Orly Skrevet 9. november #1021 Del Skrevet 9. november NordreSving skrev (3 timer siden): Som sagt bekrefter du hypotesen min om at innlegget mitt ville falle noen som «synes MM gjør en god jobb» tungt for brystet. Jeg burde tippe lotto, så treffsikkert er det hvem som reagerte på innlegget inkl @Aricia og @Orly. Inkludert behovet for å rykke ut med litt nedlatende brukerdebatt fra noen. Dette er ikke å gjøre en god jobb. En vesentlig del av jobben, som hun har hatt i en god del år, er å holde tale/innlegg eller si noen velvalgte ord. Når du må lese fra manus selv i innledningen der du sier velkommen og at du gleder deg, da er det flaut. Det å lære å holde tale er mulig. Påstanden er at MM er en dame med mye empati som brenner for psykisk helse. Vel da burde det være mulig å fremstå noe mer genuin enn hun gjorde her. At noen ikke heller på dette helt åpenbare punktet greier å se det kritikkverdige i dette som går direkte på JOBBUTFØRELSEN hennes. Merk det siste; det går ikke på henne som mor eller person, men på kvaliteten på jobben hennes. Hvis jeg skal stave det så kalles det legitim kritikk. Må du gi deg med den uredelige debattteknikken din! Hvor har jeg skrevet at hun gjør en fantastisk jobb, jeg bare gidder ikke kritisere alt sånn som enkelte andre, slutt å ilegge meg ting jeg ikke har sagt . 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 9. november #1022 Del Skrevet 9. november Villroses hage skrev (18 minutter siden): Oppfatter flere av trådteltakerne slik, at når kronprinsparet (endelig) skulle fronte et prisverdig arrangement, så "slaktes" kronprinsessens innsats ned på detaljnivå. Som om talen og taleevnen (og ikke minst taleforberedelsene) er det vesentlige ved denne middagen. Undertegnende oppfatter velkomsttalen som helt grei, hverken mer eller mindre. Jeg hevder altså ikke at talen var strålende, eller at kronprinsessen er en gudbenådet taler. Men behøver hun å være det? Kanskje hennes smule klønethet faktisk får gjestene til å slappe av? Et gjestebud hos kongelige kan fort føles stivt. Kronprinsparet gir inntrykk av å være et hyggelig vertskap. Som selvfølgelig er en del av deres jobb. Godt skrevet 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellinoor Skrevet 9. november #1023 Del Skrevet 9. november (endret) --- Endret 28. november av Ellinoor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellinoor Skrevet 9. november #1024 Del Skrevet 9. november (endret) --- Endret 28. november av Ellinoor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krimskrans Skrevet 9. november #1025 Del Skrevet 9. november Kattedama skrev (1 time siden): Fordi ulikhetene, kulturen og utilfredsheten er større her enn i foreks Island og Finland. Det er derfor større grobunn for at noen tilsvarende klovnen Trump og hans følgere kan få grobunn her. Finland er blant annet kåret til verdens lykkeligste land, Norge på en 7 plass. Vi er i bunnsjiktet av de nordiske landene. Og dette skal den norske kongefamilien frelse oss fra? 😂😂😂 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 9. november #1026 Del Skrevet 9. november Orly skrev (1 time siden): Må du gi deg med den uredelige debattteknikken din! Hvor har jeg skrevet at hun gjør en fantastisk jobb, jeg bare gidder ikke kritisere alt sånn som enkelte andre, slutt å ilegge meg ting jeg ikke har sagt . Tror du siterer feil person her. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 9. november #1027 Del Skrevet 9. november Ellinoor skrev (35 minutter siden): Hva er egentlig din ratio mellom innlegg om sak og innlegg om andre brukere? 1:10? 1:100? Må gjerne vise utregning her. Og så se deg i speilet. Diskuterer du sak nå? 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellinoor Skrevet 9. november #1028 Del Skrevet 9. november (endret) --- Endret 28. november av Ellinoor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 9. november #1029 Del Skrevet 9. november NordreSving skrev (18 minutter siden): Tror du siterer feil person her. Nei det gjorde jeg ikke 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 9. november #1030 Del Skrevet 9. november Orly skrev (1 time siden): Må du gi deg med den uredelige debattteknikken din! Hvor har jeg skrevet at hun gjør en fantastisk jobb, jeg bare gidder ikke kritisere alt sånn som enkelte andre, slutt å ilegge meg ting jeg ikke har sagt . NordreSving skrev (39 minutter siden): Tror du siterer feil person her. Orly skrev (20 minutter siden): Nei det gjorde jeg ikke Da må du nesten forklare hvor jeg har påstått at du har skrevet at «hun gjør en fantastisk jobb»? Og dermed tillagt deg meninger. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 9. november #1031 Del Skrevet 9. november Villroses hage skrev (2 timer siden): Oppfatter flere av trådteltakerne slik, at når kronprinsparet (endelig) skulle fronte et prisverdig arrangement, så "slaktes" kronprinsessens innsats ned på detaljnivå. Som om talen og taleevnen (og ikke minst taleforberedelsene) er det vesentlige ved denne middagen. Undertegnende oppfatter velkomsttalen som helt grei, hverken mer eller mindre. Jeg hevder altså ikke at talen var strålende, eller at kronprinsessen er en gudbenådet taler. Men behøver hun å være det? Kanskje hennes smule klønethet faktisk får gjestene til å slappe av? Et gjestebud hos kongelige kan fort føles stivt. Kronprinsparet gir inntrykk av å være et hyggelig vertskap. Som selvfølgelig er en del av deres jobb. Mener du det alvorlig? At «en smule klønethet» er det vi skal rose kronprinsessen for? At hun skal bruke det som en strategi for å få «gjestene til å slappe av»? Hva tenker du da om Dronningen, som er til fingerspissene korrekt? Burde hun snuble litt ordene og slække litt på kutymen for å få gjestene til å slappe av? Burde hun kritiseres for å alltid føre seg med verdighet og dermed få folk til å føle seg litt utilpass. Alle disse høflighetsgreiene og bukke, nikke, neie. Erre så nøye? Spøk til side; jeg synes det er et interessant spørsmål, dette spennet mellom folkelighet og opphøyethet. For er det ikke nettopp dette som står i fullt flomlys nå? Skal vi forvente at de viser seg privilegiene verdig, eller ønsker vi heller et nedpå kongehus der de oppfører seg som helt vanlige folk, eller som faktisk har mer elendig dømmekraft enn den gjengse nordmann? 16 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 9. november #1032 Del Skrevet 9. november NordreSving skrev (30 minutter siden): Mener du det alvorlig? At «en smule klønethet» er det vi skal rose kronprinsessen for? At hun skal bruke det som en strategi for å få «gjestene til å slappe av»? Hva tenker du da om Dronningen, som er til fingerspissene korrekt? Burde hun snuble litt ordene og slække litt på kutymen for å få gjestene til å slappe av? Burde hun kritiseres for å alltid føre seg med verdighet og dermed få folk til å føle seg litt utilpass. Alle disse høflighetsgreiene og bukke, nikke, neie. Erre så nøye? Spøk til side; jeg synes det er et interessant spørsmål, dette spennet mellom folkelighet og opphøyethet. For er det ikke nettopp dette som står i fullt flomlys nå? Skal vi forvente at de viser seg privilegiene verdig, eller ønsker vi heller et nedpå kongehus der de oppfører seg som helt vanlige folk, eller som faktisk har mer elendig dømmekraft enn den gjengse nordmann? Det er interessant. Opphøyethet, om det noensinne har eksistert utenom ved maktbruk, er det lite av nå som alt og alle, diskuteres og flombelyses av alle og enhver i sosiale medier, og andre medier oppdateres omtrent før noen rekker å dumme seg ut. Kongelige skal, i tillegg til diplomatiske oppgaver, være profesjonelle glanskastere. Det er vel her du mener kronprinsessen kommer så sørgelig til kort. Fordi hennes høyst folkelige bakgrunn skinner igjennom? Eller fordi man vet om hennes rufsete valg fra ungdomstiden og finner dem utilgivelige? Glameffekten fra flotte kreasjoner, residenser og kongeskip, gjør nok at en del mennsker fortsatt betrakter de kongelige som noe opphøyd. Også om de snubler litt i blant. Men, det er klart de må gjøre jobben sin med verdighet. Ved hjelp av fortrinnsvis gode rådgivere. Jo, jeg mener de kongelige både bør og skal prøve å få gjestene sine (spesielt de som ikke er vant til å omgås kongelige) til å slappe av i en situasjon med uvante etikettekrav. Forresten, så bruker også kongen (som de fleste respekterer) manus når han taler. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 9. november #1033 Del Skrevet 9. november Krimskrans skrev (3 timer siden): Og dette skal den norske kongefamilien frelse oss fra? 😂😂😂 Ja, så lenge de ikke har noe politisk innflytelse.https://www.tv2.no/underholdning/donald-trump-er-i-slekt-med-norsk-konge/17162372/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 9. november #1034 Del Skrevet 9. november Kattedama skrev (9 timer siden): Jeg er uenig i sammenligningen av Norge med Island og Finland. Skulle det ha dukket opp en Trump lignende kandidat i Norge, hvis vi hadde hatt president i landet, ville folk stemt på hen. Tror jeg. Nå har vi noen lignende "Trump-kandidater" i nærmeste sirkusfamilien og vi kan ikke få dem bort eller fjernet engang. Nei, takke meg til en evnt president som vi jevnlig skulle stemme "behold" eller "fjern" på, da hadde vi kunnet få stemme frem et flertall for hva folket ønsket. Nå har vi jo faktisk en grepa kar i Stortingspresidenten. Han virker solid og det foreligger lite negativitet rundt vedkommende. På meg virker det, som partiene som kan være uenige i saker på Stortinget, oppriktig mener han gjør en god jobb der. Vi kunne behold han enn så lenge - inntil vi fikk stemt på mulige kandidater. Realiteten NÅ er at sirkusfamilien er betydelig mer sammenlignbar med Trump, og Stortingspresidenten og hans familie fremstår mer verdige og noe og se opp til ala royaliteter. 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 9. november #1035 Del Skrevet 9. november Istapp skrev (4 minutter siden): Nå har vi noen lignende "Trump-kandidater" i nærmeste sirkusfamilien og vi kan ikke få dem bort eller fjernet engang. Nei, takke meg til en evnt president som vi jevnlig skulle stemme "behold" eller "fjern" på, da hadde vi kunnet få stemme frem et flertall for hva folket ønsket. Nå har vi jo faktisk en grepa kar i Stortingspresidenten. Han virker solid og det foreligger lite negativitet rundt vedkommende. På meg virker det, som partiene som kan være uenige i saker på Stortinget, oppriktig mener han gjør en god jobb der. Vi kunne behold han enn så lenge - inntil vi fikk stemt på mulige kandidater. Realiteten NÅ er at sirkusfamilien er betydelig mer sammenlignbar med Trump, og Stortingspresidenten og hans familie fremstår mer verdige og noe og se opp til ala royaliteter. Godt poeng! Hadde glemt i farta at DV fort kan ende opp som dronning gemal, hvis vi er uheldige. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 9. november #1036 Del Skrevet 9. november Kattedama skrev (5 timer siden): Fordi ulikhetene, kulturen og utilfredsheten er større her enn i foreks Island og Finland. Det er derfor større grobunn for at noen tilsvarende klovnen Trump og hans følgere kan få grobunn her. Finland er blant annet kåret til verdens lykkeligste land, Norge på en 7 plass. Vi er i bunnsjiktet av de nordiske landene. Og hvordan lå USA an på den målingen - siden du mener vi som nasjon er mer sammenlignbar med USA enn landene i Norden? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 9. november #1037 Del Skrevet 9. november Istapp skrev (8 minutter siden): Og hvordan lå USA an på den målingen - siden du mener vi som nasjon er mer sammenlignbar med USA enn landene i Norden? Det vet jeg ikke 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krimskrans Skrevet 9. november #1038 Del Skrevet 9. november Kattedama skrev (35 minutter siden): Det vet jeg ikke 🤷♀️ Så da er vel ikke det så viktig det da…? 😳🙄🤭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 9. november #1039 Del Skrevet 9. november Krimskrans skrev (28 minutter siden): Så da er vel ikke det så viktig det da…? 😳🙄🤭 Når man ser hvor stor oppslutning Trump har i Norge ( fatter ikke hvorfor) på diverse forum og kommentarfelt rundt omkring så er det absolutt relevant hvis man skulle tenke seg et president valg i morgen. Men det er blir jo en hypotese som ikke er aktuell nå. Og jeg tviler på at det noen gang vil komme på bordet å vurdere monarkiet i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 10. november #1040 Del Skrevet 10. november Villroses hage skrev (12 timer siden): Det er interessant. Opphøyethet, om det noensinne har eksistert utenom ved maktbruk, er det lite av nå som alt og alle, diskuteres og flombelyses av alle og enhver i sosiale medier, og andre medier oppdateres omtrent før noen rekker å dumme seg ut. Kongelige skal, i tillegg til diplomatiske oppgaver, være profesjonelle glanskastere. Det er vel her du mener kronprinsessen kommer så sørgelig til kort. Fordi hennes høyst folkelige bakgrunn skinner igjennom? Eller fordi man vet om hennes rufsete valg fra ungdomstiden og finner dem utilgivelige? Glameffekten fra flotte kreasjoner, residenser og kongeskip, gjør nok at en del mennsker fortsatt betrakter de kongelige som noe opphøyd. Også om de snubler litt i blant. Men, det er klart de må gjøre jobben sin med verdighet. Ved hjelp av fortrinnsvis gode rådgivere. Jo, jeg mener de kongelige både bør og skal prøve å få gjestene sine (spesielt de som ikke er vant til å omgås kongelige) til å slappe av i en situasjon med uvante etikettekrav. Forresten, så bruker også kongen (som de fleste respekterer) manus når han taler. Til det uthevede: her dikter du fritt. Jeg har uttalt meg utelukkende om det at hun «kommer til kort» i jobbutførelsen etter at hun ble kronprinsesse, nå spesifikt hennes manglende evner til å holde en tale som fremstår forberedt og genuin. At man skal få gjestene sine til å føle seg vel er også en del av jobben, men det kan gjøres på mange bedre måter enn å få dem til å føle seg vel ved å selv være «klønete» for å bruke dine ord. Det er ikke hennes fortid som brukes mot henne, men jobbutøvelsen nå. Det er forøvrig mye å utsette på Kongens talefremførelser også, men nå må nok mye av manusbruken tilskrives hans høye alder. Annet handler om ting som ikke lar seg gjøre noe med uten at jeg skal eksemplifisere det. Han har dog fremstått grundig og forberedt, av det jeg har sett. Han har blikkontakt og tar pauser på de riktige tidspunktene. 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå