Gå til innhold

PelleK

Øyeblikk

Anbefalte innlegg

Freydis skrev (13 minutter siden):

Frisk luft er viktig både for store og små.

Jeg lot mine barn sove ute i vognen hver dag dersom ikke været var for galt. Det gjorde de i barnehagene og. 
Gå tur med baby i vogn er både for at mor skal få trim og at baby skal få frisk luft. 

Ingen tvil om at det er viktig. Det er fortsatt et norskt fenomen 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Freydis
Palmemor skrev (Akkurat nå):

Ingen tvil om at det er viktig. Det er fortsatt et norskt fenomen 

Det er akkurat likt i Danmark - der og sover babyer ute i vognen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (5 minutter siden):

Det er akkurat likt i Danmark - der og sover babyer ute i vognen. 

Nordisk fenomen* blir mer riktig,men Palmemor har rett i at det ikke er normen utenfor Norden..

Endret av J..
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Freydis
J.. skrev (2 timer siden):

Nordisk fenomen* blir mer riktig,men Palmemor har rett i at det ikke er normen utenfor Norden..

Et bra fenomen, synes nå jeg. Folk i andre land blir også sjokkert over at barna våre er ute og leker alene og at barn i barnehagen tilbringer tid ute hver dag - uansett vær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (11 minutter siden):

Et bra fenomen, synes nå jeg. Folk i andre land blir også sjokkert over at barna våre er ute og leker alene og at barn i barnehagen tilbringer tid ute hver dag - uansett vær. 

Absolutt ett bra fenomen, men det er like fullt ett nordisk ett (ikke kun norskt, selvsagt). I andre land syns de nok at dems normalitet er nettopp det, normalt. Så det kan ikke brukes som argument

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Freydis
Palmemor skrev (9 minutter siden):

Absolutt ett bra fenomen, men det er like fullt ett nordisk ett (ikke kun norskt, selvsagt). I andre land syns de nok at dems normalitet er nettopp det, normalt. Så det kan ikke brukes som argument

Trodde det var noen som kritiserte at hun gikk tur med babyen i vognen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Freydis skrev (33 minutter siden):

Trodde det var noen som kritiserte at hun gikk tur med babyen i vognen. 

Det har jeg isåfall ikke fått med meg. Er jo bare bra det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Freydis
Palmemor skrev (4 minutter siden):

Det har jeg isåfall ikke fått med meg. Er jo bare bra det

Mulig jeg tar feil 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (2 timer siden):

Mulig jeg tar feil 😅

Jeg tror "kritikken" (eller latterliggjøringen, om du vil) gikk på at hun mente det måtte finnes ett program på Garmin for å tracke trilletur, fordi mange mødre brukte det som trening. Og at det var så "sjukt tungt" å gå med vogn (når hennes har motor)

At noen går tur har jeg ikke noe tru på at blir kritisert :)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at hun går tur med vogna, men «sjukt tungt» er det IKKE med en baby på 3 måneder og motor på vogna. 
Jeg reagerer mest på at hunden ikke får bli med på tur. Hun klarer å styre vogna med én hånd når hun filmer, om hun hadde lagt bort telefonen kunne hun holdt hundebåndet istedenfor. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (5 minutter siden):

Flott at hun går tur med vogna, men «sjukt tungt» er det IKKE med en baby på 3 måneder og motor på vogna. 
Jeg reagerer mest på at hunden ikke får bli med på tur. Hun klarer å styre vogna med én hånd når hun filmer, om hun hadde lagt bort telefonen kunne hun holdt hundebåndet istedenfor. 

Og akkurat der har du problemet. Hun kan ikke legge bort telefonen. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (9 minutter siden):

Clåvvi hadde «Clåvvi og pappa tid» i studio (sov) så hun ville ikke forstyrre de.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (1 minutt siden):

Clåvvi hadde «Clåvvi og pappa tid» i studio (sov) så hun ville ikke forstyrre de.

....si du tuller?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FruRosa skrev (33 minutter siden):

Nå er vel den hunden på størrelse med en liten fis så det hadde vel gjerne muligens gått an å ha hunden med uansett 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (22 minutter siden):

Er dette kødd? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (27 minutter siden):

Er dette kødd? 

Nei var det hun sa. Den ligger å sover til langt på dag sammen med PF hver dag. 
han påstår han går tur med henne, med det er deres spesielle tid, så derfor snapper han det ikke😅 

men hvordan han skal rekke det mellom 🤢🤢 shaken og havregrøten og 13-16 plippen tiden må gudene vite😌

• Liker 15
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Visla skrev (2 minutter siden):

Nei var det hun sa. Den ligger å sover til langt på dag sammen med PF hver dag. 
han påstår han går tur med henne, med det er deres spesielle tid, så derfor snapper han det ikke😅 

men hvordan han skal rekke det mellom 🤢🤢 shaken og havregrøten og 13-16 plippen tiden må gudene vite😌

Jeg fatter ikke at det går an å være så blåst. 
Ser ikke disse to hverandres snapper? 
Og er ikke noen av de såpass oppegåande at det å si «hallo du jeg ser du lyver på snappen, hvorfor gjør du det?» er innafor å si? 
Jeg fatter virkelig ingenting 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (2 timer siden):

....si du tuller?

Nope. Hun ville ikke forstyrre de fordi de «koste seg sammen». Og GUD forby om hun hadde vekket Pefedikk så han får error i sleep scoren. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (16 minutter siden):

Nope. Hun ville ikke forstyrre de fordi de «koste seg sammen». Og GUD forby om hun hadde vekket Pefedikk så han får error i sleep scoren. 

Ville ikke forstyrre, nei. Tuller ikke med avbrudd i rem-søvn altså 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjønner jeg ikke helt. Ellers pleier hun jo å vise at hun slipper hunden ut på verandaen før hun lager seg frokost. Da kan hun altså forstyrre dem, men ikke når hun skal på trilletur.

Er det bare en (dårlig) unnskyldning for ikke å ta henne med ut på tur?

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...