Gå til innhold

Kjønnsbestemt befruktning i utlandet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

mommyaka skrev (8 minutter siden):

Nei bare trekke frem at de vil kunne be stemme om barnt skal ha blå eller brune øyne... hårfarge etc...de snakker om de kunne tenke seg en designer baby. Står lengere fremme 

Det er ikke mulig å få til..... Les tråden før du kommenterer da

Anonymkode: 7a550...0a5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

noen spørsmål:

Gikk dere for et bestemt utseende, altså arvematerialet til den som er penest? 
Kan man bestemme hårfarge og øyenfarge og? 
Fikk dere fjernet alt av sykdommer som kan komme?  
Det kalles vel designbabyer for ingenting. Kommer dere til å anbefale at deres barn får barn på samme måte? 

Dette var noe jeg trodde ts lurte på..men ser det ikke er ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (37 minutter siden):

Nei bare trekke frem at de vil kunne be stemme om barnt skal ha blå eller brune øyne... hårfarge etc...de snakker om de kunne tenke seg en designer baby. Står lengere fremme 

Hæ? Det er ingenting sånt de skal gjøre? Dette er vanlig ivf- behandling, men når de velger embryoer til innsett, sjekker de hvilket kjønn de har først. Så velger de det embryoet. De er ikke inne og tukler med noe som helst. Kan ikke dere heller starte en egen tråd ang designbabyer?  Det er ikke det som foregår her. 

Anonymkode: 35fb0...6f1

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (28 minutter siden):

Dette var noe jeg trodde ts lurte på..men ser det ikke er ts 

Åja, jeg skjønner. Nei dette er ikke lovlig, og noe helt annet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men ja.

Jeg har vært gjennom forsøk i utlandet. Der man som en del av prosessen kunne ta tilvalget å velge kjønn, vi takket nei, så vet ikke om den delen av det. Men har jo erfaring rundt alt annet som innebærer å gå gjennom forsøk dersom det er noe mer konkret du lurer på. 

Anonymkode: 6b6de...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Angrep er det beste forsvar. Fascinerende :) 

Jeg vet at flere med meg vil si at får du noen eksterne til å hjelpe med å skifte kjønn på babyen, så har du en designbaby. 

Nå er man jo heldig da en gang i fremtiden at man kan tilsette hjerneceller, det trengs i noen tilfeller..

Anonymkode: 0f4b6...75b

Oi, er glad jeg ikke har sånne personer som deg i livet mitt. Makan til usmakelig oppførsel!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den første designbabyen ble født i begynnelsen av 2000s, Adam Nash. Han var designet kun for å redde søsteren. Det må være gøy det. Ikke ønsket annet enn for å redde noen. 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvor har TS skrevet det???

Dere som lager egne historier som ikke stemmer er så rare. Hvorfor gjør dere det? Og så svarer dere TS surt basert på det tullet dere roter sammen?

Anonymkode: 94516...636

Det er ikke Ts jeg har svart. Jeg leser anonymkodene. 

Mange jeg er glad jeg ikke er vennekrets med :) 

Jeg kommer ikke til å være her mer så blir dette innlegget sitert så er det bare bortkastet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den første designbabyen ble født i begynnelsen av 2000s, Adam Nash. Han var designet kun for å redde søsteren. Det må være gøy det. Ikke ønsket annet enn for å redde noen. 

Det er ikke Ts jeg har svart. Jeg leser anonymkodene. 

Mange jeg er glad jeg ikke er vennekrets med :) 

Jeg kommer ikke til å være her mer så blir dette innlegget sitert så er det bare bortkastet. 

Nei, jeg regnet med du kom til å forsvinne ut av tråden uten å forklare mer rundt at du tror ivf skifter kjønn på babyer 😂

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår det ts. Har man 2 eller flere av samme kjønn burde det være mulig å gå igjennom IVF med PGD i Norge. Å flere hadde fått barn i Norge om det var mulig. Har man kun ett barn er jeg enig i at det ikke bure være lov. 

De som har begge kjønn klarer dessverre ikke sette seg inn i samme situasjon. Fikk selv 2 av samme kjønn før nr 3. Hadde nr 3 hvert samme kjønn som de 2 første hadde jeg nok vurdert det samme som deg. 

Anonymkode: d0227...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forstår det ts. Har man 2 eller flere av samme kjønn burde det være mulig å gå igjennom IVF med PGD i Norge. Å flere hadde fått barn i Norge om det var mulig. Har man kun ett barn er jeg enig i at det ikke bure være lov. 

De som har begge kjønn klarer dessverre ikke sette seg inn i samme situasjon. Fikk selv 2 av samme kjønn før nr 3. Hadde nr 3 hvert samme kjønn som de 2 første hadde jeg nok vurdert det samme som deg. 

Anonymkode: d0227...dd6

Så de som gjør dette..gjør ikke de for å få e frisk barn til.. men et kjønn 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (1 time siden):

Så de som gjør dette..gjør ikke de for å få e frisk barn til.. men et kjønn 

Ja? Aksepter at andre mennesker har andre ønsker enn deg.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (1 time siden):

Hvor lenge etter befruktning kan de sjekke hvilket kjønn embryoet er? 

Noen av klinikkene har egne laboratorier og da får man vite det på dag 3 før innsett. Andre fryser ned fordi det tar en måneds tid å få svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ja? Aksepter at andre mennesker har andre ønsker enn deg.

Det er helt greit...men at er kjønn betyr mer en at de får er frisk barn er noe jeg virkelig synes er ille.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen av klinikkene har egne laboratorier og da får man vite det på dag 3 før innsett. Andre fryser ned fordi det tar en måneds tid å få svar :) 

Okei. Jeg ser ikke problemet med dette, det er jo bare et såvidt befruktet egg. Synes det er langt verre med de som tar nipt og abort på grunn av «feil kjønn». 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke noe om å leke Gud på den måten. Du gjør det for å tilfredsstille dine behov, mens det å få barn bør være for å gi det barnet som kommer et fint liv, uavhengig av kjønn. Har du reflektert over at det er etiske grunner for at det ikke kan gjøres i Norge?

Anonymkode: ad9aa...ce9

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Genuint spørsmål: hvorfor mener dere at det er uetisk å velge kjønnet? Jeg ser ingenting umoralsk ved det, og er nyskjerrig på hvorfor dere tenker anderledes enn meg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns faktisk det er helt sykt at i 2024 så kan mennesker av samme kjønn gifte seg, få barn via surrogat og embryodonasjon, mennesker kan identifisere seg som ulike kjønn, friske mennesker opererer bort kjønnsorganer fordi man er født i feil kropp, og dette aksepterer samfunnet. MEN GUD FORBY at man skal ønske seg et spesielt kjønn når man skal ha barn, det er liksom både skammelig, grusomt og uetisk.... 😅

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg syns faktisk det er helt sykt at i 2024 så kan mennesker av samme kjønn gifte seg, få barn via surrogat og embryodonasjon, mennesker kan identifisere seg som ulike kjønn, friske mennesker opererer bort kjønnsorganer fordi man er født i feil kropp, og dette aksepterer samfunnet. MEN GUD FORBY at man skal ønske seg et spesielt kjønn når man skal ha barn, det er liksom både skammelig, grusomt og uetisk.... 😅

Det du skriver er jo ikke noe man kan velge..altså de som bruker surrogat og embrydonasjon får jo gutt eller jente...disse blir jo brukt for at andre ikke kan få barn

Og hva har dette med at mennesker føler seg i feil kropp å gjøre...dette er noe menneske bestemmer og får gjort når de er eldre og må igjennom en prosess 

Dette mer ar ts som har 2 gutter ikke blir fornøyd med om hun får en gutt til...og vil dra til utlandet for å lage en jente...det synes jeg ikke noe om...

Det betyr at et kjønn betyr mer for henne en en baby 

Pluss jeg er ikke imot at man kan velge kjønn om man eks vet at du kan bli gravid..men du bør ok få gutt..for da er sjansen stor at jenter vil kunne få en sykdom eller arve noe som er farlig. Og da kan man velge kjønn slikt at man får er frisk barn.. ikke er kjønn

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jeg sa ikke hvilket kjønn mine barn har fra før.

Hadde jeg fått et til barn av samme kjønn så hadde jeg blitt uendelig glad i barnet 🩷🩵 

Ellers tusen takk for konkrete tips:)

Anonymkode: 3e3df...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...