Gå til innhold

Leggetid er HELT krise!! Og kaste bleier på kjøkkenet??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er med god grunn at dette mannebarnet ble alene i utgangspunktet. Jeg regner med barnemor ikke misliker deg, men er møkklei av å forholde seg til barnefars udugelighet. Du må flytte ut, komme deg langt vekke. Det er ikke verdt å bo med ham eller starte et liv sammen. Han har vist deg med hele seg hva han er. Han er daukjøtt, rett og slett. Han utnytter deg for alt det er verdt for å slippe ansvaret. Han gjorde det garantert med eksen og foreldrene også. 

Anonymkode: 270b0...0d5

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er noe alvorlig galt om det tar 6 timer å legge et barn. Det høres ut som dette barnet er overtrøtt og bør legges tidligere. 

Anonymkode: 020ad...6bd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg tror han skal klare å betale leia selv, er på 15 000

ts

Anonymkode: 017d0...5f2

Kan dine foreldre hjelpe deg å se over leiekontrakten for å se om det er en vei ut? Eventuelt kan du ta kontakt med jus-fakultetet hvis du har det på din skole og be om hjelp der? Kanskje de har en praktisk løsning på lur.

Anonymkode: 4fa93...07d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva burde fordelingen være? Vi deler alt 50/50. Men jeg har tatt opp mat budsjettet med han, for før jeg møtte han brukte jeg 2000 på mat i mnd. Han bruker 10 000, og har barna Tors-søndag annenhver helg. Han mener det burde være 50/50 for hans utgifter er så store og jeg kan hjelpe til. Jeg mener motsatt, at det ikke er rettferdig. Middagene vi lager sammen er større og dyrere enn hva jeg pleier, så jeg bruker 6000 i mnd nå. Jeg tror ikke han forstår hvilken student kost jeg har levet på tidligere. Foreslått av vi spiser hver vår mat, selv om det blir litt teit. Men jeg har ikke noe i mot å spise Toast til middag 😅 Eller burde jeg spise som de, og slippe betale så mye? Det hadde vært gull. Er glad i barnematen som er kyllingvinger og pølse også 😂 Men når vi er uten barna så vil han ha takeaway eller biff. Da blir det litt dyrt. 

ts

Du burde ikke bo sammen med ham!! Dere kan være (kunne ha vært, hvis han var det minste velfungerende og grei, men det er han ikke) kjærester alle dager han ikke har barna (men du må ha tid til deg selv og ditt eget liv også: studier og studiekamerater, din familie og dine venner og hobbyer). 

Har du ingen snille fornuftige folk rundt deg som kan hjelpe deg ut av dette? Egne foreldre? Du trenger hjelp! Den leiekontrakten må du komme deg ut av. 

Flytt (noe som sikkert betyr gjør det slutt). 

Anonymkode: 86254...f58

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sykt at du skal betale så mye. han tjener masse på å dele utgifter han uansett ville hatt, med deg. Og i tillegg får han barnepass. Du betaler MYE for å sponse typen med en livsstil du ikke liker engang...? 

Kom deg vekk. Hør med huseier om ham kan stå alene på kontrakt. Og seriøst, ring barnevernsvakta. De kan drøfte saker anonymt. Fortell det du skriver her, og be om råd. Denne faren trenger veiledning, og det i går. 

Ring også mor og fortell hvordan det er hjemme, med søppel, legging og at du ikke kan gå ut av huset pga hans barn. Dette er helt sykt. 

Som voksen dame blir jeg forbanna av å lese hva voksne menn får seg til å gjøre. Han vet at dette er jævlig dårlig gjort. Du kommer til å skjønne det samme med noen flere år på baken. Tips:følg mansbebisar på Instagram for å bygge opp nok mot og raseri til å gå. 

Anonymkode: 72de6...fb8

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har dessverre gått i en felle, det har nok noe med at du er veldig ung og uerfaren. Jeg er 36 og frivillig barnløs, velger å date menn uten barn eller som har større barn. Jeg kan verken si at du må gå eller bli, men gjør det som er best for deg. Ikke bruk de beste årene dine på å nøye andre. Det er ikke verdt det! 
Som andre her nevner, kan du putte bleiene i brødpose/frysepose og knyte godt igjen før du kaster i søpla.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det så ille?😨 Jeg vet jo ikke hva som er vanlig eller ei, er mitt første forhold

ts

Løp!! Det der er et ekte mannebarn. Han klarer jo ikke ta seg av barna sine selv, lyser rødt flagg på mils avstand. Du har hele livet foran deg, hvorfor leke familie med en ubrukelig fyr? 

Anonymkode: 1ce7f...e69

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gratulerer! Du er gratis barnevakt, hushjelp og hore. Men du er attpåtil så dum at du betaler for å få lov til dette. Litt av et liv du har valgt deg. 

Anonymkode: a3522...336

Ærlig talt, hun er 21 år gammel. Gjør det godt inni hjertet ditt når du snakker sånn til andre som er mye yngre og mer uerfaren enn deg??? Kalle henne hore og dum, virkelig??? Hadde den rottekjeften din vært på en gris så hadde flesket vært uspiselig!

Anonymkode: bf58f...f52

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Tusen takk for tips på barnas hus! Har gått mye ut med søppel, men det føles litt ut som en halvveis tapt kamp, da jeg er helt støl av å gå opp og ned til søpla (bor i 5 etasje uten heis). 

Men han gjør ikke det, han hjelper meg ikke… Tar jeg det opp, så sier han enig, men hver gang det er leggetid så skjer det samme. Han sier han ikke kan noe for at han sovner. Jeg har foreslått at han ikke legger seg i senga med 2 åringen, men han sier det er eneste måte å få hun til å sovne. 

Jeg sitter oppe og leser bok… i 1 time, 2 timer, 4 åringen begynner bli rastløs (kanskje sliten?). Så er det klatring og tulling, men i godt humør. 4 åringen vil jo ikke legge seg, prøver seg med å ville ha vann og må på do osv. Spør mye etter pappa. Jeg får ikke til å få hun til å finne ro, og jeg skulle så gjerne ha blitt vist hvordan det gjøres 😕 

Legging tar 6 timer hver kveld vi har barna, og det er vell ikke veldig bra for barna heller… Det hele ender med at jeg må vekke han, så han legger 4 åringen og må inn og legge 2 åringen igjen. Ofte våkner 4 åringen igjen, så gjentar alt seg. Mens han legger 4 åringen, må jeg sitte med 2 åringen. Vi er jo alltid på hvert vårt rom, jeg får ikke med meg hva han gjør… men jeg tror ungene finner ro med samsoving med han, også er de ikke trygge nok på meg enda :( 

ts

Ok, du er 21 år. Du har hele livet foran deg, dette ville jeg ikke brukt tid på. Det kommer garantert til å bli slutt, så vil du se tilbake på all den tiden du brukte på å kaste en annen manns barn sine bleier😅Oppførselen hans er svært egoistisk. Antageligvis grunnen til at han ikke lenger er sammen med moren til sine barn. Om han er så slapp nå, i et nyetablert forhold, vil det sannsynligvis ikke bli bedre. Han burde være klok av skade fra tidligere forhold, men han sluntrer unna. Vil du ha barn med denne mannen i fremtiden? 

Anonymkode: 7f567...51f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du leke mor til to unger i en alder av 21? Nei, kom deg vekk og skaff egne unger med en fyr som har ting litt mer på stell. 

Anonymkode: 7aa36...cdc

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg håper ikke dere overdriver eller tuller med meg, burde jeg virkelig gå ifra han?😨 er jo så glad i han… Han kommer til å bli helt knust, og stresse med å flytte med barna igjen. Kan jeg gjøre det mot barna? 😕 Kanskje de kan flytte tilbake til foreldrene hans, det vil nok barna like, de digger bestemor 🙈

ts

Det er ikke ditt ansvar at han blir lei seg og stakkars barn. Det er HAN som har tatt helt elendige valg for sine egne barn. Å flytte inn med en så ny kjæreste når man har barn er fullstendig galskap og skikkelig uansvarlig. Det er hans ansvar! Han har driti på leggen.

Og mannen er snart 30?? 🤯

Du kan slutte å betale 50/50 umiddelbart. Det er fullstendig urimelig. Bare nekt. Si at du betaler det du alltid har betalt som singel. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna er hans ansvar, ikke ditt. Forholdet er såpass ferskt at dere burde ha ventet en stund med å flytte inn, av hensyn til barna. Begynn og still tydelige krav til han, for her har han bare fått seg gratis barnevakt, og utnytter det tidlig. 
Når det kommer til legging av barn; barn har ulike behov. Noen trenger masse nærhet og kos når de skal sove, mens andre kan du bare gi en klem, slukke lyset og gå ut av rommet. Det virker som om disse barna trenger mye nærhet, og det er derfor altfor tidlig i forholdet til at du er en del av leggingen. Det bør far selv ta. Tilby deg evt og hjelp til med stell på badet, så kan far ta seg av selge leggingen. 

At barnemor hater deg, kan jeg til en viss grad forstå - du har vært sammen med far til barna i et halvt år og er allerede en del av livet til barna hans. Jeg tror ikke hun hater deg, men hun synes nok det er tidlig og misliker situasjonen. 

Bleier i søpla på kjøkkenet, er greit. 

Anonymkode: 3cd60...59b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kommer til å angre hvis du kaster bort flere år av ungdomstiden din på å oppdra andres barn og å leve et voksenliv før du egentlig er skikkelig voksen. 

Den alderen du er i nå får du aldri tilbake. Du skal være ung og bekymringsfri og tulle rundt med andre på egen alder.

Du kan ikke ta igjen disse årene når du feks er 30-40. Rett og slett fordi du ikke er ung lenger da.

Får så vanvittig vondt av deg som har rotet deg borti en så egoistisk mann som utnytter deg både økonomisk og som barnepasser. 

Økonomien burde vært fordelt sånn at han betaler 2/3 av husleie og strøm og 3/4 av matutgiftene. 

Evt dele utgiftene ut fra prosent av inntekt. Den som tjener mest må da betale mest. 

Hadde han hatt samvittighet hadde han ikke utnyttet deg sånn at du går i minus ved å flytte inn med han. Som regel går folk i pluss ved å få seg samboer og noen å dele utgifter med. 

I tillegg skal han gi deg dårlig samvittighet fordi du drar ut med venner når han ikke kan bli med pga barna. 

Hadde du vært min datter (har en datter som er 2 år yngre enn deg) så hadde jeg desperat prøvd å få deg til å forstå hvilken urettferdig situasjon du har havnet i.

Jeg ville tatt kontakt med feks jussbuss og sendt inn husleiekontrakten og hørt om husleiekontraktenen er gyldig og umulig å si opp. 

Anonymkode: 8984d...0d0

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er 21 år og betaler for barn som ikke er dine. Snakk med helsetjenesten hvis dere har det på skolen og fortell om situasjonen.

Du blir utnyttet nå og det er bedre å forlate nå før barna blir for knytta til deg.

Kan du snakke med foreldrene dine og få hjelp av dem?

Du som student skal ikke fø på en voksen mann og to barn som ikke er dine. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Etter bruddet med barnemor (1,5 år siden) så bodde han med sine foreldre, til vi flyttet nylig sammen. Dette er jo 2 gangen barna måtte oppleve flytte

ts

Ja, han må jo ha barnevakt skjønner du vel, han klarer ikke ungene sine alene, det er ikke normalt.

Flytt ut før han smeller deg på tjukka også.

Anonymkode: 71c5f...90d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Flytt!!!! Nå med en gang!!

Han der er en lat slask og du må ut med en gang! DET BLIR IKKE BEDRE!  

Anonymkode: 4fa93...07d

Hvordan kan du si han er det ??

Anonymkode: 5e8ec...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tusen takk for tips på barnas hus! Har gått mye ut med søppel, men det føles litt ut som en halvveis tapt kamp, da jeg er helt støl av å gå opp og ned til søpla (bor i 5 etasje uten heis). 

Men han gjør ikke det, han hjelper meg ikke… Tar jeg det opp, så sier han enig, men hver gang det er leggetid så skjer det samme. Han sier han ikke kan noe for at han sovner. Jeg har foreslått at han ikke legger seg i senga med 2 åringen, men han sier det er eneste måte å få hun til å sovne. 

Jeg sitter oppe og leser bok… i 1 time, 2 timer, 4 åringen begynner bli rastløs (kanskje sliten?). Så er det klatring og tulling, men i godt humør. 4 åringen vil jo ikke legge seg, prøver seg med å ville ha vann og må på do osv. Spør mye etter pappa. Jeg får ikke til å få hun til å finne ro, og jeg skulle så gjerne ha blitt vist hvordan det gjøres 😕 

Legging tar 6 timer hver kveld vi har barna, og det er vell ikke veldig bra for barna heller… Det hele ender med at jeg må vekke han, så han legger 4 åringen og må inn og legge 2 åringen igjen. Ofte våkner 4 åringen igjen, så gjentar alt seg. Mens han legger 4 åringen, må jeg sitte med 2 åringen. Vi er jo alltid på hvert vårt rom, jeg får ikke med meg hva han gjør… men jeg tror ungene finner ro med samsoving med han, også er de ikke trygge nok på meg enda :( 

ts

Men man leser en eller to bøker, synge en sang og så er det natta. Evt sett på nattasanger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg ble framstilt ble ikke realiteten… dette er mye mer kaotisk enn han har tidligere fortalt! Men han bare snakker ting bort når jeg prøver ta opp ting. Men jeg er så usikker, tenkt at det er slik det er å ha barn, at jeg overreagerer osv. Tenkt at det vil ordne seg, tenkt at det er en tilvennings fase for både han og barna. Men jeg skulle ønske jeg fikk mer støtte av han, siden jeg er så uerfaren. Vil gjerne lære, men han møter meg ikke når jeg spør. Han sier han ikke skal sovne, men så gjør han det. Føler jeg ikke kan bli sur på han for det heller… Har spurt mamma om råd, men hun sier han må steppe opp. Vurderer spørre hans mor om råd (hun hjalp han med legging av 4 åringen før). Men så vil jeg ikke lage et dårlig inntrykk der heller, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre

ts

Det er virkelig okke uvanlig at man sovner med barna 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper ikke dere overdriver eller tuller med meg, burde jeg virkelig gå ifra han?😨 er jo så glad i han… Han kommer til å bli helt knust, og stresse med å flytte med barna igjen. Kan jeg gjøre det mot barna? 😕 Kanskje de kan flytte tilbake til foreldrene hans, det vil nok barna like, de digger bestemor 🙈

ts

Nei men dere burde sette dere ned å ha en samtale , evt en runde på fvk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...