AnonymBruker Skrevet 4. september #1 Del Skrevet 4. september Vi jobber på et bakeri, og vår nye sjef er 20 år. Hun gir oss ansatte mange rydde og vaskeoppgaver, noe som er veldig greit i seg selv. Problemet er at hun sitter på en krakk nesten alle timene vi jobber sammen med henne, og sier at hun gjør admin bak pc skjermen. Vi jobber sammen med henne i 3,5 time før hun drar hjem. Alle de timene sitter hun på krakken, og ser på pc skjermen og ser mye på telefonen. Trenger man virkelig 3,5 time bak skjermen hver eneste dag? Hun sitter bak denne skjermen før vi kommer på jobb og. Det er veldig rolig på bakeriet her. Vi har en fast vaskeliste vi tar hver dag, men denne gjør ikke sjefen, siden hun sier det er vårt ansvar. Greit nok det. Men når vi tar den vaskelisten, så har vi vanlige ansatte både vasking å ta oss av, og samtidig følge med kunder fordi hun er «opptatt» med admin. I tillegg så får jeg som assisterende leder utdelt oppgaver som egentlig er hennes, samtidig som at jeg tar kunder og har den vaskelisten. Ingen av oss bruker tlf, for tro meg, om vi gjør dette får vi høre det. er dette urettferdig? Blir så irritert Anonymkode: 1d4ae...7c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #2 Del Skrevet 4. september Hva syns dere? Har vi rett til å bli irritert? Anonymkode: 1d4ae...7c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Jones Skrevet 4. september #3 Del Skrevet 4. september Det er helt umulig å avgjøre da ingen vet hvilke oppgaver hun har. Kanskje surfer hun mest på nett, kanskje legger hun inn bestillinger, returer, vaktplaner, lønnskjøring, Hms- planer, fagdager osv. En leder har vanligvis masse jobb ansatte ikke ser, men om det gjelder akkurat henne er jo umulig å si. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #4 Del Skrevet 4. september Kommer ann på. Det er vanskelig å vite hva som står i leder sin jobbkontrakt over arbeidsoppgaver. Eller hvor mye admin oppgaver som forventes av henne fra et høyre hold. Synes det er litt spesielt og ikke ta unna litt i kassen viss det plutselig blir litt rush mens dere andre er opptatt. Anonymkode: 5d61e...579 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #5 Del Skrevet 4. september Sam Jones skrev (4 minutter siden): Det er helt umulig å avgjøre da ingen vet hvilke oppgaver hun har. Kanskje surfer hun mest på nett, kanskje legger hun inn bestillinger, returer, vaktplaner, lønnskjøring, Hms- planer, fagdager osv. En leder har vanligvis masse jobb ansatte ikke ser, men om det gjelder akkurat henne er jo umulig å si. For å si det sånn, så kan man bli ferdig med alt admin på under 2 timer. Jeg er assisterende, og jeg får samme listen som det lederne bruker med oversiktig over hva som skal gjøres. Det er ikke mye. Det er bestilling som gjøres 2 ganger i uken, vaktliste som lages 1 gang i mnd, og ellers alt annet admin som feks å sende faktura, osv osv 1 gang i mnd. Hun virker ekstremt lat. Anonymkode: 1d4ae...7c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #6 Del Skrevet 4. september Hun etterlever sikkert den gamle teorien om at " En god leder gjør seg selv overflødig". Kan ikke noe om bakeribransjen, men en leder generelt skal jo følge opp kunder og leverandører ..... forhandle om nye kontrakter, anbud etc..... Tenke litt fremover, og ikke bare den daglige rutinen. Ellers skjønner jeg godt at det er vanskelig hvis sjefen er så mye yngre. Anonymkode: 1d194...971 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #7 Del Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): For å si det sånn, så kan man bli ferdig med alt admin på under 2 timer. Jeg er assisterende, og jeg får samme listen som det lederne bruker med oversiktig over hva som skal gjøres. Det er ikke mye. Det er bestilling som gjøres 2 ganger i uken, vaktliste som lages 1 gang i mnd, og ellers alt annet admin som feks å sende faktura, osv osv 1 gang i mnd. Hun virker ekstremt lat. Anonymkode: 1d4ae...7c7 Så du tror alle som har en ledertittel gjør akkurat de samme oppgavene på alle arbeidsplasser? 🤣 Anonymkode: 2cc25...ce0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 4. september #8 Del Skrevet 4. september Hvem er det som ansetter en 20 åring som sjef? 🤨 Er dette en familiebedrift? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #9 Del Skrevet 4. september Knirke skrev (1 time siden): Hvem er det som ansetter en 20 åring som sjef? 🤨 Er dette en familiebedrift? Nei, er ikke familiebedrift😭😭 skjønner ikke hvem som ansetter en så ung Anonymkode: 1d4ae...7c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #10 Del Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva syns dere? Har vi rett til å bli irritert? Anonymkode: 1d4ae...7c7 Du har rett til å føle det du føler, men hvorvidt det er hensiktsmessig er noe annet. Hun kan kanskje bruke mer av sin tid på oppgaver dere gjør, og slik redusere stillingene deres. Anonymkode: 8dff9...d39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #11 Del Skrevet 4. september Nei, jeg tviler på hun har SÅ mye å gjøre bak en skjerm. Det er uansett vanlig at en sjef hjelper til der hvor det trengs. Anonymkode: ad798...eee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #12 Del Skrevet 4. september 2 hours ago, AnonymBruker said: For å si det sånn, så kan man bli ferdig med alt admin på under 2 timer. Jeg er assisterende, og jeg får samme listen som det lederne bruker med oversiktig over hva som skal gjøres. Det er ikke mye. Det er bestilling som gjøres 2 ganger i uken, vaktliste som lages 1 gang i mnd, og ellers alt annet admin som feks å sende faktura, osv osv 1 gang i mnd. Hun virker ekstremt lat. Anonymkode: 1d4ae...7c7 Siden du er assisterende til ts sjef så synes jeg du bør ta ansvar og fortelle sjefen din hva de ansatte mener. Eller jobber du kanskje ikke på samme plass? Og dermed besitter null kunnskaper om kundegrunnlag og hvilke administrative ting som skal gjøres? Antagelig så har du ikke jobb engang. Ts: du bør slutte, du egner deg absolutt ikke i arbeidslivet. Du tror vist at en i sjefsstilling er likestilt med deg jobb messig. Og til dere andre som kommenterer. Ingen av dere kjenner denne plassen. Så slutt spekulere. Anonymkode: 5134c...e6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #13 Del Skrevet 4. september 2 hours ago, AnonymBruker said: Hun etterlever sikkert den gamle teorien om at " En god leder gjør seg selv overflødig". Kan ikke noe om bakeribransjen, men en leder generelt skal jo følge opp kunder og leverandører ..... forhandle om nye kontrakter, anbud etc..... Tenke litt fremover, og ikke bare den daglige rutinen. Ellers skjønner jeg godt at det er vanskelig hvis sjefen er så mye yngre. Anonymkode: 1d194...971 Jeg tror du har litt for høye tanker om hva en daglig leder i et bakeri eller en butikk har ansvar for. 😂 Forhandle kontrakter og anbud?? Det tar som regel hovedkontoret seg av. Ts, skjønner det er irriterende, men tenker at det ikke er ditt problem at de har ansatt en svak leder. Gjør jobben din. Dårlige ledere er ikke uvanlig, i alle aldre. Anonymkode: 440ce...2fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #14 Del Skrevet 4. september Hele grunnen for å bli sjef er jo å la andre gjøre jobber man ikkje gidder å gjøre selv. Valgte selv blåruss linje for å få mye penger for lite arbeid. Anonymkode: d81be...30b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #15 Del Skrevet 4. september Min sjef gjør jo ikke noe av det samme som jeg gjør, men jeg jobber i et IT-selskap. Daglig leder i mindre butikker pleier jo å gjøre annet enn bare administrativt er iallfall min erfaring fra mindre bokhandel, der sto daglig leder også i kassa og gjorde andre praktiske oppgaver når nødvendig og når nok tid. Jeg har ikke jobbet på cafe eller bakeri da. Har jobbet i stor matbutikk og der satt daglig leder kun på kontor. Men der vil jeg jo tro det var mye admin-arbeid (masse varer, mange ansatte) Anonymkode: 75849...cb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå