Gå til innhold

Vegg mellom under- og overskap

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvilken vegg har dere på kjøkkenet mellom over- og underskapene? Vi lurer på å flislegge der, med lysegrå fliser. Er det praktisk? Eller foreslår dere noe annet. Det er første gang vi pusser opp, så vi er ganske uerfarne med hva som er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et veldig stort kjøkken, så jeg har litt forskjellig, under to av skapene er det smale vinduer, under et annet er det herdet glass og under det siste er det rett og slett malte vegger slik som resten av kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig har vi bare vanlig hvit vegg, men skal legge fliser der i sommer (har også tenkt på lysegrå som deg, tror det blir nøytralt og fint). Synes det er penest og mest praktisk. Stål ser så kaldt og storkjøkkenaktig ut, og jeg synes det er upraktisk fordi det lett blir fettflekker og vanskelig å holde pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stål ser så kaldt og storkjøkkenaktig ut, og jeg synes det er upraktisk fordi det lett blir fettflekker og vanskelig å holde pent.

Ikke noe problem med flekker eller å holde platene pene og rene. :)

Storkjøkkenaktig? Hmmm, det synes jeg ikke. Men smaken er som baken, og det kommer jo an på resten av kjøkkenet. Vi har bare fått masse positive kommentarer av folk som synes det er kjempelekkert. (Alt fra min eldre tante, til naboer som har herma og min datters skolekamerater :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også hodet fullt av kjøkkentanker! :) Innleggene her får meg til å lure enda mer!

Vi har også sett på stål, men på utstillingene har det alltid vært så mange synlige fingeravtrykk ol. Hvordan rengjør du stålplatene, Xavia?

Og dere som har fliser; holder fugene seg pene?

Selv har jeg mest lyst til å ha samme farge som på veggene ellers (malt), men det er vel ikke så lurt med tanke på tomatsauser og vannsprut fra oppvasken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hodet fullt av kjøkkentanker! :) Innleggene her får meg til å lure enda mer!

Vi har også sett på stål, men på utstillingene har det alltid vært så mange synlige fingeravtrykk ol. Hvordan rengjør du stålplatene, Xavia?

Og dere som har fliser; holder fugene seg pene?

Selv har jeg mest lyst til å ha samme farge som på veggene ellers (malt), men det er vel ikke så lurt med tanke på tomatsauser og vannsprut fra oppvasken!

Hvis du ønsker samme farge som veggen så kan du ha herdede glassplater over komfyren og eventuelt vasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan rengjør du stålplatene, Xavia?

Jeg tørker over de med en fuktig mikrofiberklut. Og tro meg: fingermerker?? Nei, finnes ikke. Man plasserer da ikke fingrene på veggen? (i hvert fall ikke her i huset :ler:)

Når jeg skal gjøre grundigere rent så bruker jeg JIF skurekrem. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herda glassplater i 'frostet glass'-stil fra Ikea er billig og genialt og ikke minst: meget enkelt å holde rent! Kan også skyve ut platene hvis man ønsker en grundig rengjøring på begge sider, samt veggen bak...

Er også pent om kvelden med lys over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken vegg har dere på kjøkkenet mellom over- og underskapene? Vi lurer på å flislegge der, med lysegrå fliser. Er det praktisk? Eller foreslår dere noe annet. Det er første gang vi pusser opp, så vi er ganske uerfarne med hva som er bra.

ta noe klassisk, noe du ike ser som harry om noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fliser.. vel det vil si,,, skal legge

Nå har vi en hvitmal betongvegg på ene veggen.. den andre veggen består av litt betong, en treplate og en dør! (døra er der pågrunn av for leiligheten ble omgjort til større bad og mindre gang..en gang for noen år tilbake.. så var det inngang til kjøkkenet via gangen),,,

skal legge gipsplate over og deretter fliser.

grå fliser her og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fliser og jeg elsker dem. Varmt og hjemmekoselig, i motsetning til stålplater, som får meg til å tenke på gynekologer.................. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har lysbeige fliser. Veldig fornøyd med det valget! Alle hvitevarene våre er i børsta stål, og da syns jeg det hadde blitt for mye med stål over kjøkkenbenken. Og med to barn i huset blir det vanvittig mye finger merker på det børsta stålet kan jeg bekrefte!!! Og det eneste jeg får det bort med er Jif skurekrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan benkeplater har dere/skal dere ha?

Vi har lurt på teak-plate på benken, og har faktisk tenkt på å videreføre plata opp på veggen... Har sett det i et interiørblad, og det var skikkelig lekkert. Her snakker jeg om til hvitt kjøkken da...

Ellers kan man jo bruke eikeparkett på veggen dersom man har en tjukke eikeplate på benken, for eksempel...

Endret av Cr@sh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har glass på veggen over kjøkkenbenken. Det anbefales, så enkelt å holde rent! Det er litt mønster i glasset. Trodde vi måtte ha herdet glass over kokeplatene, men glassmesteren sa det ikke var nødvendig siden vi har induksjon som ikke blir så varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...