Gå til innhold

Leggetid er HELT krise!! Og kaste bleier på kjøkkenet??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

hans mor om råd (hun hjalp han med legging av 4 åringen før

En voksen mann som måtte ha hjelp av mammaen sin for å få lagt barna sine...

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg håper ikke dere overdriver eller tuller med meg, burde jeg virkelig gå ifra han?😨 er jo så glad i han… Han kommer til å bli helt knust, og stresse med å flytte med barna igjen. Kan jeg gjøre det mot barna? 😕 Kanskje de kan flytte tilbake til foreldrene hans, det vil nok barna like, de digger bestemor 🙈

ts

Anonymkode: 017d0...5f2

Du burde virkelig gå fra ham og så fort som overhodet mulig nettopp pga barna.

Det er virkelig ikke ditt ansvar at han blir lei seg eller ungene må flytte. Du har ingen grunner til å være glad i en sånn fyr som utnytter deg slik, dere burde være vanlige kjærester i åresvis før dere ble samboere, dette forholdet taper du på på alle plan. Barna er hans ansvar, bolig er hans ansvar (legging og bleier og forholdet til eksen er hans ansvar), at han ikke fikser forholdet til deg er hans ansvar. 

Flytt til en venninne eller foreldrene dine i dag. 

Anonymkode: 86254...f58

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil flytte tenker jeg følgende, men jeg råder deg til å flytte asap;

1. Ikke vær hjemme rundt leggetid. Dra ut, tren, dra til en venn, sett deg på skolen, hva som helst bare vær opptatt. 

2. Send ei melding til mor og be om en samtale og legg fram at du er bekymret for fars omsorgsevne. Ikke be om råd, men fortell hvor jævla udugelig han er.  Hun hater deg ikke, men hun er nok rimelig lei av far og syns dere flyttet sammen for raskt, og har nok gjennomskuet hvorfor (han trenger barnevakt og generelt hushjelp).

3. Dere må fordele utgifter prosentvis etter inntekt. 

4. Dere må ha en samtale på fvk eller kommunens veiledningsordning  eller hos parterapeut. Som fars samboer kan du be om det.

Anonymkode: 757b1...53e

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt!!!! Nå med en gang!!

Han der er en lat slask og du må ut med en gang! DET BLIR IKKE BEDRE!  

Anonymkode: 4fa93...07d

Helt klart det som skrives her. Du ødelegger livet ditt ved å fortsette sammen med han her. Know your worth. 

Anonymkode: adc5e...01f

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lest hele tråden. Men om barna har samme rom, er det bare å legge de samtidig.  Det skal ikke være noe stor sak å legge barn på 2 og 4 år.  Om de ikke har rom sammen kan far ta med begge inn på rommet til 2 åringen. Lese bok og synge. Si natta og så gå å legge 4 åringen

Han bør betale mere siden han har fast inntekt og barn

Du må ikke finne deg i dette. Om du vil bo med han, så må han ta mere ansvar

Anonymkode: c0cd4...7a3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke foreldre som satte ned foten for dette vanvittige påfunnet om å flytte sammen? Vel, hvis du har foreldre, så flytt hjem til dem nå. Så får du heller betale husleie et halvt år til hvis det trengs. Kom deg ut så snart som mulig.

Anonymkode: 7273e...938

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, AnonymBruker said:

Er det så ille?😨 Jeg vet jo ikke hva som er vanlig eller ei, er mitt første forhold

ts

Han bruker deg.

Enkelt og greit. Du er 21 år! Du skal liksom leve livet og være fri til å gjøre det du ønsker når du ønsker. Være spontan og reise og henge med venner.

Flytt ut asap. Han utnytter deg og bruker deg som barnevakt og personlig slave. Og han vil ikke endre seg.

Ikke bli i dette og sitt der om 10 år og innse at du kastet hele livet ditt bort på en dust.

Anonymkode: a99bf...15f

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så ille?😨 Jeg vet jo ikke hva som er vanlig eller ei, er mitt første forhold

ts

Ja det er så ille. Han er en tosk som velger det enkleste og dumper det vanskeligste på deg. Å legge en fireåring som ikke kjenner deg særlig godt, som er hos far på det jeg antar ikke er 50/50 samvær? Hvorfor skulle DET gå bra når du samtidig er uerfaren og kanskje utrygg i rollen som "trygg, tydelig og omsorgsfull voksen"? (Det er ingenting galt i at du ikke er landet i den rollen ennå, du er 21 år og har ikke barn!!!).

Hvis du absolutt vil være sammen med han så foreslår jeg at du enten flytter ut eller at du trener hver dag når det er legging. Dra ut og tren, les på bibliotek, gå ærend for naboen, besøk venner osv. 

Anonymkode: 998b2...d54

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det er virkelig okke uvanlig at man sovner med barna 

Anonymkode: 5e8ec...a7c

Men han sovner ikke med barna. Han velger å legge seg til med ett barn, mens et lite søsken fortsatt er våken.

Det er uvanlig at en aleneforelder ikke ser poenget med å etablere en leggerutine som innebærer at han får lagt begge barn.

Å flytte ansvaret direkte fra besteforeldre til ung kjæreste, er ikke en ansvarlig plan. Det er en fallitterklæring, der far viser at han ikke klarer ansvar for mer enn maks ett barn. 

At han i samme slengen grovt utnytter kjæresten sin både økonomisk og praktisk, gjør saken enda verre. Han er ikke bare en fiasko av en far, han er også beregnende og slem. 

Anonymkode: ba668...c6e

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Han bruker deg.

Enkelt og greit. Du er 21 år! Du skal liksom leve livet og være fri til å gjøre det du ønsker når du ønsker. Være spontan og reise og henge med venner.

Flytt ut asap. Han utnytter deg og bruker deg som barnevakt og personlig slave. Og han vil ikke endre seg.

Ikke bli i dette og sitt der om 10 år og innse at du kastet hele livet ditt bort på en dust.

Anonymkode: a99bf...15f

Dette! Du lever nå. Hvorfor velge å låse deg til en livsstil på grunn av to små barn (sikkert nydelige og fine barn) som ikke er dine? Jeg fikk barn da jeg var 11 år eldre enn deg og oh my... jeg elsker dem over alt i hele verden og angrer ikke, men.... det er slitsomt og jeg er utrolig glad jeg fikk noen år hvor jeg kunne sette meg selv først. 

Etter hvert kommer du til å innse at selv om en fyr er voksen mann, så kan han være dum som et brød og helst surfe unna kjedelige voksenoppgaver hvis han kan. Det virker som mange menn tar lettere på det enn de fleste kvinner. Det er naturligvis unntak og mannen min er en av dem. Han hadde aldri i verden satt den nye samboeren han selv har kjent i 6 mnd (🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️) til å legge fireåringen. Og fortsatt med det opplegget når det helt tydelig ikke funker? "Ingen" er så dum, egoistisk og lat. 

Anonymkode: 998b2...d54

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kaaanskje skjønt det hvis han var like ung som deg. Men bare kanskje. Han har blitt sydd puter under armene og nå ser du konsekvensen av det. Skjønner at du ikke vil gå fra ham siden du er glad i ham. 
1. putt bleiene i en plastpose og knyt igjen

2. bæsjebleier må rett ut i søpla uansett om dere kaster på badet eller kjøkkenet

3. forlat leiligheten når det er leggetid. Ha litt egentid. Da tvinger du ham til å ta seg av barna selv

4. ikke gå med på å dele alt 50/50. Husleie og strøm er greit men ingenting annet. Du handler inn til deg selv så får han gjøre det samme

5. ikke få barn med denne mannen, iallefall ikke før han har tatt seg sammen

6. jeg hadde gått. Du er altfor ung til å holde på slik nå. Du burde konsentrere deg om skole, venner og deg selv. Hvis du blir så kommer du til å gå fra ham om noen år etter at dere har fått egne barn og du ikke orker mer av latskapen hans

Anonymkode: 550fc...979

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så TS har du funnet et sted å flytte til? (Dag 1 av spamming 😉)

Anonymkode: 4fa93...07d

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva burde fordelingen være? Vi deler alt 50/50. Men jeg har tatt opp mat budsjettet med han, for før jeg møtte han brukte jeg 2000 på mat i mnd. Han bruker 10 000, og har barna Tors-søndag annenhver helg. Han mener det burde være 50/50 for hans utgifter er så store og jeg kan hjelpe til. Jeg mener motsatt, at det ikke er rettferdig. Middagene vi lager sammen er større og dyrere enn hva jeg pleier, så jeg bruker 6000 i mnd nå. Jeg tror ikke han forstår hvilken student kost jeg har levet på tidligere. Foreslått av vi spiser hver vår mat, selv om det blir litt teit. Men jeg har ikke noe i mot å spise Toast til middag 😅 Eller burde jeg spise som de, og slippe betale så mye? Det hadde vært gull. Er glad i barnematen som er kyllingvinger og pølse også 😂 Men når vi er uten barna så vil han ha takeaway eller biff. Da blir det litt dyrt. 

ts

Dette må da være tull… kan ikke legge barn, og standardmaten er pølser? I 2024? 

Anonymkode: 7ccc1...574

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden har du gått med på det opplegget her?😳 

Og hvorfor er du sammen med en fyr som oppfører seg sånn? Hva gir det deg egentlig? 

Er garantert mange menn på hans alder som ville forgudet en 21 år gammel jente. Mens fyren du er med driter i deg, og klarer ikke å ta seg godt nok av sine egne barn en gang. Småbarnslivet er krevende. Men dette er hans ansvar. Han burde ikke være i forhold  sånn som det er høres det ut som. Han har åpenbart mer enn nok med sitt. 

Og hvorfor deler dere 50% når hans halvdel inkluderer 3 personer, mens din bare er 1? I tillegg vet han du er student. Syns det høres ut som om han utnytter deg jeg. 

Anonymkode: 393c4...1f0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS, jeg har ikke lest alle svarene du har fått men noen og jeg er enig i at du må i det minste sette noen grenser:
det er hans ansvar å legge sine barn
det er hans ansvar at leiligheten ikke lukter brukte bleier
det er ikke riktig å dele alt 50/50 når han har barn

- men mest av alt ville jeg vurdert å finne meg et annet sted å bo... 

Beklager at det kanskje ikke er det rådet du ønsker, men siden situasjonen er som den er virker det som den beste løsningen til han får kontroll på rollen som far.. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg håper ikke dere overdriver eller tuller med meg, burde jeg virkelig gå ifra han?😨 er jo så glad i han… Han kommer til å bli helt knust, og stresse med å flytte med barna igjen. Kan jeg gjøre det mot barna? 😕 Kanskje de kan flytte tilbake til foreldrene hans, det vil nok barna like, de digger bestemor 🙈

ts

Dette er da ikke ditt ansvar! Barna hans er hans ansvar. Du har tatt opp ting uten at han har vært villig til å gjøre noen som helst endringer. Han har hatt mer enn nok sjanser, og får finne ut av livet sitt selv. 

Anonymkode: 393c4...1f0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Er bedt i en bursdag som er på en barnehelg. Jeg har sagt at dit skal jeg. For jeg skal ikke miste vennene mine oppi alt dette her! Han ble veldig lei seg, fordi han ikke kunne være med, pga barna. Og syntes det var litt urettferdig at jeg kunne feste, mens han måtte sitte hjemme med unger. Jeg tenkte «ja sånn er det å ha barn?». Jeg har spurt om han vil være med å finne på ting med venner når vi har barnefri, men da vil han ikke

ts

Er dette en 29 år gammel FAR? Det høres ut som en tenåring. Han burde så klart prioritere sine egne barn de få gangene han faktisk har de, ikke sutre fordi han ikke får feste med 20-åringer. 

TS, du har 5 tråder med svar her og alle sammen mener at dette er utrolig urettferdig ovenfor deg. Gjør deg selv en tjeneste og avslutt så fort som overhodet mulig. Snakk med barnemor. De stakars barna fortjener bedre også. 

Anonymkode: 55ac7...4d8

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...