Gå til innhold

Hvor ofte trenger miniatyrhunder å lufte seg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker på at de har små blærer og kanskje ikke holder seg like godt som større hunder? Med store hunder har jeg vært ute minimum 3 ganger i døgnet. Holder dette med f.eks en toypuddel også`?

Anonymkode: f7e7d...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker på at de har små blærer og kanskje ikke holder seg like godt som større hunder? Med store hunder har jeg vært ute minimum 3 ganger i døgnet. Holder dette med f.eks en toypuddel også`?

Anonymkode: f7e7d...d2a

Snakker vi valp eller voksen hund? Som voksne vil de fleste miniatyrer holde seg like greit som større raser, men som små er det verre. Jeg sier IKKE at det er vanskeligere å få små raser husrene, for det er det absolutt ikke, men de trenger gjerne litt oftere lufting enn de større valpene jeg har vært borti i starten.

Anonymkode: fbd7c...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme som større raser :) 

hilsen oppvokst med boxer, men har valgt miniatyrer (griffon) som voksen.

Anonymkode: 76404...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like ofte som "vanlige" hunder.
Det er ikke størrelsen det kommer an på

Anonymkode: d40aa...a28

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver 3-4 time lufter jeg min. Hun klarer å holde seg mye lengre enn det, men det er jo ikke noe trivelig å være tissatrengt så hun får muligheten i hvertfall.

Anonymkode: 03f0f...c0e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størrelsen på blæra henger sammen med størrelsen på hunden, som igjen henger sammen med vanninntaket den trenger. Med andre ord, like ofte som andre hunder. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare et lite obs. Det kan være vanskeligere å få miniatyrhunder skikkelig husrene. 

Sier ikke at det ikke går. Har hatt små hunder som det var null problem med. Men etter å ha hatt 6 stk selv og snakket med andre folk med små hunder har jeg inntrykk av at sjansen er 50/50 om hunden blir skikkelig husren hvis du velger en miniatyr ala chihuahua, pomeranian eller toypuddel. 

Anonymkode: 9d7f1...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bare et lite obs. Små hunder liker selskap ❤️

Anonymkode: 3be5a...14a

slle hunder liker selskap.. 🤦‍♀️

Anonymkode: 73301...a04

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...