Gå til innhold

PelleK

Øyeblikk

Anbefalte innlegg

Palmemor skrev (15 minutter siden):

Jeg er ikke fæl?

Han har sagt ca 100 ganger at han ikke er autist,så hvorfor fortsette å spre dette ryktet?

Endret av J..
  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

J.. skrev (6 minutter siden):

Han har sagt ca 100 ganger at han ikke er autist,så hvorfor fortsette å spre dette ryktet?

Har han sagt det? Hvor da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (3 minutter siden):

SC.

Jeg er innom den snappen minst en gang om dagen og jeg har aldri sett at han har sagt det. Så 100 ganger kan jo neppe stemme. Hvis du ikke kan bevise det så er det jo bare rykter… eller?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (1 minutt siden):

Jeg er innom den snappen minst en gang om dagen og jeg har aldri sett at han har sagt det. Så 100 ganger kan jo neppe stemme. Hvis du ikke kan bevise det så er det jo bare rykter… eller?

Du må jo gjerne motbevise mitt utsagn,eller du kan spørre han selv så han kan avkrefte det for 101 gang. 

Kan nesten garantere han nevner det på nytt innen 2 uker,har en viss intervall,disse spørsmålene.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (1 minutt siden):

Du må jo gjerne motbevise mitt utsagn,eller du kan spørre han selv så han kan avkrefte det for 101 gang. 

Kan nesten garantere han nevner det på nytt innen 2 uker,har en viss intervall,disse spørsmålene.

Men har han sagt at han er utredet da? For om han er utredet og fått avkreftet en diagnose så er det jo greit. Da skal jeg ta hatten min og gå 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SeBraHaHa skrev (15 timer siden):

Snakker du for oss alle?😮‍💨 Da sier jeg: Klart det er vanlig. 

Det er vanlig at man deler opp nattene.

Det er vanlig at en tar en hel natt og så bytter man på.

Det er vanlig at mor tar baby hele natten pga amming.

Alle gjør det som passer seg. Det er vanlig😤

Vanlig? Veeeel. Vi har mange barn. Og mange venner og bekjente som har barn. Jeg har ALDRI hørt om en nybakt mor som overlater ALT ansvaret til far 8 timer i strekk hver natt, fordi hun skal sove. 

Som nybakt mor er instinktet at man våkner av det minste lille knirk. Man ønsker å ha babyen sin inntil seg. Man sover lett pga hormoner. Det er slik vi kvinner er biologisk programmert. 

Dette opplegget de har gående er muligens nødvendig om hun er så psykisk skjør at far må ta hovedomsorgen, men det er på ingen måte vanlig. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HMK skrev (1 time siden):

Vanlig? Veeeel. Vi har mange barn. Og mange venner og bekjente som har barn. Jeg har ALDRI hørt om en nybakt mor som overlater ALT ansvaret til far 8 timer i strekk hver natt, fordi hun skal sove. 

Som nybakt mor er instinktet at man våkner av det minste lille knirk. Man ønsker å ha babyen sin inntil seg. Man sover lett pga hormoner. Det er slik vi kvinner er biologisk programmert. 

Dette opplegget de har gående er muligens nødvendig om hun er så psykisk skjør at far må ta hovedomsorgen, men det er på ingen måte vanlig. 

Så nå snakker du på vegne av alle😆Folk ass

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SeBraHaHa skrev (16 timer siden):

Snakker du for oss alle?😮‍💨 Da sier jeg: Klart det er vanlig. 

Det er vanlig at man deler opp nattene.

Det er vanlig at en tar en hel natt og så bytter man på.

Det er vanlig at mor tar baby hele natten pga amming.

Alle gjør det som passer seg. Det er vanlig😤

Ja, men det er IKKE vanlig at far snur døgnet og sitter våken hele natten hver natt for at mor skal få sove og ikke få noen endringer i hverdagen sin. 

• Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (2 timer siden):

Er jo en kjent sak at autister er fornøyd med lite. 

Herregud - er det mulig å konspirere/ spekulere så utrolig ……. Bare generelt så er utsagnet ditt utrolig diskriminerende, forutinntatt og nedlatende - i tillegg så uttaler du deg som om du vet at han har en diagnose 🙄 noe du, eller andre, ikke vet noe om - og forøvrig heller ikke har noe med ‼️ 

Det er så forbanna tull å skulle diagnostisere folk pga vi er ulike ‼️

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vintermåne skrev (5 minutter siden):

Herregud - er det mulig å konspirere/ spekulere så utrolig ……. Bare generelt så er utsagnet ditt utrolig diskriminerende, forutinntatt og nedlatende - i tillegg så uttaler du deg som om du vet at han har en diagnose 🙄 noe du, eller andre, ikke vet noe om - og forøvrig heller ikke har noe med ‼️ 

Det er så forbanna tull å skulle diagnostisere folk pga vi er ulike ‼️

Hvis du hadde lest det andre svaret mitt så har jeg god kjennskap til autisme. Og det blir jo også sagt at han har sagt han ikke har det? Så da vet jo åpenbart noen noe om det. Og hvis du leser bakover i tråden ser du også at det ikke ble ett tema idag. 
Samme for meg om han er autist eller ei, men det forklarer en hel del. Er da ingen skam i å ha autisme, hvorfor mener du det?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg naturligvis klar over at det vi ser på Snapchat er bare en bitte liten del av hele bildet. Men jeg kjenner INGEN mødre som hadde klart å legge seg og sove på et annet rom enn sin 1,5 uke gamle baby i timesvis. Ingen. 

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (4 minutter siden):

Hvis du hadde lest det andre svaret mitt så har jeg god kjennskap til autisme. 

Å være gift med en autist gir deg ikke kompetanse til å diagnotisere noen.

• Liker 3
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Palmemor skrev (1 minutt siden):

Hvis du hadde lest det andre svaret mitt så har jeg god kjennskap til autisme. Og det blir jo også sagt at han har sagt han ikke har det? Så da vet jo åpenbart noen noe om det. Og hvis du leser bakover i tråden ser du også at det ikke ble ett tema idag. 
Samme for meg om han er autist eller ei, men det forklarer en hel del. Er da ingen skam i å ha autisme, hvorfor mener du det?

At jeg mener det er en skam å ha autisme?? Det mener jeg overhode ikke- jeg mener det er en skam å uttale seg nedsettende om andre - og å drive å spekulerer i andre folks helse - det er en skam! 
det spiller ingen rolle om du har god kjennskap til autisme - utsagnet ditt 

«Det er en kjent sak at autister er fornøyd med lite» er uansett er nedlatende og diskriminerende utsagt - og feilinformasjon - det er ikke en kjent sak at autister er fornøyd med lite- hvor har du det fra?? 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HMK skrev (1 time siden):

Vi gjorde det sånn at mannen tok nettene her… jeg sliter med å sove, mens han sovner med en gang, så da gjorde vi det slik. Alle fikk det bedre etter at vi bestemte oss for det. Jeg ammer forøvrig på dagtid og hadde masse produksjon.

Sorry men jeg ønsket ikke babyen inntil meg om natten. Ble helt sprø av det. Alle er ikke like. Babyen får forøvrig masse kos og nærhet av meg om dagen. Han mangler ingenting. Blir så provosert over folk som forsøker å generalisere sine vaner over på andre. Nei jeg sliter ikke psykisk på noen som helst måte!  Jeg tenker at det er helt ok at Pellek tar nettene om det er det som funker for dem! Hvem bryr seg!

Endret av Gnurr
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gnurr skrev (3 minutter siden):

Vi gjorde det sånn at mannen tok nettene her… jeg sliter med å sove, mens han sovner med en gang, så da gjorde vi det slik. Alle fikk det bedre etter at vi bestemte oss for det. Jeg ammer forøvrig på dagtid og hadde masse produksjon.

Sorry men jeg ønsket ikke babyen inntil meg om natten. Ble helt sprø av det. Alle er ikke like. Babyen for forøvrig masse kos og nærhet av meg om dagen. Han mangler ingenting. Blir så provosert over folk som forsøker å generalisere sine vaner over på andre. Nei jeg sliter ikke psykisk på noen som helst måte! 

Så det du sier er at det IKKE er vanlig for de fleste kvinner å følge biologiske instinkter? 

Sorry, men at du ikke orket ungen din om nettene betyr ikke at det er vanlig for de fleste kvinner å overlate babyen til far gjennom hele natten. Slutt å lat som ditt valg er det vanlige. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (1 time siden):

Men har han sagt at han er utredet da? For om han er utredet og fått avkreftet en diagnose så er det jo greit. Da skal jeg ta hatten min og gå 

Er det virkelig så viktig for deg og vite om han har det eller ikke? Gjør det hverdagen din bedre om han har det eller ikke?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HMK skrev (28 minutter siden):

Så det du sier er at det IKKE er vanlig for de fleste kvinner å følge biologiske instinkter? 

Sorry, men at du ikke orket ungen din om nettene betyr ikke at det er vanlig for de fleste kvinner å overlate babyen til far gjennom hele natten. Slutt å lat som ditt valg er det vanlige. 

Hahah what? Hvor skriver jeg at det er vanlig? Jeg later ikke som at mitt valg er vanlig - hvor har du det fra? Hvorfor skal jeg bry meg om hva andre gjør når vi har funnet ut hva som funker for oss? 

Hvis Stina og PF har funnet ut hva som passer for dem og deres baby så er vel det bare flott? Jeg lukter lang mammashaming fra deg. Det provoserer meg at du mener at vanlig = riktig. Hva som er vanlig og hva som er riktig samsvarer ikke alltid. 

Endret av Gnurr
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (25 minutter siden):

Er det virkelig så viktig for deg og vite om han har det eller ikke? Gjør det hverdagen din bedre om han har det eller ikke?

Du kan ikke droppe innom uten å lese alt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...