Gjest Gjesta Skrevet 28. februar 2006 #41 Skrevet 28. februar 2006 Vi fikk fjerna eksemet hos ungene etter at vi var hos legen og fikk Locoid (tror jeg den heter) Sterk krem, ikke overdriv! ← Locoid er nummer 1 i et tretrinnsprogram, der Mildison er nummer 2 og Elocon nummer 3. Når datteren min er som verst bruker vi Elocon, ellers holder Mildison. Begge deler fåes på apotek, har du resept er de billigere.
Gjest Qlio Skrevet 9. mars 2006 #42 Skrevet 9. mars 2006 Qlio: Dersom det er snakk om mye eksem eller eksem som dukker opp på nye steder, så ville jeg forlangt allergitest. Jeg ble, etter 19 år, endelig testet og fikk da fullstendig test med prikk og knappetest (sistnevnte har man på ryggen i 48 timer). Slik fikk jeg vite alt jeg var kontaktallergisk mot, og etter å ha eliminert alt det som er fysisk mulig å eliminere, så har mye av eksemen forsvunnet. Så fremt man tåler cremer som niveas blå boks og spenol, så bruker jeg disse til å smøre meg selv mange ganger daglig for å opprettholde en viss fuktighet. Dersom, og kun dersom, det dukker opp en ekstra hissig flekk, bruker jeg flutivate 2 ganger på en dag og da roer det seg ned. Bruker olje i vannet også. Jeg har blåresept på hydrokortison også, men jeg bruker den ikke. Jeg tror man må forske og eksperimentere til man finner de kremene o.l. som fungerer for en selv, og også eliminere ting man reagerer på. ← Datteren min er ikke engang 1 år, allergitester endrer resultat nesten fra dag til dag på slike små. Ja, hun har blitt testet, og ingenting ble funnet da. Men som hudspesialisten sa: dette kan endre seg raskt. Til Gjest: Vi er ikke med i noen undersøkelse, jeg fikk bare anbefalt Smestad Barnealleriologsik avdeling og er strålende fornøyd med både lege og oppfølging.
Caramba Skrevet 9. mars 2006 #43 Skrevet 9. mars 2006 Jeg har også atopisk eksem. Brukte kortisonkremer i mange år, før jeg begynte å ane at dette ikke var særlig bra for huden. De fjerner ofte utslettene, men de kommer tilbake enda verre senere når du slutter. Jeg bruker nå Exomega fra Aderma. Før det brukte jeg Carbaderm. Min anbefaling er å bade dem mindre pluss være flink med smøring a fete hudkremer. Mye bading av barn er virkelig å be om at de skal få nye utbrudd av eksem. Min nevø, som også fikk atopisk eksem, ble helt kvitt det da foreldrene kuttet kraftig ned på badingen.
Gjest Qlio Skrevet 9. mars 2006 #44 Skrevet 9. mars 2006 Jeg har også atopisk eksem. Brukte kortisonkremer i mange år, før jeg begynte å ane at dette ikke var særlig bra for huden. De fjerner ofte utslettene, men de kommer tilbake enda verre senere når du slutter. Jeg bruker nå Exomega fra Aderma. Før det brukte jeg Carbaderm. Min anbefaling er å bade dem mindre pluss være flink med smøring a fete hudkremer. Mye bading av barn er virkelig å be om at de skal få nye utbrudd av eksem. Min nevø, som også fikk atopisk eksem, ble helt kvitt det da foreldrene kuttet kraftig ned på badingen. ← Derfor er det viktig at man har mye olje i vannet. 2-3 dl olje per bad er MYE (vann i under halve badekaret), ungene blir glatte som fisker men min erfaring er bare bra. Men, alle får gjøre det de synes er best og det som funker for dem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå