Gå til innhold

Kjønnsbestemt befruktning i utlandet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så du vil ikke ha en baby

Du vil ha en spesifikk kjønn...en dukke du kan lage hvordan du vil?

Dine andre barn må jo føle seg så spesielle...nei dere ble bare laget tilfeldig.. så vi var ikke så fornøyd med dere gutter...så deres søster ble laget spesiell for meg å pappa...vi måtte dra til utlandet for å lage henne 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

Klarer du ikke å lese dine egne kilder....? Kildene dine skriver at det forskes på, og forskere håper at dette kan bli standard i FREMTIDEN. "In the future"og "COULD be able to"...... Det er ikke noe som tilbys i 2024. 

Kan du ikke finne noe bedre å bruke tiden din på? ☀️

Anonymkode: 7a550...0a5

Du klarer ikke lese du heller: 

The first genetically modified babies were born in November 2018. They were modified by the researcher He Jiankui who was later convicted by the Chinese government due to the illegal nature of the experiment.

During the investigation that followed it was revealed that He Jiankui had planned to open a genetic clinic for “elite customers” (Tydelig at du ikke er det).  Different fertility clinics around the globe are also offering an array of genetic tests and treatments, sometimes under very limited legal scrutiny.

2018 er 6 ÅR SIDEN.

2 hours ago, AnonymBruker said:

Litt gøy at du har saumfart nettet etter kilder, også viser alle kildene dine at du tar feil 😂🙈

Anonymkode: 4658b...773

Synd at du tar feil. Jævla lættis med den tåpelig smileyen. Er du over 50?

https://www.theguardian.com/science/2024/apr/01/crispr-cas9-he-jiankui-genome-gene-editing-babies-scientist-back-in-lab#:~:text=He said he had used,having created Lulu and Nana.

Anonymkode: 0f4b6...75b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du klarer ikke lese du heller: 

The first genetically modified babies were born in November 2018. They were modified by the researcher He Jiankui who was later convicted by the Chinese government due to the illegal nature of the experiment.

During the investigation that followed it was revealed that He Jiankui had planned to open a genetic clinic for “elite customers” (Tydelig at du ikke er det).  Different fertility clinics around the globe are also offering an array of genetic tests and treatments, sometimes under very limited legal scrutiny.

2018 er 6 ÅR SIDEN.

Synd at du tar feil. Jævla lættis med den tåpelig smileyen. Er du over 50?

https://www.theguardian.com/science/2024/apr/01/crispr-cas9-he-jiankui-genome-gene-editing-babies-scientist-back-in-lab#:~:text=He said he had used,having created Lulu and Nana.

Men helt ærlig, er du dum eller bare later du som....? Ja, de har klart å lage en såkalt "designbaby" tidligere. Men hvis du leser på kilden du selv har publisert, var dette et sterkt kritisert forsøksprosjekt i Kina hvor de involverte senere ble straffedømt. Leser du bare overskriftene på det du oppgir som kilde? 

Du påstod lengre opp her at man kunne reise til England for å designe babyen sin, men du klarer ikke å finne dokumentasjon på dette. Muligens fordi kjønnsseleksjon er forbudt i Europa. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Men helt ærlig, er du dum eller bare later du som....? Ja, de har klart å lage en såkalt "designbaby" tidligere. Men hvis du leser på kilden du selv har publisert, var dette et sterkt kritisert forsøksprosjekt i Kina hvor de involverte senere ble straffedømt. Leser du bare overskriftene på det du oppgir som kilde? 

Du påstod lengre opp her at man kunne reise til England for å designe babyen sin, men du klarer ikke å finne dokumentasjon på dette. Muligens fordi kjønnsseleksjon er forbudt i Europa. 

Nei, hva vet jeg. Jeg er ikke interessert i å tukle med naturen. Har jo bare to mastere så kan umulig være stokk dum 🥸

JEG har heller ikke skrevet om England 🫠Les anonymkodene neste gang er du snill 😌

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, hva vet jeg. Jeg er ikke interessert i å tukle med naturen. Har jo bare to mastere så kan umulig være stokk dum 🥸

JEG har heller ikke skrevet om England 🫠Les anonymkodene neste gang er du snill 😌

.... Du spurte meg om hvordan det fungerte da vi laget en "designbaby". Jeg forklarte deg at dette ikke er mulig, og at det ikke er sånn det fungerer.. Deretter poster du en haug av kilder som bare støtter under det jeg fortalte deg - dette er kun noe som forskes på, ikke noe som tilbys kommersielt hos klinikker. 

Gøy at folk her inne alltid har 2, 3 og 4 mastere (og spesielt du som da er akademiker men ikke klarer å finne kilder som underbygger påstandene dine) 😀

• Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

.... Du spurte meg om hvordan det fungerte da vi laget en "designbaby". Jeg forklarte deg at dette ikke er mulig, og at det ikke er sånn det fungerer.. Deretter poster du en haug av kilder som bare støtter under det jeg fortalte deg - dette er kun noe som forskes på, ikke noe som tilbys kommersielt hos klinikker. 

Gøy at folk her inne alltid har 2, 3 og 4 mastere (og spesielt du som da er akademiker men ikke klarer å finne kilder som underbygger påstandene dine) 😀

Har vært borti ting i USA som privat sett gjorde dette mulig, men ikke åpent for den genene hop så det går jo bare på meg da 😌

Alltid fascinerende med folk som ikke har utdanning som skal rakke ned på dem som har 🤭

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mommyaka skrev (4 timer siden):

Så du vil ikke ha en baby

Du vil ha en spesifikk kjønn...en dukke du kan lage hvordan du vil?

Dine andre barn må jo føle seg så spesielle...nei dere ble bare laget tilfeldig.. så vi var ikke så fornøyd med dere gutter...så deres søster ble laget spesiell for meg å pappa...vi måtte dra til utlandet for å lage henne 

De må da ikke vite hvordan lillesøster ble til :)

Anonymkode: d80bd...7f8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har vært borti ting i USA som privat sett gjorde dette mulig, men ikke åpent for den genene hop så det går jo bare på meg da 😌

Alltid fascinerende med folk som ikke har utdanning som skal rakke ned på dem som har 🤭

Du har ikke barn selv, men har tilfeldigvis vært borti hemmelige klinikker i USA som tilbyr design av IVF-babyer? Fascinerende :) 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Vi har vært en gang i Europa og en gang på Nord Kypros. I Europa betalte vi ca 70 000 for ett forsøk inkl fly og hotell, og Nord-Kypros endte på 120 000 (hovedsakelig pga reisen og at vi måtte bo på hotell i 14 dager under stimuleringen og frem til innsett). I Europa sender de embryo til USA så det er fryseforsøk og man må tilbake igjen for innsett senere så det er litt logistikk. På N-K kan man ha ferskforsøk da de har egen lab :) Anbefaler å finne noen grupper på Facebook hvor ikke folk er så dømmende som her inne 🙈

Er ikke Kypros i Europa da..?

Anonymkode: 38b78...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er ikke Kypros i Europa da..?

Anonymkode: 38b78...58c

Nord-Kypros - ikke med i Eu :) 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

De må da ikke vite hvordan lillesøster ble til :)

Anonymkode: d80bd...7f8

Nei da..når hun kommer ut med hekt andre trekk en sine brødre og andre trekk fra dere...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (29 minutter siden):

Nei da..når hun kommer ut med hekt andre trekk en sine brødre og andre trekk fra dere...

Hva mener du....? Barnet vil jo helt likt ut som om det skulle blitt unnfanget naturlig? Med 50/50 av mor og far 🫡

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du har ikke barn selv, men har tilfeldigvis vært borti hemmelige klinikker i USA som tilbyr design av IVF-babyer? Fascinerende :) 

Angrep er det beste forsvar. Fascinerende :) 

Jeg vet at flere med meg vil si at får du noen eksterne til å hjelpe med å skifte kjønn på babyen, så har du en designbaby. 

Nå er man jo heldig da en gang i fremtiden at man kan tilsette hjerneceller, det trengs i noen tilfeller..

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mommyaka skrev (2 timer siden):

Hvilke andre trekk? De har samme biologiske foreldre, og er like ulike/like som andre søsken? Har du gått litt i surr i hvilken tråd du er inne og sprer feilinformasjon i kanskje?  Skulle du egentlig være uvitende i en tråd om sperm eller eggdonasjon? Fort gjort 😉

Anonymkode: 35fb0...6f1

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg vet at flere med meg vil si at får du noen eksterne til å hjelpe med å skifte kjønn på babyen, så har du en designbaby. 

Nå er man jo heldig da en gang i fremtiden at man kan tilsette hjerneceller, det trengs i noen tilfeller..

Men de skifter ikke kjønn på et befruktet egg ? De velger ett embryo som er et visst kjønn til innsett. Hva slags artikkel / forskning var det du hadde lest? 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.9.2024 den 20.45):

Vel det er jo ikke etisk riktig på noe måte og skammelig at det gjøres KUN fordi man vil ha et spesifikt kjønn.. Håper det aldri blir lovlig i Norge. 

Kanskje bedre svar og få i et forum hvor det er flere som benytter seg av ivf i utlandet. 

Anonymkode: d6c51...99c

Kan virkelig ikke se noe galt i det, om man allerede har ett eller to barn av samme kjønn og ønsker ett barn av et annet kjønn. Nordmenn er så firkantet og A4 (og politisk korrekt ofte) at jeg blir helt matt.

Ett av "kravene" burde i så fall være at man allerede har ett barn og at man da muligens får mulighet til å evt velge det motsatte kjønn.

Det er mange som kun ønsker seg 2 barn, synes det burde være ok å ønske seg et barn av hvert kjønn. 

Anonymkode: 96318...e9e

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste litt om disse klinikkene, men opplevde at det var en lang og dyr prosess. Min søster og jeg leste oss opp på Shettles metodene, og vi fikk begge kjønna vi ønska oss. Anbefaler å følge med på syklusen (bruke mens apper + eggløsningstester) en stund før dere forsøker, for å være helt sikker på når du har eggløsning. Det finnes også ulike dietter knyttet til dette i tillegg. Selvfølgelig er ikke metodene vitenskapelig bevist, men kan muligens være verdt å bare sjekke ut?

Anonymkode: 96318...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Skifte kjønn på embryoet? 🤣🤣🤣 Du, så langt har ikke utviklingen kommet altså...

Det er snakk om å velge embryoer med riktige x/y-kromosomer.

Anonymkode: 94516...636

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvilke andre trekk? De har samme biologiske foreldre, og er like ulike/like som andre søsken? Har du gått litt i surr i hvilken tråd du er inne og sprer feilinformasjon i kanskje?  Skulle du egentlig være uvitende i en tråd om sperm eller eggdonasjon? Fort gjort 😉

Nei bare trekke frem at de vil kunne be stemme om barnt skal ha blå eller brune øyne... hårfarge etc...de snakker om de kunne tenke seg en designer baby. Står lengere fremme 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (1 minutt siden):

Nei bare trekke frem at de vil kunne be stemme om barnt skal ha blå eller brune øyne... hårfarge etc...de snakker om de kunne tenke seg en designer baby. Står lengere fremme 

Hvor har TS skrevet det???

Dere som lager egne historier som ikke stemmer er så rare. Hvorfor gjør dere det? Og så svarer dere TS surt basert på det tullet dere roter sammen?

Anonymkode: 94516...636

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...