AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #1 Del Skrevet 5. september 2024 Vi skal gjøre noe oppsussing, og er faktisk i tvil da vi liker litt forskjellig. De siste årene bygges vel det meste som enkle funkis «bokshus» med slette vegger, listefritt i tak, glatte, rene flater på kjøkken. Men er den rene klassiske stilen fortsatt noen som ønsker når man skal velge nytt? Med profilerte lister i tak og langs gulv, panel på enkelte vegger, kjøkken med innramming osv. Er vi helt ut om vi går for klassisk stil? Anonymkode: e8c75...6fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #2 Del Skrevet 5. september 2024 Jeg foretrekker klassisk stil selv. Man må jo ikke ha profilerte lister, man kan ha slette lister som en mellomting. Men jeg har profilerte, og liker det veldig godt. Man kan ha kjøkkenfronter med shakerfonter som også er en mellomting av helt glatt og herregård/mer profilert. Heller ingenting i veien med å kombinere f.eks glatte fronter med profilerte gulvlister. Alt må ikke være enten eller Anonymkode: 6c9d4...4e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #3 Del Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg foretrekker klassisk stil selv. Man må jo ikke ha profilerte lister, man kan ha slette lister som en mellomting. Men jeg har profilerte, og liker det veldig godt. Man kan ha kjøkkenfronter med shakerfonter som også er en mellomting av helt glatt og herregård/mer profilert. Heller ingenting i veien med å kombinere f.eks glatte fronter med profilerte gulvlister. Alt må ikke være enten eller Anonymkode: 6c9d4...4e7 Helt enig med deg. Liker også at det er noe profil på listene, og shaker kjøkken, det er lekkert i mine øyne 😍 Får vel svaret her egentlig, mellom oss to, må bare gå for magefølelsen. Tusen takk for svaret ditt! ts Anonymkode: e8c75...6fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #4 Del Skrevet 5. september 2024 Jeg tenker at dere bør velge det som kler huset. Dersom dere bor i en sveitservilla, ser det ganske rart ut om kjøkkenet er i moderne stil, og har dere en nybygget funkisbolig ser det rart ut med et klassisk profilert kjøkken. Anonymkode: ffff2...40c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #5 Del Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg tenker at dere bør velge det som kler huset. Dersom dere bor i en sveitservilla, ser det ganske rart ut om kjøkkenet er i moderne stil, og har dere en nybygget funkisbolig ser det rart ut med et klassisk profilert kjøkken. Anonymkode: ffff2...40c Så absolutt ☺️ Enig Anonymkode: e8c75...6fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #6 Del Skrevet 8. september 2024 Ingenting er "tidløst" og alt som er "moderne" nå vil om 10 år se gammelt ut. Vi lever jo alle i en boble av vår egen tid, og i bunn og grunn ser 99% av norske hjem helt like ut (selv om vi alle tror vi er veldig originale 🤣 ). Selv liker jeg det som passer best til den overordnede stilen på eiendommen. Det styggeste jeg ser er tilbygg, gjerder og interiør som krasjer med arkitekturen på huset. Anonymkode: 8f785...e40 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #7 Del Skrevet 8. september 2024 Hvis dere er enige og liker en bestemt stil, så er det vel mindre viktig hva som er ut, inn eller whatnot? Med mindre dere tenker å pusse opp for å selge såklart, da kan det være greit med stil som er modetne tidløs. For meg har det vært viktigst at nettopp jeg liker hvordan hjemmet mitt er. Er kanskje ingen andre som liker det, men ingen andre skal jo ikke oppholde seg her Anonymkode: ee874...53c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 8. september 2024 #8 Del Skrevet 8. september 2024 (Forrige eierne her pusset opp kjøkkenet i 2019 i type «Herregårds-stil» og jeg synes det er så fint at jeg aldri ønsker å bytte ^^, Resten av huset går glatt inn under som klassisk). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #9 Del Skrevet 8. september 2024 Det er alltids noen som liker klassisk (for ikke å si gammeldags) stil også. Ser man i interiørblader som feks Bo Bedre er det fortsatt mye fokus på stukkatur og rosetter, radiatorskjulere, tjukke profilerte lister og annet. Det er nok mest fordi de fleste av boligene som presenteres er gamle murhus eller leiligheter i gamle bygårder (opptil flere hundre år gamle). Det må passe huset, tenker jeg - noe av det mest patetiske jeg ser er "liksom-herskapelige" ferdighus fra nyere tid. Men you do you. Har dere planer om å bo der en stund, kan dere jo pusse opp i hvilken som helst stil dere vil 🙂 Anonymkode: 3905a...6b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 8. september 2024 #10 Del Skrevet 8. september 2024 Lyst, lunt og hjemmekoselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå