Gå til innhold

Kongehuset og de øvrige.

Eyr

Anbefalte innlegg

FORFAR skrev (På 16.11.2024 den 2.55):

Var dette besøket regnet av privat karakter, eller var det et offisielt oppdrag? 

Dersom det var et offisielt oppdrag vitner dette om en uheldig utvikling. 

Som jeg skrev I en annen tråd: Vi er absolutt tjent med uavhengig presse, især i en tid som denne.

Og hvor er politikerne våre? Hvor lenge skal befolkningen betale for denne galskapen? Vi har en haug av folk som står i matkø, og som heller skulle hatt disse pengene. Når pressen ikke får overvære arrangementene er det virkelig ingen vits i å ha dette sirkuset lenger.

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Purple Basil skrev (10 timer siden):

Og hvor er politikerne våre? Hvor lenge skal befolkningen betale for denne galskapen? Vi har en haug av folk som står i matkø, og som heller skulle hatt disse pengene. Når pressen ikke får overvære arrangementene er det virkelig ingen vits i å ha dette sirkuset lenger.

Du må ikke glemme at mange av våre stortingspolitikere er på godfot med de kongelige. Invitasjoner til bursdagsfeiringer, bryllup, stortingsmiddager etc hvor de er tett på de kongelige. Klart det gjør noe med en. 
Jeg blir overrasket om det overhodet kommer noe fra den kanten bortsett fra noen håndfulle ihuga anti-monarkister fra Rødt og SV.

Politikerne kan late som at alt er normalt. Men det finnes grenser hvor lenge de kan stikke hodet i sanden.

Monarkiet er i en dyp krise i Norge. Som et eventyr hentet ut fra Keiserens nye klær.
Dessverre er det kronprinsparet som er iferd med å kjøre kongehuset i grøfta.

Takket være Mette Marit "jeg står godt i kritikken"-kronprinsessen, og Haakon Magnus, tøffelhelt og tåkeprinsen. Så fremstår kronprinsparet nå som høye beskyttere av narkokriminalitet, tyveri, misbruk av fellesskapets midler, drapstrusler, familievold og voldtekt. Listen er lang. 
Og forvent at dette er bare starten. Siden pressen ikke lenger freder kongehuset. Nå kommer alt frem.
Skal bli interessant å se hvor ekstremt kronprinsparet, MM i særdeleshet, har fungert som tilretteleggere og beskyttere i alle disse årene.  

Endret av OsloSS
.
  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for de som ikke skulle få med seg det er det ikke tvil om hva de største avisene i Sverige, Danmark, Nederland, England, Tyskland, Frankrike etc har som headliner fra det norske kongehuset akkurat nå. Til og med breaking news. 
Marius ikke kongelig? De har i hvert fall fått med seg han bor på en av de kongelige residenser, på Skaugum. 
Nå er ikke norgesreklamen fra den norske kongefamilien en smilende MM med kongelig diadem på hodet. Men overskrifter som "Royal rape". 
Er ikke intensjonen med det norske kongehuset at de skal representere Norge på en bra måte?

IMG_6962.png

IMG_6959.png

• Liker 8
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kronprinsessen har ingen offisielle oppdrag resten av november.

Gode dager eller blir alt skjult nå?

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (47 minutter siden):

Kronprinsessen har ingen offisielle oppdrag resten av november.

Gode dager eller blir alt skjult nå?

Hun sitter sikkert på Skaugum, aka Mette Marit-Festning, og uffer og skriker ut eder og galle over at politiet kunne være så slemme å gå til pågripelse av gullgutten sin dagen før planlagt ny reise til London-rehab. Hun hadde nok en naiv forestilling om at London-rehab skulle redde sønnen hennes og hun kunne få sitte i fred på vevstolen uten å forholde seg til folkets misnøye. 
Hun hadde sikkert krysset av London-rehab for hele november i kalenderen ,og nå gikk de planene i vasken. 
Får håpe kronprinsen ikke går lei av henne for hennes egen del. 

• Liker 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det to medlemmer av kongefamilien som er anmeldt for voldtekt (Durek ble anmeldt for 14 dager siden). 

• Liker 13
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OsloSS skrev (1 time siden):

Hun sitter sikkert på Skaugum, aka Mette Marit-Festning, og uffer og skriker ut eder og galle over at politiet kunne være så slemme å gå til pågripelse av gullgutten sin dagen før planlagt ny reise til London-rehab. Hun hadde nok en naiv forestilling om at London-rehab skulle redde sønnen hennes og hun kunne få sitte i fred på vevstolen uten å forholde seg til folkets misnøye. 
Hun hadde sikkert krysset av London-rehab for hele november i kalenderen ,og nå gikk de planene i vasken. 

Evt mye tid til å poste på KG og rydde huset til Marius så det er plettfritt når han kommer tilbake. Kanskje hun vever en ny løper til ham også? 

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sirkusmannen HM han formidler at han skulle ønske han "var hos Mette, han savner henne".

Flere og flere av Norges befolkning savner en uttalelse formelt fra sirkuset generelt og gjerne en av sirkusdirektørene (kongen eller HM). For meg er de så lite kongelige nå, at det kun er kongen og dronningen og kongens søster, som har et snev av noe "opphøyet" å se opp til. Resten er faktisk verre enn de fleste i min videste omkrets, så jeg håper politikerne kan ha "baller" nok til å fremme en folkeavstemning om videre styreform for fremtiden. Det blir lavmål om politikernes egen nytte av sosial omgang med bermen skal være førende, dette angår oss alle og dette burde vi få stemt over rimelig kjapt.  

• Liker 22
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (23 minutter siden):

Og sirkusmannen HM han formidler at han skulle ønske han "var hos Mette, han savner henne".

Flere og flere av Norges befolkning savner en uttalelse formelt fra sirkuset generelt og gjerne en av sirkusdirektørene (kongen eller HM). For meg er de så lite kongelige nå, at det kun er kongen og dronningen og kongens søster, som har et snev av noe "opphøyet" å se opp til. Resten er faktisk verre enn de fleste i min videste omkrets, så jeg håper politikerne kan ha "baller" nok til å fremme en folkeavstemning om videre styreform for fremtiden. Det blir lavmål om politikernes egen nytte av sosial omgang med bermen skal være førende, dette angår oss alle og dette burde vi få stemt over rimelig kjapt.  

Her er det vi snakket litt om tidligere i tråden: Plutselig er kronprinsen personlig på TV: Han savner Mette.  Hvorfor sier han det? 

Det ligger helt klart en appell bak disse ordene. 

• Liker 19
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan de løser julefeiringen i år jeg. Blir det "her står vi samlet sammen alle som en" eller blir det noen her og noen der, noen i Norge og noen i utlandet (og kanskje en og annen i kasjotten)? 

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OsloSS skrev (9 timer siden):

Godt å få ut litt gruff?

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser for meg at Mette er rimelig forbanna for tiden… ikke på sin sønn som er tiltalt for voldtekt, vold osv, men på pressen og på det norske folk. Hun har en veldig ovenfra-og ned holdning, og klarer nok ikke å se det virkelige problemet her

Endret av Klappe
Skrivefeil
  • Liker 22
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Mette og sønnen ødelagt kongehuset nå så blir jeg sur!

Nå ble moren "reddet" ut av elendigheten av kongehuset når hun ble sammen konprinsen, hun burde visst for leeenge siden hvordan det ble når sønnen kom på kjøret... 

• Liker 3
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe skrev (30 minutter siden):

Ser for meg at Mette er rimelig forbanna for tiden… ikke på sin sønn som er tiltalt for voldtekt, vold osv, men på pressen og på det norske folk. Hun har en veldig ovenfra-og ned holdning, og klarer nok ikke å se det virkelige problemet her

Jeg håper hun er litt forbanna på sin sønn også, for fytti grisen...

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Jeg håper hun er litt forbanna på sin sønn også, for fytti grisen...

Det vil jeg så absolutt si er en mer logisk slutning enn at hun sitter hjemme og forbanner politi og media, særlig politiet. Det anser jeg som rimelig utopisk når sønnen er under etterforskning for særdeles grove og omfattende voldsforhold.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Det vil jeg så absolutt si er en mer logisk slutning enn at hun sitter hjemme og forbanner politi og media, særlig politiet. Det anser jeg som rimelig utopisk når sønnen er under etterforskning for særdeles grove og omfattende voldsforhold.

Det virker som hun har vært forbanna på media lenge, fra da hun måtte «forklare» sitt tidligere utsvevende liv, til hun skrev brev om at pressen måtte la Marius være i fred. Men jeg håper jo hun er litt forbanna på sønnen. Han virker jo rett og slett grenseløs.. 

• Liker 8
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe skrev (54 minutter siden):

Det virker som hun har vært forbanna på media lenge, fra da hun måtte «forklare» sitt tidligere utsvevende liv, til hun skrev brev om at pressen måtte la Marius være i fred. Men jeg håper jo hun er litt forbanna på sønnen. Han virker jo rett og slett grenseløs.. 

Det kan så være, om det medfører riktighet. Det er allikevel et rimelig godt stykke fra den/de situasjonene til det alvoret de nå står overfor. Med det voldsomme trøkket som har vært og med politiet som sitter på tilstrekkelig grunnlag for å ta ut siktelser, tenker jeg gjetninger om f.eks benektelse ikke holder vann. Det er en grense for hvor lenge en kan benekte presenterte forhold. Da blir det alternative forklaringssporet fort innenfor kynisme, altså at hun skulle mangle empati, og nærmest være over i det dyssosiale. En temmelig bisarr påstand, i så fall. Det er mer nærliggende å se for seg velkjente reaksjoner som sinne (mot sønnen, evt mot livet - livets motgang), skam, fortvilelse, sorg, frustrasjon, avmakt, bekymring, frykt, morskjærlighet på tross av ol. Det helt uavhengig av ansikt utad om "å stå godt i kritikken", deres valgte strategi om å skille privatliv fra offisielle plikter, samt overlate saken til rettsapparatet. Så nei, jeg tror ikke hun sitter over vevstolen i virkelighetsfjern tåke og mediehat.  

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (16 timer siden):

Enig med deg.

Norges folkevalgte må ta inn over seg hva som skjer i kongehuset, og at støtte til monarkiet faller som en sten. Å ikke forholde seg til realitetene som utspiller seg som et togkrasj i sakte fart er i så fall en total realitetsfornektelse. Å praktisere et konstitusjonelt monarki er fundamentert på støtten de har i folket, og monarkiet er følgelig basert på hvilken støtte de faktisk måtte ha/ ikke ha fra Norges befolkning. Det vil være å ignorere virkeligheten om ikke våre politikere innser følgene av skandalen som har rammet kongehuset, og dernest landet vårt. En folkeavstemming bør settes på dagsorden innen rimelig tid. 

Kronprins HM synes å ikke klare å skille rolle og privatliv. Det å forlate sine plikter og oppgaver som regent for å følge sin stesønn på en reise til London er oppsiktsvekkende. Han er dd. på reise til Jamaica, og ble intervjuet om saken MBH for reaksjon på denne. 
Sitat;

«– Det er alvorlige anklager som Marius nå står overfor. I dag tenker vi selvfølgelig på alle de berørte, sier kronprinsen til statskanalen. 

– Jeg skulle gjerne vært hjemme sammen med Mette i dag. Jeg savner henne, sier han videre.»

Det er kronprinsen på jobb som uttaler seg, og den første delen er korrekt og en god reaksjon som også inkluderer ofrene. 
Imidlertid kunne han med god vurderingsevne ha spart å formidle sine private, personlige følelser til MM til en privat telefonsamtale. Å trøste sin kone gjennom media i denne saken er oppsiktsvekkende. Det handler om å skille jobb og privatliv. 
Selvsagt forstår man at hele situasjonen er belastende for alle involverte, også kronprinsparet. Så langt har de ikke evnet å håndtere problemkomplekset på en god måte, snarere helt motsatt, hvilket er utfordrende å forstå gitt alle rådgiverne de har tilgang til å konsultere. 

• Liker 7
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...