AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #41 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er 40år, tjener 725 000, alene med ett barn. Aldri hatt mulighet til å kjøpe i hele mitt liv Anonymkode: 8ec43...3cc Ingen egenkapital? Anonymkode: f1e04...fe1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #42 Del Skrevet 9. september 2024 Jeg fikk ikke engang lån i sparebanken etter å ha vært trofast stabil kunde i banken i 30 år. Gikk til DNB, bam, fikk låne 2.1 millioner med ganske lav inntekt. Trist at det er sånn, men er man lojal mot banker så driter de i deg. Anonymkode: f4620...cee 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #43 Del Skrevet 9. september 2024 Det hjelper å møte opp i banken og snakke med de. Den kalkulatoren de har på hjemmesidene er ikke helt til å stole på i sånne grense tilfeller. Jeg fikk også 500k i nettbanken, men når jeg snakket med en kundebehandler fikk jeg 1.5mill i lån. Har ca samme lønn og 300k i egenkapital. To barn. Anonymkode: 2a074...7c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #44 Del Skrevet 9. september 2024 Møtte en gang opp på kontoret og de synes jeg var så snill og grei at de ga meg 3 mill i lån på stedet /s Anonymkode: 4991c...813 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #45 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (På 8.9.2024 den 7.50): Jeg er også vanskeligstilt og søkte husbanken. Kunne få låne 1,2, men det betyr en eldre leilighet uten heis, som også vil kreve vedlikehold. Så jeg leier en nyere leilighet med heis, da jeg har for mye skader og operasjoner i vente til å håndtere trapper på krykker og oppussing🫣I tillegg annen sykdom. Fyller snart 50 år, så kommer til å se etter seniorbolig, evt de som er “øremerkede” uføretrygdede. Som jeg nå er på vei mot(80% ufør, og sykmeldt fra 20% jobb). Anonymkode: dfc42...df8 Oi, der har du vært uheldig. 1,2 mil er jo ikke noe å rope hurra for. Her jeg bor i hvertfall, er det nesten ingen boliger til denne prisen. Skjønner godt at du da velger å leie en nyere leilighet med heis😊 Jeg fikk tillatelse fra Husbanken om å kjøpe meg en leilighet som ikke er bygget enda. Så jeg er leietaker frem til da. Er 28 år og ung ufør Anonymkode: 714fc...002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #46 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Oi, der har du vært uheldig. 1,2 mil er jo ikke noe å rope hurra for. Her jeg bor i hvertfall, er det nesten ingen boliger til denne prisen. Skjønner godt at du da velger å leie en nyere leilighet med heis😊 Jeg fikk tillatelse fra Husbanken om å kjøpe meg en leilighet som ikke er bygget enda. Så jeg er leietaker frem til da. Er 28 år og ung ufør Anonymkode: 714fc...002 Kan jeg spørre hvordan betjeningsevnen din er, og hvor mye du fikk låne?Gratulerer forresten, med bolig. Som syk er det ekstra godt å ha en trygg plass😌 Anonymkode: dfc42...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #47 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kan jeg spørre hvordan betjeningsevnen din er, og hvor mye du fikk låne?Gratulerer forresten, med bolig. Som syk er det ekstra godt å ha en trygg plass😌 Anonymkode: dfc42...df8 Tusen takk! Dette her er ganske nytt da (typ bare noen dager), men ja veldig enig at det er godt å ha en trygg plass og økonomisk forutsigbarhet 😊 Jeg fikk først 2 350 000 i lån + 150 000 kr i tilskudd = 2 500 000 kr. Så fant jeg meg en leilighet til 2 511 690 kr, så da fikk jeg kun selve lånet i finansiering (ikke tilskuddet) muligens fordi at jeg hadde EK på over 150k. Jeg har utbetalt 23k i mnd på ung ufør, og p.d.d har jeg faste utgifter på ca 13k i mnd. Men på den nye leiligheten som jeg har kjøpt ligger terminbeløpet på ca 9-10k i mnd og felleskostnader på ca 1877 kr. Men jeg vet ikke hvordan renter og avdrag blir når jeg flytter inn. Håper det var det du lurte på?😊 Anonymkode: 714fc...002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #48 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tusen takk! Dette her er ganske nytt da (typ bare noen dager), men ja veldig enig at det er godt å ha en trygg plass og økonomisk forutsigbarhet 😊 Jeg fikk først 2 350 000 i lån + 150 000 kr i tilskudd = 2 500 000 kr. Så fant jeg meg en leilighet til 2 511 690 kr, så da fikk jeg kun selve lånet i finansiering (ikke tilskuddet) muligens fordi at jeg hadde EK på over 150k. Jeg har utbetalt 23k i mnd på ung ufør, og p.d.d har jeg faste utgifter på ca 13k i mnd. Men på den nye leiligheten som jeg har kjøpt ligger terminbeløpet på ca 9-10k i mnd og felleskostnader på ca 1877 kr. Men jeg vet ikke hvordan renter og avdrag blir når jeg flytter inn. Håper det var det du lurte på?😊 Anonymkode: 714fc...002 Ja, tusen takk for svar☺️Jeg har ca 29k utbetalt, men da jeg søkte husbanken hadde jeg 26k, og EK på 1 mill. Men med 1,4 i EK og 29k utbetalt (nå)får jeg avslag i alle vanlige banker. Usikker på om jeg skal prøve husbanken igjen. Fikk du ekstra lang nedbetalingstid? Anonymkode: dfc42...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #49 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (På 4.9.2024 den 22.01): Er 400k lav inntekt nå? I såfall er det mange i de mest krevende yrkene som ikke tjener stort mer. Enda en grunn til å jevne ut lønnsforskjellene mellom folk. Er trist at folk som gjør det mest kritiske og viktigste gulvarbeidet skal tjene minst. Anonymkode: f4620...cee På Kvinneguiden er alle mangemillionærer, så da er det klart de må mene at 400k er kjempelavt. Det er sikkert mindre enn hva de gir ungene sine i ukepenger. Helt på ekte! Anonymkode: 66d2a...3fe 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #50 Del Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ja, tusen takk for svar☺️Jeg har ca 29k utbetalt, men da jeg søkte husbanken hadde jeg 26k, og EK på 1 mill. Men med 1,4 i EK og 29k utbetalt (nå)får jeg avslag i alle vanlige banker. Usikker på om jeg skal prøve husbanken igjen. Fikk du ekstra lang nedbetalingstid? Anonymkode: dfc42...df8 Sorry for sent svar Ja, jeg fikk nedbetalingstid på 50 år. 😊 Anonymkode: 714fc...002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #51 Del Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (På 4.9.2024 den 12.46): Kommunen sier jeg har får mye penger. Jeg har lav inntekt men stabil inntekt. 500 i lån er jo ikke råd til ett opppussingsobjekt en gang. Jeg søker fra før om bolig jeg får veldig billig får 1,4 og jo da er egenandel på 300 mer en 15% Anonymkode: 7daa8...45d Nei, du har ikke for mye inntekt til å få startlån/husbanklån. Men du må dokumentere avslag fra bank for å kunne søke. 500 000 kr i lån kan man anse som avslag. 5 x inntekt er også helt urealistisk, du kan kanskje se opp mot maks 3 x inntekt hos vanlig bank. 300 000 er egenkapital, ikke egenandel. Til sammenligning har jg også lav inntekt, 450 000 kr. Men jeg har mye egenkapital, 1,5 mill. Jeg kan låne 1,5 mill. Har heller ikke noe annen gjeld, eller barn. Anonymkode: fc764...f03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cerx Skrevet 10. september 2024 #52 Del Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (På 4.9.2024 den 12.37): Ja skal det måtte bare lufte noe frustrasjon. Har nesten 400 000 før skatt i året og man skal jo kunne låne opptil 5 ganger sin årsinntekt Anonymkode: 7daa8...45d Opptil, ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #53 Del Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): På Kvinneguiden er alle mangemillionærer, så da er det klart de må mene at 400k er kjempelavt. Det er sikkert mindre enn hva de gir ungene sine i ukepenger. Helt på ekte! Anonymkode: 66d2a...3fe LO definerer lavtlønnet som 90% av industriarbeiderlønn. 400k er 73% av industriarbeiderlønn. https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/lonn-og-arbeidskraftkostnader/artikler/hva-er-vanlig-lonn-i-norge 400 000 er 65% av medianlønn. Man trenger ikke være rik for å se at 400 000 er en lav lønn... Med dagens prisnivå så sitter man ikke igjen med veldig mye i måneden med en slik lønn. Anonymkode: 40d6f...42d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå