Gå til innhold

Jeg tror ikke besteforeldrene vet om barnet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da ville jeg kontaktet bestefar jeg, ring han, si hvem du er og spør om han, event hand kine har tid til en  prat. Har han det så si at dette vil kanskje komme brått på, men at du har en i livet ditt som helt sikkert ville ha gleden av å bli kjent med de. Tror ikke bestefar er en dårlig start, de er gjerne roligere enn en ivrig pratsom bestemor med mange meninger også

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Svarer litt til alle:

DNA og alt er på plass. Har ingen kontakt med far. Håper at barnet kan få kontakt med besteforeldre, tviler på at de vet. 

Klarer ikke å finne info om eventuell bestemor, kun bestefar. 

Ønsker ikke å skape drama, vil aller helst unngå det i størst mulig grad. Men ønsker at barnet skal få mulighet til kontakt med besteforeldre (om de også ønsker, selvsagt).

Usikker på om det er best å gå via far (som jeg ikke har kontakt med), eller om jeg burde gå rett til bestefar (aller helst bestemor da men)

Anonymkode: 53369...d98

❤️ det er du som kjenner far, så du må vurdere selv om du skal høre med han først. Ellers tror jeg bare jeg hadde mannet meg opp og ringt til bestefar. Presentert meg, og sagt enkelt « Jeg vet ikke om dere er klar over dette, men jeg og X har et barn på 2 år. Jeg ville bare at dere skulle vite det, dersom dere ønsker kontakt med barnebarnet deres.»

Anonymkode: b1692...0c8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner egentlig hverken barnefar eller bestefar, det som gjør det vanskelig… På offentlige SoMe ser bestefar ut som en ordentlig person som er glad i barn, men så kan man jo være kildekritisk til offentlige SoMe da..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg kjenner egentlig hverken barnefar eller bestefar, det som gjør det vanskelig… På offentlige SoMe ser bestefar ut som en ordentlig person som er glad i barn, men så kan man jo være kildekritisk til offentlige SoMe da..

Men har du ingen felles kjente med hverken far eller noen han kjenner? Er han bare en helt fremmend fra et annet sted i landet? Har du googlet han? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han søsken? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Svarer litt til alle:

DNA og alt er på plass. Har ingen kontakt med far. Håper at barnet kan få kontakt med besteforeldre, tviler på at de vet. 

Klarer ikke å finne info om eventuell bestemor, kun bestefar. 

Ønsker ikke å skape drama, vil aller helst unngå det i størst mulig grad. Men ønsker at barnet skal få mulighet til kontakt med besteforeldre (om de også ønsker, selvsagt).

Usikker på om det er best å gå via far (som jeg ikke har kontakt med), eller om jeg burde gå rett til bestefar (aller helst bestemor da men)

Hvis far ikke har kontakt med barnet nå så ville jeg ikke gått gjennom han. Ta direkte kontakt med besteforeldrene og si at de har ett barnebarn og sønnen deres har allerede bekreftet farskapet, men er ingen far. Hvis de vil ha kontakt med barnebarnet så kan dere bli kjent før de får møte barnet.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men har du ingen felles kjente med hverken far eller noen han kjenner? Er han bare en helt fremmend fra et annet sted i landet? Har du googlet han? 

Helt fremmed fra et annet sted i landet ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har han søsken? 

Vet ikke. Har det noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet ikke. Har det noe å si?

Nei, jeg visste ikke om du hadde følt det var lettere å ta kontakt med feks en søster, dersom du føler bestefar var litt skummelt? Hun er jo evt barnets tante. Men når du googler bestefar / bestemor da, kommer det ikke opp noen verdens ting? Ingen lokalavis-innlegg etc? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er grunnen til at far ikke har kontakt med barnet sitt? Det er jo litt relevant ...

Anonymkode: 6d8c2...5d9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av mamma har kontakt med sitt barnebarn, uten at hennes sønn (far til barnet) har kontakt med barnet. Hun sier at er hennes valg, og at sønnen respekterer det (var dog irritert i begynnelsen). Barnet ble til under ONS og barnefar har aldri tilgitt at hun ikke to abort. 

Anonymkode: dd52c...2ca

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du finner adressa dems så kan du jo sende et brev med litt bilder i? Skriv som om det er fra barnet, uten noe forpliktelse til å svare tilbake. Kanskje en tegning også?

Hold det kort, presist og vent på svar.

Anonymkode: 4f211...0cf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen min kontaktet moren til mannens barn fra tidligere, da hun 13 år ut i ekteskapet oppdaget at han betalte bidrag for et barn hun ikke visste om. Barnet var like gammelt som et av fellesbarna. Mannen ble drittsur og mente hun ikke hadde rett til det. Hun sa enkelt at når han faktisk hadde tatt seg den friheten å utvide familien sånn helt på egen hånd, gjorde hun som hun ville med den informasjonen. 

Det utenomekteskapelige barnet fikk god kontakt med halvsøsken og deres mor, og er ofte på besøk tross lang reisevei. Far var den som brøt kontakten som følge av dette, men alle kom fram til at han hadde redd sin egen seng og fikk verapgod ligge i den.

Jeg tenker at det ikke er noen grunn til å gå via far. Han har gjort seg selv irrelevant.

Anonymkode: 023a6...8aa

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 9/5/2024 at 10:54 PM, stepbystep said:

Nei.... Hvis barnefar ikke har kontakt med sine foreldre så er det en god grunn for det! Jeg ville absolutt ikke kontaktet de uten å spør barnefar 

Det trenger ikke være foreldrene det er "noe galt med" om ikke de har kontakt. Min venninne har en stesvingerfamilie som er helt gull som ikke ser sin sønn pga narkomisbruk.

Men er enige med andre over her at det kan være lurt å sjekke litt ut. Du kan jo også bare sende et brev med info om deg og barnet og la det være opp til besteforeldrene å ta kontakt om de er interessert.

Anonymkode: c7c2f...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.9.2024 den 23.35):

Hvis du finner faren hans på SoMe, finner du kanskje bostedsadressen på Gulesider/1881? I så fall kan du gå i grunnboken å søke på hvem som eier boligen de bor i, mest sannsynlig er de begge registrert der om de er sammen fremdeles. Da finner du morens fulle navn, fødselsdato etc. 

https://seeiendom.kartverket.no/

Man logger inn med BankID, men ingen får beskjed om at det er søkt på huset dems i grunnboka. 

Anonymkode: 00c01...3f2

Jeg ville sjekket dette først, om det finnes et navn til på eiendommen. 

Du vet ikke noe om potensiell bestefar, han kan være alkis, narkoman, konebanker, eller hva som helst. 
Bor han på et lite sted eller i en by? Søk på navnet hans i lokalavisa på stedet, det kan dukke opp noe.

Eller betal en privat etterforsker for å sjekke ut først. 

Anonymkode: 1bcda...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.9.2024 den 22.26):

Som overskriften sier. Jeg tror ikke besteforeldrene vet om barnebarnet. Ingen kontakt med far. Barnet nærmer seg to år. Jeg er usikker, burde jeg kontakte dem? 

ts, barnets mor

jeg hadde kontaktet dem, så fikk de velge selv om de ønsker kontakt eller ikke

Anonymkode: 77fc3...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 5.9.2024 den 22.26):

Som overskriften sier. Jeg tror ikke besteforeldrene vet om barnebarnet. Ingen kontakt med far. Barnet nærmer seg to år. Jeg er usikker, burde jeg kontakte dem? 

ts, barnets mor

Nei. Det er ikke din plass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som mamma til to sønner hadde blitt evig takknemlig for en sånn telefon iallefall. Selv om den hadde kommet til mannen min. Ikke avskriv bestefar som kontaktperson bare fordi han er mann. De aller fleste faktisk oppegående, godhjertete mennesker selv om de er menn.

Aner ikke hvorfor noe av det ble streket under til info.

Anonymkode: 58aab...210

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.9.2024 den 15.53):

Var det ONS, å far følte seg lurt og derfor ikke vil ha kontakt med barnet sitt?

Anonymkode: 4c978...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fikk familien vår info om da barnet var 20. Alle kunne ønske at det var fra første dag. 

Anonymkode: 6c18b...e86

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...