Gå til innhold

Gi en gave til fastlegen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg treffer min fastlege 1-3 ganger i uken. Har faste avtaler samt ekstra. Ved juletider ligger det en liten stabel med konfektesker på kontoret hans, så det er tydelig noen som gir konfekt, samt blomster. Det er også innimellom konfektesker der de har kaffemaskinen, samt der også blomster, som jeg igjen vil tenke kan være fra en pasient. Jeg vil derfor tenke at de er vant med at det kan komme noe smått, og det er ikke kleint tenker jeg. 

Jeg har ikke selv gitt min fastlege gave til jul eller utenom, men jeg har gitt julekort som settes veldig pris på. Både selvlaget og ferdigkort. Også laget kort til rundt dag til ham, men ellers ikke noe til bursdag. Det er strengt tatt ikke nødvendig, men jeg føler et julekort er hyggelig, og jeg hadde her gitt en blomst, konfekt, eller noe annet til kontoret (eller bare ham). Om du vet hvilken kaffemaskin de har på legekontoret så kan god kaffe, noe snacks eller godt pålegg til lunsjen også være noe, selv om jeg nok hadde mer gått for noe konfekt eller blomst. 

Anonymkode: 3cdf7...ef2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg baker til legen og de på kontoret, en gang i året. Taes i mot med skikkelig glede.

Anonymkode: e4daf...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.9.2024 den 16.49):

Jeg har endelig ved svært god hjelp fra fastlegen fått 100% ufør. 
Nå skal jeg til legen på Fredag og ønsker å vise min takknemlighet for all hjelpen jeg har fått.

Legen er muslim, så jeg vil ikke kjøpe noe alkohol. Ville ikke gjort det uansett egentlig.

Det er en mann, så blomst er kanskje ikke så veldig interessant heller.

Jeg tenker ingen dyr gave og gaven kan godt være for hele legekontoret, tenker da på helsesekretærer også.

Har dere noen ide til hva jeg kan kjøpe? 

Anonymkode: 96ef5...eff

Har gitt blomster og sjokolade til fastleger gjennom flere år, særlig når det er gjort noe ekstra, eller til jul/påske. 
Helsepersonell har lov til å ta imot gaver så lenge gaven er ubetydelig og under kr. 2 000. 
Synes ikke dette er kleint. 
Der er haugevis av med tråder der folk her inne vil gi gaver til barnehage ansatte. Er da ingen forskjell mellom gave til barnehageansatte eller leger. 

Anonymkode: 8eaf7...618

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt merkelig ide. Å bli ufør er jo ikke noe en lege har som mål akkurat. Og ikke noe å feire. Han hadde nok ønsket at du fikk fortsette i arbeidslivet, men vil jo aldri si det sånn til deg. 

Anonymkode: f6bbf...f78

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg ga avdelingen en konfekt eske, det var jul og jeg var innlagt en uke der. De ble veldig glade, tror ikke det ble kleint. Men det må være til alle, og ikke noe dyrt eller spesial lagd. 😊

Anonymkode: 79d9c...2b9

Det er jo noe helt annet enn å gi blomster for å bli ufør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt merkelig ide. Å bli ufør er jo ikke noe en lege har som mål akkurat. Og ikke noe å feire. Han hadde nok ønsket at du fikk fortsette i arbeidslivet, men vil jo aldri si det sånn til deg. 

Jeg tror ikke ta vil takke legen for at hun er ufør i seg selv. Jeg tror hun vil takke legen for god hjelp, oppfølging, at han tok henne på alvor osv…  noen leger ser knapt opp fra skjermen. Andre leger ser deg, og prøver oppriktig å hjelpe deg. 

Anonymkode: 75ab9...d8a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår bambussokker eller Crocs. Det er populært blant helsepersonell. Gi gjerne til hele legekontoret, da vil ingen føle seg utelatt. 

Anonymkode: 9c753...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.9.2024 den 17.56):

Jeg har tenkt på at det kanskje kan bli kleint og at det kan være vanskelig for legen. Ønsker ikke at det skal bli kleint og heller ikke at han skal føle at han må strekke seg lenger for min del.

Jeg tenker det blir en konfekt eske som jeg gir i skranken til sekretærene og ett lite kort med takk for hjelpen.

Deretter kan de ha den på pauserommet sammen.

Høres veldig fint ut! Jeg jobber i helsevesenet, og selv om vi bare gjør jobben vår, er det kjempehyggelig når pasienter viser at de setter pris på oss, enten med en blomsterbukett, sjokolade, kake el.l. 

Anonymkode: 0e687...87f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mathilde88
AnonymBruker skrev (På 4.9.2024 den 18.27):

Nå har jeg lest alle kommentrer og valget blir en konfekteske eller en kake fra bakeriet. Den blir til alle på legekontoret felles og overlevert til sekretærene før jeg skal inn til legen.

Takker han selv da jeg kommer inn og ferdig med det. Gjør ikke noe stort nummer ut av det.

Så koselig, de blir sikkert glad. De står på, og alle trenger å bli satt pris på. Enig i at du bør gi det i skranken og ikke rett til legen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi en felles fruktkurv med en twistpose, gi den til helsesekretæren og si at det er en felles takk til alle sammen, skriv gjerne et kort til 😊 Jeg jobber selv i helsesektoren og det er alltid veldig hyggelig med et takk, uansett om det er med gave eller ord, det settes alltid stor pris på, og behøver ikke å være kleint for noen av partene. Jeg har jobbet med flere leger som kom inn i lunsjrommet med et smil om munnen og en konfekteske de fikk av en pasient, aldri noen som påpekte at det var rart eller pinlig, bare utrolig koselig! 

Anonymkode: 411bf...d28

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så kleint. Gi gave til fastlege. De har jo ikke lov å ta imot noe. Hvis de tar i mot noe spiselig, burde de kaste det. De vet ingenting om sine pasienter..

Anonymkode: f10d2...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Jeg sendte nylig et takkekort til min fastlege. Jeg tenker det å få et takk er noe de setter pris på. Jeg sendte takkekort i stedet for å takke i person siden jeg syntes det ble tullete å ta en ekstra legetime kun for å si takk. I tillegg var jeg såpass syk siste legetimen min at jeg ikke husket på å takke. 

Anonymkode: d6c32...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som synes det er kleint å takke med å kjøpe en konfekteske eller blomst, det må være gjerrigknarkene blant oss.

Jeg har opp gjennom årene takket barnehageansatte, lærere, ambulansepersonell, leger, og så videre. Det er ingen som synes det er trist og stusselig å få blomster eller konfekt (eller en fruktkurv for den saks skyld). Alle synes det er fint å bli husket på. En kirurg jeg fikk god kontakt med, ga jeg en bok vi hadde snakket om. Han syntes det var topp.

Det kommer alltids kritikk når det blir gjort noe feil, da er det fint å kunne skryte og gi en gave når man ser at det blir gjort en god jobb.

Anonymkode: 9afed...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...