Gå til innhold

Kjønnsbestemt befruktning i utlandet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ts her. Jeg sa ikke hvilket kjønn mine barn har fra før.

Hadde jeg fått et til barn av samme kjønn så hadde jeg blitt uendelig glad i barnet 🩷🩵 

Ellers tusen takk for konkrete tips:)

Anonymkode: 3e3df...637

Nei men du har 2 gutter eller 2 jenter og vil ha 1 motsett 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært inne på tanken. Vi har to fantastiske ivf-barn av samme kjønn, og antageligvis må vi ha hjelp med nr 3 og. Og vi vet allerede at vi må ha noe mer hjelp enn det vi får i Norge. Så hvis vi først må ut av landet, og ha noen ekstra tester, hvorfor ikke velge det beste egget av det kjønnet vi ikke har? For meg er det selvsagt at vi går for det egget embryologen sier ser best ut, uansett hva slags kjønn, men hvis det var et godt alternativ, tja, hvorfor ikke?

Hadde jeg kunnet velge hadde vi fått friske, velskapte tvillinger av motsatt kjønn fra de to vi har. Men, det får jeg jo ikke velge. Jeg har ikke noe voldsomt behov for å få begge kjønn, det viktigste er jo å faktisk få nr 3, og at h*n er frisk. 

Jeg har vært i ivf-sirkuset i mange år, jeg kjenner etterhvert til veldig mange skjebner innenfor dette. Jeg kjenner folk som har både 2-3-4 «hjemmelagde» av samme kjønn, som har brukt både eggdonasjon og ivf for å få et søsken med motsatt kjønn. For meg er det merkelig. Å utsette seg selv for den påkjenningen ivf er, for å få et spesifikt kjønn, når man faktisk kan få et barn bare ved å ha sex, det er fryktelig rart. Det hadde jeg aldri gjort. Men når vi likevel må gjennom helvete og tilfeldigvis får vite kjønn ved de testene vi antageligvis må gjennom uansett, kjør på.

Anonymkode: 087b0...b60

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har vært i ivf-sirkuset i mange år, jeg kjenner etterhvert til veldig mange skjebner innenfor dette. Jeg kjenner folk som har både 2-3-4 «hjemmelagde» av samme kjønn, som har brukt både eggdonasjon og ivf for å få et søsken med motsatt kjønn. For meg er det merkelig. Å utsette seg selv for den påkjenningen ivf er, for å få et spesifikt kjønn, når man faktisk kan få et barn bare ved å ha sex, det er fryktelig rart. Det hadde jeg aldri gjort. Men når vi likevel må gjennom helvete og tilfeldigvis får vite kjønn ved de testene vi antageligvis må gjennom uansett, kjør på.

Anonymkode: 087b0...b60

Denne kjente jeg meg igjen i. Da vi fikk spørsmål om kjønn på første forsøk i utlandet, etter mange forsøk i Norge, svarte jeg faktisk; "I just want a CHILD" Selv om jeg alltid hadde sett for meg selv som jente-mamma, føltes det så ubetydelig i det øyeblikket.

Men, jeg har levd lenge nok til å forstå at ønsker er relativt sett mot problemene man har i livet. Og kan forstå at andre, uten disse opplevelsene, ønsker seg ulike kjønn. 

Anonymkode: 6b6de...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 4.9.2024 den 22.56):

Hvorfor gidder du å svare....? Meningen din er 1) ikke viktig og 2) ikke relevant ifht det TS spør om.... 

Ts, vi har gjort det :) Bare å spørre hvis du lurer på noe. 

Anonymkode: 7a550...0a5

Hei vil du sende meg en Pm 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser denne er fra september.. Jeg kan ikke helt forstå kjønns ønsker. Jeg har mistet ei jente. Men har to jenter til fra før. Ei med diagnose og ei frisk. Og to friske og velutviklede gutter som ligger høyt over snitt i utvikling. Men samtidig kan jeg på mange måter forstå.. jeg elsker jentene mine, så uendelig høyt. Missforstå meg, men jeg er passende som guttemamma helt ærlig. Jeg gledet meg så vanvittig til datteren vår skulle bli født. Men etter jeg mistet henne og ble gravid på nytt, var jeg evig glad for det ble en gutt til i flokken. Hadde ikke taklet å bli jentemamma igjen.. dessuten, guttene våre er fantastiske. Mine dine og våre samlet, nydelig! Mannen har og ei jente fra før, er så uendelig glad i henne og hennes datter. Men har et eget bånd med guttene helt ærlig. Mye mer hengivne, brautete i tenårings fasen, men når de slipper ut lufta så er de så kosete og hengivne.. helt nydelige barn. Håper dere fant ut av dette, ts. 

Anonymkode: 39541...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.9.2024 den 23.03):

Vi har vært en gang i Europa og en gang på Nord Kypros. I Europa betalte vi ca 70 000 for ett forsøk inkl fly og hotell, og Nord-Kypros endte på 120 000 (hovedsakelig pga reisen og at vi måtte bo på hotell i 14 dager under stimuleringen og frem til innsett). I Europa sender de embryo til USA så det er fryseforsøk og man må tilbake igjen for innsett senere så det er litt logistikk. På N-K kan man ha ferskforsøk da de har egen lab :) Anbefaler å finne noen grupper på Facebook hvor ikke folk er så dømmende som her inne 🙈

Anonymkode: 7a550...0a5

Hei! 

Kan du sende informasjon om hvilken klinikk du brukte i nord-Kypros? 

Anonymkode: afba8...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...