AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #21 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Regner med du startet etter at du fødte, du skulle kanskje ventet noen måneder med disse medisinene. Mitt tips er å drikke litt juice og spise bær, da får du i deg litt kjappe kalorier som gir deg næring. Om du tar et glass eller havt med juice så blir du ikke så svimmel. Rød saft, liker du det? Anonymkode: 55d7c...059 Ja var legen som mente det kunne være så bra for meg med pcos osv så da tenkte jeg at hun vet vel best .ja er glad i rød saft ja. Anonymkode: e2106...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #22 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Klarer du å spise energirik mat når du først får i deg noe? Feks egg, avokado, nøtter, frø osv og drikke saft til tørstedrikk (hjelper på svimmelheten men ikke bra for pcos da). Jeg tror du bare må tvinge i deg mat til faste tider til tross for manglende matlyst. Kanskje små hyppige måltider med energitett mat kan fungere for deg? Anonymkode: 93202...dc5 Blir uvel av egg osv.har prøvd det meste for å få I meg noe . Anonymkode: e2106...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #23 Del Skrevet 6. september 2024 Drikk litt juice og tving i deg litt mat. Så vanskelig er det faktisk ikke. Anonymkode: 627ef...a7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #24 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Drikk litt juice og tving i deg litt mat. Så vanskelig er det faktisk ikke. Anonymkode: 627ef...a7d Så jeg skal bli kvalm og kaste opp mener du ? Anonymkode: e2106...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #25 Del Skrevet 6. september 2024 Hva er dette for en lege? Synes det er veldig spesielt at du fikk dette da barnet ditt var 1 (?) mnd gammel?? Uansett om du ammer eller ikke, så trenger kroppen tid til å finne tilbake til seg selv så kort tid etter fødsel! Anonymkode: fb2cf...1c0 2 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #26 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er dette for en lege? Synes det er veldig spesielt at du fikk dette da barnet ditt var 1 (?) mnd gammel?? Uansett om du ammer eller ikke, så trenger kroppen tid til å finne tilbake til seg selv så kort tid etter fødsel! Anonymkode: fb2cf...1c0 Ja det kan du si .men jeg som var dum og faktisk hentet ut resepten .da hun virket bekymret for at jeg skulle få diabetes 2 etter at jeg hadde svangerskapsdiabetes. Men tok blodprøver og og langtids blodsukkeret mitt var helt fint. Anonymkode: e2106...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #27 Del Skrevet 6. september 2024 Hørtes helt feil ut at du skal gå på Wegovy. Det bør man faktisk ikke gjøre før hormonene har stabilisert seg mer etter fødsel. Det kan fort ta to år. Det høres ut som legen ikke har gjort leksa si, men det blir spekulering. Du trenger det jo åpenbart ikke. Anonymkode: c2e8a...327 2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 6. september 2024 #28 Del Skrevet 6. september 2024 Hva veide du egentlig før graviditeten? Synes det er veldig spesielt og uansvarlig å sette deg på dette rett etter fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #29 Del Skrevet 6. september 2024 lajlaj skrev (13 minutter siden): Hva veide du egentlig før graviditeten? Synes det er veldig spesielt og uansvarlig å sette deg på dette rett etter fødsel. Veide 79 da jeg ble gravid Anonymkode: e2106...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 6. september 2024 #30 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Veide 79 da jeg ble gravid Anonymkode: e2106...c76 Så du hadde en BMI på 27? Og nå tenkte du og legen at dere skulle slå to fluer i smekk og ta babyvekten og PCOS-en i samme slengen? Dette høres ikke bra ut. Kroppen din må få stabilisere seg, du har masse hormoner i kroppen. Det går an å justere ned dosen, den har vært feildosert lenge. Men snakk med legen og se om dere finner en bedre løsning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #31 Del Skrevet 6. september 2024 lajlaj skrev (1 minutt siden): Så du hadde en BMI på 27? Og nå tenkte du og legen at dere skulle slå to fluer i smekk og ta babyvekten og PCOS-en i samme slengen? Dette høres ikke bra ut. Kroppen din må få stabilisere seg, du har masse hormoner i kroppen. Det går an å justere ned dosen, den har vært feildosert lenge. Men snakk med legen og se om dere finner en bedre løsning. Går på minste dosen nå .veide 76 da jeg startet på wegovy for 6 uker siden . Anonymkode: e2106...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #32 Del Skrevet 6. september 2024 Med den startvekten, da du fortsatt var gravid...det faktum at du fikk barn for 4 mndr siden, har gått på dette i 6 uker. Burde vært tilsynssak på legen din. Ut ifra den informasjonen er ikke du en person som skulle gått resept på dette i det hele tatt, både fordi nylig født og fordi vekten din ikke er i den grad at du skal trenge medikamenter for å gå ned i vekt.... Anonymkode: 3759d...809 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #33 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Med den startvekten, da du fortsatt var gravid...det faktum at du fikk barn for 4 mndr siden, har gått på dette i 6 uker. Burde vært tilsynssak på legen din. Ut ifra den informasjonen er ikke du en person som skulle gått resept på dette i det hele tatt, både fordi nylig født og fordi vekten din ikke er i den grad at du skal trenge medikamenter for å gå ned i vekt.... Anonymkode: 3759d...809 Nei derfor blir siste dosen i morgen og skal til time til legen mandag. Anonymkode: e2106...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #34 Del Skrevet 6. september 2024 Det høres rett å slett ut som det er feil medisin for deg. Vektnedgang og livsstilsendring hjelper mye for pcos for mange, men med så kraftig vektnedgang og lav matlyst så blir det ikke en livsstilsendring for deg. Har du prøvd andre medisiner? Har du fått noe hjelp/rådgivning for vektnedgang ellers? Hvordan var matlysten din etter fødsel, før medisin? Hvordan var matlysten etter fødsel, kontra før graviditet? Bare det å få ett barn er en stor endring for mange. Søvnløse netter kan slå ut flere veier. Veldig mange som sliter med søvn, og er sliten grunnet f.eks småbarn, får økt appetitt/søtsug. Men andre mister matlysten av det. Jeg er en av de som spiser veldig lite når jeg blir sliten og når jeg sover dårlig. Anonymkode: 07971...bdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #35 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det høres rett å slett ut som det er feil medisin for deg. Vektnedgang og livsstilsendring hjelper mye for pcos for mange, men med så kraftig vektnedgang og lav matlyst så blir det ikke en livsstilsendring for deg. Har du prøvd andre medisiner? Har du fått noe hjelp/rådgivning for vektnedgang ellers? Hvordan var matlysten din etter fødsel, før medisin? Hvordan var matlysten etter fødsel, kontra før graviditet? Bare det å få ett barn er en stor endring for mange. Søvnløse netter kan slå ut flere veier. Veldig mange som sliter med søvn, og er sliten grunnet f.eks småbarn, får økt appetitt/søtsug. Men andre mister matlysten av det. Jeg er en av de som spiser veldig lite når jeg blir sliten og når jeg sover dårlig. Anonymkode: 07971...bdd Ikke prøvd andre medisiner nei hadde dårlig matlyst før fødsel og + fikk svangerskapsdiabetes og turte nesten ikke å spise noe da.gikk opp 4 kg totalt før siste uken ,da gikk jeg opp siste kg bare vann pga svangerskapsforgiftning og mye ødem . Anonymkode: e2106...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #36 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk for forslag ❤️men den taes bare en gang i uken ❤️ Anonymkode: e2106...c76 Jeg er på vedlikehold og tar min dose annenhver uke. Anonymkode: 64396...930 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #37 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er på vedlikehold og tar min dose annenhver uke. Anonymkode: 64396...930 Jeg ønsker å ned mer i vekt men da uten wegovy. Anonymkode: e2106...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSkog Skrevet 6. september 2024 #38 Del Skrevet 6. september 2024 lajlaj skrev (2 timer siden): Så du hadde en BMI på 27? Og nå tenkte du og legen at dere skulle slå to fluer i smekk og ta babyvekten og PCOS-en i samme slengen? Dette høres ikke bra ut. Kroppen din må få stabilisere seg, du har masse hormoner i kroppen. Det går an å justere ned dosen, den har vært feildosert lenge. Men snakk med legen og se om dere finner en bedre løsning. Jeg får dette til å bli en bmi på 30,1 så absolutt i tyngste laget. Men er enig i at det ikke høres helt bra ut å gi wegowy til en som nettopp har født Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #39 Del Skrevet 6. september 2024 MissSkog skrev (12 minutter siden): Jeg får dette til å bli en bmi på 30,1 så absolutt i tyngste laget. Men er enig i at det ikke høres helt bra ut å gi wegowy til en som nettopp har født Ja hadde bmi på over 30 da jeg ble gravid . Anonymkode: e2106...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #40 Del Skrevet 6. september 2024 Høres ut som dette ikke er rett for deg, men det er ikke farlig å ikke ha matlyst når man forsøker å gå ned i vekt. Som dr. Now sier " You have eaten the food that belongs to the next four years" Anonymkode: 69917...7a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå