AnonymBruker Skrevet 4. september #21 Del Skrevet 4. september Har telefonskrekk og svarer kun nummer jeg kjenner til. Søker opp nummer i ettertid og ringer tilbake om nødvendig. Anonymkode: 4d2f3...272 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #22 Del Skrevet 4. september Utenfor arbeidstid tar jeg ikke telefonen når ukjente nummer ringer, uten at jeg rekker å sjekke hvem det er. Jobber som leder innen helse til vanlig, og jeg orker ikke ta jobbrelaterte tlf. samtaler utenfor arbeidstid.. det ringes (nesten) døgnet rundt, inkludert helg og enkelte helligdager. Orker bare ikke… Anonymkode: 8b77d...9ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 4. september #23 Del Skrevet 4. september Svarer hvis jeg har tid...og noen er jo bare sykt morsomme og som f.eks "servicetechnition from Microsoft" på særs gebrokken indiskengelsk..🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trish Skrevet 4. september #24 Del Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Samme her, men blir jo fryktelig nysgjerrig når nummeret ikke kan søkes opp. Anonymkode: d30e5...380 Ja det skjønner jeg, jeg antar bare da at det ikke er en vanlig person som vil ha tak i deg 🤷♀️ de hadde stått registert med navn og hvis ikke hadde de sikkert sendt en melding Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #25 Del Skrevet 4. september Jeg har en app (180) som forteller meg hvis det er telefonsalg, og da tar jeg ikke telefonen. Legger nummeret i blokkeringsliste etterpå. Veldig mange selgere har 488 som de første tre sifrene i telefonnummeret, sånn til opplsynsing. Anonymkode: 6216e...c70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #26 Del Skrevet 4. september Det er jammen ikke enkelt idag! Folk vil ikke ha uanmeldt besøk på døra og ringer man for å si fra så tar de ikke tlf. Usosial freaks! Anonymkode: 727b5...d52 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 4. september #27 Del Skrevet 4. september Freyja Valkyrie skrev (28 minutter siden): Lar det ringe, så sjekker jeg nummeret. Samme her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #28 Del Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har en app (180) som forteller meg hvis det er telefonsalg, og da tar jeg ikke telefonen. Legger nummeret i blokkeringsliste etterpå. Veldig mange selgere har 488 som de første tre sifrene i telefonnummeret, sånn til opplsynsing. Anonymkode: 6216e...c70 Hadde en lang periode hvor Telia drev og ringte meg fra sånne 488-nummer. Blokkerte hver gang, men dagen etter ringte de jaggu igjen, bare med nytt nummer!! Holdt på sånn i en evighet, utrolig irriterende gjeng. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jammen ikke enkelt idag! Folk vil ikke ha uanmeldt besøk på døra og ringer man for å si fra så tar de ikke tlf. Usosial freaks! Anonymkode: 727b5...d52 Går an å sende melding. Anonymkode: 4d2f3...272 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aninumus Skrevet 4. september #29 Del Skrevet 4. september Svarer uansett om nr er ukjent/skjult/lagret. Er det tlf selgere/indiske scammere så er det jo bare å legge på ikke værre enn det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 4. september #30 Del Skrevet 4. september (endret) Jeg svarer ikke ukjente numre som ringer. Hvorfor? Fordi 99,9% av gangene så er det alltid en selger, en markedsundersøkelse eller en organisasjon som vil noe. Jeg klarer ikke å si nei til selgere, så jeg tar ikke telefonen hvis et ukjent nummer ringer, og jeg åpner heller ikke døren hvis det er ukjente personer som ringer på. Også på døren er det 99,9% av tiden selgere som vil noe. Så svarer jeg ikke telefonen og døren når ukjente plinger på, for er det selgere, så klarer ikke jeg å si nei og før jeg vet ordet av det, så har jeg blitt medlem av det og det. Så her i huset, så svarer alltid mannen for meg , både på telefon og dør 😅 Jeg søker opp telefonnummeret og det kommer alltid opp et varsel på telefonnumrene om at det er salg. Og hvis det ikke er salg, så ringer de tilbake igjen eller sender en sms. Jeg har reservert meg mot telefonsalg og dørsalg, men det bryr jo ikke selgerne seg om 😒 De driter i det og durer frem som det passer dem 🤬 Endret 4. september av Kittykat 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #31 Del Skrevet 4. september Jeg har reservert meg mot telefon selgere og spørre undersøkelser for mange år siden. Aldri blitt plaget etter dette. Slike nr er også lett gjenkjennelige de ringer skjeldent fra vanlige mobil nummer. Hadde ikke noe problem med å ta telefonen tidligere, men etter at jeg ble trakassert noe voldsomt av en voldelig ex og hans familie tar jeg ikke telefonen lengre uten å vite hvem som ringer. Har hemlig nummer men å bli terrorisert slik jeg ble har satt en støkk. Venter jeg telefoner fra jobb. Eller barnet mitt ikke er hjemme må jeg tvinge meg selv til å ta telefonen. Å ikke ta telefonen på grunn av mulige telefon selgere er jo en helt unødvendig problemstilling da det krever svært lite å reservere seg mot dette. De fleste som ringer, ringer for en grunn og viss det ikke er snakk om at mann er offer for terrorisering over telefonen, alvorlig angst eller lignende så ser jeg ikke problemet med å svare. Anonymkode: 1f336...d23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engelfjeset Skrevet 4. september #32 Del Skrevet 4. september Du kan sjekke nr på vipps, de aller fleste har vel vipps og da står navnet på personen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 4. september #33 Del Skrevet 4. september (endret) Ringer noen med fra skjult nummer, tar jeg så og si aldri tlf. Med mindre det er "avtalt" at dem kan ringe fra skjult nr. F.eks NAV. Ringer et ukjent nummer, som jeg ikke kjenner til tar jeg stort sett IKKE tlf. Deretter sjekker jeg nummeret og hvis det er "viktig", så ringer jeg tilbake. Er det noen fra tlf-listen min som ringer, så svarer jeg selvfølgelig. Jeg er generelt ikke glad i å snakke i tlf (har nok litt tlf angst), så jeg er temmelig selektiv på hvem jeg svarer og ikke. Endret 4. september av Mardina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #34 Del Skrevet 4. september Med mindre jeg venter på noen så ignorerer jeg og sletter oppringingen etterpå. Hvis det er viktig så kommer det melding. Anonymkode: b1a74...34f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #35 Del Skrevet 4. september Selvfølgelig svarer jeg. Om det er selger takker jeg nei og legger på. Er det fra Microsoft eller «banken» legger jeg på. Har opplevd at det ringte fra fremmed nummer og det var i forbindelse med at ett av barna mine trengte hjelp. Bare tanken på at jeg ikke skulle svart den gangen gjør at jeg svarer bestandig. Anonymkode: b4d2d...1c6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersmurf Skrevet 4. september #36 Del Skrevet 4. september Svarer alltid! Det kan jo være at det er skole/barnehage som ringer, eller at det har skjedd noe med mine nærmeste. Om det er telefonselger, takker jeg høflig nei. Har uansett registrert meg mot telefonsalg i brønnøysundsregistereret, så svært sjelden det er selgere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #37 Del Skrevet 4. september Når jeg venter på posten, elektriker osv, tar jeg den om det virker sannsynlig at det er dem. Ellers så tar jeg den absolutt aldri. Om det er noe viktig sender de meg melding, om ikke er det mest sannsynlig svindel, undersøkelser, folk som ringer feil og forhåpentligvis skjønner det selv for de kan søke opp nummeret de har ringt. Når det er privat nummer blir jeg redd å håper jeg ikke har uvenner. Anonymkode: 6d2f9...0f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #38 Del Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Med mindre jeg venter på noen så ignorerer jeg og sletter oppringingen etterpå. Hvis det er viktig så kommer det melding. Anonymkode: b1a74...34f Ikke slett den tilfelle du får en stalker en dag eller noe. Anonymkode: 6d2f9...0f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 4. september #39 Del Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har telefonskrekk og svarer kun nummer jeg kjenner til. Søker opp nummer i ettertid og ringer tilbake om nødvendig. Anonymkode: 4d2f3...272 Samme, det bygger seg opp angst inni meg når jeg ser et ukjent nummer ringe meg 😣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #40 Del Skrevet 4. september Jeg lar det ringe, søker opp, og finner i minst 90% av tilfellene at jeg gjorde rett i å ikke svare. Forbausende mange som slår feil nummer og kommer akkurat til meg. Spesielt ute fra distriktene, som Gunda fra Berlevåg. Husker fra den tiden jeg hadde fasttelefon uten nummervisning, og svarte en som insisterte på at det ikke var hun som ringte feil, det var jeg som tok feil telefon 😅 Anonymkode: de77d...7e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå