AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #1 Del Skrevet 5. september 2024 Jeg er samboer med en fantastisk trygg, fin og snill mann som jeg har det forferdelig godt sammen med. Og som jeg stoler på. Kom for noen år siden ut av et psykisk og fysisk voldelig forhold som har gjort at det har tatt lang tid for meg å bli trygg i mitt nye forhold. For to dager siden reiste samboer på jobbreise til et annet land (han jobber med eiendom) Og jeg har det helt forferdelig. Har aldri kjent på disse følelsene før, men kjenner jeg har et stort behov for å vite hva han gjør og hvor han er. Nesten litt sykelig fra min side. Kjenner jeg blir irritert og redd om det går noen timer fra jeg hører fra han. Gråter og savner han utrolig mye. Synes det er helt sykt. Klarer ikke å nyte at jeg har alenetid, sitter å bekymrer meg heletiden. Har noen noen gode tips til meg, slik at jeg kanskje kan få det litt lettere? Er utrolig slitsomt. Det vondeste med dette er at jeg blir usikker på han også, helt uten grunn, om han er med noen andre enn meg osv. Huff. Får også dårlig samvittighet av å ha slike tanker for jeg vet at han elsker meg utrolig høyt og ikke kunne gjort noe slikt mot meg. Men allikevel så sitter jeg med angst og vondt i magen. Anonymkode: 4281f...a2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #2 Del Skrevet 5. september 2024 Du må bare jobbe med deg selv. Stå i disse følelsene og innse at det er noe du må igjennom for å så legge de bak deg og gå fremover. Går ut ifra at samboer vet om fortiden? Jeg har slitt med fight and flight pga barndom. Så min strategi har vært å slå av følelser. Har aldri egentlig sluppet inn noen menn. Jeg var ærlig og åpen med kjæresten om det og det var han som ønsket at jeg skulle dele det med han når jeg kjente bølgen kom. Så, jeg gjorde det. Og hver gang tok kan kontakt ved å ringe, chatte eller komme til meg. Og så plutselig kom de nesten aldri lenger. Det å la han få være med i følelsene mine gjorde at vi har vokst sammen og står sterkere. Du må rasjonalisere deg selv at han er på jobb og at han elsker deg. Så må du puste, roe deg ned og innse at panikken du kjenner på ikke vil gjøre deg eller forholdet noe godt. Når ettermiddagen kommer så sender du han en melding at du trenger å prate litt med han når han har tid. Så forteller du han det du skrev. Og at du vet det er følelser du må jobbe med, men at du ble overrasket over at de kom så hardt og plutselig. Ta det fra der. Vær åpen og sårbar uten å angripe eller bli defensiv. Anonymkode: d970b...d91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #3 Del Skrevet 5. september 2024 Når han er på slik jobbreise så er du midlertidig i et avstandsforhold. Derfor vil jeg anbefale deg å se på det som at "nå har vi i et avstandsforhold". Det er et par ting som er viktige i et slikt forhold: 1.Avtale det neste møtet så snart som mulig, helst før dere skilles. Lag nedtelling, feks kalender du kan krysse ut. 2.Avtal måter dere skal være i kontakt på og hvor ofte. Hvis dere ikke Skypes så mye, og han er et sted du ikke er kjent, vil jeg anbefale at han sender deg mye bilder av hvor han er. 3. Finn faste ting du gjør mens han er borte, gjerne ute av huset og sammen med andre. Kan du jobbe ekstra, eller ta opp en hobby? 4. Snakk med ham om følelser. Du unner ham å reise men synes det er vanskelig. Hør hva dere kan gjøre i kontakten. Jeg har ingen vanskelig bakgrunn men akkurat avstand trigger meg. Og min kjære er fra et annet land så jevnlig besøker han familie der, og jeg synes det er vondt å være uten ham da. Anonymkode: 33175...32a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #4 Del Skrevet 5. september 2024 Psykolog. Anonymkode: 006e3...2f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #5 Del Skrevet 5. september 2024 Samboer vet om fortiden, og er flink å ta hensyn til mine behov. Er klar over at jeg må jobbe med meg selv, prøver å tenke at dette bare er for en liten uke og at jeg overlever dette, men den angsten vil bare ikke slippe taket. Går med en konstant klump i magen. Anonymkode: 4281f...a2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 5. september 2024 #6 Del Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er samboer med en fantastisk trygg, fin og snill mann som jeg har det forferdelig godt sammen med. Og som jeg stoler på. Kom for noen år siden ut av et psykisk og fysisk voldelig forhold som har gjort at det har tatt lang tid for meg å bli trygg i mitt nye forhold. For to dager siden reiste samboer på jobbreise til et annet land (han jobber med eiendom) Og jeg har det helt forferdelig. Har aldri kjent på disse følelsene før, men kjenner jeg har et stort behov for å vite hva han gjør og hvor han er. Nesten litt sykelig fra min side. Kjenner jeg blir irritert og redd om det går noen timer fra jeg hører fra han. Gråter og savner han utrolig mye. Synes det er helt sykt. Klarer ikke å nyte at jeg har alenetid, sitter å bekymrer meg heletiden. Har noen noen gode tips til meg, slik at jeg kanskje kan få det litt lettere? Er utrolig slitsomt. Det vondeste med dette er at jeg blir usikker på han også, helt uten grunn, om han er med noen andre enn meg osv. Huff. Får også dårlig samvittighet av å ha slike tanker for jeg vet at han elsker meg utrolig høyt og ikke kunne gjort noe slikt mot meg. Men allikevel så sitter jeg med angst og vondt i magen. Anonymkode: 4281f...a2b Jeg jobber mye med mine følelser gjennom musikk. Det kan absolutt anbefales 🤗. Å synge, hjelper å roe ned nervesystemet når du har det vondt og vanskelig. Har du forsøkt det når du kjenner på disse følelsene? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anelyy Skrevet 5. september 2024 #7 Del Skrevet 5. september 2024 (endret) Ver med venner, finn på noe kjekt Endret 5. september 2024 av Anelyy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå