AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #1 Del Skrevet 4. september 2024 Er 21 år og er sammen med en på 29 år. Vi har bare vært sammen i et halvt år, men vi har flyttet sammen (ja vet, alt for tidlig). Han har 2 barn, 2 år og 4 år. Jeg har møtt disse tidligere, men aldri helt forstått hva å ha barn innebærer. Jeg har prøvet møte dette med åpne armer, men dette har blitt helt krise. Jeg har på forhånd prøve spørre mye om hvordan rutiner blir. Ang søvn så har han aldri måttet legge de selv, og jeg forstår at jeg må stille opp. Planen var at han skulle legge 2 åringen og jeg skulle lese bok for 4 åringen i mens. Men han legger seg i barnesengen med 2 åringen og sovner… jeg blir sittende med en 4 åring som aldri har lagt seg uten foreldrene og jeg er veldig uerfaren. Jeg har sagt til han at han må komme ut når 2 åringen har sovnet, slik at han kan hjelpe meg, eller i det hele tatt vise meg med 4 åringen. Han sier «jada» men det skjer aldri. Jeg prøver snike meg inn på rommet til typen og 2 åringen, men da vekker jeg 2 åringen… jeg vet ikke mine armer råd. Barnemor hater meg, og jeg aner ikke hvorfor, har aldri fått møte henne. Så jeg kan ikke spørre hun heller. Hva gjør jeg nå?? og er det vanlig å kaste bleier på kjøkkenet? Jeg har mast om bleiebøtte på badet, men han mener søppel er søppel. Med åpen stue/kjøkken løsning så lukter det ikke godt i leiligheten. Jeg er student og med at vi spleiser leien 50/50, så har jeg så vidt penger til mat. Noe sted jeg kan hente bleiebøtte gratis, eller er det uhygienisk med brukte bleie bøtter? Plis gi meg tips:( Anonymkode: 017d0...5f2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 Populært innlegg #2 Del Skrevet 4. september 2024 Du kan få gratis bleiebøtte på barnas hus med å melde deg inn. Alternativt kan man gå ut med bæsjebleier med en gang. Han må holde seg våken og legge 4 åringen sin selv. Men hvis du nå sitter med en 4 åring som trenger å sove, så legg deg ned ved siden av og les koselige bøker til den sovner. Men bør du egentlig være sammen med denne mannen? Anonymkode: 5551d...86c 65 2 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #3 Del Skrevet 4. september 2024 Ang. Bleier så har vi alltid kastet bleiene i søpla på kjøkkenet. Man lukker jo igjen bleia tett med tapen som er på og går jo ut med søpla hver kveld så har aldri opplevd lukt av det. Er da mye verre å samle bleier på badet hvor bøtta blir stående på varmekablene og godgjøre seg... Anonymkode: a57e0...c9e 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #4 Del Skrevet 4. september 2024 Du flytter ut i morgen den dag. Anonymkode: 86254...f58 40 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 Populært innlegg #5 Del Skrevet 4. september 2024 Flytt!!!! Nå med en gang!! Han der er en lat slask og du må ut med en gang! DET BLIR IKKE BEDRE! Anonymkode: 4fa93...07d 51 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #6 Del Skrevet 4. september 2024 Han må legge begge barna selv… De legger seg sikkert ikke samtidig uansett? Så om han legger 2 åringen først må han bare holde seg våken. Anonymkode: d9d8b...14d 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #7 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er 21 år og er sammen med en på 29 år. Vi har bare vært sammen i et halvt år, men vi har flyttet sammen (ja vet, alt for tidlig). Han har 2 barn, 2 år og 4 år. Jeg har møtt disse tidligere, men aldri helt forstått hva å ha barn innebærer. Jeg har prøvet møte dette med åpne armer, men dette har blitt helt krise. Jeg har på forhånd prøve spørre mye om hvordan rutiner blir. Ang søvn så har han aldri måttet legge de selv, og jeg forstår at jeg må stille opp. Planen var at han skulle legge 2 åringen og jeg skulle lese bok for 4 åringen i mens. Men han legger seg i barnesengen med 2 åringen og sovner… jeg blir sittende med en 4 åring som aldri har lagt seg uten foreldrene og jeg er veldig uerfaren. Jeg har sagt til han at han må komme ut når 2 åringen har sovnet, slik at han kan hjelpe meg, eller i det hele tatt vise meg med 4 åringen. Han sier «jada» men det skjer aldri. Jeg prøver snike meg inn på rommet til typen og 2 åringen, men da vekker jeg 2 åringen… jeg vet ikke mine armer råd. Barnemor hater meg, og jeg aner ikke hvorfor, har aldri fått møte henne. Så jeg kan ikke spørre hun heller. Hva gjør jeg nå?? og er det vanlig å kaste bleier på kjøkkenet? Jeg har mast om bleiebøtte på badet, men han mener søppel er søppel. Med åpen stue/kjøkken løsning så lukter det ikke godt i leiligheten. Jeg er student og med at vi spleiser leien 50/50, så har jeg så vidt penger til mat. Noe sted jeg kan hente bleiebøtte gratis, eller er det uhygienisk med brukte bleie bøtter? Plis gi meg tips:( Anonymkode: 017d0...5f2 Det finnes Detmica bleieposer med duft på Apotek 1. Ellers vil jeg si at det er barnefar sin oppgave å legge begge barna selv Anonymkode: 03de5...93d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #8 Del Skrevet 4. september 2024 Skjønner ikke helt jeg, han har aldri hatt begge barna hjemme hos seg før etter at du flyttet inn? Det er jo veldig merkelig at en 4åring er på samvær hos far og så må bli lagt av en bonusmor hen nettopp har møtt.. Det er jo ikke greit. Faren får legge barna sammen og så heller bære dem over i sengene sine når de sover hvis de skal sove på hvert sitt rom. Tenker egentlig at dere burde flytte fra hverandre igjen til han har landet med barna sine etter samlivsbrudd og lært å ta vare på egne barn alene... Vi kaster aldri bleier på kjøkkenet men er heller ikke så praktisk med bleiebøtte på store barn. Bruker sånne engangsposer på bæsjebleier og forsøker å gå ut med søpla ofte. Har en vanlig søppelbøtte ved stellebordet (ikke varmekabler under) Anonymkode: a64c1...2f1 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #9 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er 21 år og er sammen med en på 29 år. Vi har bare vært sammen i et halvt år, men vi har flyttet sammen (ja vet, alt for tidlig). Han har 2 barn, 2 år og 4 år. Jeg har møtt disse tidligere, men aldri helt forstått hva å ha barn innebærer. Jeg har prøvet møte dette med åpne armer, men dette har blitt helt krise. Jeg har på forhånd prøve spørre mye om hvordan rutiner blir. Ang søvn så har han aldri måttet legge de selv, og jeg forstår at jeg må stille opp. Planen var at han skulle legge 2 åringen og jeg skulle lese bok for 4 åringen i mens. Men han legger seg i barnesengen med 2 åringen og sovner… jeg blir sittende med en 4 åring som aldri har lagt seg uten foreldrene og jeg er veldig uerfaren. Jeg har sagt til han at han må komme ut når 2 åringen har sovnet, slik at han kan hjelpe meg, eller i det hele tatt vise meg med 4 åringen. Han sier «jada» men det skjer aldri. Jeg prøver snike meg inn på rommet til typen og 2 åringen, men da vekker jeg 2 åringen… jeg vet ikke mine armer råd. Barnemor hater meg, og jeg aner ikke hvorfor, har aldri fått møte henne. Så jeg kan ikke spørre hun heller. Hva gjør jeg nå?? og er det vanlig å kaste bleier på kjøkkenet? Jeg har mast om bleiebøtte på badet, men han mener søppel er søppel. Med åpen stue/kjøkken løsning så lukter det ikke godt i leiligheten. Jeg er student og med at vi spleiser leien 50/50, så har jeg så vidt penger til mat. Noe sted jeg kan hente bleiebøtte gratis, eller er det uhygienisk med brukte bleie bøtter? Plis gi meg tips:( Anonymkode: 017d0...5f2 La bleien i en pose og kastet på kjøkkenet. Lukter jævlig av bleiebøtter. Og søppla på kjøkkenet tømmes oftere. Jeg måtte ligge med min unge til han sovnet frem til han var 7år. Da sluttet vi med det fordi det tok mye lengre tid og ikke var koselig lengre. Få 2åringen seng først. Begynn å få de til å sovne alene. Og snakk sammen om hvordan dere ønsker å ha det sammen, hvilke forventninger dere hsr til hverandre. Anonymkode: ffc4f...660 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #10 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg er student og med at vi spleiser leien 50/50, så har jeg så vidt penger til mat. Gratulerer! Du er gratis barnevakt, hushjelp og hore. Men du er attpåtil så dum at du betaler for å få lov til dette. Litt av et liv du har valgt deg. Anonymkode: a3522...336 42 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #11 Del Skrevet 4. september 2024 Hvorfor skal du som 21-åring plutselig få alt dette ansvaret? Er det virkelig verdt det? Flytt ut og lev livet mens du kan. Voksenlivet kommer så altfor snart. Denne «pappaen» må også vokse opp. Og det er ikke ditt ansvar. Anonymkode: 55ac7...4d8 36 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet 4. september 2024 #12 Del Skrevet 4. september 2024 (endret) Hvordan kan det ha seg at han aldri har måttet legge de selv? Jeg heier veldig på involverte bonusforeldre altså. Men han må jo skjønne at han har hovedansvaret, særlig nå til å begynne med må han ta ansvar og støtte deg inn i din rolle. Vi kaster bleier i søppelbøtte med lokk på badet. Jeg går ikke ut med søpla hver kveld så kunne ikke kastet det på kjøkkenet. Og det er heller ikke sikkert at det er rettferdig at dere deler bokostnadene 50/50. Hvis du virkelig ønsket å holde på dette forholdet ser det ut som du har en jobb foran deg. Ikke vær for snill, det er viktig at han ser og tar hensyn til dine behov i situasjonen. Endret 4. september 2024 av Nonstop1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #13 Del Skrevet 4. september 2024 redd deg selv og flytt ut. Du høres oppegående og fornuftig ut, men du lar deg utnytte. Han takler ikke livet alene og trenger hjelp med barna og utnytter deg. barnemor hater deg ikke, hun synes nok bare det er alt for tidlig for han å flytte sammen med et nytt menneske og er sint på ham fordi han involverer et nytt menneske i barnas li altfor tidlig. Hun er bekymret. bare dra nå, så snart som mulig før det blir verre. Du kommer til å slite med hans tafatthet for alltid. Ikke lag noe drama, bare takk for deg og dra. Anonymkode: a7643...21a 32 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #14 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan få gratis bleiebøtte på barnas hus med å melde deg inn. Alternativt kan man gå ut med bæsjebleier med en gang. Han må holde seg våken og legge 4 åringen sin selv. Men hvis du nå sitter med en 4 åring som trenger å sove, så legg deg ned ved siden av og les koselige bøker til den sovner. Men bør du egentlig være sammen med denne mannen? Anonymkode: 5551d...86c Tusen takk for tips på barnas hus! Har gått mye ut med søppel, men det føles litt ut som en halvveis tapt kamp, da jeg er helt støl av å gå opp og ned til søpla (bor i 5 etasje uten heis). Men han gjør ikke det, han hjelper meg ikke… Tar jeg det opp, så sier han enig, men hver gang det er leggetid så skjer det samme. Han sier han ikke kan noe for at han sovner. Jeg har foreslått at han ikke legger seg i senga med 2 åringen, men han sier det er eneste måte å få hun til å sovne. Jeg sitter oppe og leser bok… i 1 time, 2 timer, 4 åringen begynner bli rastløs (kanskje sliten?). Så er det klatring og tulling, men i godt humør. 4 åringen vil jo ikke legge seg, prøver seg med å ville ha vann og må på do osv. Spør mye etter pappa. Jeg får ikke til å få hun til å finne ro, og jeg skulle så gjerne ha blitt vist hvordan det gjøres 😕 Legging tar 6 timer hver kveld vi har barna, og det er vell ikke veldig bra for barna heller… Det hele ender med at jeg må vekke han, så han legger 4 åringen og må inn og legge 2 åringen igjen. Ofte våkner 4 åringen igjen, så gjentar alt seg. Mens han legger 4 åringen, må jeg sitte med 2 åringen. Vi er jo alltid på hvert vårt rom, jeg får ikke med meg hva han gjør… men jeg tror ungene finner ro med samsoving med han, også er de ikke trygge nok på meg enda ts Anonymkode: 017d0...5f2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #15 Del Skrevet 4. september 2024 Her blir du faktisk utnyttet på alle måter. Du bør komme deg bort fra han asap. Han burde heller ikke ha overnattingssamvær. Han er jo som et barn selv! Det er ikke ditt ansvar å passe ungene hans. Og dere burde aldri ha flytta sammen så tidlig i forholdet når det er barn involvert!! Anonymkode: 26592...15c 29 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #16 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Flytt!!!! Nå med en gang!! Han der er en lat slask og du må ut med en gang! DET BLIR IKKE BEDRE! Anonymkode: 4fa93...07d Er det så ille?😨 Jeg vet jo ikke hva som er vanlig eller ei, er mitt første forhold ts Anonymkode: 017d0...5f2 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #17 Del Skrevet 4. september 2024 Forstår at du sikkert er veldig forelsket i denne mannen. Men du er bare 21 år og student! Er du sikker på at du vet hva du har sagt ja til? Hvis du nå vil satse på denne mannen, så må du sette deg ned og ta en alvorsprat med ham. Fortell ham at du ønsker at han fikser en bleiebøtte og at dere blir enige om en leggerutine som fungerer for begge og ikke minst barna. Er du sikker på at barnemoren hater deg? Kanskje er hun bare oppgitt over mannen som går for fort frem med å bli samboer såppass kort tid etter bruddet? (Jeg antar det er kort tid siden minsten er 2 år). Personlig ville jeg ha flyttet ut særlig hvis han svarer deg med at «søppel er søppel». Synes han fremstår umoden. Anonymkode: a1470...052 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apekatten Skrevet 4. september 2024 #18 Del Skrevet 4. september 2024 Dette må være troll. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #19 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Skjønner ikke helt jeg, han har aldri hatt begge barna hjemme hos seg før etter at du flyttet inn? Det er jo veldig merkelig at en 4åring er på samvær hos far og så må bli lagt av en bonusmor hen nettopp har møtt.. Det er jo ikke greit. Faren får legge barna sammen og så heller bære dem over i sengene sine når de sover hvis de skal sove på hvert sitt rom. Tenker egentlig at dere burde flytte fra hverandre igjen til han har landet med barna sine etter samlivsbrudd og lært å ta vare på egne barn alene... Vi kaster aldri bleier på kjøkkenet men er heller ikke så praktisk med bleiebøtte på store barn. Bruker sånne engangsposer på bæsjebleier og forsøker å gå ut med søpla ofte. Har en vanlig søppelbøtte ved stellebordet (ikke varmekabler under) Anonymkode: a64c1...2f1 Han har aldri vært alene med dem, først bodde han med barnemor og da de flyttet fra hverandre så bodde han hos sine foreldre (som hjalp han med barna) Takk for tips! ts Anonymkode: 017d0...5f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #20 Del Skrevet 4. september 2024 Tror også dette er trolling. Hvis ikke - du er veldig ung, hvorfor binde deg til noen allerede? Hvorfor gå inn i A4-livet nå? Anonymkode: aeeda...c79 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå