Gå til innhold

Invitere «gammel» date på ny date?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite dilemma her!

for to år siden var jeg på 2-3 dater med en fyr. Jeg var relativt nysingel og jeg avsluttet det hele da denne mannen i en alder av 34 år aldri hadde hatt kjæreste før (eller sex for så vidt) og jeg i denne fasen av livet gjerne ville ha en som hvertfall hadde hatt et forhold før. Virkelig ikke slemt ment, men min forrige forhold før denne datingen var med en der jeg var hans første kjæreste og jeg taklet det dårlig da han «forgudet» meg noe jeg synes ble litt overkill (sikkert pga. spenningen med forhold osv). 

Nå har det seg sånn at det har gått to år, men jeg har fortsatt ikke glemt denne fyren jeg datet. Vi har småsnakket litt på snap innimellom (senest i mars i år) og han har vært i et forhold i mellomtiden. Nå er han singel så jeg tok sjansen og sendte en melding og spurte hvordan det gikk. Fikk svar og vi snakket litt frem og tilbake. Det kom fram at han dater en om dagen (de har vært på en date og planlagt date nr 2) så jeg sa pent at jeg ikke skulle chatte med han pga dette. Denne fyren sa blant annet i mars at han har tenkt på hva som «gikk skeis» med oss forrige gang og at han gjerne ville møte meg igjen. Nå føler jeg toget har gått siden han dater en ny. 

Dilemmaet mitt er om jeg skal spørre han om en date? Jeg vil virkelig ikke ødelegge for noe han har begynt på, men på en annen side har jeg ikke klart å glemme han. Hvordan formulerer jeg en slik melding evt? 

Anonymkode: 28e3f...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var det i mars han var på date, eller nå nylig? Du kan jo spørre hvordan det går, eller noe, for å se hva han svarer.

Anonymkode: 480d3...af6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vært på én date med ei, det er ikke som at han er forlovet. Go for it!

Anonymkode: ec4d1...214

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de ikke har vært på mer enn en eller to dater er der innafor at de sier: Hvis det ikke blir noe mer med personen du skal på date med, håper jeg at vi to kan dra på date sammen.

Anonymkode: 9412c...a14

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Var det i mars han var på date, eller nå nylig? Du kan jo spørre hvordan det går, eller noe, for å se hva han svarer.

Anonymkode: 480d3...af6

Det var visst nå i helgen han var på date. Vi har holdt litt kontakt nå og da og jeg vet han har datet flere også som det ikke har blitt noe mer med. Jeg snakket som sagt med han igår på meldinger og da spurte han meg hvordan datingen min går osv. siste han skrev til meg var at «vi får ta det igjen hvis om daten går att skogen». Jeg tenkte å sende han en melding, men usikker på hva jeg bør skrive? Bør jeg få fram at jeg ikke har «glemt» han typ? 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

å jeg sa pent at jeg ikke skulle chatte med han pga dette.

Er det Kvinneguiden som gir deg sånne skrudde ideer i hodet, at du ikke kan chatte med en dude som har noe annet på gang?

Anonymkode: fd461...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvis de ikke har vært på mer enn en eller to dater er der innafor at de sier: Hvis det ikke blir noe mer med personen du skal på date med, håper jeg at vi to kan dra på date sammen.

Anonymkode: 9412c...a14

Dette må være helt innenfor. Da er det opp til han.

Anonymkode: 314cc...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal spørre ham om en date. Han har jo bare truffet hun andre én gang.

Jeg datet en fyr et par måneder, men da det ikke sa klikk, selv om vi likte hverandre, dabbet der av av seg selv. Så traff vi hverandre tilfeldig på gaten over et år senere. Bestemte oss for treffes litt igjen (jeg tenkte at han uansett var hyggelig, så om vi ikke ble kjærester var det i hvert fall en å gjøre hyggelig ting sammen med iblant). Gradvis ble jeg mer og mer forelsket og nå bor vi sammen.

Anonymkode: f1e76...288

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du dumpet han, men blir «interessert» når han dater andre? 

La han være. Høres ut som om du bare ønsker oppmerksomhet. 

Anonymkode: d2a24...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen problemer med det, det vil være hans valg. 

Tenker at en del er litt for redd for konkurransen der ute, og glemmer å tenke på at man faktisk skal finne en partner. 
Bare si det som det er, og si at du liker å snappe med han og kjenner at du er litt nysgjerrig på han, og lurer på om han vil møtes for å kjenne på kjemien? (Men vær klar for at du kan bli avvist)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte han en melding der jeg skrev at jeg synes det er hyggelig å snakke med han og at jeg har tenkt på han en del. Avsluttet med å si at dersom daten hans ikke gikk bra, om han ville møte meg. Venter i spenning på svar. Forrige gang vi snakket i Mars skrev han bak blant annet «har hatt veldig lyst til å møte deg igjen» 

TS

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Avsluttet med å si at dersom daten hans ikke gikk bra, om han ville møte meg.

En unødvendig passiv måte å ordlegge seg på. Du kunne bare ha sagt at du gjerne vil møte ham igjen. 

Anonymkode: e2629...5b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

for to år siden var jeg på 2-3 dater med en fyr. Jeg var relativt nysingel og jeg avsluttet det hele da denne mannen i en alder av 34 år aldri hadde hatt kjæreste før (eller sex for så vidt) og jeg i denne fasen av livet gjerne ville ha en som hvertfall hadde hatt et forhold før. Virkelig ikke slemt ment, men min forrige forhold før denne datingen var med en der jeg var hans første kjæreste og jeg taklet det dårlig da han «forgudet» meg noe jeg synes ble litt overkill (sikkert pga. spenningen med forhold osv). 

Nå har det seg sånn at det har gått to år, men jeg har fortsatt ikke glemt denne fyren jeg datet. Vi har småsnakket litt på snap innimellom (senest i mars i år) og han har vært i et forhold i mellomtiden. Nå er han singel så jeg tok sjansen og sendte en melding og spurte hvordan det gikk. Fikk svar og vi snakket litt frem og tilbake. Det kom fram at han dater en om dagen (de har vært på en date og planlagt date nr 2) så jeg sa pent at jeg ikke skulle chatte med han pga dette. Denne fyren sa blant annet i mars at han har tenkt på hva som «gikk skeis» med oss forrige gang og at han gjerne ville møte meg igjen. Nå føler jeg toget har gått siden han dater en ny. 

Dilemmaet mitt er om jeg skal spørre han om en date? Jeg vil virkelig ikke ødelegge for noe han har begynt på, men på en annen side har jeg ikke klart å glemme han. Hvordan formulerer jeg en slik melding evt? 

Toget har nok gått i denne omgang. Timing er helt essensielt, det merket du selv da du hadde sjansen. Han var ikke det du så etter akkurat da. 

Anonymkode: a4839...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Både ja og nei, det er alltid en risk med at du blir såret. Men samtidig så kan du gå glipp av en mulighet også. Det som er det kjipe her er jo at han dater ei annen ei, også for andre gang. Da vet du også at han har sex med henne. Jeg har selv rotet meg opp i en som plutselig mente det var uforpliktet forhold vi hadde fordi jeg fant ut at han hadde ei annen ei også han vekslet mellom. Jeg ble for sjalu av tanken og måtte droppe han, det ble de to for ei stund men varte ikke lenge det heller. 

Jeg er 36, ikke 29 som nikket sier. Har ganske lang erfaring nå med dating 😅😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg sendte han en melding der jeg skrev at jeg synes det er hyggelig å snakke med han og at jeg har tenkt på han en del. Avsluttet med å si at dersom daten hans ikke gikk bra, om han ville møte meg. Venter i spenning på svar. Forrige gang vi snakket i Mars skrev han bak blant annet «har hatt veldig lyst til å møte deg igjen» 

TS

Det er kjedelig å være den gode nr 2, du blir jo reserveløsningen hans. Hadde gitt han et ultimatum og ferdig med det, du vil ikke føle deg brukt vil du? Har du tenkt å ha sex med han da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han var positiv til forespørselen min, men han ville de hvordan det gikk med det han var i først. Skjønner han jo, men på en annen side har han kun møtt hun andre en gang. De hadde ikke avtalt noe tidspunkt enda, meb han sa han skulle si ifra når han visste noe mer. Føler meg som en god nummer 2, selv om han opprinnelig var det før meg så føler ikke jeg burde si noe på det 😅 han skrev også at han ville møte meg igjen. Burde jeg gi han «et ultimatum»? Evt. hvordan formulere dette?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han var positiv til forespørselen min, men han ville de hvordan det gikk med det han var i først. Skjønner han jo, men på en annen side har han kun møtt hun andre en gang. De hadde ikke avtalt noe tidspunkt enda, meb han sa han skulle si ifra når han visste noe mer. Føler meg som en god nummer 2, selv om han opprinnelig var det før meg så føler ikke jeg burde si noe på det 😅 han skrev også at han ville møte meg igjen. Burde jeg gi han «et ultimatum»? Evt. hvordan formulere dette?

TS

Nei, nå bør du bare vente. Et ultimatum nå blir bare desperat. Det er helt naturlig at han vil avklare det han er i først, spesielt med tanke på at du allerede har avvist han en gang. Det er naturlig at han tenker at det kan skje en gang til. Om jeg hadde vært i hans sted så hadde jeg vært veldig skeptisk til å prøve igjen. når man først har blitt vraket en gang så vil man nok alltid være veldig usikker på vedkommende. Hvorfor er man plutselig bra nok nå om man ikke var det tidligere? Og ja, situasjonen kan ha endret seg, men den usikkerheten vil likevel ligge der.

Anonymkode: 314cc...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dating burde være som når man kjøper seg bil. Da ser man på og prøvekjører flere biler før man ender opp med en. 

Nå har jo fyren sagt han vil bruke tid på hun han allerede dater, så du burde vel egentlig bare vente, men jeg hadde nok likevel sendt litt snaper nå og da for at han kanskje skal bli interessert. Ikke noe nudes og sånn nei, men helt uskyldige hverdagsting som viser hva du er engasjert i osv, og litt søte bilder av ansiktet ditt. 

Det kan hende han tenker så mye på deg at han plutselig ber deg ut skal du se. 

Anonymkode: 4c483...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

TS

Du gamblet han bort før, det er ikke kjærlighet.

Anonymkode: 6f340...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...