Gå til innhold

Ullongs dame, anbefalinger bedre enn Kari Traa?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes devold fort får løse tråder og blir stygt, men utover det holder det seg bra.

Jeg er veldig fornøyd med aclima (nettingulla deres er deilig!) og nøstebarn. Har nylig kjøpt litt fra dilling også, som jeg er spent på å teste 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har masse Kari Traa som jeg har hatt i åresvis og har aldri opplevd at det revner. Bruker det daglig hele vinteren. Men jeg passer på å kjøpe en størrelse større enn jeg bruker til vanlig da det er lite i str. Det eldste settet er sikkert 7-8 år nå og nesten like fint. Jeg har en aktiv jobb så sitter ikke stille på en stol med det heller. 

Har også et sett fra Johaug jeg har vært fornøyd med og et fra Devold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ikke tåler eller klarer ull, hva bruke da? Eller hjelper det å ha en vanlig tynn strømpebukse innenfor ulla?

Anonymkode: 20311...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.9.2024 den 22.59):

Jeg synes KT longs er så behagelige å ha på, men de holder helt maksimalt en full vintersesong her så tenker prøve finne noe i bedre kvalitet nå. 
Noen som har anbefalinger til noe som er tilnærmet like behagelige på og som holder lenger? 

Anonymkode: 5f83b...c2a

Har Kari traa ull som har blitt brukt i mange sesonger uten å revne. Skjønner ikke hvordan dere får det til😅 

Anonymkode: bb63e...93c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om man ikke tåler eller klarer ull, hva bruke da? Eller hjelper det å ha en vanlig tynn strømpebukse innenfor ulla?

Anonymkode: 20311...35d

Rusta av alle plasser har en kjempegod legging med innside av fleece. Holder veldig godt. Koster 49kr full pris for en (tidligere år, mulig dyrere i år da), men kjøpt ned til 10kr stykket. Bruker de masse selv. Nupper litt etterhvert er det eneste, og holder ikke årevis, men 1-3 sesonger alt etter bruk og vask. 

H&M og Cubus (og sikkert flere) har også med fleece innside. En av dem, mener Cubus, men kan bomme, har veldig lange bein, og Rusta sine er vel så gode. 

Ellers har du superundertøy, men har ikke noe konkret å anbefale der da. Jeg har derimot hatt en stillongs i bambus fra Eva på Sparkjøp som holdt seg veldig fin, og varmet.
Ull er best inntil kroppen, men det luner jo med en ullgenser også, så det vil jo hjelpe med en tynn strømpebukse under også. Kan du ha ullsokker? For på føttene er det gjerne ekstra viktig med enten ull eller andre gode sokker, og ikke hvilken som helst strømpebukse. F.eks gode bambussokker kan gjerne være noe 😊

Jeg levde uten ull i mange år, og det går helt fint. Kommer jo an på hva du driver med og hvor du bor, men det finnes gode superundertøy, og håper noen har tips av nyere dato til deg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har masse Kari Traa, opp til ti år gammelt, ingen synlig slitasje og jeg bruker det daglig om vinteren. Skjønner ikke hvorfor man sier at de går lett i stykker?
Devold synes jeg er løs og slaskete.

Anonymkode: 115f4...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyd med Devold og aclima. Jobber som håndtverker og bruker ull innerst. Les hard bruk. Vasker alt på finvask 40°. Har hendt at det har fulgt med på vanlig bomullsvask. Bergans har dårlig kvalitet. Raknet etter få bruk, både longs og trøyer.

Anonymkode: 68d3a...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lanullva er vi veldig fornøyde med. Ungene har «bodd» i ullsett derfra hele vinteren og de kan arves videre siden de har holdt seg fine. Så tåler aktiv bruk.

Anonymkode: 33ca1...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...