Gå til innhold

Hvilke møbler og gjenstander er folk opptatt av å ha nå for tiden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er vel ingen som har Kahler vaser lenger, men hva slags møbler og gjenstander har dere kjøpt siste året? Hvilke farger og stiltyper går dere for? Hva er fint og populært nå?  Mikses det ulike stiler eller går man for en bestemt stil?

Skal flytte i egen leilighet i november, etter å ha bodd i enebolig med mine foreldre fra 20 til 30 og vært opptatt av  jobb og studier. Jeg er helt blank på interiør. 

Anonymkode: fc87d...213

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bertby fra Ikea (OOP) Stor rift om disse hele tiden på Finn. Ja altså det er et slags langt og slankt glasskap.

Ellers så er jo Le Klint retro sakselamper populære. De du kan trekke ut som et trekkspill. 

Kanskje du liker glassbilder? De store tynne platene som har motivet "støpt" inn i glasset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gå for det sim er in akkurat nå? De vasene du nevner var jo overalt, og nå hekt ut. Det sier jo noe om hvor holdbart det er å gå for det som er hypet i øyeblikket? 

Mitt råd, ta deg tid. Kjøp ting fu liker litt etter litt. Gjerne brukt, mye kult å finne på loppis og bruktbutikker

Anonymkode: 2e24d...2d4

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal gå for det alle andre liker, vil ikke stilen din holde seg..

Bruk tid på å finne ut hva du selv liker, hent inspirasjon fra Pinterest, Instagram osv - men lag din egen personlige stil. 

Jeg er veldig opptatt av interiør, og ommøblerer flere ganger i året..jeg kjøper ting som er holdbare, og enkle å selge om jeg vil det. 
Jeg er veldig glad i organiske former, farger fra naturen. Ikke mye små-nips, men heller store vaser osv..litt rolig stil rett og slett. 
Jeg kjøper ofte møbler som jeg lager om til å bli personlige (maler dem, setter lister på dem, henger dem opp på andre måter enn de egentlig skal, tilfører andre materialer til dem). 
Jeg har mye Ikea møbler (elsker oppbevaringen deres) - som folk ikke kjenner igjen, fordi jeg har laget møblene om til mine egne. 
Jeg kjøper sofa og stoler med lang garanti (da er det feks enklere med reklamasjon) og med nøytrale farger. 
Jeg har noen elementer som skiller seg ut (lamper som koster endel feks, pynteting som er dyre (men som holder seg i pris) - så bytter jeg heller ut farger på puter, pledd, bilder, lys  osv om jeg går lei. 
Får alltid solgt det jeg legger ut for salg kjapt - så det virker som andre også liker min stil 🤪 

Først av alt må du finne ut hvilke farger du ønsker på vegger, tak, gulv osv - og deretter finne ut hvilke stil som passer sammen med fargene - finn en rød tråd, så holder stilen seg, og interiøret føles rolig og behagelig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blås i hva andre folk liker 

Start med å finne ut hvilke farger og materialer du liker. Da er du godt i gang. Finn din egen stil 🙂

Anonymkode: 94cba...ec8

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik vase du nevner,rett og slett fordi jeg ikke bryr meg om hvilke vaser som er in i dag.

Anonymkode: ddb08...12e

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er vel ingen som har Kahler vaser lenger, men hva slags møbler og gjenstander har dere kjøpt siste året? Hvilke farger og stiltyper går dere for? Hva er fint og populært nå?  Mikses det ulike stiler eller går man for en bestemt stil?

Skal flytte i egen leilighet i november, etter å ha bodd i enebolig med mine foreldre fra 20 til 30 og vært opptatt av  jobb og studier. Jeg er helt blank på interiør. 

Ta deg tid, se på instagram og i magasiner hva du liker og hva du tror du vil trives med.

Det er masse fint til salgs på finn, da kan du finne kvalitetsmøbler til en ok pris. Jeg tenker at kvalitet og design er noe som vil holde seg, gjerne kombinert med billigere møbler fra Ikea.

Det er og mulig å finne flotte servicer på fretex og på finn, vaser, duker og egentlig alt.

Jeg vet det ikke var det du spurte om, men forsøk å finne din egen stil og hva du liker. Når det gjelder innredning så er det lett å bytte ut, selge male om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med de som sier at man ikke bør følge trender. Jeg har funnet min egen stil, mye retro og rariteter fra loppis og bruktbutikker, og har hatt samme stil i mange år. Trenger ikke bytte ut noe, både økonomisk og miljøvennlig 😊

Anonymkode: e5c67...e64

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har en slik vase du nevner,rett og slett fordi jeg ikke bryr meg om hvilke vaser som er in i dag.

Samme her. Orker ikke å kaste meg på shoppinghysteriet og ekstremforbruket som kjennetegner skremmende mange i dag. De fleste akademikere jeg kjenner bytter sjelden ut interiør eller møbler, da de har selvtillit nok til ikke å kaste seg over enhver ny trend. De går for kvalitet og tidsløshet.

Anonymkode: 1b055...ba3

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva ER de store trendene for tiden da?

Jeg er oppriktig nysgjerrig og hadde synes det var gøy om noen delte, får aldri med meg sånt før det ikke er populært lenger siden jeg sjelden legger merke til ting før jeg er blitt gjort oppmerksom på dem.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo så mange forskjellige stiler og trender! Jeg bruker pinterest og lager tavler til inspirasjon, følger kontoer med lik stil som meg på instagram osv. Det tar tid å «bo seg inn» så ikke stress! Alt trenger ikke være på plass første dag.

Anonymkode: 3d8d0...f67

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke kom tydelig frem i HI så søkte jeg igrunn litt inspirasjon. Ikke at jeg nødvendigvis skulle følge kun trender. Mor og far kjører furumøbelstil fra 80 eller 90 tallet og intet mer, derfor aner jeg ikke hva som rører seg av interiør, hvilke butikker som finnes og hvor man kan dra for å shoppe dette. Jeg har kikket på Pinterest men det sier meg igrunn ingenting.

Jeg håpte interiørglade mennesker på kg kunne dele litt inspirasjon, tips og bilder. Evt linker til nettsider og instagramkontoer med ungt og fresh interiør. Jeg likte tanken på å blande nytt og brukt, lopper og finn, sammen med noe nytt og billig. 

Elsker planter da, så jeg skal ha mye av store grønne planter og noe som passer til det. Samtidig som jeg ikke ønsker å ha for mye heller. Mine foreldres furuhelvete fyller alle ledige plasser så jeg vil unngå  å fylle opp leiligheten.

Elle Melle skrev (5 timer siden):

Men hva ER de store trendene for tiden da?

Jeg er oppriktig nysgjerrig og hadde synes det var gøy om noen delte, får aldri med meg sånt før det ikke er populært lenger siden jeg sjelden legger merke til ting før jeg er blitt gjort oppmerksom på dem.

Ja jeg lurer jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Farger er jo populært nå. LofotenLine, evas Lykkeliv og Kine Vinje har fargerike og flotte hjem.

Andre fine Instagram-kontoer:

Monica Kjellemo, danish homedeco.

Anonymkode: 4378b...ccf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janik stoler fra Bohus. «Pringles» lamper. Fargene beige, hvit, lys eik evt grønn.

Anonymkode: 6dc3f...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg også! Kunne ikke brydd meg mindre om de er in eller ei. Syns de er fine jeg! 

Anonymkode: 4fe87...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Farge lys og varme bord/vegg lamper i litt funky stil. Som smultringer lampa på ikea. 

Eller kanskje det er ut igjen nå?

Anonymkode: 55d09...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si mye av 70tallet er tilbake. Eik er tilbake i bildet. Gulig treverk, jotun masala farge på veggene se feks veroniqmike på ig. Fiskebensparkett har vært populært i noen år nå, sjakkrutete fliser.

Delikat eller funky tapet har vært populært lenge. Pasteller, kitch. Color drench (maling av vegger og tak i samme farge) er populært, eller en fin farge i taket som får deg til å løfte blikket. Se feks astoldbymichelle på ig

Fransk stukkatur og utsmykninger, lin, tekstur, beige, hvit, svart er en annen populær retning se feks annijor på ig. 

Architectural digest på ig, eller YouTube er en fine kilde til inspirasjon og prøve å finne ut hvilken stilart du liker. Lykke til! 

Anonymkode: a921a...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg noen eksemplarer av BoBedre, Boligpluss eller lignende, så ser du hva det går i. 

Et lite abonnement er mye billigere enn å kjøpe det i butikk. 

Anonymkode: ea2db...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kähler er forresten ikke ut. De har mye fint som ikke er typisk stripete Omaggio. 

Anonymkode: ea2db...d98

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...