Gå til innhold

Wegovy og 2 kg i uka

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Har gått på wegovy i 10 uker nå. Har gått ned totalt 16 kg. Står på dose 2 fortsatt. 

jeg har gått ned rundt 2 kg i uka, noen uker under 1 kg pga syklus. Men jevnt over mellom 1,6 og 2,1 kg.

Veide over 130 kg ved start. 

dette kan høres ut som snikskryt, men jeg begynner å bli litt bekymret. Er dette sunt? Burde jeg kjøre på med litt mer kalorier? 
ligger på mellom 1200-1400 kcal. Er kjempe streng, dersom jeg skal skeie ut en lørdag justerer jeg på middagen i forkant. 

Maten består hovedsakelig av knekkebrød med fisk, avokado, kyllingskinke, egg. Middag av proteinkilde, grønnsaker og sunt fett. Potet er eneste karbokilden ved middag. Lager all mat fra bunn av. Sliter med å få i meg 3 måltider om dagen, men spiser fordi jeg må.

Går til jobb hver dag og trener 2 dager i uka. Jeg FØLER meg bra. Men det er den vektnedgangen jeg tenker på. De sier at 0,5-1 kg i uka er sunt. 
men - jeg er jo svært overvektig - gjelder det andre råd for meg da? 

takk for konstruktive svar. 

svarer fortløpende :)

Anonymkode: 7350d...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes jo du har vært veldig flink og tenker at vekttapet nok blir mindre etter hvert. Helt naturlig at det går fort i sterten. Det som er bra med metoden din er jo at du legger opp til et kosthold som du kan leve på senere, om du skulle ønske å slutte.

Jeg har gått på wegowy/ozempic i to år til jul. Har ikke vært så strikt som deg og har skeiet ut jevnlig (men ikke med mye) litt godteri til kos. Maten har jeg vært flink med, men der og spiser jeg gjerne på mcdonalds eller pizza med ungene, men orker mindre enn før. Likevel har jeg gått ned 30 kilo på denne tiden og føler jo ikke at jeg egentlig slanker meg. 

Her en dag spiste jeg en pakke Ritzkjeks alene, det er sånn jeg gjorde ofte før, nå husker jeg ikke sist det skjedde. Så jeg har vel egentlig lagt om kosten, men med rom for utskeielser..

Anonymkode: 08f11...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Synes jo du har vært veldig flink og tenker at vekttapet nok blir mindre etter hvert. Helt naturlig at det går fort i sterten. Det som er bra med metoden din er jo at du legger opp til et kosthold som du kan leve på senere, om du skulle ønske å slutte.

Jeg har gått på wegowy/ozempic i to år til jul. Har ikke vært så strikt som deg og har skeiet ut jevnlig (men ikke med mye) litt godteri til kos. Maten har jeg vært flink med, men der og spiser jeg gjerne på mcdonalds eller pizza med ungene, men orker mindre enn før. Likevel har jeg gått ned 30 kilo på denne tiden og føler jo ikke at jeg egentlig slanker meg. 

Her en dag spiste jeg en pakke Ritzkjeks alene, det er sånn jeg gjorde ofte før, nå husker jeg ikke sist det skjedde. Så jeg har vel egentlig lagt om kosten, men med rom for utskeielser..

Bra jobba! 😃 jeg heller føler ikke at jeg slanker meg, men det er jo pga null matlyst. Har alltid laget den type mat, har bare overspist + sjokolade hver dag 😂 spiser pizza hvis vi lager det. Men vi spiser generelt veldig lite fastfood - pga tilgang. Bor milevis unna fastfood og foodora. Nærmeste er gatekjøkken på bensinstasjon. Så er jo heldig sånn sett, har ikke tilgang på lettvinte løsninger. 

mange veier til Rom 😃 da fortsetter jeg, også dabber det sikkert av etterhvert! 

har du tatt blodprøver hos legen underveis? Er det noe man burde.. hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I byrjinga er rask vektnedgang greit, for den vil dabbe av etterkvart som fettlageret er mindre. Største «problemet» er nok at du definitivt må auke kcal etterkvart, for å gjere overgangen til medisinslutt så lett som mogleg. Mitt tips til deg er å ha eit kosthald du kan leve med *for alltid* den siste mnd eller to, kanskje meir, av Wegovytida. Du må fort opp i 2000-2200 kcal, kanskje meir avhengig av aktivitetsnivå. Lurt å ha i bakhovudet når du nærmar deg mål:) Men ja, akkurat no er det ingenting å stresse med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bra jobba! 😃 jeg heller føler ikke at jeg slanker meg, men det er jo pga null matlyst. Har alltid laget den type mat, har bare overspist + sjokolade hver dag 😂 spiser pizza hvis vi lager det. Men vi spiser generelt veldig lite fastfood - pga tilgang. Bor milevis unna fastfood og foodora. Nærmeste er gatekjøkken på bensinstasjon. Så er jo heldig sånn sett, har ikke tilgang på lettvinte løsninger. 

mange veier til Rom 😃 da fortsetter jeg, også dabber det sikkert av etterhvert! 

har du tatt blodprøver hos legen underveis? Er det noe man burde.. hmm

Har ikke det. Har kun sjekket at blodsukkeret er bra. 

Jeg er veldig fornøyd med ønsker ikke å slutte.Ee nå normalvektig men kan godt ta av mer. Det viktigste for meg er å ikke gå opp igjen så jeg er forberedt på å gå lenge på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke unormalt å gå ned mye i starten når man er så overvektig.

Anonymkode: 81e33...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide 120 kg for snart halvannet år siden. Nå veier jeg 88. Det går fortere i starten, nå går det treeeegt.... Men jeg har lagt om livsstilen, driver ikke med diett eller slankekur, så da er det naturlig at det går tregere...

Er du sikker på at du trenger Wegowy når du klarer å ligge så lavt i kalorier? Eller er det pga Wegowy du klarer det, kanskje? (jeg spør oppriktig, jeg har ikke brukt medikamenter, så jeg vet ikke hvordan de virker eller hvordan det føles).

Anonymkode: db9d9...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg veide 120 kg for snart halvannet år siden. Nå veier jeg 88. Det går fortere i starten, nå går det treeeegt.... Men jeg har lagt om livsstilen, driver ikke med diett eller slankekur, så da er det naturlig at det går tregere...

Er du sikker på at du trenger Wegowy når du klarer å ligge så lavt i kalorier? Eller er det pga Wegowy du klarer det, kanskje? (jeg spør oppriktig, jeg har ikke brukt medikamenter, så jeg vet ikke hvordan de virker eller hvordan det føles).

Anonymkode: db9d9...7d8

Takk for svar! 
Jeg trengte det virkelig i starten. Jeg var i en så ond sirkel med mat og sukkeravhengighet at lysten på en sunnere kropp ble overskygget av rusen. Dagen jeg satt første sprøyta forsvant all søtsug og lyst på mat. det var som å skru på en knapp! 
har lest mye om de som slutter på Wegovy. Ulvehunger og sånt. Jeg har tidligere aldri hatt problem med å slanke meg. Det bare skjedde noe de siste 5 årene. Mye trasig i livet. Har gått i terapi for mye, det siste som gjenstod var vekta. 

så jeg vet ikke egentlig. Starten hadde nok ikke gått uten. Men jeg vet det blir en jobb den dagen jeg skal slutte! Så jobber mentalt med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...