Gå til innhold

Vegg mellom under- og overskap

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Bruker de stålplater til noe de da? :ler:

He he neida, men jeg greier ikke noe som helst av stål, går til nød med på stål på blandebatteriet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har baderomstapet (av alle ting...) som ser ut som mosaikkflis, den var å få i flere farger. Vi valgte lyse grå til vårt hvite kjøkken. Er superfornøyd med den, og den er super å vaske på også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fliser som nesten er hvite. (med litt brunskjær i.) De kler kjøkkenet kjempegodt, og det er et varmt og kuselig rom å være i.

Har ingen problemer med å holde hverken fuger eller fliser rene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere skal ha laminat så hadde jeg villet brukt en plate kledd i laminat. Jeg er i ferd med å sette opp det på mitt kjøkken og ser veldig lovende ut.

Vet ikke om andre benkeplatetyper egner seg for samme løsning men det kan jo også vurderes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren

Vi har beige fliser og er kjempe fornøyde. Vi hadde egentlig tenkt å ha stort mønster, men Norflis kunne ikke levere bra kvalitet så derfor droppet vi mønsteret. Vi er begge to takknemlige for at det ble som det ble, mønster hadde blitt alt for mektig. Det enkle er ofte det beste :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan benkeplater har dere/skal dere ha?

Vi har lurt på teak-plate på benken, og har faktisk tenkt på å videreføre plata opp på veggen... Har sett det i et interiørblad, og det var skikkelig lekkert. Her snakker jeg om til hvitt kjøkken da...

Ellers kan man jo bruke eikeparkett på veggen dersom man har en tjukke eikeplate på benken, for eksempel...

Teak er regnskog! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha laminatplate, kjøper IKEA-kjøkken i bjørk og synes det er greit å kjøpe det meste på et sted. Kjæresten min er glad i fliser, så etter en liten tur rundt på forskjellige butikker, ender vi nok med det. Men så var det fargen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-
Teak er regnskog! :frustrert:

Ikke nødvendigvis...(teoretisk sett så er det vel ikke regnskog heller,men nær-regnskog...)det finnes teakplantasjer i Asia, de som er godkjente er FSC sertifiserte. Desverre så selges det fremdeles teak på det norske markedet som ikke er sertifisert, og å kjøpe teak (selv om den er sertifisert) oppfordrer desverre til økt hogst av den naturlige teakskogen... Jeg personlig ville ikke kjøpt verken teak eller andre regnskog-/nærregnskogtreslag så lenge det er massevis av andre alternativer på markedet.

Sånn litt utenom: vi kjøpte en "Bryllupsbok" fra 60-tallet på Loppis, der stod det endel om teakmøbler, blandt annet dette (fritt etter hukommelsen): "teakskogen i Asia kommer til å bli tomhogde snart, men enn så lenge så er dette er kjempeflott materiale til møblement" ...så langt tenkte de da...Ikke rart det ikke finnes riopalisander lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere skal ha laminat så hadde jeg villet brukt en plate kledd i laminat.  Jeg er i ferd med å sette opp det på mitt kjøkken og ser veldig lovende ut.

Vet ikke om andre benkeplatetyper egner seg for samme løsning men det kan jo også vurderes.

Bilde av hvordan det blir

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?act...cmd=si&img=1935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Den diskusjonen gidder jeg ikke ta her... ;)

Det er kanskje dèt som er hovedproblemet med regnskogproblematikken; man gidder ikke ta den diskusjonen inn på de arenaer det er aktuelt. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...