AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #41 Del Skrevet 4. september 2024 Ut fra hva du skriver, TS, så ville jeg droppet denne mannen før du blir for knyttet til både han og ungene hans. Det du skriver om er ikke bra. Verken med tanke på hvordan han oppfører seg eller det at du som er student må støtte opp om han økonomisk. Deler dele mat 50/50 også? Sånn at du sponser mat når ungene er der? Anonymkode: 86244...ce0 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #42 Del Skrevet 4. september 2024 28 minutter siden, AnonymBruker said: Er det så ille?😨 Jeg vet jo ikke hva som er vanlig eller ei, er mitt første forhold ts Anonymkode: 017d0...5f2 Du blir utnyttet som du var hans au pair og ikke hans partner. Løp jente, løp!!! Dette er ikke et liv du ønsker å dele med denne fyren resten av livet! Anonymkode: 650d8...e31 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #43 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ut fra hva du skriver, TS, så ville jeg droppet denne mannen før du blir for knyttet til både han og ungene hans. Det du skriver om er ikke bra. Verken med tanke på hvordan han oppfører seg eller det at du som er student må støtte opp om han økonomisk. Deler dele mat 50/50 også? Sånn at du sponser mat når ungene er der? Anonymkode: 86244...ce0 Hva burde fordelingen være? Vi deler alt 50/50. Men jeg har tatt opp mat budsjettet med han, for før jeg møtte han brukte jeg 2000 på mat i mnd. Han bruker 10 000, og har barna Tors-søndag annenhver helg. Han mener det burde være 50/50 for hans utgifter er så store og jeg kan hjelpe til. Jeg mener motsatt, at det ikke er rettferdig. Middagene vi lager sammen er større og dyrere enn hva jeg pleier, så jeg bruker 6000 i mnd nå. Jeg tror ikke han forstår hvilken student kost jeg har levet på tidligere. Foreslått av vi spiser hver vår mat, selv om det blir litt teit. Men jeg har ikke noe i mot å spise Toast til middag 😅 Eller burde jeg spise som de, og slippe betale så mye? Det hadde vært gull. Er glad i barnematen som er kyllingvinger og pølse også 😂 Men når vi er uten barna så vil han ha takeaway eller biff. Da blir det litt dyrt. ts Anonymkode: 017d0...5f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #44 Del Skrevet 4. september 2024 Jeg håper ikke dere overdriver eller tuller med meg, burde jeg virkelig gå ifra han?😨 er jo så glad i han… Han kommer til å bli helt knust, og stresse med å flytte med barna igjen. Kan jeg gjøre det mot barna? 😕 Kanskje de kan flytte tilbake til foreldrene hans, det vil nok barna like, de digger bestemor 🙈 ts Anonymkode: 017d0...5f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #45 Del Skrevet 4. september 2024 Fjaselina skrev (35 minutter siden): Eg er gammal nok til å vere mor di. Og hadde du vore dattera mi, hadde eg DESPERAT prøvd å få deg til å bryte med denne mannen. Han kan ikkje overlate ansvaret til deg! Du er ikkje mor, du er uerfaren, og du er så ung at du burde vere student og tulle rundt med andre studenter, ikkje prøve å halde kontroll på ein elendig pappa og barna hans. Eg hadde barn då eg var på din alder, men eg hadde også ein oppegående mann. Dette forholdet er ikkje bra. Tenk deg svært grundig om, eller gå på besøk til venner på kveldstid når han skal legge barna. Han MÅ klare dette, ellers er det tydelig at han berre satrar på at du skal bli den som ordner ut. Flytt eller gjer deg utilgjengelig. Er bedt i en bursdag som er på en barnehelg. Jeg har sagt at dit skal jeg. For jeg skal ikke miste vennene mine oppi alt dette her! Han ble veldig lei seg, fordi han ikke kunne være med, pga barna. Og syntes det var litt urettferdig at jeg kunne feste, mens han måtte sitte hjemme med unger. Jeg tenkte «ja sånn er det å ha barn?». Jeg har spurt om han vil være med å finne på ting med venner når vi har barnefri, men da vil han ikke ts Anonymkode: 017d0...5f2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #46 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg håper ikke dere overdriver eller tuller med meg, burde jeg virkelig gå ifra han?😨 er jo så glad i han… Han kommer til å bli helt knust, og stresse med å flytte med barna igjen. Kan jeg gjøre det mot barna? 😕 Kanskje de kan flytte tilbake til foreldrene hans, det vil nok barna like, de digger bestemor 🙈 ts Anonymkode: 017d0...5f2 Det er ingen her som overdriver, tvert imot er noen av kommentarene i overkant forsiktige. Jeg vet ikke hva vi skal skrive for å forklare hvor hinsides dårlig bosituasjonen din er akkurat nå. Men du må ut. Du kommer til å takke oss hvert eneste år fra du er 25år og livet ut for at vi sa fra. Og det vet jeg fordi jeg gjør nøyaktig det samme. Anonymkode: 4fa93...07d 15 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #47 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ingen her som overdriver, tvert imot er noen av kommentarene i overkant forsiktige. Jeg vet ikke hva vi skal skrive for å forklare hvor hinsides dårlig bosituasjonen din er akkurat nå. Men du må ut. Du kommer til å takke oss hvert eneste år fra du er 25år og livet ut for at vi sa fra. Og det vet jeg fordi jeg gjør nøyaktig det samme. Anonymkode: 4fa93...07d Ifølge leiekontrakten så kan jeg ikke flytte ut før i vår er sånn 1 år uten at noen part kan si opp. Kanskje snakke med huseier? Eller er det veldig dumt? ts Anonymkode: 017d0...5f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 4. september 2024 #48 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er 21 år og er sammen med en på 29 år. Vi har bare vært sammen i et halvt år, men vi har flyttet sammen (ja vet, alt for tidlig). Han har 2 barn, 2 år og 4 år. Jeg har møtt disse tidligere, men aldri helt forstått hva å ha barn innebærer. Jeg har prøvet møte dette med åpne armer, men dette har blitt helt krise. Jeg har på forhånd prøve spørre mye om hvordan rutiner blir. Ang søvn så har han aldri måttet legge de selv, og jeg forstår at jeg må stille opp. Planen var at han skulle legge 2 åringen og jeg skulle lese bok for 4 åringen i mens. Men han legger seg i barnesengen med 2 åringen og sovner… jeg blir sittende med en 4 åring som aldri har lagt seg uten foreldrene og jeg er veldig uerfaren. Jeg har sagt til han at han må komme ut når 2 åringen har sovnet, slik at han kan hjelpe meg, eller i det hele tatt vise meg med 4 åringen. Han sier «jada» men det skjer aldri. Jeg prøver snike meg inn på rommet til typen og 2 åringen, men da vekker jeg 2 åringen… jeg vet ikke mine armer råd. Barnemor hater meg, og jeg aner ikke hvorfor, har aldri fått møte henne. Så jeg kan ikke spørre hun heller. Hva gjør jeg nå?? og er det vanlig å kaste bleier på kjøkkenet? Jeg har mast om bleiebøtte på badet, men han mener søppel er søppel. Med åpen stue/kjøkken løsning så lukter det ikke godt i leiligheten. Jeg er student og med at vi spleiser leien 50/50, så har jeg så vidt penger til mat. Noe sted jeg kan hente bleiebøtte gratis, eller er det uhygienisk med brukte bleie bøtter? Plis gi meg tips:( Anonymkode: 017d0...5f2 Dere leser eller synger eller begge deler ikke veldig lenge kanskje en historie eller en sang tar en liten prat sier god natt og går ut. Blir barnet urolig må en si at det er natt og at det må sove. Før dette er det selvfølgelig kveldstell med mat tannpuss og bleieskift. Bleier kan stå i bøtte på badevekta på badet. kanskje legges i en brødpose eller lignende. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #49 Del Skrevet 4. september 2024 Jeg tror han skal klare å betale leia selv, er på 15 000 ts Anonymkode: 017d0...5f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #50 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er 21 år og er sammen med en på 29 år. Vi har bare vært sammen i et halvt år, men vi har flyttet sammen (ja vet, alt for tidlig). Han har 2 barn, 2 år og 4 år. Jeg har møtt disse tidligere, men aldri helt forstått hva å ha barn innebærer. Jeg har prøvet møte dette med åpne armer, men dette har blitt helt krise. Jeg har på forhånd prøve spørre mye om hvordan rutiner blir. Ang søvn så har han aldri måttet legge de selv, og jeg forstår at jeg må stille opp. Planen var at han skulle legge 2 åringen og jeg skulle lese bok for 4 åringen i mens. Men han legger seg i barnesengen med 2 åringen og sovner… jeg blir sittende med en 4 åring som aldri har lagt seg uten foreldrene og jeg er veldig uerfaren. Jeg har sagt til han at han må komme ut når 2 åringen har sovnet, slik at han kan hjelpe meg, eller i det hele tatt vise meg med 4 åringen. Han sier «jada» men det skjer aldri. Jeg prøver snike meg inn på rommet til typen og 2 åringen, men da vekker jeg 2 åringen… jeg vet ikke mine armer råd. Barnemor hater meg, og jeg aner ikke hvorfor, har aldri fått møte henne. Så jeg kan ikke spørre hun heller. Hva gjør jeg nå?? og er det vanlig å kaste bleier på kjøkkenet? Jeg har mast om bleiebøtte på badet, men han mener søppel er søppel. Med åpen stue/kjøkken løsning så lukter det ikke godt i leiligheten. Jeg er student og med at vi spleiser leien 50/50, så har jeg så vidt penger til mat. Noe sted jeg kan hente bleiebøtte gratis, eller er det uhygienisk med brukte bleie bøtter? Plis gi meg tips:( Anonymkode: 017d0...5f2 Gå deg en lang tur rundt leggetid slik at han må lære seg å ta ansvar selv. Kaster kan bæsj på kjøkkenet? I så fall er det velsig ekkelt. Hvis det er tiss aå er det ok hvis man går ut en gang om dagen Anonymkode: 24442...e73 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #51 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hva burde fordelingen være? Vi deler alt 50/50. Men jeg har tatt opp mat budsjettet med han, for før jeg møtte han brukte jeg 2000 på mat i mnd. Han bruker 10 000, og har barna Tors-søndag annenhver helg. Han mener det burde være 50/50 for hans utgifter er så store og jeg kan hjelpe til. Jeg mener motsatt, at det ikke er rettferdig. Middagene vi lager sammen er større og dyrere enn hva jeg pleier, så jeg bruker 6000 i mnd nå. Jeg tror ikke han forstår hvilken student kost jeg har levet på tidligere. Foreslått av vi spiser hver vår mat, selv om det blir litt teit. Men jeg har ikke noe i mot å spise Toast til middag 😅 Eller burde jeg spise som de, og slippe betale så mye? Det hadde vært gull. Er glad i barnematen som er kyllingvinger og pølse også 😂 Men når vi er uten barna så vil han ha takeaway eller biff. Da blir det litt dyrt. ts Anonymkode: 017d0...5f2 Leste ikke dette før nå. LØP Anonymkode: 24442...e73 6 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #52 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Tusen takk for tips på barnas hus! Har gått mye ut med søppel, men det føles litt ut som en halvveis tapt kamp, da jeg er helt støl av å gå opp og ned til søpla (bor i 5 etasje uten heis). Men han gjør ikke det, han hjelper meg ikke… Tar jeg det opp, så sier han enig, men hver gang det er leggetid så skjer det samme. Han sier han ikke kan noe for at han sovner. Jeg har foreslått at han ikke legger seg i senga med 2 åringen, men han sier det er eneste måte å få hun til å sovne. Jeg sitter oppe og leser bok… i 1 time, 2 timer, 4 åringen begynner bli rastløs (kanskje sliten?). Så er det klatring og tulling, men i godt humør. 4 åringen vil jo ikke legge seg, prøver seg med å ville ha vann og må på do osv. Spør mye etter pappa. Jeg får ikke til å få hun til å finne ro, og jeg skulle så gjerne ha blitt vist hvordan det gjøres 😕 Legging tar 6 timer hver kveld vi har barna, og det er vell ikke veldig bra for barna heller… Det hele ender med at jeg må vekke han, så han legger 4 åringen og må inn og legge 2 åringen igjen. Ofte våkner 4 åringen igjen, så gjentar alt seg. Mens han legger 4 åringen, må jeg sitte med 2 åringen. Vi er jo alltid på hvert vårt rom, jeg får ikke med meg hva han gjør… men jeg tror ungene finner ro med samsoving med han, også er de ikke trygge nok på meg enda ts Anonymkode: 017d0...5f2 FLYTT.. Er dette virkelig en mann du ønsker å tilbringe livet ditt med, kanskje få barn med? Da sitter du med en egen unge og to på deltid, med lite hjelp. Riv av plasteret og flytt så fort som mulig. Du vil nok se at det var det beste for deg. Anonymkode: d6104...2ee 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #53 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror han skal klare å betale leia selv, er på 15 000 ts Anonymkode: 017d0...5f2 Voksen mann i full jobb burde klare det. Anonymkode: 28cb2...30c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #54 Del Skrevet 4. september 2024 Stikk ofte ut npr det er leggetid. Finn på noe, tren eller besøk noen, la han finne en ordning på egenhånd. Forlang at bleien blir kastet i hundeposer, og at søpla tas ut hver kveld. Ikke Finn deg i å betale halve bokostnadene, det er ikke rettferdig. Anonymkode: 71b9a...3a9 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #55 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hva burde fordelingen være? Vi deler alt 50/50. Men jeg har tatt opp mat budsjettet med han, for før jeg møtte han brukte jeg 2000 på mat i mnd. Han bruker 10 000, og har barna Tors-søndag annenhver helg. Han mener det burde være 50/50 for hans utgifter er så store og jeg kan hjelpe til. Jeg mener motsatt, at det ikke er rettferdig. Middagene vi lager sammen er større og dyrere enn hva jeg pleier, så jeg bruker 6000 i mnd nå. Jeg tror ikke han forstår hvilken student kost jeg har levet på tidligere. Foreslått av vi spiser hver vår mat, selv om det blir litt teit. Men jeg har ikke noe i mot å spise Toast til middag 😅 Eller burde jeg spise som de, og slippe betale så mye? Det hadde vært gull. Er glad i barnematen som er kyllingvinger og pølse også 😂 Men når vi er uten barna så vil han ha takeaway eller biff. Da blir det litt dyrt. ts Anonymkode: 017d0...5f2 Dette er jo helt hinsides. Han utnytter deg. Løp så fort du kan, er mitt råd. Anonymkode: 86244...ce0 12 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 4. september 2024 #56 Del Skrevet 4. september 2024 Dette må jo være tull… Hvis ikke, TS, herregud det er jo nesten straffbart det du blir utsatt for. Grov utnyttelse. For barna sin del, vær så snill og stikk før de blir glad i deg. Stikk før han tror at du tolererer dette. Stikk, og ta gjerne den telefonen til barnemor. Fortell henne hvor dårlig far han faktisk er. Hadde det der vært mine barn, så hadde jeg vært morderisk. 2 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enni Skrevet 4. september 2024 #57 Del Skrevet 4. september 2024 Kom deg unna før barna blir knyttet til deg og han har ødelagt deg og din økonomi. 20årene får du aldri igjen. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #58 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg håper ikke dere overdriver eller tuller med meg, burde jeg virkelig gå ifra han?😨 er jo så glad i han… Han kommer til å bli helt knust, og stresse med å flytte med barna igjen. Kan jeg gjøre det mot barna? 😕 Kanskje de kan flytte tilbake til foreldrene hans, det vil nok barna like, de digger bestemor 🙈 ts Anonymkode: 017d0...5f2 Vi overdriver IKKE. Dette er helt hårreisende å høre om. Jeg har to småbarn på samme alder og jeg er livredd for din skyld. Dette er IKKE sånn det skal være, det er IKKE din skyld, han skal IKKE oppføre seg på denne måten og problemet er hans oppførsel og IKKE tilvenning. Kom deg vekk! Anonymkode: 28cb2...30c 8 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #59 Del Skrevet 4. september 2024 Du blir støl av å gå ut med søpla? Du er 21 år og selv om 5. etasje uten heis er litt pes så går det jo greit - jeg bor sånn og jeg er straks 50. Men det er nå en annen sak. Du er 21 år, du blir utnyttet av en lat og umoden pappa som ble dumpet av sin eks nettopp fordi han var lat og umoden. Gå videre. Dump. Anonymkode: 632b7...a6a 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taffel Skrevet 4. september 2024 #60 Del Skrevet 4. september 2024 Ta en time out. Vær gjerne kjærester men flytt hjem til foreldrene dine til han har kontroll. Dere flyttet for raskt sammen, og den sovnegreia? Hva skulle han gjort uten deg? En mann på snart 30 år som ikke kan legge to barn eller regulere forbruk? Heller ikke å forstå hvordan man håndterer bleieavfall? Her må du passe deg. Bra du søker råd, håper du følger de gode. Du hverken ønsker eller er klar for å bli "den nye moren" og det er helt urimelig å forlange. Denne fyren er ikke helt god. Du må ut av samboerskapet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå