Gjest Gjest_Daisy_* Skrevet 21. februar 2006 #1 Skrevet 21. februar 2006 Har en gutt på 2 år som får røde tørre flekker på beina på vinterstid. Noen her som har tips om hvilken krem som hjelper best her??
Gjest gjesta Skrevet 21. februar 2006 #2 Skrevet 21. februar 2006 Hydrokortison mot eksem, men det er ikke noe jeg ville smurt min toåring inn med før jeg hadde vært i kontakt med lege.
Gjest gjesten Skrevet 21. februar 2006 #3 Skrevet 21. februar 2006 Krem, salve og olje (pumpeflaske) fra Ceridal fungerer her i huset vinterstid. Du kan også prøve Bodø- salven, men den lukter det ganske kraftig jordnøttolje av. Også her er det røde, tørre flekker på kroppen som kommer frem. Salver eller kremer som inneholder hydrokortison ville jeg vært veldig forsiktig med fordi huden blir ødelagt om du bruker det over tid.
Octavia Skrevet 21. februar 2006 #4 Skrevet 21. februar 2006 Fikk anbefalt Locobase Repair av min lege. Meget fet krem som omtrent ikke kan smøres utover, men er flott på tørre små områder. Ca kr 170 på apoteket.
Gjest Gjest_Daisy_* Skrevet 21. februar 2006 #5 Skrevet 21. februar 2006 Tusen takk for svar!! Skal på apoteket i morgen så da skal vi få smørt han ordentlig!!
Lealaus Skrevet 21. februar 2006 #6 Skrevet 21. februar 2006 Sky hydrokortison som pesten. Jeg sitter med ødlagt hud av det og det er ikke noe jeg ønsker andre. Ikke bare er det stygt, men det forårsaker bannende sykesøstre som truer med å sende meg på sykehuset hver gang jeg skal ta blodprøve og lignende (den er ødlagt på ben/hals også). Bruk en fet krem. Den lille blå boksen fra Nivea er mild og OK dersom de ikke reagerer på sitrus. Spenol funker veldig bra. Pass på at det ikke er parfyme i den og vær forsiktig med EDTA.
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2006 #7 Skrevet 21. februar 2006 Jeg bruker selv Vaseline Intensive Care Extra Strength Body Lotion (Puuuhhh - langt navn :grine2: ) Den har fungert bra for meg på min eksem
Gjest gjesta Skrevet 21. februar 2006 #8 Skrevet 21. februar 2006 Jeg har også til tider eksem, og får lov til å bruke Hydrokortison i visse perioder. Ellers får jeg beskjed om å smøre meg inn med Ceridal Lipogel. Den inneholder ikke vann, konserveringstoffer, fargestoffer eller parfyme. Den er veldig fet, og fungerer bra for meg, til mitt bruk. Dette kan også kanskje være noe? (Fåes kjøpt på apoteket) Slik ser tuben ut.
Brunhilde Skrevet 21. februar 2006 #9 Skrevet 21. februar 2006 Decubal og Apobase er også kremer som er veldig bra for tørr hud. Jeg kjenner flere med atopisk eksem som bruker Decubal i bøtter og spann, det hjelper faktisk.
:-) anna Skrevet 21. februar 2006 #12 Skrevet 21. februar 2006 Kan anbefale badeoljen fra Ås apotek som de selger på en del apoteker! Det finnes også en deilig badeolje som heter Balneum Hermal
Gjest Fantus Skrevet 21. februar 2006 #13 Skrevet 21. februar 2006 Ha badeolje i vannet når han bader, så mye olje at han blir helt glatt, og smør han med f.eks Aderma Exomega, Decubal Recover eller Locobase etterpå (Kremer fra apoteket alle tre)
suzie Skrevet 21. februar 2006 #14 Skrevet 21. februar 2006 Det høres ut som han har litt atopisk eksem. Vi bruker en slags oljebasert såpe, og smører inn med arderma når han får tørre flekker. Fungerer veldig fint!
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2006 #15 Skrevet 21. februar 2006 Vi fikk fjerna eksemet hos ungene etter at vi var hos legen og fikk Locoid (tror jeg den heter) Sterk krem, ikke overdriv!
flopp Skrevet 21. februar 2006 #16 Skrevet 21. februar 2006 Føyer meg inn i rekkern av gode råd: Vi har brukt kremer fra Volare som selges på homeparties. Disse inneholder aloe vera. De har masse ulike kremer, vi har brukt den barnekremen som ser ut som en bamse. Den lukter litt tutti-frutti og ungene elsker å smøre seg med den. Selv om den er parfymert funker den bra på de tørre områdene hos oss
wok Skrevet 22. februar 2006 #17 Skrevet 22. februar 2006 Jeg har eksem, og bruker vanligvis allergimedisiner som holder det i sjakk. Men nå som jeg er gravid har jeg kuttet ut medisinene, og fikk da følgelig oppblomstring av eksemet. Fikk tips om Aderma Exomega fra en sykepleier, og nå etter bruk morgen og kveld er eksemet helt borte! Jeg har aldri brukt en så god krem, og jeg har forsøkt det meste.
Gjest |H| Skrevet 22. februar 2006 #18 Skrevet 22. februar 2006 Fikk anbefalt Locobase Repair av min lege. Meget fet krem som omtrent ikke kan smøres utover, men er flott på tørre små områder. Ca kr 170 på apoteket. ← den vil jeg også anbefale.. Aderma skal også være bra. Unngå å bruk hydrokortison på så små barn...
nat26 Skrevet 22. februar 2006 #20 Skrevet 22. februar 2006 Sønnen min på snart 9 mnd har atopisk eksem.Vi fikk respet på en hydrokortison krem som heter Apolar men vi kan ikke bruke den mer enn 12 dager sammenhengende.Han er blitt mye bedre.Du kan smøre med Locobase ,en fet krem fra apoteket.Den er kjempebra synes jeg da og koster ca 100kr.Også har A derma badeolje til ca 190kr,bar den og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå