AnonymBruker Skrevet 6. september #21 Del Skrevet 6. september AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Det kommer jo selvsagt an på hva kroppen faktisk trenger. Vi snakker ikke om de færreste her, vi snakker om TS. Kroppen hennes har blitt mindre, ergo trenger den også mindre energi. Jeg har ikke nevnt noen tall. Det er det ts som har. Kanskje ts må ligge på 1300 alle dager, ikke slik som nå når det er 13-1500 om dagen. Min kropp klarer fint å leve på under det, fordi jeg har vært overvektig flere ganger og har gått ned. Nå er jeg veldig høyt oppe igjen, og skal gjennom operasjon snart. Da blir jeg levende på langt under 1300 om dagen, rett og slett pga fysiske hindringer til å spise mer. Med tanke på hvor mange som blir operert hvert år, så vil jeg si at det er veldig mange som klarer å fungere i hverdagen på under 1300 kcal. Men slike diskusjoner er ikke lov her, for retningslinjene på KG sier 1500 er minsteinntaktet 🙄 Anonymkode: e97f9...49e Nei. Det at man er i livet, betyr ikke at man er "fungerer i hverdagen" med full jobb og eneansvar for barn. https://www.med.uio.no/klinmed/forskning/aktuelt/aktuelle-saker/2023/en-av-tre-har-kroniske-magesmerter-etter-fedmeoperasjon.html https://www.forskning.no/slanking-overvekt-diabetes/nesten-alle-far-bivirkninger-etter-fedmeoperasjon/444090 https://www.nrk.no/nordland/fedmeoperasjonen-ble-aldri-som-ida-trodde-_-na-advarer-hun-andre-1.14749930 Anonymkode: 63162...0b5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #22 Del Skrevet 6. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg lever så sunt jeg klarer, grunnsaker, proteiner, lite fett og karbo, kun rene råvarer (lager all mat fra bunnen). Nesten ikke søtt, snacks eller alkohol (kun i kombinasjon med større fysiske anstrengelser, f.eks etter lange fjellturer). Anonymkode: 9f6f2...4d5 Der løsninga, det er mye kalorier i akkurat det du nevner, og om det enda blir litt her og litt der, så utgjør det en hel del. Anonymkode: 500ae...c56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #23 Del Skrevet 6. september Er du gravid kanskje? Anonymkode: 7a329...9fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #24 Del Skrevet 6. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er du gravid kanskje? Anonymkode: 7a329...9fe Måtte vært jomfrufødsel i såfall… Anonymkode: 9f6f2...4d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #25 Del Skrevet 8. september Du har jo en fin vekt på 68, kan du ikke bare prøve å holde den? 2200 kalorier som kvinner trenger er vel bare tallet dersom man er veldig aktiv. Jeg har kontorjobb og ligger vel på 1800-1900. 65 kg 165 høy.. Anonymkode: 56ed1...aa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #26 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (På 6.9.2024 den 13.12): Nei. Det at man er i livet, betyr ikke at man er "fungerer i hverdagen" med full jobb og eneansvar for barn. https://www.med.uio.no/klinmed/forskning/aktuelt/aktuelle-saker/2023/en-av-tre-har-kroniske-magesmerter-etter-fedmeoperasjon.html https://www.forskning.no/slanking-overvekt-diabetes/nesten-alle-far-bivirkninger-etter-fedmeoperasjon/444090 https://www.nrk.no/nordland/fedmeoperasjonen-ble-aldri-som-ida-trodde-_-na-advarer-hun-andre-1.14749930 Anonymkode: 63162...0b5 Var det konklusjonen du dro ut av linkene dine? At etter operasjon fungerer man ikke? Fra den andre linken din: Sitat Samtidig sa 87 prosent at de hadde det bedre eller mye bedre enn før de ble operert Sitat Derfor er det også vanskelig å vite om symptomene virkelig skyldes bivirkninger ved operasjonen, eller om de kommer av andre grunner. – I studien har 89 prosent symptomer, mens 79 prosent har det i kontrollgruppen. Folk med diabetes og overvekt har nesten alltid en bivirkningsfrekvens på omkring 90 prosent, så det er vanskelig å vite om symptomene skyldes operasjonene. Det er fint å få denne typen statistikk, men vi skal være varsomme med fortolkningen av den, sier Holst. Magesmerter kan være så mangt. Men her er det tydeligvis ikke verre enn hvordan det var å være sykelig overvektig. Den siste linken din er fra ei som gjorde operasjonen privat. Der er oppfølgingen tilnærmet lik null. I det offentlige er det hyppig oppfølging. Det kreves også langt mer av de som operes i det offentlige enn private. Sitat – Ja, jeg angrer. Hadde jeg visst om alle komplikasjonene, så hadde jeg ikke gjort det, sier hun. Her har vi blitt opplyst opp og i mente om komplikasjonene. De private driver på en helt annen måte enn det offentlige. Sitat Jeg er spesielt plaget med det som heter «dumping» Da spiser hun helt feil. Man må ikke spise minst 1500 kcal om dagen for å fungere. Anonymkode: e97f9...49e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #27 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Var det konklusjonen du dro ut av linkene dine? At etter operasjon fungerer man ikke? Fra den andre linken din: Magesmerter kan være så mangt. Men her er det tydeligvis ikke verre enn hvordan det var å være sykelig overvektig. Den siste linken din er fra ei som gjorde operasjonen privat. Der er oppfølgingen tilnærmet lik null. I det offentlige er det hyppig oppfølging. Det kreves også langt mer av de som operes i det offentlige enn private. Her har vi blitt opplyst opp og i mente om komplikasjonene. De private driver på en helt annen måte enn det offentlige. Da spiser hun helt feil. Man må ikke spise minst 1500 kcal om dagen for å fungere. Anonymkode: e97f9...49e JEG må det. Egen erfaring. Anonymkode: 63162...0b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #28 Del Skrevet 8. september Hvis du faktisk går opp én kilo i uken, spiser du i teorien 1000 kalorier for mye hver dag. Ville logget alt du spiser hver dag i en uke. Anonymkode: 168f7...6d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bambyb82 Skrevet 8. september #29 Del Skrevet 8. september Sjekk stoffskiftet ditt. Ikke uvanlig at dette blir litt lavt etter harde dietter. Ting som kan hjelpe for å opprettholde stoffskiftet etter en vektnedgang er å sørge for nok jod i kostholdet ditt, nok selen, nok folat, og ligg i midtre referanse området på ferritin, b12 og d3. Skjoldbruskkjertelen er avhengig av at dine vitamin og mineral verdier er på plass for å kunne jobbe optimalt. Dette er det mange som ikke har kunnskap om. Google litt om stoffskifte etter hard diett og viktighet av spesielt jod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå