AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #21 Del Skrevet 4. september 2024 Flere ting å ta tak i her, og da utelukker jeg bæsjebleiene, for hvor de kastes er det minste problemet her. Han har aldri måttet legge begge barna sine selv? Hvorfor ikke? Hoppet han rett fra barnemor til deg? Dere flytta sammen for tidlig, sier du jo selv. Tror du dette kan ha en påvirkning på barna? Anonymkode: ffc8f...7ab 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #22 Del Skrevet 4. september 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk for tips på barnas hus! Har gått mye ut med søppel, men det føles litt ut som en halvveis tapt kamp, da jeg er helt støl av å gå opp og ned til søpla (bor i 5 etasje uten heis). Men han gjør ikke det, han hjelper meg ikke… Tar jeg det opp, så sier han enig, men hver gang det er leggetid så skjer det samme. Han sier han ikke kan noe for at han sovner. Jeg har foreslått at han ikke legger seg i senga med 2 åringen, men han sier det er eneste måte å få hun til å sovne. Jeg sitter oppe og leser bok… i 1 time, 2 timer, 4 åringen begynner bli rastløs (kanskje sliten?). Så er det klatring og tulling, men i godt humør. 4 åringen vil jo ikke legge seg, prøver seg med å ville ha vann og må på do osv. Spør mye etter pappa. Jeg får ikke til å få hun til å finne ro, og jeg skulle så gjerne ha blitt vist hvordan det gjøres 😕 Legging tar 6 timer hver kveld vi har barna, og det er vell ikke veldig bra for barna heller… Det hele ender med at jeg må vekke han, så han legger 4 åringen og må inn og legge 2 åringen igjen. Ofte våkner 4 åringen igjen, så gjentar alt seg. Mens han legger 4 åringen, må jeg sitte med 2 åringen. Vi er jo alltid på hvert vårt rom, jeg får ikke med meg hva han gjør… men jeg tror ungene finner ro med samsoving med han, også er de ikke trygge nok på meg enda ts Anonymkode: 017d0...5f2 2 minutter siden, AnonymBruker said: Han har aldri vært alene med dem, først bodde han med barnemor og da de flyttet fra hverandre så bodde han hos sine foreldre (som hjalp han med barna) Takk for tips! ts Anonymkode: 017d0...5f2 Dette er jo krise og jeg tviler at det er det eneste han ikke har kontroll på. Søvn er jo et basalbehov som barn trenger for å fungere. Tipper de blir skikkelig grinete og slitne når de ikke får den søvnen de trenger. Han må flytte tilbake til foreldrene sine. Dette klarer han ikke Anonymkode: 55ac7...4d8 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 4. september 2024 #23 Del Skrevet 4. september 2024 Eg er gammal nok til å vere mor di. Og hadde du vore dattera mi, hadde eg DESPERAT prøvd å få deg til å bryte med denne mannen. Han kan ikkje overlate ansvaret til deg! Du er ikkje mor, du er uerfaren, og du er så ung at du burde vere student og tulle rundt med andre studenter, ikkje prøve å halde kontroll på ein elendig pappa og barna hans. Eg hadde barn då eg var på din alder, men eg hadde også ein oppegående mann. Dette forholdet er ikkje bra. Tenk deg svært grundig om, eller gå på besøk til venner på kveldstid når han skal legge barna. Han MÅ klare dette, ellers er det tydelig at han berre satrar på at du skal bli den som ordner ut. Flytt eller gjer deg utilgjengelig. 22 4 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #24 Del Skrevet 4. september 2024 Foreslår at du imorgen går innom på en skobutikk og kjøper deg noen gode joggesko, så løøøøøper du langt vekk fra denne situasjonen. Makan, dette må være det verste jeg har hørt. Anonymkode: d1a50...b23 12 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #25 Del Skrevet 4. september 2024 Barnemor hater nok ikke deg, men hun hater nok at ungene må være i det kaoset. Uten rutiner og struktur, med en slask av en far. Stakkars barn. Anonymkode: 80a55...ff1 27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #26 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det så ille?😨 Jeg vet jo ikke hva som er vanlig eller ei, er mitt første forhold ts Anonymkode: 017d0...5f2 Nei. Det er verre enn som så. Hør på deg selv. Du BER HAN OM HJELP (med noe du ikke har noe ansvar for, altså å ta seg av barna) og han gidder ikke. Han gidder ikke å ta seg av sine egne barn mens han forventer (ja, faktisk) at du, en ung student uten egne barn som betaler halv leie for et sted der han okkuperer mesteparten av boligen med egne barn, skal legge og oppdra (ja, du driver med oppdragelse) hans barn. Hallo. Anonymkode: 4fa93...07d 24 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 4. september 2024 #27 Del Skrevet 4. september 2024 Kjøp 6 liter brødposer på Rema. Legg bleie i den og knyt igjen. Da blir det ikke lukt. Ellers har samboeren din fått seg gratis hushjelp og barnepike...hadde jeg aldri giddi. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #28 Del Skrevet 4. september 2024 😂😂 selv om ikke du er erfaren som mor, så er du vel et menneske som kjenner andre? Har sett på familier på tv? Dette er jo det komplette kaos! For en vanvittig tafatt type som har vært far i 4 år, men inntil nylig aldri lagt sine egne barn? Jeg gir snart opp. Anonymkode: 7ccc1...574 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #29 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror også dette er trolling. Hvis ikke - du er veldig ung, hvorfor binde deg til noen allerede? Hvorfor gå inn i A4-livet nå? Anonymkode: aeeda...c79 Hva jeg ble framstilt ble ikke realiteten… dette er mye mer kaotisk enn han har tidligere fortalt! Men han bare snakker ting bort når jeg prøver ta opp ting. Men jeg er så usikker, tenkt at det er slik det er å ha barn, at jeg overreagerer osv. Tenkt at det vil ordne seg, tenkt at det er en tilvennings fase for både han og barna. Men jeg skulle ønske jeg fikk mer støtte av han, siden jeg er så uerfaren. Vil gjerne lære, men han møter meg ikke når jeg spør. Han sier han ikke skal sovne, men så gjør han det. Føler jeg ikke kan bli sur på han for det heller… Har spurt mamma om råd, men hun sier han må steppe opp. Vurderer spørre hans mor om råd (hun hjalp han med legging av 4 åringen før). Men så vil jeg ikke lage et dårlig inntrykk der heller, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre ts Anonymkode: 017d0...5f2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #30 Del Skrevet 4. september 2024 Stor pike skrev (Akkurat nå): Kjøp 6 liter brødposer på Rema. Legg bleie i den og knyt igjen. Da blir det ikke lukt. Ellers har samboeren din fått seg gratis hushjelp og barnepike...hadde jeg aldri giddi. Han får faktisk betalt av barnepiken ved at hun betaler halve leien. Anonymkode: 4fa93...07d 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #31 Del Skrevet 4. september 2024 Et sunt forhold skal tilføre livet ditt mer positivt enn negativt. En god kjæreste stiller opp og man hjelper hverandre og man tar hensyn til hverandre. Her høres det ut som det er veldig enveis, og balansen er veldig skjev. Hva får du egentlig ut av dette forholdet? Anonymkode: 08271...b70 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enni Skrevet 4. september 2024 #32 Del Skrevet 4. september 2024 Du er student og betaler 50% av husleia imens han jobber fulltid, samt må ta del i oppgaver med barna som han ikke har gjort alene før fordi han bodde til sine foreldre før deg? Det høres ut som du blir brukt,utnytta og lurt, ikke som om du er kjæreste. 20 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #33 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Flere ting å ta tak i her, og da utelukker jeg bæsjebleiene, for hvor de kastes er det minste problemet her. Han har aldri måttet legge begge barna sine selv? Hvorfor ikke? Hoppet han rett fra barnemor til deg? Dere flytta sammen for tidlig, sier du jo selv. Tror du dette kan ha en påvirkning på barna? Anonymkode: ffc8f...7ab Etter bruddet med barnemor (1,5 år siden) så bodde han med sine foreldre, til vi flyttet nylig sammen. Dette er jo 2 gangen barna måtte oppleve flytte ts Anonymkode: 017d0...5f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #34 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tusen takk for tips på barnas hus! Har gått mye ut med søppel, men det føles litt ut som en halvveis tapt kamp, da jeg er helt støl av å gå opp og ned til søpla (bor i 5 etasje uten heis). Men han gjør ikke det, han hjelper meg ikke… Tar jeg det opp, så sier han enig, men hver gang det er leggetid så skjer det samme. Han sier han ikke kan noe for at han sovner. Jeg har foreslått at han ikke legger seg i senga med 2 åringen, men han sier det er eneste måte å få hun til å sovne. Jeg sitter oppe og leser bok… i 1 time, 2 timer, 4 åringen begynner bli rastløs (kanskje sliten?). Så er det klatring og tulling, men i godt humør. 4 åringen vil jo ikke legge seg, prøver seg med å ville ha vann og må på do osv. Spør mye etter pappa. Jeg får ikke til å få hun til å finne ro, og jeg skulle så gjerne ha blitt vist hvordan det gjøres 😕 Legging tar 6 timer hver kveld vi har barna, og det er vell ikke veldig bra for barna heller… Det hele ender med at jeg må vekke han, så han legger 4 åringen og må inn og legge 2 åringen igjen. Ofte våkner 4 åringen igjen, så gjentar alt seg. Mens han legger 4 åringen, må jeg sitte med 2 åringen. Vi er jo alltid på hvert vårt rom, jeg får ikke med meg hva han gjør… men jeg tror ungene finner ro med samsoving med han, også er de ikke trygge nok på meg enda ts Anonymkode: 017d0...5f2 Du er 21 år og blir støl av å gå 5 etasjer med søpla...?😂😂😂 Anonymkode: a57e0...c9e 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #35 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva jeg ble framstilt ble ikke realiteten… dette er mye mer kaotisk enn han har tidligere fortalt! Men han bare snakker ting bort når jeg prøver ta opp ting. Men jeg er så usikker, tenkt at det er slik det er å ha barn, at jeg overreagerer osv. Tenkt at det vil ordne seg, tenkt at det er en tilvennings fase for både han og barna. Men jeg skulle ønske jeg fikk mer støtte av han, siden jeg er så uerfaren. Vil gjerne lære, men han møter meg ikke når jeg spør. Han sier han ikke skal sovne, men så gjør han det. Føler jeg ikke kan bli sur på han for det heller… Har spurt mamma om råd, men hun sier han må steppe opp. Vurderer spørre hans mor om råd (hun hjalp han med legging av 4 åringen før). Men så vil jeg ikke lage et dårlig inntrykk der heller, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre ts Anonymkode: 017d0...5f2 Nå har du fått en god del råd her inne da. Det eneste fornuftige er å avslutte forholdet. Anonymkode: ffc8f...7ab 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #36 Del Skrevet 4. september 2024 TS - merk mine ord: Jeg kommer til å spamme denne tråden hver dag frem til du har pakket tingene dine, fått navnet ditt av leiekontrakten, fått tilbake eventuelt depositum, levert nøkler, blokkert nummeret til den udugelige mannebabyen og fått deg ny adresse. Om det så er det siste jeg gjør. Get out! Gjørma blir seigere og vanskeligere å komme ut av for hver dag som går. Anonymkode: 4fa93...07d 22 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #37 Del Skrevet 4. september 2024 LØP!! hvorfor vil du bli mamma til to som 21-åring??? bæsjebleier går vi ut med med en gang.. Anonymkode: db52d...c86 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #38 Del Skrevet 4. september 2024 Han trenger foreldreveiledning. Du må flytte ut. Når det gjelder bæsjebleier har vi lagt dem på verandaen i en pose. Anonymkode: e9848...d22 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #39 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva jeg ble framstilt ble ikke realiteten… dette er mye mer kaotisk enn han har tidligere fortalt! Men han bare snakker ting bort når jeg prøver ta opp ting. Men jeg er så usikker, tenkt at det er slik det er å ha barn, at jeg overreagerer osv. Tenkt at det vil ordne seg, tenkt at det er en tilvennings fase for både han og barna. Men jeg skulle ønske jeg fikk mer støtte av han, siden jeg er så uerfaren. Vil gjerne lære, men han møter meg ikke når jeg spør. Han sier han ikke skal sovne, men så gjør han det. Føler jeg ikke kan bli sur på han for det heller… Har spurt mamma om råd, men hun sier han må steppe opp. Vurderer spørre hans mor om råd (hun hjalp han med legging av 4 åringen før). Men så vil jeg ikke lage et dårlig inntrykk der heller, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre ts Anonymkode: 017d0...5f2 Du kan ikke få hjelp eller råd av han, for han har jo aldri fulgt opp egne barn. I klartekst: han kan ikke dette selv. Han får legge 2 og 4-åringen samtidig da. Hva skulle han gjort om ikke du var der? Små unger er MYE jobb. Jeg synes det er dårlig gjort mot ungene hele greia. Mor og far skilles. Så bort de med besteforeldre. Nå bor de delvis med en ny voksen. Far tar null ansvar. Du bør helt seriøst revurdere denne bo-løsningen. Han kommer ikke til å bli bedre når han ikke har tatt ansvar til nå. Dette kommer bare til å bli verre. Anonymkode: a5806...017 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #40 Del Skrevet 4. september 2024 1. Støtter alt som er sagt her, du blir utnyttet og dette blir ikke bedre. 2. Han kan legge begge barna samtidig. Jeg har barn på samme alder og er mye alene (far jobber offshore), begge barna legges samtidig i vår seng og flyttes over i egne senger når de sover dypt. Det er ikke hjernekirurgi, de trenger bare støtte fra en de er trygge på (og det er ikke deg, uansett om hjertet ditt er på riktig plass). Anonymkode: 43f2a...662 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå