vil være). Resultat: Ramaskrik over at kronprinsparet uttaler seg om en pågående straffesak. Spekulasjoner om i hvilken kapasitet de uttaler seg. Som foreldre? Som regenter in spe? Som en blanding? Klarer de ikke å holde rollene fra hverandre? 2. De uttaler seg om saken den 14. august, da MBH selv sender ut en slags pressemelding der han innrømmer deler av siktelsen. Kronprinsparet tar fortsatt avstand fra vold og hærverk. I tillegg tar de avstand fra rusmisbruk. Resultat: Ramaskrik over at kronprinsparet uttaler seg om en pågående straffesak. Spekulasjoner om i hvilken kapasitet de uttaler seg. Som foreldre? Som regenter in spe? Som en blanding? Klarer de ikke å holde rollene fra hverandre? Hvor mye har de visst om dette rusmisbruket? Hva har de gjort for å hjelpe sønnen? Hvorfor i all verden sier de A, men ikke B? 3. De uttaler seg etter 20. august, da to nye fornærmede er avhørt av politiet. De kommer med liknende historier som den fra den første fornærmede på Frogner. Kronprinsparet understreker alvoret i saken, de tar fortsatt, og nå ettertrykkelig, avstand fra vold, vold i nære relasjoner, drapstrusler og generell dårlig oppførsel. Men Marius er fortsatt deres sønn, og de håper på en rettferdig og korrekt behandling hos påtalemyndighet og domstoler. Resultat: Ramaskrik over at kronprinsparet uttaler seg om en pågående straffesak. Spekulasjoner om i hvilken kapasitet de uttaler seg. Som foreldre? Som regenter in spe? Som en blanding? Klarer de ikke å holde rollene fra hverandre? Hva har de gjort for å hjelpe sønnen? Hvorfor i all verden sier de A og ike B? Hvordan har MBH egentlig klart seg disse årene? Er det skattebetalerne som har kunnet sørge for denne kostbare livsførselen? Har han bodd gratis på Skaugum? Har de egentlig gitt opp gutten for lenge siden, han nærmer seg 30? 4. De uttaler seg sist helg etter at siktelsen blir utvidet til også å omfatte voldtekt uten samleie. Eller etter at den ytterligere utvides med et nytt tilfelle av det samme. Eller etter at kjennelsen om varetektsfengsling blir avsagt. Resultat: Ramaskrik… Jeg trenger ikke fortsette. Konklusjon: Kronprinsparet er nå i en helt umulig situasjon. Åpner de døra med skiltet «Gi mediene det mediene vil ha», går det antakelig helt over styr. Det gjør det for så vidt allerede, men av to onder skjønner jeg VELDIG godt at de (foreløpig) holder den døra stengt. Med lås og slå. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet 21. november #1151 Del Skrevet 21. november Kollontaj skrev (3 minutter siden): Eneste jeg er enig i er at vi bør bli en republikk, argumentene dine er jeg ikke enige i, begge fremstår synlige og tydelige for meg. At jeg er uenig i at vi trenger et kongehus, klarer jeg å se forbi. Hva som har skjedd mht kommunikasjon den siste tiden, kan diskuteres, men jeg mener fortsatt at det er ikke så mye de kan si før politiet og påtalemyndighetene har gjort sin jobb. Fikk ikke sitert fra rapporten, men synes det er litt greit å vite hva som er kongehusets viktigste oppgave (siden det har vært «diskutert» ganske mye her i tråden). kilde: https://www.kongehuset.no/binfil/download2.php?tid=226148 Det er kongehusets ambisjoner. Hvor mange representasjoner har de hatt internasjonalt de siste årene når det kommer til å fremme norske interesser? 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet 21. november #1152 Del Skrevet 21. november Korpsnerden skrev (1 minutt siden): "Har du mistet tilliten til kronprinsparet" spørres det i en meningsmåling, og av de 30 k som har svart så langt svarer 67% ja Link: Så var han ikke Må seie meg enig med Simmonsen. Min tillit er mest ødelagt grunna handtering av ML og Durek. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 21. november #1153 Del Skrevet 21. november DaisyD skrev (1 minutt siden): Det er kongehusets ambisjoner. Hvor mange representasjoner har de hatt internasjonalt de siste årene når det kommer til å fremme norske interesser? Det kan du finne på sidene deres. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet 21. november #1154 Del Skrevet 21. november oss-to skrev (Akkurat nå): Må seie meg enig med Simmonsen. Min tillit er mest ødelagt grunna handtering av ML og Durek. Ja, og det norske folk spør seg hvordan dette kan skje. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet 21. november #1155 Del Skrevet 21. november Kollontaj skrev (Akkurat nå): Det kan du finne på sidene deres. Javel - så du har ikke sjekket fakta - kun sitert fra kongehusets egne sider? 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 21. november #1156 Del Skrevet 21. november (endret) DaisyD skrev (17 minutter siden): Javel - så du har ikke sjekket fakta - kun sitert fra kongehusets egne sider? ? Hvis du er interessert i timer og dager som direkte er tilknyttet «norske interesser utenlands» som du spør om, får du sjekke selv. Endret 21. november av Kollontaj 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet 21. november #1157 Del Skrevet 21. november Kollontaj skrev (44 minutter siden): ? Hvis du er interessert i timer og dager som direkte er tilknyttet «norske interesser utenlands» som du spør om, får du sjekke selv. Våren 2022 var kronprinsparet i Sverige på offisielt besøk - for å styrke forholdet mellom landene. Etter det må vi tilbake til 2018 da kronprinsparet var på reise til Blatikum. Så var kronprinsen på reise til Mosambik i 2020. Det går noen år mellom hver gang det representeres i utlandet. 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OsloSS Skrevet 21. november #1158 Del Skrevet 21. november Hvis en skulle gjøre en kort oppsummering av kronprinsparets profil så er den i all hovedsak bygget opp rundt Mette Marit. Siden hun er den utadvendte, mens Haakon har vært kappen hennes. En beskjeden anonym skygge. Om noen skulle uttale seg om HM sin egenart så vil de fleste si ingenting. Kanskje noen skulle trekke frem hans engasjement for norsk næringsliv. Mette Marit derimot, har vært solgt inn som en slags Norges Diana. En Gucci-prinsesse med innpass hos Hollywood-kjendiser og elite på øverste hylle. På jetset-reiser og moteshow har folk kunnet beundre bilder av denne vakre prinsessen og hylle hennes valg av kjole og Chanel-veske. "Se så fin hun er". MM har også tatt et valg om å engasjere seg for de svake i samfunnet. For psykisk helse. Mot vold i nære relasjoner. Hun har åpnet og besøkt krisesentre. Dette er jo helt ukompliserte valg. Hun provoserer ingen ved disse engasjementene. Det er som om man skulle være for fred på kloden. Problemet er at når handling ikke følger engasjementet. Da blir det hele hult og falskt. Det er nok å nevne hennes omgang med Jeffrey Epstein, støtten hun ga sin voldelige bror og nå sin sønn. For det er først og fremst støtten til de som sitter på andre siden hun huskes for. Voldsutøverne. Hvor kommer støtten til ofrene når MM er personlig berørt? Jeg er ikke enig i kommentatorer som Anne Holt. At kronprinsparet må ha en kjølig distanse til den pågående straffesaken til Marius. Til det har saken vokset seg for stor. Hadde f.eks. MM tatt brodden av det hele og holdt en pressekonferanse der fokuset ikke var hennes stakkars sønn men mer hos ofrene. At i hennes familie har de problem med vold i nære relasjoner. Og at dette setter henne i en vanskelig situasjon. Javel, så har hun kanskje forhåndsprosedert mot sin sønns fordel. Men da har hun i hvert fall vist at hennes engasjement er ekte. En prinsesse for folket. Hun kan fortsatt være glad i sin sønn, men ta avstand fra hans handlinger. For det er vel ingen som med hånden på hjertet nå kan si at MBH er helt uskyldig og ikke trenger å korrigeres for hvordan han behandler kvinner. Hvor mange tilfeller er vi oppe i nå? Vold mot tre tidligere ex-kjærester og 2, kanskje tre kvinner som hevder seg voldtatt? Tror virkelig kronprinsparet at alle disse lyver? 12 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 21. november #1159 Del Skrevet 21. november DaisyD skrev (50 minutter siden): Våren 2022 var kronprinsparet i Sverige på offisielt besøk - for å styrke forholdet mellom landene. Etter det må vi tilbake til 2018 da kronprinsparet var på reise til Blatikum. Så var kronprinsen på reise til Mosambik i 2020. Det går noen år mellom hver gang det representeres i utlandet. Tja, mellom 2020 og 2022 var det en liten pandemi. Var ikke HM av gårde akkurat nå? (Forøvrig ganske uinteressant tema.) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julia20 Skrevet 21. november #1160 Del Skrevet 21. november OsloSS skrev (3 timer siden): Det har du rett i. Men selv om vi dobler antallet. Om hun bruker en hel arbeidsdag (noe som er usannsynlig) på å forberede seg på en kort audiens dagen etter så er hun ikke mange dagene på jobb. Hun har i tillegg hoffet (lakeier, adm, taleskrivere, rådgivere etc) slik at hun ofte kommer til dekket bord. HM har jo selv beskrevet MM i intervju som tiltaksløs (dvs lat). Måtte søke opp det angående tiltaksløs. Dette sa han faktisk i sin bryllupstale om henne. https://www.kongehuset.no/tale.html?tid=96576 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå