Gå til innhold

Fikk avslag om bil lån til 350 k


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De er en av de med dårligst rente og vanskelige å ha med å gjøre. Santanter er for de minst velstående.

Anonymkode: 819ae...7e9

Å herregud 😂 når folk begynner å tenke status ut i fra hvor man har billån, DA er det gått for langt🙃

Anonymkode: cd27f...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Synes det er så rart, alle disse som skryter av sine biler til under 100k. Da tenker jeg at man kjører veldig lite og dermed har lite utgifter på bilen? Det normale er at eldre og dermed billigere biler er mer styr med, mer utgifter til reparasjoner, og de trenger mer ting utført på EU godkjenning. Min aller første bil kostet meg ca 50k. Etter et par mnd måtte den repareres for over 20k, i tillegg til mange andre mindre utgifter.

I mitt hode er det langt mer fornuftig å kjøpe en nyere bil med garanti/lite ekstra utgifter, og heller ha de faste tusenlappene i lån hver måned, enn å cashe ut en bil til 70k og ha en haug med ekstrautgifter flere ganger i året.

Anonymkode: cd27f...be3

Den haugen med ekstrautgifter må være stor før du kommer opp i verditapet på en ny bil...

Anonymkode: 83350...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.9.2024 den 19.12):

Fikk avslag i Dnb for noen år siden. Fikk innvilget hos en annen bank. En stund etterpå ringte Dnb og ville jeg skulle flytte billån dit. Sa hva jeg mente om den saken.

Anonymkode: 0927c...c23

Man får ikke flyttet billån…

Anonymkode: d2247...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Synes det er så rart, alle disse som skryter av sine biler til under 100k. Da tenker jeg at man kjører veldig lite og dermed har lite utgifter på bilen? Det normale er at eldre og dermed billigere biler er mer styr med, mer utgifter til reparasjoner, og de trenger mer ting utført på EU godkjenning. Min aller første bil kostet meg ca 50k. Etter et par mnd måtte den repareres for over 20k, i tillegg til mange andre mindre utgifter.

I mitt hode er det langt mer fornuftig å kjøpe en nyere bil med garanti/lite ekstra utgifter, og heller ha de faste tusenlappene i lån hver måned, enn å cashe ut en bil til 70k og ha en haug med ekstrautgifter flere ganger i året.

Anonymkode: cd27f...be3

Har aldri kjøpt en bil til over 100k. Har aldri måtte ha store reperasjoner på bilene, kun standard slitedeler som bremser. Har fikset en del småting selv.

Den jeg har nå, er 2010-modell. Kjøpt for 4,5 år siden. Ingen reperasjoner på den så langt. Sklei gjennom eu-kontrollene uten merknader.

Kjører fra 8k-20k i året. Er det noe jeg ikke legger masse penger i ved innkjøp, så er det bil. Bil er og blir et tapsprosjekt. Bilen skal ta meg fra a til å, og tilbake igjen. Den skal kunne ta høyt volum og lange gjenstander. Bilen er et praktisk hjelpemiddel.

Anonymkode: c967a...381

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Synes det er så rart, alle disse som skryter av sine biler til under 100k. Da tenker jeg at man kjører veldig lite og dermed har lite utgifter på bilen? Det normale er at eldre og dermed billigere biler er mer styr med, mer utgifter til reparasjoner, og de trenger mer ting utført på EU godkjenning. Min aller første bil kostet meg ca 50k. Etter et par mnd måtte den repareres for over 20k, i tillegg til mange andre mindre utgifter.

I mitt hode er det langt mer fornuftig å kjøpe en nyere bil med garanti/lite ekstra utgifter, og heller ha de faste tusenlappene i lån hver måned, enn å cashe ut en bil til 70k og ha en haug med ekstrautgifter flere ganger i året.

Anonymkode: cd27f...be3

Kjøpte bil for 10k for 4 år siden og har kjørt 100 000 kilometer. Utover olje har jeg brukt kanskje 15k på deler.

Anonymkode: dc078...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å herregud 😂 når folk begynner å tenke status ut i fra hvor man har billån, DA er det gått for langt🙃

Anonymkode: cd27f...be3

Handler ikke om status. Det handler om at Santander er for dem som av økonomiske årsaker ikke får lån andre steder. Prisen man må betale er da høyere rente og en knallhard kreditor. 

Anonymkode: 68234...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Handler ikke om status. Det handler om at Santander er for dem som av økonomiske årsaker ikke får lån andre steder. Prisen man må betale er da høyere rente og en knallhard kreditor. 

Anonymkode: 68234...587

Kan du forklare hva du legger i "knallhard kreditor"? Gjør de noe annet enn å sende lånet til inkasso, slik absolutt alle banker gjør, dersom det misligholdes?

Anonymkode: dc078...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...