Gå til innhold

Jeg tror ikke besteforeldrene vet om barnet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror ikke farfar har kontaktinfo til mormor... 😉

🤣

Anonymkode: 975f6...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis en fremmed dame hadde tatt kontakt og fortalt at jeg hadde et barnebarn, ville jeg satt pris på informasjonen, men dessverre ville jeg krevd dokumentasjon for det er veldig mye rart der ute.

Når det er på plass skulle jeg tatt i mot begge med åpne armer, men om hun etter hvert framsto som økonomisk motivert, ville jeg blitt veldig lunken mot henne, mens barnet og jeg skulle nok fått mange trivelige stunder sammen om det lot seg gjøre.

Om hun tok kontakt bare for å informere, men ikke ville vi skulle hatt kontakt, var det bedre jeg bar informasjonen for uten.

Anonymkode: 18f8f...90d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et lignende tilfelle i min familie. Du bør ha lave forventninger siden det ikke er noen relasjon mellom dere, og hele greien blir en konflikt i familien. Barnefaren blir forbanna på foreldre, og vil ikke at det skal være kontakt. Hvis kjemien ikke er 100% mellom besteforeldre og barnemor så vil forholdet bli svært tungt, men man vet i det minste om hverandre. Man bør ikke forvente så altfor mye. 

Anonymkode: 975f6...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis en fremmed dame hadde tatt kontakt og fortalt at jeg hadde et barnebarn, ville jeg satt pris på informasjonen, men dessverre ville jeg krevd dokumentasjon for det er veldig mye rart der ute.

Når det er på plass skulle jeg tatt i mot begge med åpne armer, men om hun etter hvert framsto som økonomisk motivert, ville jeg blitt veldig lunken mot henne, mens barnet og jeg skulle nok fått mange trivelige stunder sammen om det lot seg gjøre.

Om hun tok kontakt bare for å informere, men ikke ville vi skulle hatt kontakt, var det bedre jeg bar informasjonen for uten.

Det er vel ingen økonomisk vinning for mor at barnet får kontakt med besteforeldre? 🤔 Hvis barnet er heldig blir det kanskje noen jule- og bursdagsgaver

Anonymkode: 53369...d98

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt en telefon til farfaren jeg:) er 2 år gammelt barn har da stor glede av besteforeldre❤️

tipper de blir glade! 

pappa fikk plutselig en bror til da han var 40 og jeg et søskenbarn siden broren hadde et barn. Vi skulle virkelig ønske de kom inn i livet vårt mange år tidligere! 

Anonymkode: 7f89d...fa9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.9.2024 den 23.05):

Riktig. Vurderer om jeg skal ta kontakt med barnefar og si at barnet ønsker kontakt med besteforeldre, og la det være opp til ham

Barnet er ikke fylt 2 år, så det er jo ikke noe barnet har ytret ønske om. Du kan legge det frem med at du ønsker ha de i livet til barnet om de selv ønsker det

Anonymkode: f2e4e...f8c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At barn ikke kan ytre seg enda betyr jo ikke at man ikke kan tolke at det er noe de hadde blitt glad for..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenker du at et barn er mindre i slekt med besteforeldrene sine utifra hvor mange ganger foreldrene har ligget sammen? 

Anonymkode: b1692...0c8

Selvsagt ikke. Hvordan i alle dager klarer du å dra en sånn konklusjon ut av svaret mitt?

Men at det var et ONS og bf ikke ønsket barnet kan være grunn til at han ikke vil ha noe med barnet og gjøre. Sier ikke at det er greit, men det kan være forklaringen til far. 

Anonymkode: 4c978...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vet du bakgrunnen for at han ikke har opprettet kontakt? Ser de fleste tenker far er skurken her, men det jo ikke alle som egner seg som besteforeldre heller.

Kjenner ei som oppfordret barnefar til å ta kontakt med sin fraværende far, da de fikk barn, og det var helt katastrofe. Viste seg at grunnen til at han ikke hadde vært til stede i sine barns oppvekst var at han var hyperkriminell, rusmisbruker, sittet mye inne og hadde flere voldsdommer. Hans motivasjon for å ta i mot kontakten var å låne/tigge penger... De fikk heldigvis faset han fort ut igjen pga store avstander, men hadde de bodd i samme by hadde de nok hatt han på døra den dag i dag.

Anonymkode: 1c363...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen økonomisk vinning for mor at barnet får kontakt med besteforeldre? 🤔 Hvis barnet er heldig blir det kanskje noen jule- og bursdagsgaver

Å, jo da. Sutre, sutre, jeg har ikke råd til x og y og z og barnet føler seg utenfor og leiligheten er for liten og vi kan bare hjemme hver ferie og kan ikke delta på ditt og datt og burde komme seg til syden og lære og svømme.

Jeg skjønner jo at ts nok ikke er i den kategorien, men økonomisk motivasjon kan nok ligge til grunn hos noen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet har full rett til å bli kjent med far og besteforeldrene. Med mindre deg ligger noe annet bak. 

Anonymkode: 78be6...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snart desember. Benytt muligheten til å sende et god jul-kort med bilder og din kontaktinformasjon dersom de ønsker kontakt.

Anonymkode: 9e34e...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.9.2024 den 22.26):

Som overskriften sier. Jeg tror ikke besteforeldrene vet om barnebarnet. Ingen kontakt med far. Barnet nærmer seg to år. Jeg er usikker, burde jeg kontakte dem? 

ts, barnets mor

Er det slik at barnets mor ikke har kontakt med barnets far, eller at besteforeldrene ikke har kontakt med barnets far, eller at ingen har kontakt med barnets far?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt ikke. Hvordan i alle dager klarer du å dra en sånn konklusjon ut av svaret mitt?

Men at det var et ONS og bf ikke ønsket barnet kan være grunn til at han ikke vil ha noe med barnet og gjøre. Sier ikke at det er greit, men det kan være forklaringen til far. 

Anonymkode: 4c978...0f7

Beklager, jeg tror jeg blandet deg litt med en annen som har svart negativt. Det var min feil 😊

Anonymkode: b1692...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.9.2024 den 22.26):

Som overskriften sier. Jeg tror ikke besteforeldrene vet om barnebarnet. Ingen kontakt med far. Barnet nærmer seg to år. Jeg er usikker, burde jeg kontakte dem? 

ts, barnets mor

Gjør det! Jeg har selv en søster jeg ikke vet hvem er, og som ikke kjenner hverken besteforeldre eller annen familie på farssiden fordi vår far aldri fortalte noe, jeg synes det er skikkelig vondt. Jeg fikk tilfeldigvis vite om henne for en stund siden og tenker mye på henne, savner henne på en merkelig måte og skulle virkelig ønske at familien hadde fått vite om henne og bli kjent med henne. Jeg håper hun tar en dna test når hun blir gammel nok så vi kan finne hverandre. Min far er død og ingen har nok informasjon til at det er mulig for oss å finne henne. Han er heller ikke registrert som far da mor ikke ville ha kontakt med han. Vi vet bare at hun er født innen et spenn på ti år og muligens et fornavn, men vi aner ikke hvem mor er eller hvor og når hun ble født så det er vanskelig. Jeg føler at en bit av meg mangler og jeg har så lyst til å være der for henne. Jeg kan tenke meg at det er enda verre for besteforeldre å ikke få kjenne et barnebarn, og særlig hvis de ikke har noen fra før. Barn er en gave og skal ikke skjules! Møkkamenn som er så egoistiske

Anonymkode: 047bb...534

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vet du bakgrunnen for at han ikke har opprettet kontakt? Ser de fleste tenker far er skurken her, men det jo ikke alle som egner seg som besteforeldre heller.

Kjenner ei som oppfordret barnefar til å ta kontakt med sin fraværende far, da de fikk barn, og det var helt katastrofe. Viste seg at grunnen til at han ikke hadde vært til stede i sine barns oppvekst var at han var hyperkriminell, rusmisbruker, sittet mye inne og hadde flere voldsdommer. Hans motivasjon for å ta i mot kontakten var å låne/tigge penger... De fikk heldigvis faset han fort ut igjen pga store avstander, men hadde de bodd i samme by hadde de nok hatt han på døra den dag i dag.

Anonymkode: 1c363...7ed

Om du leser hovedinnlegget, ser du at far ikke har kontakt med barnet. Ts har gitt litt flere detaljer lenger ut i tråden. Barnet er et resultat av et ONS. Far vet om barnet og betaler barnebidrag, men ønsker ikke kontakt med barnet. Far har, mest sannsynlig, ikke fortalt sine foreldre at de har et barnebarn. Far og hans foreldre bor i en annen del av landet enn Ts.

Ts, jeg skrev det tidligere i tråden, men nevner det igjen; du kan ta kontakt med bestefaren og få ryddet opp i hele saken nå og etablere en relasjon eller godta en avvisning, eller så kan du ignorere det, og din sønn vil da måtte navigere denne vanskelige situasjonen når han er en hormonell, nyskjerrig tenåringsgutt som googler seg frem til familiemedlemmene på farsiden. 

Jeg tenker at det er best å få ordnet opp i ting nå. Kanskje blir det drama mellom barnefar og hans foreldre, men det er ikke ditt problem og ikke noe du trenger å involvere deg i. De bor også i en annen del av landet, så du vil ha en del kontroll med tanke på relasjonen mellom besteforeldrene og sønnen.

Om du ignorerer hele greia, og din sønn tar kontakt med de når han er gammel nok, kan det hende at besteforeldre og andre medlemmer av farsiden føler seg snytt av muligheten til å ha kjent barnebarnet mens han vokste opp. Det vil være barnefaren sin skyld, men det vil være lettere å klandre en fremmed kvinne enn sin egen sønn og potensielt skape splid innen familien. Forholdet mellom deg og besteforeldrene kan derfor bli ganske anstrengt.

Jeg ville ha stupt i det nå. Det vil sikkert føles ubehagelig og litt nervepirrende, men da får man det unnagjort, og da får din sønn vokse opp enten med eller uten besteforeldre istedenfor i en schrodinger's besteforeldre scenario. 

Anonymkode: 60ca8...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke lest alle svarene. Det er sikkert mange grunner som kan være gode til å ta kontakt med dem. Jeg tror dog jeg hadde vegret meg veldig for å gjøre det. Du aner ikke hvilket ormebol du kanskje rører opp i. Da ville jeg heller kontaktet barnets far og appellert til han om å informere om barnets eksistens, og at de kan kontakte deg dersom de ønsker det.

Anonymkode: 14261...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt kjempelei meg om jeg hadde gått glipp av et barnebarns oppvekst❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...