Gå til innhold

Enkle steg for å se freshere ut (utslitt mor)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg ser ut som en miks av bildene under her. For ikke å nevne Sliten, ammehår til alle kanter, slitte klær (stilen kun er klær jeg fortsatt får på meg). 
Jeg jobber med å gå ned i vekt. Jeg har ikke økonomi til å bytte ut store deler av garderoben. Å sette av tid til noe så lite som å smøre ansiktet med krem er noe jeg er dårlig til, men jeg ønsker prioritere meg sjøl mer fremover, av åpenbare årsaker 😂

Hva er deres beste tips for å se litt freshere ut i hverdagen?

(bilder fra iStockPhoto)

IMG_1884.jpeg

IMG_1885.jpeg

Anonymkode: c552a...c91

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne vært publisert i flere kategorier, men jeg er interessert i alt av kleshack, skjønnhetstips, velvære fra innsiden osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tobarnsmor og føler med deg! Jeg har et par ting jeg prioriterer for å føle meg litt mer vel.

Jeg går til frisøren ca hver 8 uke for farge og klipp også tar jeg vippeløft, brynlaminering samt farging av vipper og bryn også hver 8 uke. 

Jeg kjøpte et serum med litt farge i som jeg kombinerer med ansiktskrem om morningen. 

Med disse "tiltakene" føler jeg meg vel hver morgen uten sminke på 😊 

Anonymkode: f594b...f80

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk nok vann. Spis ordentlig mat. Dropp godteri, brus, kjeks osv.

Kutt skjerm. Sov eller hvil i stedet for å bruke skjerm.

Vask og smør ansiktet hver morgen. Sett en tube krem på nattbordet så er det enkelt å smøre seg om kvelden også. 

Anonymkode: eaac0...471

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig og tilgjengelig for de fleste: Frisk luft, masse vann, trening der det passer å legge inn en styrkeøvelse og tre, gjerne hjemme om du ikke har anledning til å trene borte, unngå karbohydrater, en god nattkrem. Nok søvn er kanskje utopisk, men det er faktisk det aller beste skjønnhetstipset.

Anonymkode: 4d4fe...8ff

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Billig og tilgjengelig for de fleste: Frisk luft, masse vann, trening der det passer å legge inn en styrkeøvelse og tre, gjerne hjemme om du ikke har anledning til å trene borte, unngå karbohydrater, en god nattkrem. Nok søvn er kanskje utopisk, men det er faktisk det aller beste skjønnhetstipset.

Anonymkode: 4d4fe...8ff

Vi trenger karbohydrater, men utenom det gode tips. 

Anonymkode: e1aea...410

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste en lignende tråd for en stund siden der mange kommenterte at noe de var mest fornøyd med var å fikse bryna (enten microblading eller på andre måter). Og jeg er enig at bryn utgjør mye i et ansikt. 

Relaterer forøvrig veldig! Måtte freshe meg opp foe litt siden fa jeg begynte i ny jobb, men det kjedeligste jeg vet, i en hektisk hverdag med null egentid, er å stelle meg selv🙈 har sluttet å farge håret, men sørger for å vaske/klippe/føne/rette slik at det ser rent og ikke slitt ut. Har droppet alt av neglelakk, men holder neglene korte og rene. Ellers har jeg fått litt mer hår i fjeset med alderen, og det fjernes😅 bruker ingen kremer, og kun mascara+brynfarge til hverdagssminke. Men så har jeg tatt grep ifht garderoben, og sluttet helt å bruke «koseklær» og ting alt med flekker/hull (utenom til pysj).

Det som har hjulpet meg, oppsummert, er:

- å ta meg tid til å ordne håret 

- dusje hver dag, og bruke kun rene, hele klær

- ikke prøve å ha ting jeg ikke klarer å vedlikeholde, som flassete neglelakk

- Tegner bryna litt tydeligere nå enn da jeg var yngre

- trene og sove nok, når det går (og det varierer veldig😂)

Anonymkode: 1bdf8...4c5

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvn og fysisk aktivitet! Nulltid med skjerm, det er bare ødeleggende fysisk og psykisk. Har du tid til deg selv, ta en dupp eller gå deg en tur i frisk luft med podcast på øret. 

Jeg kunne gjort hva jeg ville med skjønnhetsprodukter uten at det ville gjort en dritt da min ikke sov om natta. Først da han begynte å sove sa folk at jeg så mye, mye freshere ut 😅

Anonymkode: bb228...1ac

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cosmica serum glow som gir litt skinn/glød i huden. Sett opp håret. Spis sunt og få nok frisk luft.

Anonymkode: 406cd...286

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standarden må litt ned, føler jeg, fra jeg var 20 til nå når jeg er 40. Fordi ja, utgangspunktet er jo litt annerledes. :) 

Men samme som mange andre:

• dusje, vaske håret.  
  • du blir nødt til å kjøpe nye klær nå der det trenges, du kan ikke vente til du slanker deg. Å gå med fine nye klær vil hjelpe på selvtilliten. Det har utrolig mye å si. 
  • ja, jeg droppet også neglelakk men bruker sånn gjennomsiktig neglbehandling som gjør at neglene ikke ser gule ut. Holder de korte.
  • CC-cream istedenfor foundation, og blush i "fuktig" form (stikk) isedenfor pudderblush. Fargeløs, gjennomsiktig settingspudder istedenfor farget, matt pudder som vi brukte før. Dette er billige ting man får kjøpt på Normal som gir umiddelbart mer moderne uttrykk på sminke.
  • øyebruns "maskara" istedenfor øyenbrynsblyant. Tjukke, tydelig tegnet øyenbryn, "instagram brows" er ut, føler jeg. 
  • jeg har begynt med "skin cycling" og synes det gjorde overaskende mye for huden min. I veldig korte trekk: 1 dag med eksfolierende tonik, 1 dag med Retinol/proretonol/retenoid - det du finner på normal og 2 dager med fuktighetskrem, og gjenta syklusen fra steg 1 om og om igjen. 
  • jeg måtte slutte tvert med maskara da det gir meg allergi men ellers ville jeg anbefalt nettopp maskara. Det gjør så mye for ansiktet, man ser mer våken ut med engang. 
  • du må finne tid for deg selv ja. Trenger ikke være mye engang, men bare at du kommer deg ut litt ihvertfall, får lufte deg. Får bevege deg, man trenger ikke å gå ut heller. Ta en yoga eller en treningsvideo på youtube, 10 minutt bare, men det er bedre enn ingenting. 

Anonymkode: 7e3c3...f83

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt serum utgjør mye! 

Ellers er jeg enig i de som sier øyenbryn og hår.

Jeg kjøpte også inn en basegarderobe med flatterende bukser og topper som kunne styles om hverandre (elsker buksene til NinePine). 

Skal teste å få gjort bryn og vipper når jeg er ferdig med amming. Mulig jeg også blir å teste baby Botox.

Anonymkode: 39725...770

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk luft hver dag og nok vann. 
Få opp pulsen hver dag. Trenger ikke være lenge, men få hjerte til å pumpe. Hopp og sprett rett før du går i dusjen for eksempel.

Periodisk faste; les om det og se om det er noe for deg. Jeg får mer energi av å faste, enn å gå å småspise hele tiden. Har ingen andre begrensninger enn at jeg begrenser tiden på døgnet jeg spiser.

Rent estetisk; finn en frisyre som du behersker og som kler ditt fjes. For meg så er det en sleek hestehale som jeg gjerne fletter. Tar kort tid, men ser velstelt ut. 
Sørg for å lufte godt og ha på rene klær. 

Som andre skriver; bryn. Gjør så mye med et fjes. 
Ikke gå i store slafsete joggebukser eller tshorter. Prioriter å kjøpe en pen bukse som sitter godt, er god å gå i og du føler deg vell i. Alle fortjener en digg bukse som sitter bra.

Lite triks for å booste selvtilliten? Matchende undertøy som sitter bra og gir et lite løft. 

Anonymkode: 41bb6...7f3

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode tips! 🫶🏻 Tror jeg må plukke ut litt av hver kategori, men etter å ha lest her, har jeg tenkt litt på mødrene jeg møter i feks bhg som jeg alltid synes ser freshe ut😂 og en ting som går igjen er definivt bryn og hår! Så om det er et sted jeg skal via litt oppmerksomhet (utover vann, aktivitet osv) så er det nok der. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Frisk luft hver dag og nok vann. 
Få opp pulsen hver dag. Trenger ikke være lenge, men få hjerte til å pumpe. Hopp og sprett rett før du går i dusjen for eksempel.

Periodisk faste; les om det og se om det er noe for deg. Jeg får mer energi av å faste, enn å gå å småspise hele tiden. Har ingen andre begrensninger enn at jeg begrenser tiden på døgnet jeg spiser.

Rent estetisk; finn en frisyre som du behersker og som kler ditt fjes. For meg så er det en sleek hestehale som jeg gjerne fletter. Tar kort tid, men ser velstelt ut. 
Sørg for å lufte godt og ha på rene klær. 

Som andre skriver; bryn. Gjør så mye med et fjes. 
Ikke gå i store slafsete joggebukser eller tshorter. Prioriter å kjøpe en pen bukse som sitter godt, er god å gå i og du føler deg vell i. Alle fortjener en digg bukse som sitter bra.

Lite triks for å booste selvtilliten? Matchende undertøy som sitter bra og gir et lite løft. 

Sørg for å lukte godt, skulle det stå

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at du er mitt spirit animal. Jeg er helt lik. Takk for alt du lagde denne tråden! Jeg føler meg sett 😅😅

Anonymkode: c2345...89a

• Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips er å gå en tur hver dag, godt for både hud og kropp og psyken. Trilletur er helt ok, må ikke være i høyt tempo. Og å ta seg tid til å dusje selv om det føles som du aldri har de 15 minuttene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisk luft, trening; kosthold og slike ting.

Farge bryn og vipper. Føler meg mye freshere!

«Pent» undertøy. Avgjørende at det er behagelig. Føler meg litt freshere i en truse med fin farge enn den 4 år gamle, falmede gravidtrusa.

Drille inn en enkel sminkerutine. Jeg bruker ca 5 min på min, og den inneholder flere produkter. Men går veldig raskt.

Jeg så på god morgen Norge. Det var et triks å bruke selvbruning som contouring. Da varer sminken to, tre dager. Men krever litt øvelse ☺️

Anonymkode: 54f9e...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening gjør enormt mye for både kropp og sinn. Jeg bruker gjerne videoer på YouTube, sånn som "walking workout" og lignende konsept. Ellers liker jeg å ta tur på svømmehall når jeg har mulighet til det. 

Rense og smøre ansiktet morgen og kveld. Trenger ikke lang rutine med 100 produkter som man gjerne ser på sosiale medier. Jeg bruker rens og krem fra decubal, men du bruker det som passer best for din hud. Skrubber en gang i uka. 

Farger bryn. Mine er litt lyse, og er ikke så flink og tålmodig med brynspenn, så da foretrekker jeg å farge dem ca en gang i mnd. Børster lett over dem etter kremen på morgenen, også har jeg litt maskara på vippene for å gi dem litt farge og løft. 

Brukte ikke noe særlig parfyme da ungen var baby, men nå liker jeg å ha på litt parfyme på morgenen. 

Når du først handler klær, gå for plagg som passer til flere antrekk. Såkalt "capsule wardrobe", finnes masse inspirasjon for det på nett. Så kan man pynte opp med smykker om man liker å bruke det. 

Også drikke masse vann i hverdagen.

Anonymkode: bc033...fae

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler en fin rouge. 😊 Nå er ikke jeg mor, men sliter med søvn, og rouge får meg til å se mye mer fresh ut!

Anonymkode: d6831...aae

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysisk aktivitet og frisk luft, sunn mat, nok vann og lignende.

Så ville jeg funnet ut av hvilken farge palett som kler deg. Og hvilket snitt som kler deg og din kropp. Ved kjøp av nye klær vil du automatisk se bedre ut. Klær som er slitt, dårlig snitt og som du ikke føler deg vell i ville jeg kvittet meg med. Velg klær i gode materialer og snitt da de vil løfte hvordan du ser ut.

Gå til frisøren å be frisøren gi deg en klipp som er lettstelt men kledelig til din ansiktsform.

Jeg synes at littegrann brynskygge påført med sånn skjev flat kost gir litt definisjon i ansiktet og krever 30 sekunder. Cliniq black honey er en hybrid mellom leppestift og leppe pleie. Den gir en veldig naturlig farge som kler de aller fleste. Den blir absolutt ikke mørk.

Hudpleie er viktig viss du vil ha fin og strålende hud. Uten å vite noe om din hudtype finnes det noen standard tips. Mild ansiktsrens, aktive stoffer i serum. Gjerne c vitamin om morgenen og solkrem. Hudkrem etter hudtype og lett peeling med et aktivt produkter ca 1 til 2 ganger i uken. Koreanske sheetmasks er fine og raske for litt ekstra pleie. De som inneholder collagen gir selvsagt ikke mer collagen inn i huden men huden blir veldig fin rett etter.

En god leppepomade og håndkrem på nattbordet.

Kjøp gjerne behagelige sko, men velg sneaker som ikke ser ut som du skal på joggetur eller trene på sats for hverdagen.

Anonymkode: 0b2b2...9cc

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...