Gå til innhold

Leggetid er HELT krise!! Og kaste bleier på kjøkkenet??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en på 2-3 år selv. Det går i ett med småbarn. Jeg hadde ikke hatt tid til kjæreste i tillegg. Når barnet sover skal oppvasken tas, matpakke smøres, vaske tøy, henge opp tøy, rydde, vaske, vaske håret når det trengs (har langt hår) bestille ting vi trenger (barn trenger alltid ett eller annet) osv. Derfor er jeg singel. 

Men når jeg ser hvordan han med to barn har ordnet seg, med kjæreste som betaler 50% av utgiftene og er barnevakt i tillegg, lurer jeg på om jeg skal finne meg en litt naiv, kjekk yngre fyr. Tenk så mye penger jeg vil få til overs! Og så deilig om jeg kan ta meg en blund, mens han legger barnet mitt, eller leser for det. Kanskje jeg til og med kan dra på trenging innimellom mens han passer barnet. Satser på han tar litt husarbeid i samme slengen! Sett fra andre siden, høres dette opplegget faktisk ganske så chill ut! 

Anonymkode: 393c4...1f0

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kommer til å angre hvis du kaster bort flere år av ungdomstiden din på å oppdra andres barn og å leve et voksenliv før du egentlig er skikkelig voksen. 

Den alderen du er i nå får du aldri tilbake. Du skal være ung og bekymringsfri og tulle rundt med andre på egen alder.

Du kan ikke ta igjen disse årene når du feks er 30-40. Rett og slett fordi du ikke er ung lenger da.

Får så vanvittig vondt av deg som har rotet deg borti en så egoistisk mann som utnytter deg både økonomisk og som barnepasser. 

Økonomien burde vært fordelt sånn at han betaler 2/3 av husleie og strøm og 3/4 av matutgiftene. 

Evt dele utgiftene ut fra prosent av inntekt. Den som tjener mest må da betale mest. 

Hadde han hatt samvittighet hadde han ikke utnyttet deg sånn at du går i minus ved å flytte inn med han. Som regel går folk i pluss ved å få seg samboer og noen å dele utgifter med. 

I tillegg skal han gi deg dårlig samvittighet fordi du drar ut med venner når han ikke kan bli med pga barna. 

Hadde du vært min datter (har en datter som er 2 år yngre enn deg) så hadde jeg desperat prøvd å få deg til å forstå hvilken urettferdig situasjon du har havnet i.

Jeg ville tatt kontakt med feks jussbuss og sendt inn husleiekontrakten og hørt om husleiekontraktenen er gyldig og umulig å si opp. 

Anonymkode: 8984d...0d0

👏🏻 Så bra du lagde en tråd om dette TS, så du fikk gode råd som dette tilbake. 
jeg likte også rådet om at du gjør deg utilgjengelig under legging i tiden fremover. Han må klare dette selv. Lykke til TS.

Anonymkode: 8d60b...f77

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Han har aldri vært alene med dem, først bodde han med barnemor og da de flyttet fra hverandre så bodde han hos sine foreldre (som hjalp han med barna)

Takk for tips!

ts

Anonymkode: 017d0...5f2

Han kan ikke ha barna på overnatting når han ikke fikser dette, stakkars barna. Hvis jeg var deg ville jeg slått opp og sendt en sms til barnemor om at du nå har flyttet ut, og anbefaler at mor har omsorgen 100% fordi han ikke vet hvordan han skal legge barna. Barna trenger søvn og trygghet, noe han ikke gir. Gjør barna denne tjenesten 💔

Anonymkode: 17957...ea7

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du må flytte ut. Du trenger ikke å slå opp med fyren, sånn sett, men du kan ikke ta ansvar for hans barn. Du vil ikke klare å stå i det på sikt, du kommer til å gå før eller senere, og det blir en større traume for disse barna. Du må bare innse at deres liv er altfor annerledes nå. Du som er 21 og vil feste og være sammen med venner, du er ung og fri, og han som er 29 år gammel tobarnsfar som er i verste småbarnsperiode. Jeg klarer ikke å se hvordan skal dette være forenelig. 

Anonymkode: 524cd...182

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går ikke, TS. Han utnytter deg, og du visker deg selv ut gradvis for å tekkes ham, helt til du selv blir fullstendig utmattet. Forholdet er ennå ferskt, dere har ingen felles barn og deler ikke huslån så det er enkelt for deg å gå. Han han flytte hjem til sin mor og få litt foreldreveiledning; det vil være til beste for barna og det beste for deg.
Du har ikke møtt barnas mor, men likevel skriver du at hun hater deg. Hvordan vet du at hun hater deg? Er det kjæresten din som har sagt det?

Anonymkode: 02078...d62

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette blir ikke bedre. Du må bare flytte ut så fort som overhodet mulig.

Det er ikke sånn du vil leve livet ditt framover. Tro meg. Og nei, han endrer seg ikke.

Han utnytter deg. Bevisst eller ubevisst, det skal jeg ikke uttale meg om, men det er det han gjør. Både økonomisk og praktisk.

Du er ung. Jeg skjønner at det er vanskelig å bryte. Men det må du bare gjøre, for din egen del.

Å bli bonusmor er ikke alltid enkelt. Det er helt naturlig. Men det er ikke naturlig at den som er forelder unnlater seg alt ansvar, og i tillegg legger opp til en økonomi som ikke passer begge parter. Det er heller ikke naturlig at den med høyest utgifter pga egne barn forventer at den andre skal spleise på alt 50-50....

Du kommer til å angre ekstremt om du blir i dette forholdet, selv om det er vanskelig å gå nå. Det er det eneste rådet jeg har til deg, å gå så fort som mulig.

Anonymkode: b6fc9...1ec

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du kan få gratis bleiebøtte på barnas hus med å melde deg inn. Alternativt kan man gå ut med bæsjebleier med en gang.

Han må holde seg våken og legge 4 åringen sin selv. Men hvis du nå sitter med en 4 åring som trenger å sove, så legg deg ned ved siden av og les koselige bøker til den sovner. 

Men bør du egentlig være sammen med denne mannen?

Anonymkode: 5551d...86c

Kjøp heller lilla bleieposer på rema eller kiwi. De bleiebøttene på barnas hus er gratis, men man må kjøpe dyre dyre spesialposer som passer til dem for å kunne bruke dem. Bleieposer man legger bleiene i hindrer også lukt og har samme funksjon. da kan man kaste bleiene i vanlig restavfall.

Anonymkode: 26f92...97d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet her er jo mye større enn hvor og hvordan han kaster bleiene?
Det handler om at han ikke har hatt eneansvaret for sine barn men fått hjelp av sine foreldre og nå forventer hjelp av TS i sin rolle som far. Det kan jo ikke TS ta ansvar for - det hun kan ta ansvar for er å sette grenser, si fra at HAN må på banen og fikse dette for det er ikke hennes rolle, hun er en kjæreste - ikke en forelder. 
Det kan gå bra, TS - om han er åpen for tilbakemelding er det ikke sikkert du trenger sette hardt mot hard og bli særboer osv, men om han ikke er åpen for endringer o g ansvar ville jeg ikke tatt dette ansvaret om jeg var deg. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så TS har du funnet et sted å flytte til? (Dag 1 av spamming 😉)

Anonymkode: 4fa93...07d

Jeg hiver meg på deg!!

Hvordan er ståa TS?

Anonymkode: 93ad3...e3d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (12 minutter siden):

problemet her er jo mye større enn hvor og hvordan han kaster bleiene?
Det handler om at han ikke har hatt eneansvaret for sine barn men fått hjelp av sine foreldre og nå forventer hjelp av TS i sin rolle som far. Det kan jo ikke TS ta ansvar for - det hun kan ta ansvar for er å sette grenser, si fra at HAN må på banen og fikse dette for det er ikke hennes rolle, hun er en kjæreste - ikke en forelder. 
Det kan gå bra, TS - om han er åpen for tilbakemelding er det ikke sikkert du trenger sette hardt mot hard og bli særboer osv, men om han ikke er åpen for endringer o g ansvar ville jeg ikke tatt dette ansvaret om jeg var deg. 

Jepp, dette handler ikke om bleiene. Selv om jeg skjønner alt som hører med småbarn forståelig nok kom brått på til en barnløs 21- åring.  

Hun har sagt ifra om ting igjen og igjen, men han gjør ingen endringer. Han høres fryktelig umoden ut. Det er visst urettferdig at hun skal kunne dra på fest, mens han må være hjemme med barna. Men han har valgt å få to barn. Det har ikke hun, og som barnløs står hun selvfølgelig fritt til å gjøre hva hun vil. 
Han vil heller ikke være med på fest når han har barnefri. Åpenbart er de på helt forskjellige steder i livet, og passer ikke sammen. 

Anonymkode: 393c4...1f0

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres fryktelig tungt ut. Jeg ble selv mamma som 20-åring og hadde 0 erfaring med barn. Det var en stor overgang, men som mor vokser man gradvis inn i rollen gjennom graviditeten, alle de hormonelle forandringene, barseltiden og så videre. Alt skjer gradvis over tid og da er det naturlig nok mye enklere. Du har fått to småbarn lempet over i fanget ditt som du ikke har en nær relasjon til enda. De savner sikkert mammaen sin også. Klart det er krevende. Tenk deg godt om. Vil du egentlig dette? Er du i tvil bør du gå før barna blir knyttet til deg 

Anonymkode: fb029...6d1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan kan du si han er det ??

Anonymkode: 5e8ec...a7c

Det står jo i innlegget svart på hvitt.

Anonymkode: 4fa93...07d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom deg ut derfra. Lev livet, vent til du er litt eldre med barne-pakken. I alle fall ikke gjør jobben til en lat slask av en mann. 

Anonymkode: 72b55...ad6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS, du må flytte ut. Du trenger ikke å slå opp med fyren, sånn sett, men du kan ikke ta ansvar for hans barn. Du vil ikke klare å stå i det på sikt, du kommer til å gå før eller senere, og det blir en større traume for disse barna. Du må bare innse at deres liv er altfor annerledes nå. Du som er 21 og vil feste og være sammen med venner, du er ung og fri, og han som er 29 år gammel tobarnsfar som er i verste småbarnsperiode. Jeg klarer ikke å se hvordan skal dette være forenelig. 

Anonymkode: 524cd...182

Jeg vil si hun bør dumpe han. Han utnytter henne for egen økonomisk vinning og lemper over legging av hans barn til henne, selv om barnet hans ikke er trygg på henne enda.

Han er sikkert kjekk og har sine sider her og der, men det gode veier ikke opp mot det kjipe. Han må vokse opp og hun må få lov å være student uten å betale økonomisk og emosjonelt for andres barn.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg ut før barna knytter seg til deg! Dette må Være det rareste innlegget jeg har lest på lenge. Gå ut og lev livet ditt..ikke la en tilsynelatende voksen mann utnytte deg..

Og for at du ikke skal tro livet er slik, er mamma til 3, de er alle lagt på 15 min! 

Anonymkode: 099f7...9b8

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Gratulerer! Du er gratis barnevakt, hushjelp og hore. Men du er attpåtil så dum at du betaler for å få lov til dette. Litt av et liv du har valgt deg. 

Anonymkode: a3522...336

Enig. Han der hadde jeg flytta fort vekk fra! La ham ta seg av barna sine selv, evt få hjelp av helsesøster osv. Ikke ditt problem! 

Anonymkode: a4808...d0c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste formildende med denne mannen her, er at han selv skjønner at han ikke kan være aleine med barna.

Om du ikke vil gå for din egen skyld, så gå for barnas skyld. Så lenge du bor sammen med han bidrar du til at de får dårligere omsorg, enn de kunne ha hatt. At du er der, stopper far fra å få skikkelig hjelp, eller overlate ungene til noen som kan gi de tilstrekkelig omsorg.

Anonymkode: 3ec82...e95

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er han ellers med barna da? Lese /leke/ gå turer etc? 😊 dersom det kun er leggingen som er vanskelig, så kan jo det fikses. Det går ikke alltid knirkefritt for seg i de beste familier heller 😉 men jeg reagerer på at du betaler 50/50, det er ikke riktig. 

Anonymkode: 7ccc1...574

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg håper ikke dere overdriver eller tuller med meg, burde jeg virkelig gå ifra han?😨 er jo så glad i han… Han kommer til å bli helt knust, og stresse med å flytte med barna igjen. Kan jeg gjøre det mot barna? 😕 Kanskje de kan flytte tilbake til foreldrene hans, det vil nok barna like, de digger bestemor 🙈

ts

Anonymkode: 017d0...5f2

Om du ikke får til å gjøre det slutt, så i det minste flytt ut igjen, men fortsett å være kjærester. Si at det var for tidlig å flytte sammen, for det var det! Og at hvis du skal flytte inn igjen, så må han få orden på livet sitt! 

Det er hans barn, det er hans ansvar. Jeg tuller virkelig ikke når jeg sier at du blir utnyttet som om du var au pair, og ikke partneren hans.

En god partner lytter til partnerens behov og ønsker, og en enkel bleiebøtte er ikke urimelig fra din side. Dessuten, deler dere husarbeidet 50/50? Eller sniker han seg unna det også?

Hvis dere to får barn sammen en dag, og så går fra hverandre, hadde du syntes det var greit at han lot en dame han hadde vært sammen med i et halvår legge barna dine? Er dette virkelig en fyr du kan se for deg bli far til dine barn? Barna kjenner deg jo ikke, og er neppe trygg på deg, og du er ikke trygg på barna heller! Jeg tror ikke det er deg barnemoren hater, det er situasjonen til ungene! 

At han må stresse med å flytte med barna igjen, er faktisk hans problem. Han velger å flytte inn med deg etter et halvt år, og skyver foreldreansvaret for egne barn over på deg. Han kan egentlig ikke forvente noe annet enn at du skal få fra ham. 

Ja, det er kjipt for barna, men heller at du kommer deg ut nå, enn at du blir værende så lenge at du får et ordentlig forhold til barna, og først da innser at du er sammen med en helt ubrukelig type. 

Det er for all del normalt at man deler utgifter når man bor sammen, men når man er partnere, så finner man også løsninger som fungerer for begge. Ja, han har større utgifter enn deg, men han er en voksen mann med jobb, og større inntekt enn deg også.

Det er ikke rimelig at du som student skal fø på hans barn, og selv om 2000 i måneden er lite til mat, selv som student, så er 6000 alt for mye. 3000 burde du klart deg på, og alt over det får han spytte inn. Hvis han vil ha takeaway og biff, fremfor rimeligere alternativer, så betaler han for det. 

Jeg er student selv med en samboer som arbeider, og vi deler utgiftene etter inntekt, med unntak av mat. Han får inn ca. det dobbelte av meg (jeg jobber ved siden av studiene), og dermed betaler han ca. det dobbelte av meg i husleie, strøm slike ting (altså at jeg betaler 1/3 og han 2/3).

Flytt ut igjen og spør deg selv om hvordan du ser for deg at livet med denne mannen er om fem og ti år til, og spør deg selv om det er realistisk, og om det virkelig er det du vil.

Anonymkode: 650d8...e31

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...