Gå til innhold

Fikk avslag om bil lån til 350 k


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skaff lån gjennom bilselger. Var null stress å få 500k med 0 EK over 5 år. 

Anonymkode: 8a8d7...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"blankt avslag", "blankt nei". 
Det er sånn det fungerer tror jeg, enten får man innvilget, eller så får man avslag. Det har i hvert fall alltid vært slik når jeg har søkt om lån, det er liksom ingen mellomting.

Noen ganger har jeg fått avslag, noen ganger ikke. For en stund tilbake fikk jeg avslag på et kredittkort (!), i ettertid har jeg søkt to andre og på det ene fikk jeg grense på 85,000 (var ikke mulig å spesifisere ønsket grense i søknaden). Jeg har vel å merke hatt noe betalingsproblemer et tiår eller så tilbake.

Jeg har bil jeg kjøpte fullfinansiert i 2017, da til en effektiv rente på 4,5% (tilbud hos Møller, VW Finans), da med pant i bilen - et år gammel bruktbil til rundt 200', nedbetaling over fem år.

Inntekt på 55' brutto/mnd.

Anonymkode: d21e4...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/4/2024 at 1:55 PM, AnonymBruker said:

På grunn av for liten inntekt. Har fra før ingen lån som jeg synes var meget rart. Inntekt på rundt 30.000 i måneden og bil med verdi fra før som er nedbetalt. Foreslo egenkapital på 75.000 kr, men banken gav blankt avslag. Tok dette rent personlig. Hva skal til for at jeg et slikt lån innvilget? Har tenkt å jobbe 150% en periode for å øke egenkapitalen. 

Anonymkode: 96c0c...907

Har du egentlig råd til så dyr bil?

Anonymkode: c9584...200

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

"blankt avslag", "blankt nei". 
Det er sånn det fungerer tror jeg, enten får man innvilget, eller så får man avslag. Det har i hvert fall alltid vært slik når jeg har søkt om lån, det er liksom ingen mellomting.

Noen ganger har jeg fått avslag, noen ganger ikke. For en stund tilbake fikk jeg avslag på et kredittkort (!), i ettertid har jeg søkt to andre og på det ene fikk jeg grense på 85,000 (var ikke mulig å spesifisere ønsket grense i søknaden). Jeg har vel å merke hatt noe betalingsproblemer et tiår eller så tilbake.

Jeg har bil jeg kjøpte fullfinansiert i 2017, da til en effektiv rente på 4,5% (tilbud hos Møller, VW Finans), da med pant i bilen - et år gammel bruktbil til rundt 200', nedbetaling over fem år.

Inntekt på 55' brutto/mnd.

Anonymkode: d21e4...a99

Jeg tolker "blankt avslag" som at banken mener det ikke finnes en eneste løsning for å komme i mål. Ofte får man avslag på akkurat det man ber om, samtidig som banken sier at "det stiller seg annerledes med mer EK/ kausjonist/ medlåntaker/ lavere lånesum/ hvis du selger hytta". Så jeg vil si det finnes en mellomting, men de så ingen muligheter for det med ts sin økonomi.

Anonymkode: efe8b...7a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.9.2024 den 13.55):

På grunn av for liten inntekt. Har fra før ingen lån som jeg synes var meget rart. Inntekt på rundt 30.000 i måneden og bil med verdi fra før som er nedbetalt. Foreslo egenkapital på 75.000 kr, men banken gav blankt avslag. Tok dette rent personlig. Hva skal til for at jeg et slikt lån innvilget? Har tenkt å jobbe 150% en periode for å øke egenkapitalen. 

Anonymkode: 96c0c...907

Kjøp deg en bil til 75.000, så slipper du å låne.  

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette viser forresten at påstanden om at fattige folk er fattige fordi de er elendige med penger, stemmer godt. Jeg tjener langt mer enn deg og har noen mill i formue, men kjører en bil jeg betalte kr 10 000 for for tre år siden. Å kjøpe en bil til 350k virker helt idiot

Anonymkode: dc078...8f0

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette viser forresten at påstanden om at fattige folk er fattige fordi de er elendige med penger, stemmer godt. Jeg tjener langt mer enn deg og har noen mill i formue, men kjører en bil jeg betalte kr 10 000 for for tre år siden. Å kjøpe en bil til 350k virker helt idiot

Anonymkode: dc078...8f0

Jeg tjener greit, har null i formue. Har ingen planer om å etterlate meg noen penger heller. Jeg ønsker og leve det livet jeg vil ha. Jeg har bil til 10k(veldig fornøyd, den tar meg fra a til b) jeg har hjemmekino til 750k(veldig fornøyd) en kamerat har bil til 1,2mill og tv til 5k. Og han er fornøyd. 

Poenget mitt er(antar du faktisk ikke skjønner det uten at jeg skriver det) folk er forskjellige og har forskjellige interesser. 

 

Så til ts: gjør det du ønsker og vil :) og jobb for å få det til. Ps: 90% av de som kommenterer her juger, bruker ki, eller har tatt seg en tur på russisk nett-troll skole. 

Anonymkode: 0acca...de8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være du er for ung og i høyrisikogruppen?

Tenker du nok svarte på ditt eget spørsmål helt i starten der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, miSs. said:

Santander er ofte litt snillere.

Ja, men ikke så "snille" når de skal ha pengene sine.

Anonymkode: 819ae...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, men ikke så "snille" når de skal ha pengene sine.

Anonymkode: 819ae...7e9

Hva tenker du på? De deler ikke ut penger nei, men låner ut og krever tilbake med renter. Synes du det er rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.9.2024 den 17.35):

Dette viser forresten at påstanden om at fattige folk er fattige fordi de er elendige med penger, stemmer godt. Jeg tjener langt mer enn deg og har noen mill i formue, men kjører en bil jeg betalte kr 10 000 for for tre år siden. Å kjøpe en bil til 350k virker helt idiot

Anonymkode: dc078...8f0

Da var du jo heldig med bil. Selv synes jeg en nyere bil har gitt oss lavere kostnader og mer stabilitet over tid, så bil er faktisk ikke der jeg ønsker å være gnien. Sydenturer og enebolig klarer jeg meg uten.

Anonymkode: 0927c...c23

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.9.2024 den 13.55):

På grunn av for liten inntekt. Har fra før ingen lån som jeg synes var meget rart. Inntekt på rundt 30.000 i måneden og bil med verdi fra før som er nedbetalt. Foreslo egenkapital på 75.000 kr, men banken gav blankt avslag. Tok dette rent personlig. Hva skal til for at jeg et slikt lån innvilget? Har tenkt å jobbe 150% en periode for å øke egenkapitalen. 

Anonymkode: 96c0c...907

Du får jobbe de 150% også bruker du de pengene til å kjøpe en bil uten å ta opp lån.

Har du ingen planer eller ønsker om å eie en bolig på sikt?

Anonymkode: c967a...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der min faste bank har sagt nei, har Santander sagt ja. 

Anonymkode: b87aa...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miSs. skrev (20 timer siden):

Hva tenker du på? De deler ikke ut penger nei, men låner ut og krever tilbake med renter. Synes du det er rart?

De er en av de med dårligst rente og vanskelige å ha med å gjøre. Santanter er for de minst velstående.

Anonymkode: 819ae...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så rart, alle disse som skryter av sine biler til under 100k. Da tenker jeg at man kjører veldig lite og dermed har lite utgifter på bilen? Det normale er at eldre og dermed billigere biler er mer styr med, mer utgifter til reparasjoner, og de trenger mer ting utført på EU godkjenning. Min aller første bil kostet meg ca 50k. Etter et par mnd måtte den repareres for over 20k, i tillegg til mange andre mindre utgifter.

I mitt hode er det langt mer fornuftig å kjøpe en nyere bil med garanti/lite ekstra utgifter, og heller ha de faste tusenlappene i lån hver måned, enn å cashe ut en bil til 70k og ha en haug med ekstrautgifter flere ganger i året.

Anonymkode: cd27f...be3

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De er en av de med dårligst rente og vanskelige å ha med å gjøre. Santanter er for de minst velstående.

Anonymkode: 819ae...7e9

Hva mener du han bør gjøre da? Droppe å kjøpe bilen han har lyst på fordi santander er for de minst velstående?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kjøpe en bil til 425 000 må du ha en årsinntekt på 850 000. Det har du ikke... Godt at noen stopper idiotien din i det minste. 

Anonymkode: 68ff4...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes det er så rart, alle disse som skryter av sine biler til under 100k. Da tenker jeg at man kjører veldig lite og dermed har lite utgifter på bilen? Det normale er at eldre og dermed billigere biler er mer styr med, mer utgifter til reparasjoner, og de trenger mer ting utført på EU godkjenning. Min aller første bil kostet meg ca 50k. Etter et par mnd måtte den repareres for over 20k, i tillegg til mange andre mindre utgifter.

I mitt hode er det langt mer fornuftig å kjøpe en nyere bil med garanti/lite ekstra utgifter, og heller ha de faste tusenlappene i lån hver måned, enn å cashe ut en bil til 70k og ha en haug med ekstrautgifter flere ganger i året.

Anonymkode: cd27f...be3

Må kjøpe en velholdt bil vet du. Vi kjøpte en til under 40 000, og kun hatt normale slitedeler og mindre småtterier på snart 3 år. 

Anonymkode: 68ff4...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miSs. skrev (13 minutter siden):

Droppe å kjøpe bilen han har lyst på

Veldig ofte er svaret på dette "ja, absolutt, hvis han vet sitt eget beste". 

Anonymkode: 68ff4...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...