Gå til innhold

Hva gjør dere når ukjente nr ringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Med mindre jeg venter på noen så ignorerer jeg og sletter oppringingen etterpå. Hvis det er viktig så kommer det melding.

Anonymkode: b1a74...34f

Jeg sender aldri melding når noen ikke tar telefonen. Selv om det ofte er i deres interesse at de tar telefonen.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg lar det ringe, søker opp, og finner i minst 90% av tilfellene at jeg gjorde rett i å ikke svare. Forbausende mange som slår feil nummer og kommer akkurat til meg. Spesielt ute fra distriktene, som Gunda fra Berlevåg. Husker fra den tiden jeg hadde fasttelefon uten nummervisning, og svarte en som insisterte på at det ikke var hun som ringte feil, det var jeg som tok feil telefon 😅

Anonymkode: de77d...7e5

😂 Huff

Har en god del menensker på samvittigheten oppigjennom, også av tileldige meldinger som er sendt feil. Noen ganger er det fotballtreninger barn ikke kan komme i, å da har jeg sakt ifra. Men en gang var det ei for en stund siden som påsto at jeg bor med noen når jeg ikke gjør, å jeg ble sinnt å tenkte det var svindel, stalking eller noen som ville blande meg inn i noe utroskapsgreier. Det viste seg at jeg ikke står alene på adressen :flau: Sa ingenting!

En annen gang, da jeg var yngre fikk jeg en medling fra noen som beklaget seg over at huset mitt hadde brennt ned, å jeg svarte ikke! 

Vet ikke hva folk ringer om da, men ser det er noen navn fra ulike steder i Norge. 

Anonymkode: 6d2f9...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

😂 Huff

Har en god del menensker på samvittigheten oppigjennom, også av tileldige meldinger som er sendt feil. Noen ganger er det fotballtreninger barn ikke kan komme i, å da har jeg sakt ifra. Men en gang var det ei for en stund siden som påsto at jeg bor med noen når jeg ikke gjør, å jeg ble sinnt å tenkte det var svindel, stalking eller noen som ville blande meg inn i noe utroskapsgreier. Det viste seg at jeg ikke står alene på adressen :flau: Sa ingenting!

En annen gang, da jeg var yngre fikk jeg en medling fra noen som beklaget seg over at huset mitt hadde brennt ned, å jeg svarte ikke! 

Vet ikke hva folk ringer om da, men ser det er noen navn fra ulike steder i Norge. 

Det skumleste er vel den som terror ringte meg i lang tid å trodde jeg var sjefen deres, å snakket om utenlandsreiser og andre som ikke kunne på jobb, å det viste seg at nummret den norske mannen mamma til slutt måtte ringe for meg, aldri har ringt meg. Så nummret var stjålet.

Så jeg er redd det var noe sketchy bedrifts greier som jeg med uhell fikk inblikk i. Har blokket dem, er redd de innser at jeg er en tilfeldig person som ikke har noe med dem å gjøre 😨 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har pga sykdom ikke energi til å svare ukjente nr, men tenker jo det er normalt å sende en melding om man vil noe når ikke får svar. Venter vel ikke at noen skal ringe tilbake et ukjent nr?

Anonymkode: d30e5...380

Det koster vel mer energi på å forsøke å finne ut hvem som ringte enn det å svare. Belager, nei! 

Anonymkode: d4ee8...53d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer aldri ukjente/skjulte opprigninger med mindre jeg spesifikt venter på noe (Lege, håndverker, fraktlevering etc). Ser ingen poeng i å bry meg med å prate med ukjente folk når jeg ikke må. Eier ikke telefonskrekk men jeg kan rett og slett ikke fordra denne skravlingen på telefon i fritiden min, folk får sende melding og avtale å møtes personlig. Korte avklaringer kan fint tas skriftlig og da har man også en fysisk logg å se tilbake på i tilfelle man glemmer eller misforstår noe.

Anonymkode: 43cd5...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ikke tlf fra nr jeg ikke kjenner. Jeg søker de opp, og ringer opp igjen med mindre det er ukjente nr. Ser jeg at det er selgere, blokkerer jeg bare.

Anonymkode: 7edee...40d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...