Rosa Dartle Skrevet 5. september 2024 #61 Del Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Egentlig det motsatte av stakkarslig gjøring. Å lære barn at det er lov å rette fokus mot seg selv og tenke på egne behov av og til er en styrke i mine øyne. Anonymkode: 61ab3...df9 Er det dette som er et problem i dagens samfunn? Eller er det at mobbetallene har økt drastisk i det siste? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #62 Del Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Min 6-åring er skolestarter og de fleste av hennes bestevenner er havnet i parallellklassen hennes. Der er det 13 jenter, og i hennes klasse er de 12. På første foreldremøte ble det bestemt at man enten inviterer alle av samme kjønn eller hele klassen. Vi lurer veldig på hvordan vi skal inkludere vennene fra parallellklassen i tillegg , for da må vi vel ta med alle jentene der også? Altså tilsammen 25 jenter. Dette har vi ikke mulighet til å holde hjemme. På et populært lekeland i nærheten vil det koste rundt 8-9000,- for et slikt opplegg inkludert mat og pynt. Er det vanlig at en barnebursdag kommer på dette i pris? Finnes det en annen «ryddig» måte å invitere de gamle vennene på uten at andre føler seg ekskludert? Anonymkode: d42c3...0ab Normalen er da gruppen + evt barn utenfor gruppen Anonymkode: 33603...5dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #63 Del Skrevet 5. september 2024 Om en av venninnene i parallellklassen har bursdag samtidig så kan dere gå ilag å feire. Anonymkode: 4e467...155 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #64 Del Skrevet 5. september 2024 Rosa Dartle skrev (20 minutter siden): Er det dette som er et problem i dagens samfunn? Eller er det at mobbetallene har økt drastisk i det siste? Å lære barn fokus på seg selv og tro på seg selv, lager mer robuste barn. Anonymkode: 61ab3...df9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #65 Del Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan løser dere dosituasjonen? Anonymkode: 35366...a9d Her er det ofte utedo der disse stedene er. Og ikke ofte her at noen må på do i løpet av 2 til 3 timer der vi har vært Anonymkode: 5c813...e8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #66 Del Skrevet 5. september 2024 Jeg ville ha invitert kun klassen - hun trenger å bonde og få venner der. Hun kan evt invitere bestevennene på restefest dagen etter. Anonymkode: ed06b...d94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #67 Del Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Å lære barn fokus på seg selv og tro på seg selv, lager mer robuste barn. Anonymkode: 61ab3...df9 Fokus og tro på seg selv, DET løser man ikke ved å ikke kunne dele en bursdagsfeiring. Det sagt, så har vel folk aldri hatt så mye fokus på seg selv som i dag. Anonymkode: b88c2...4a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #68 Del Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fokus og tro på seg selv, DET løser man ikke ved å ikke kunne dele en bursdagsfeiring. Det sagt, så har vel folk aldri hatt så mye fokus på seg selv som i dag. Anonymkode: b88c2...4a3 Men på feil måte! Vi har masse folk som lider av " flinkpikesyndrom " og lever sitt liv for andre og. Anonymkode: 61ab3...df9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #69 Del Skrevet 5. september 2024 Jeg ser i alle tråder om bursdagsfeiring at folk skriver de er glad det ikke var sånne regler da de var små. Jeg er født på 80-tallet, og da var det også "alle eller ingen", så det er ingen ny regel. Jeg hadde en del venninner fra idrett, i parallellklasser utenom klassen. Jeg har alltid feiret flere ganger. Hadde alle jentene i klassen i bursdag, og så hadde jeg bursdag med venner fra idretten og gjerne de 1-2 fra parallellklassen jeg var med. Kan det være en idé med to bursdager? Hvor mange er det hun er med fra parallellklassen? Anonymkode: 159ee...65a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #70 Del Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er det rart det er så mye skolevegring... Anonymkode: 0883f...d28 Og har du tenkt på at grunnen til den grove mobbingen på sosiale medier eller andre steder voksne ikke har tilgang til, kan skyldes den politisk korrekte og nærmest hysteriske fokuseringen på nettopp inkludering, der man tvinger barna til å gjøre ting de overhodet ikke ønsker? Anonymkode: 193b5...899 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #71 Del Skrevet 5. september 2024 Vår skole sier at hvis noen fra paralellklassen skal inviteres så kan ikke de få invitasjonen på skolen, man må feks ringe foreldrene og invitere sånn isteden. Hvis invitasjoner leveres ut på skolen, må alle av samme kjønn i en klasse få. Men det går altså an å invitere de to - tre fra paralell klassen uansett. Anonymkode: b8cdb...082 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #72 Del Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fokus og tro på seg selv, DET løser man ikke ved å ikke kunne dele en bursdagsfeiring. Det sagt, så har vel folk aldri hatt så mye fokus på seg selv som i dag. Anonymkode: b88c2...4a3 Dette er jeg helt enig i. Det siste du skriver, er nok riktig. Men slik folk har fokus på seg selv og ikke har tid til annet. Gir ikke robuste barn og voksne. Anonymkode: 63f0c...61f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 5. september 2024 #73 Del Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Å lære barn fokus på seg selv og tro på seg selv, lager mer robuste barn. Anonymkode: 61ab3...df9 Å tro på seg selv ja og å øke selvfølelsen ja. Men det trenger ikke å gå på bekostning av å ta vare på andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym6789 Skrevet 5. september 2024 #74 Del Skrevet 5. september 2024 Vi får leie klubbhuset til idrettslaget for 500kr. Har dere et klubbhus eller forsamlingshus av noe slag i nærheten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #75 Del Skrevet 5. september 2024 Du trenger ikke be alle jentene i den andre klassen, jentene i sin egen klasse + de som er venninner i den andre. Det er helt innafor å be noen av venninnene i en annen klasse. Det er ikke utestenging. Anonymkode: 49802...17c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #76 Del Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vår skole sier at hvis noen fra paralellklassen skal inviteres så kan ikke de få invitasjonen på skolen, man må feks ringe foreldrene og invitere sånn isteden. Hvis invitasjoner leveres ut på skolen, må alle av samme kjønn i en klasse få. Men det går altså an å invitere de to - tre fra paralell klassen uansett. Anonymkode: b8cdb...082 Må skrive under på dette. Jeg var klassens ultimatum mobbeoffer da jeg vokste opp. EN eneste gang ble jeg invitert på grunn av PK-foreldre. Inkludering my ass. Jeg satt i hjørnet, og alle overså meg. EN eneste gang har moren min invitert dem fra klassen, også mobbere. Dagen etterpå ble mobbingen sterkere. I tillegg til mitt rare utseende og fremgangsmåte, ble det diskutert hvor vondt maten smakte og hvor teit det så ut hjemme hos meg selv. Hjem, mitt eneste sikre sted, var ikke lenger sikkert. Anonymkode: 35366...a9d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 5. september 2024 #77 Del Skrevet 5. september 2024 Nå har jeg sagt min tydelige mening i den andre bursdagstråden om at jeg ikke syns foreldre skal tillate barneskolebarn å begynne med små grupper i bursdager (med mindre spesielle forhold tilsier det). Men jeg syns likevel det er helt uproblematisk å invitere jentene i egen klasse og noen få ekstra fra den andre klassen (men ville så klart ikke bedt nesten alle fra den andre klassen og utelatt noen få). Her vil jo de andre fra parallellklassen uansett bli invitert i klassebursdager, så jeg tenker ikke det er utestengning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå