AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #81 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hva om alle mennene du møtte var voldelig? Anonymkode: be369...e26 Er vold og avslag det samme sier du? Tar avslag over vold hver dag jeg. Anonymkode: d7def...e89 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 6. september 2024 #82 Del Skrevet 6. september 2024 Brunello skrev (6 timer siden): De forandrer seg ikke. Derfor er flere damer single og barnløse enn før. Det var dette som ble påpekt av en forsker i sommer men som ble misforstått til at han mente damer «må ligge med menn som ikke får ligge med noen». Poenget er at de aller fleste menn er ganske lite kresne. Så vi ligger med «hvem som helst». Derfor ligger de populære mennene med de ikke fullt så populære kvinnene. Si at 7-10 menn ligger med 3-10 damer. Men når 7-10 menn skal få seg kone og barn etter at de har ligget fra seg, er det utelukkende 7-10 damer som er aktuelle. Mange av 3-6 damene er imidlertid innbilt at de kan få 7-10 menn, så de vil ikke ha barn med 3-6 mennene. Så da blir mange barnløse i stedet. Helt greit. Man kan ikke tvinges til å ligge med noen. Men prisen blir altså for flere enn før ingen familie. Ok, dette stemmer ikke med fakta. Er lite forskjell mellom menn og kvinner, og historie med sex og samliv. Forskjeller finnes det basert på litt hard biologi. Kvinner blir kjønnsmodne tidligere enn menn, og kvinner har klimakteriet. Slik at kvinner debuterer naturlig seksuelt tidligere enn menn i gjennomsnitt, og menn har i gjennomsnitt mer seksuelt intresse opp i alder. Men ellers er det nok så likt, med kjærester og mindre forpliktende ting. De menn som ikke får barn er i hovedsak de menn som har en eller flere egenskaper som vil gjøre dem uegnet til å ta farsrollen. Hele tråden bygger på en myte som så blir forsterket om en rar ide "andre valg". Jeg var min kones første valg, og hun mitt når vi giftet oss. Diverse ekser var ikke det. Men når hun var sammen med X som 17 åring så kanskje X var hennes første valg (har ikke gravd i det, og har ikke noe intresse å grave i det). 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #83 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg trodde heller ikke på denne historien, før flere seriøse menesker bekreftet den. Jeg viste godt hvem han var, men ble føst kjent med han etter sykehus og første skilsmissen Han var berømt blant alle damer som gikk på byen og festet, så jeg kan personlig bevitne at han enkelt ordnet 3 ons på en kveld ute. Ikke alle damene var fornøyd etter å ha blit løyet til. Så han måtte bytte ytterdør til dør uten glass, I perioden når han lå I krig med første Konen. Anonymkode: be369...e26 Men hvorfor 3 ons? Å hvorfor skal det bety noe for folk flest som det å ligge rundt betyr 20 i livet? Anonymkode: d7def...e89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #84 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg synes det er forferdelig at du har blitt mobbet, selvfølgelig. Men at du er bitter påvirker jo i hovedsak mest deg selv? Det påvirker ikke noen av oss andre i praksis, bortsett fra de 10 min vi diskuterer med deg her inne. « Bitterhet er den eneste giften man drikker selv, men tror skal skade andre.». Jeg håper du heller oppsøker hjelp til å håndtere traumene dine, i stedet for å la de fortsette å være vondt inni deg. Og så koser deg med livet og fremtiden, sammen med kona di ❤️ Anonymkode: 260fa...2b8 Jeg må si du virker og være en ok dame, men du lager din egen fantasi/diagnose på meg, ut fra noen få ord her fra meg. Jeg har det til daglig så bra som det er mulig å ha det. Jeg springer ikke rundt og hater norske damer. Men jeg sparer dere ikke for alle skuffelser dere ga meg. Jeg er 100 % et produkt av programeringen Jeg har fått fra damer, når det gjelder damer. De fleste av oss møter oss selv I døra en vakker dag. Anonymkode: be369...e26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #85 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har også blitt mobbet store deler av livet (hovedsakelig av menn) men jeg skylder da ikke på menn av den grunn. Anonymkode: f4d9f...c48 Nei, ikke sant? Man gjør jo ikke det. Logikken deres henger ikke på greip… og de klarer ikke argumenter videre rundt dette heller, det går alltid i sirkler. Så innerst inne er de nok klar over dette, men bare ute av stand til å ta det til seg. Bare trist ❤️ Anonymkode: 260fa...2b8 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #86 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): At damer roer seg ned og finner en beta når de "treffer veggen" rundt 30 er jo en kjent sak. Alfa-enke kaller man de som har ligget med en haug med en rekke alfaer dette er menn som ikke ønsker seriøst med henne, menn som er langt over hennes seksuelle markedsverdi, noe som gir henne et oppblåst ego og gjør det vanskelig å respektere tufsen som er villig til å "ta over" når hun skal slå seg til ro og bli seriøs... ikke vær han tufsen. Anonymkode: 5f26a...329 Bare i incel samfunn Alle vi andre vet bedre. Anonymkode: 03d2e...b03 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 6. september 2024 #87 Del Skrevet 6. september 2024 (endret) Brunello skrev (14 timer siden): De forandrer seg ikke. Derfor er flere damer single og barnløse enn før. Det var dette som ble påpekt av en forsker i sommer men som ble misforstått til at han mente damer «må ligge med menn som ikke får ligge med noen». Poenget er at de aller fleste menn er ganske lite kresne. Så vi ligger med «hvem som helst». Derfor ligger de populære mennene med de ikke fullt så populære kvinnene. Si at 7-10 menn ligger med 3-10 damer. Men når 7-10 menn skal få seg kone og barn etter at de har ligget fra seg, er det utelukkende 7-10 damer som er aktuelle. Mange av 3-6 damene er imidlertid innbilt at de kan få 7-10 menn, så de vil ikke ha barn med 3-6 mennene. Så da blir mange barnløse i stedet. Helt greit. Man kan ikke tvinges til å ligge med noen. Men prisen blir altså for flere enn før ingen familie. Dette er bare tull. Kvinner vet inderlig godt at menn er temmelig ukritiske angående legging, og kvinner er som regel også veldig bevisst på hvordan de er på en attraktivitetsskala. Veldig mange kvinner har også for dårlig selvbilde i forhold til hvor attraktiv de er (som mange menn også har), slik at det ikke er uvanlig at de er så selvkritisk at de ikke tror menn de absolutt kan ha sjanse på kan være interessert i dem. Noen kvinner roter mye rundt, som noen menn gjør det. Noen kvinner er så redde for å få stempel som løs at de er forferdelig restriktiv angående å ha sex. Noe få menn er av denne årsaken. Noen kvinner har et så sterkt ideal angående at sex og kjærlighet hører sammen at de ikke har sex utover seriøse relasjoner. Noen menn er også slik. Noen kvinner har tidlig i livet hatt opplevelser med menn som har skremt dem slik at det skal mye til før de våger å ha sex med noen. (Kan være alt fra "kun" trakassering til overgrep.) Få menn har det slik. I stadig større grad er en del kvinner som faller ned I denne kategorien på grunn av alt dritt som skrives på nettet nå, hvor menn kaller kvinner mye stygt og insisterer på å presentere menn veldig lite tiltalende. Dette er nytt, men dette får også mange kvinner til å bli restriktiv. Slik var det da jeg vokste opp, og slik er det til min forundring fremdeles. Den seksuelle friheten kvinner liksom skal ha nå er det bare en del av kvinner som lever etter. At det er kvinner som tar for seg som liksom skal representere kvinner er ikke særlig rettferdig eller riktig. De fleste unge kvinner er pliktoppfyllende, seriøse, greie, opptatt av å være et bra menneske og søker i hovedsak kjærlighet, ikke å ligge med flest mulig. En overvekt av kvinner er opptatt av å IKKE ha sex med mange, både på grunn av egne idealer og frykt for skam ved det. De fleste kvinner vet nøyaktig hvor attraktiv de er angående hvilke menn de reelt sett har sjanse på, eller nedvurderer seg selv. Å ha et oppblåst ego og egenvurdering er mer vanlig blant menn. (Dog er det så absolutt begge deler blant menn også.) Det er derfor menn er flinkere enn kvinner til å forhandle lønn, blant annet. Om jeg skal tillate meg å være litt ufin er det oftest kvinner fra litt tøffe oppvekstmiljø i lavere samfunnslag, som ikke er veldig intelligent eller har/tar høyere utdanning som ligger mest ukritisk rundt (og så kaller seg brukt for sex). Å hevde at disse representerer kvinner flest ville være litt som at oppførsel til mindre intelligente menn fra tøffe oppvekstmiljøer som bøller for å hevde seg er dem som representerer menn generelt. Menn liker statistikker virker det som, men velger helt tydelig bort de statistikker som ikke viser det det er blitt altfor populært å hevde om kvinner, uansett hvor feil det er. Tinder- statistikker holdes frem over seriøse undersøkelser. Greit å insistere på å være dum for å fremstå som smart, men verken kvinner eller menn er tjent med løgnene som nå hevdes. Det finnes gode statistikker på hvor mange menn kvinner helt faktisk har sex med i løpet av livet, som tilbakeviser dine påstander fullstendig. Det er ikke Tinder "forskning", så man må være litt mer oppegående og våken for å finne frem til dem selv, istedenfor å bare kjøpe Tinder- statistikkene, pluss tatt fra luften løgnene, som noen krefter i samfunnet har en voldsom interesse av å fremme. Av en eller annen mystisk årsak, siden Ingen egentlig er tjent med dette tullet. Ikke menn heller. Du er helt åpenbart en intelligent mann. Det ser man i andre typer tråder. Så vær det er du grei! Like klok som du egentlig er. Endret 6. september 2024 av Trolltunge 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #88 Del Skrevet 6. september 2024 takinova skrev (6 timer siden): Har lite tro på at mennesker forandrer seg voldsomt. Har man levd et utsvevende liv med mye festing og løssluppent seksualliv, så blir det ikke borte over natta. Skal en sånn utekatt plutselig bli innekatt, liksom? Tull og tøys. Er du den samme personen når du fyller førti som når du var tyve, synes jeg synd på deg. Selvfølgelig endrer man seg. Selvfølgelig er det slik at livet ikke er statisk for de fleste av oss. For en rar innstilling.. Anonymkode: 03d2e...b03 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #89 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bodde i storby, festet og lå mye rundt i 20 årene, nå er jeg i 30 årene og er en helt annen person. Jeg har flyttet ut av byen, drikker knapt alkohol, kan ikke huske sist jeg var på fest og tilbringer dagene i naturen. Hvis jeg møter en stabil og god mann nå vil det definitivt ikke være noe andrevalg, men det jeg oppriktig vil ha. Utseende blir mindre viktig med årene og andre kvaliteter veier mer. Skjønner ikke hvorfor du tenker at det er et andrevalg, jeg ville jo ikke ha et forhold til noen av de mennene jeg tidligere lå med. Anonymkode: 9d98a...dad Noe av det samme her. Han Rune rudberg med sine tusen pluss er jo unntaket, ikke regel. Og så er det stadig vekk disse som drar antall partnere over i risiko for utroskap. 🤷 Anonymkode: 03d2e...b03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #90 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tull og tøys. Er du den samme personen når du fyller førti som når du var tyve, synes jeg synd på deg. Selvfølgelig endrer man seg. Selvfølgelig er det slik at livet ikke er statisk for de fleste av oss. For en rar innstilling.. Anonymkode: 03d2e...b03 Du er helt sikkert ikke samme person når du er 20 som når du er 40. Men utrolig mange dårlige vaner har du med deg. Anonymkode: be369...e26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #91 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): For mange av oss menn som har vært upopulære med damer i 20-årene, så er det vårt verste mareritt å møte noen som "plutselig" har forandret seg fra å feste og ligge rundt med spennende menn, til å heller slå seg til ro med en stabil og ålreit fyr som kanskje ikke er like spennende. Man føler seg fort som andrevalget. Dette er tanker man blir matet med om man henger på feil fora på internett MEN hvor reellt er det egentlig at dette skjer? Er det egentlig mange kvinner der ute som ligger rundt, og så endrer smaken sin når de etterhvert vil ha barn og innser at tiden renner ut? "Settler" som man sier på godt norsk? Som mann tidlig 30-årene opplever jeg at mange nok damer et par år eldre vil date meg og ha unger om få år, men langt færre yngre damer vil date meg, men det blir jo kun en anekdote. Hva mener dere er tilfelle? Er det vanlig? Kjør debatt? Anonymkode: 6fb5a...fec Hva med å snu på dette med tanken om "førstevalg" og "andrevalg"? Her snakkes det om kvinner som har møtt og "testet" mange menn, men ikke funnet noen som var verd nok til at de vil slå seg til ro med han. De har vært bra nok til kortvarige ting, men ikke til noe seriøst og langvarig. Og så finner de da, i 30-årene, mannen de faktisk ønsker å bygge noe langvarig, forpliktende og seriøst med. Hva med å faktisk tenke at du er bedre enn de som har "vært før deg", i og med at hun ikke ønsket å få barn med dem. (Eller være i et langvarig, eksklusivt forhold med dem.) Det er jo ikke sånn at kvinner "plutselig" forandrer seg når de endrer oppfatning og mening over 10+ år heller. De lærer, utvikler seg og forstår hva de liker. At man ønsket seg en kjekk filmstjerne eller rockestjerne da man var 20, betyr ikke at man fortsatt drømmer om å være kona til en filmstjerne eller rockestjerne når man er i 30-årene. Da innser man jo at det vil bety at man blir alene om å være det stabile punktet i barnas oppdragelse og hverdag, mens mannen er ute og blir beundret av massene, og antagelig har tilbud om sex kastet etter seg hele tiden. Nei, da innser man at utseende, popularitet og karrieren til en mann egentlig ikke betyr så veldig mye. Det er langt viktigere at han har gode familieverdier, og vil bidra til å skape en trygg familieenhet i et likeverdig forhold. På samme måte som man lærer at det finnes smartere måter å styre økonomien sin på, enn det man gjorde som 20-åring. Eller at man lærer at det kanskje er bedre å prioritere å eie sin egen bolig, enn å flytte fra leiebolig til leiebolig eller kollektiv til kollektiv, som mange gjør i 20-årene hvis de vil være fri og ikke forplikte seg. Altså, du ble valgt bort av umodne og "popularlitetssøkende" 20-åringer, men du velges inn av voksne, reflekterte kvinner i 30-årene, som vet hva du er verd. Hvorfor får det deg til å føle deg som et "andrevalg"? Anonymkode: cd3eb...ba2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #92 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva med å snu på dette med tanken om "førstevalg" og "andrevalg"? Her snakkes det om kvinner som har møtt og "testet" mange menn, men ikke funnet noen som var verd nok til at de vil slå seg til ro med han. De har vært bra nok til kortvarige ting, men ikke til noe seriøst og langvarig. Og så finner de da, i 30-årene, mannen de faktisk ønsker å bygge noe langvarig, forpliktende og seriøst med. Hva med å faktisk tenke at du er bedre enn de som har "vært før deg", i og med at hun ikke ønsket å få barn med dem. (Eller være i et langvarig, eksklusivt forhold med dem.) Det er jo ikke sånn at kvinner "plutselig" forandrer seg når de endrer oppfatning og mening over 10+ år heller. De lærer, utvikler seg og forstår hva de liker. At man ønsket seg en kjekk filmstjerne eller rockestjerne da man var 20, betyr ikke at man fortsatt drømmer om å være kona til en filmstjerne eller rockestjerne når man er i 30-årene. Da innser man jo at det vil bety at man blir alene om å være det stabile punktet i barnas oppdragelse og hverdag, mens mannen er ute og blir beundret av massene, og antagelig har tilbud om sex kastet etter seg hele tiden. Nei, da innser man at utseende, popularitet og karrieren til en mann egentlig ikke betyr så veldig mye. Det er langt viktigere at han har gode familieverdier, og vil bidra til å skape en trygg familieenhet i et likeverdig forhold. På samme måte som man lærer at det finnes smartere måter å styre økonomien sin på, enn det man gjorde som 20-åring. Eller at man lærer at det kanskje er bedre å prioritere å eie sin egen bolig, enn å flytte fra leiebolig til leiebolig eller kollektiv til kollektiv, som mange gjør i 20-årene hvis de vil være fri og ikke forplikte seg. Altså, du ble valgt bort av umodne og "popularlitetssøkende" 20-åringer, men du velges inn av voksne, reflekterte kvinner i 30-årene, som vet hva du er verd. Hvorfor får det deg til å føle deg som et "andrevalg"? Anonymkode: cd3eb...ba2 Tror du at kvinner I 30 + årene vil ha en helt uerfaren upult mann på 35? Problemet er da at alle de som ble valgt bort I 20 årene, ikke kan velges senere. Hva skall venindene dine si om du velger en de har dømt nord og ned I 15 år ? Anonymkode: be369...e26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #93 Del Skrevet 6. september 2024 takinova skrev (6 timer siden): Har lite tro på at mennesker forandrer seg voldsomt. Har man levd et utsvevende liv med mye festing og løssluppent seksualliv, så blir det ikke borte over natta. Skal en sånn utekatt plutselig bli innekatt, liksom? Jeg hadde sex og koste meg i mange år som singel. Festet og eksperimentert. Etter jeg møtte partneren min har jeg ikke hatt det minste interesse av å ha sex med noen andre. Det er 21 år siden vi møtte hverandre. Du gjør kardinalfeilen mange gjør og bruker tidligere atferd som en indikator på fremtidig atferd. Atferd selekteres av sine konsekvenser. Anonymkode: 0463f...6b9 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lt.Dan Skrevet 6. september 2024 #94 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg bodde i storby, festet og lå mye rundt i 20 årene, nå er jeg i 30 årene og er en helt annen person. Jeg har flyttet ut av byen, drikker knapt alkohol, kan ikke huske sist jeg var på fest og tilbringer dagene i naturen. Hvis jeg møter en stabil og god mann nå vil det definitivt ikke være noe andrevalg, men det jeg oppriktig vil ha. Utseende blir mindre viktig med årene og andre kvaliteter veier mer. Skjønner ikke hvorfor du tenker at det er et andrevalg, jeg ville jo ikke ha et forhold til noen av de mennene jeg tidligere lå med. Anonymkode: 9d98a...dad Next Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #95 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): For mange av oss menn som har vært upopulære med damer i 20-årene, så er det vårt verste mareritt å møte noen som "plutselig" har forandret seg fra å feste og ligge rundt med spennende menn, til å heller slå seg til ro med en stabil og ålreit fyr som kanskje ikke er like spennende. Man føler seg fort som andrevalget. Dette er tanker man blir matet med om man henger på feil fora på internett MEN hvor reellt er det egentlig at dette skjer? Er det egentlig mange kvinner der ute som ligger rundt, og så endrer smaken sin når de etterhvert vil ha barn og innser at tiden renner ut? "Settler" som man sier på godt norsk? Som mann tidlig 30-årene opplever jeg at mange nok damer et par år eldre vil date meg og ha unger om få år, men langt færre yngre damer vil date meg, men det blir jo kun en anekdote. Hva mener dere er tilfelle? Er det vanlig? Kjør debatt? Anonymkode: 6fb5a...fec Det er jo to forskjellige ting du beskriver, og ikke to forskjellige personligheter. Ja man kan ha mange tilfedlige partnere, men så ønske et fast forhold. Anonymkode: 6770f...bc3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #96 Del Skrevet 6. september 2024 Min mann er ikke andrevalget mitt! Han er førstevalget ❤️ Jeg ble fridd til av eksene mine også, men jeg sa nei. Giftet meg først da jeg var over 40, med drømmemannen. Han er den eneste jeg har møtt som jeg ville gifte meg med. De andre var jo kjekke på sin måte, men ingen når opp til MANNEN. Anonymkode: 57f23...4a3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #97 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Tror du at kvinner I 30 + årene vil ha en helt uerfaren upult mann på 35? Problemet er da at alle de som ble valgt bort I 20 årene, ikke kan velges senere. Hva skall venindene dine si om du velger en de har dømt nord og ned I 15 år ? Anonymkode: be369...e26 Dette er noe dere innbiller dere. Anonymkode: 260fa...2b8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #98 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er helt sikkert ikke samme person når du er 20 som når du er 40. Men utrolig mange dårlige vaner har du med deg. Anonymkode: be369...e26 Hvilke vaner? Anonymkode: 03d2e...b03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #99 Del Skrevet 6. september 2024 Lt.Dan skrev (38 minutter siden): Next Tror ikke du var oppe til vurdering 🙄 Anonymkode: 03d2e...b03 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 6. september 2024 #100 Del Skrevet 6. september 2024 8 hours ago, AnonymBruker said: Desverre gidder ikke menn som har vært singel og usynlig for damer I 20 år å ha dame. Jeg er selv der. På et vis har dere forspilt sjansen når dere pulte rundt som kaniner å mobbet meg bort. Det finnes masse bra og finne andre steder enn her I Norge, for menn som sitter for lenge på innbytterbenken til livet. Det blir rett og slett dårlig med spiller på laget til damene, etter hvert som årene går. I 30 åra har alle rede 30 % av mennene forlatt laget deres pga. Ingen tid på banen. Damer I dag møter seg selv I døra. Anonymkode: be369...e26 Si meg, tror du virkelig det sitter kvinner og feller salte tårer over menn som trekker seg ut av datingmarkedet? De kunne da virkelig ikke brydd seg mindre, Not their loss. 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå