Gå til innhold

Meldinger fra venninne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ei venninne som noen ganger sender meldinger der hun skriver hva hun har gjort. F eks: i dag har jeg vasket badet, ordet lunsj, handlet og skiftet på senga. I morgen må jeg besøke ei venninne for å hente ......., og etterpå må jeg vaske resten av leiligheten. Og dagen etter der må jeg stå opp tidlig pga ett møte på nav

Hvordan svare på dette? Skal jeg skrive at jeg står opp kl 6 hver dag, jobber, handler, lager middag, kjører og henter barn på håndball og fotball og gjør husarbeid. Nei, det orker jeg ikke. Tror ikke at noen har interesse å vite hva jeg gjør av dagligdagse ting 

Anonymkode: f42c8...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sikkert svart:» Men så fint da!  Jeg har ikke tenkt å gjøre en ting i dag 🤣🤣💪» 

Anonymkode: 89b00...dce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun litt tilbakestående eller veldig ensom?
Kanskje hun tror hun poster på facebook eller et annet sosialt medie når hun sender sånt tull?

Jeg regner med at du ikke responderer? Men hun fortsetter å sende?
Du må vel kanskje bare gi beskjed om at det ikke er nødvendig å sende slike meldinger

Anonymkode: 7d031...cc1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik gjør min tante av og til ( hun er eldre). Jeg tror bare hun synes det er hyggelig. 😊

Anonymkode: f9a0e...a7c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er hun litt tilbakestående eller veldig ensom?
Kanskje hun tror hun poster på facebook eller et annet sosialt medie når hun sender sånt tull?

Jeg regner med at du ikke responderer? Men hun fortsetter å sende?
Du må vel kanskje bare gi beskjed om at det ikke er nødvendig å sende slike meldinger

Anonymkode: 7d031...cc1

Kanskje litt ensom. Hun vet at jeg har det travelt med jobb og familie og hun jobber ikke og bor alene. Kanskje hun vil få frem at hun gjør noe også 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok dagboken hennes, der det er større sjans for respons enn kun en bok🥱

Anonymkode: a043b...835

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du er nok dagboken hennes, der det er større sjans for respons enn kun en bok🥱

Er jeg frekk som ikke svarer? Det er ikke ett spørsmål i det hun skrev, så egentlig ikke noe å svare på 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare sagt det som det er, at hun ikke trenger å utbrodere hva hun gjør i løpet av en dag.

Anonymkode: 9ce96...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er jeg frekk som ikke svarer? Det er ikke ett spørsmål i det hun skrev, så egentlig ikke noe å svare på 🤔

Ja, jeg hadde svart, om ikke annet med en kort frase som « så flink du er, fått gjort masse i dag😊», «kos deg» hvis hun skal på besøk osv. Hun gjør det vel for litt menneskelig kontakt? Da koster ikke et smilefjes deg mye bry. 

Anonymkode: f9a0e...a7c

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som skriver noe ala "bare si at hun kan slutte med det". Er det hun gjør virkelig så ille at dere føler behov for å sette henne på plass?

Anonymkode: f4f3a...cb4

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor høres det ut som hun bruker deg som sin huskeliste/planlegger 😅

Anonymkode: 348c2...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som hun har en veldig kjedelig hverdag og må fylle den med teksting.

Anonymkode: 5f2f3...d5a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke bare svare med et hjerte eller ønske henne en god dag?

Anonymkode: 7daa4...e82

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svar med tommel opp eller hjerte (kanskje hun synes det blir like irriterende som du synes hennes dagsrapporter er), kanskje hun gir seg etter hvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (10 timer siden):

Svar med tommel opp eller hjerte (kanskje hun synes det blir like irriterende som du synes hennes dagsrapporter er), kanskje hun gir seg etter hvert

Dette er en god løsning, synes jeg. Da innbyr man ikke til videre dialog, samtidig som man har gitt en slags tilbakemelding☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ikke har jobb,er det kanskje en måte å vise at hun gjør noe hun også? Vi andre som er i jobb,feier jo over bad og gulv i tillegg til jobb og barn.

Anonymkode: 2be95...4f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...