Gå til innhold

Å "ødelegge" en husvisning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så man skal på visning være musestille uten ansiktsuttrykk. Og stole blindt på oppgaven. Ja, ja, ikke rart mange kjøper katta i sekken…

Anonymkode: b82bd...cf5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 3.9.2024 den 16.50):

Så du syns ikke det er det minste interessant at det er stokkmaur der? 

Anonymkode: 37cba...8ee

Det står i papirene, idiot! Det er bortkastet for deg å gå rundt på visning og utbasunere det høyt som liksom for å informere de andre på visningene.

Uansett, visninger i dag skjer vel en og en, ikke flokkvis for tilfeldig oppmøtte? Alle boligannonser jeg har sett siden koronaen kom har hatt påmelding på visning, og det er vel da en og en interessent, ikke en hel gjeng, pr klokkeslett. Så hvem du går rundt og roper til da, vet jeg ikke.

Anonymkode: 893ba...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.9.2024 den 16.19):

hvis jeg var på visning samtidig med deg og opplevde denne oppførselen ville jeg gjennomskuet det og det ville ikke hindret meg i å by på boligen hvis jeg ønsket den. 

Anonymkode: 5ef04...004

Gjennomskue hva da? Å påpeke feil og svakheter? Ikke mye til gjennomskuing😂😂😂😂

Anonymkode: d75dc...c02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.9.2024 den 21.01):

Det sto ikke noe om veps der jeg var på visning i sommer, selv om det var helt tydelig vepsebol på verandaen. Burde jeg holdt kjeft, eller burde jeg spurt megler om det?

Der er ofte at ikke hver eneste minste lille detalj står skrevet... Jeg spør selvsagt om f.eks mygg når det står myggmaskiner i hagen som det ikke er opplyst om.

Du må gjerne kalle meg gjerne idiot, men jeg er ikke så naiv at jeg tror absolutt alt står oppført i egenerklæringen...

Anonymkode: 9f3bf...5ca

Du skal jo ikke akkurat bo i vespebolet da. Vepsebol flytter seg jo fra år til år. Neste år er det vepsebol et annet sted eller så har naboen fått det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.9.2024 den 16.37):

Gjennomskubar oppførsel. Jeg hadde tvert om blitt mer interessert i boligen fordi noen andre gjorde er poeng av at de ikke var interessert. Evt hadde jeg blitt Mer interessert fordi jeg hadde tenkt at ingen andre er det, og dermed kan jeg starte budrunden lavt.

Anonymkode: 60b76...98b

Jeg også, hadde tenkt at denne boligen må være et kupp siden noen kjemper for nebb og klør med alle midler. 

Anonymkode: 10422...599

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.9.2024 den 21.43):

Haha! Var på visning med en kompis som er ganske klovn en gang, han startet med å dunke i veggen"ja her er det skjeivt ja! og ska'kke hørres sånn ut, her lukter det ASBEST! Hva var det, var det en gremlin som løp over gulvet?". Han bare køddet sånn åpenbart da, køddet med sånne typer som deg, or vi kjenner dere og gjennomskuer dere😂 

Men synes ikke det er noe feil å stille megler spørsmål, også de kritiske, det er jo nærmest poenget med visning. Så jeg har jo - uten at det er taktikk - endt opp med å gjerne påpeke noen feil og mangler i andres påsyn, det er jo noe som kan skje når man har flere ting man lurer på før kjøp.

Men å være en sånn type som han kompisen min parodierte, det kan bli litt latterlig.

Anonymkode: f3274...455

🤣 

"Vent hva var det? Så du det ansiktet i vinduet? Jeg tror det spøker her jeg..Døh megleren... Har det DØDD noen i området eller? " osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjør det når megler og takstmann ikke har vært nøye nok i beskrivelsene. Det er for at de skal lære og ikke nødvendigvis skremme vekk andre. Er nok idioter som ikke vet hva reparasjoner koster og sitter i saksa etterpå.

Anonymkode: 12a11...d02

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så man skal på visning være musestille uten ansiktsuttrykk. Og stole blindt på oppgaven. Ja, ja, ikke rart mange kjøper katta i sekken…

Anonymkode: b82bd...cf5

Vel man skal jo ikke virke altfor interessert. Da virker jo man som en lettlurt person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (5 minutter siden):

Vel man skal jo ikke virke altfor interessert. Da virker jo man som en lettlurt person.

Zombie-uttrykk redder en fra idiotstemplet. Ved huskjøp som ellers i livet. 

Anonymkode: b82bd...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det står i papirene, idiot! Det er bortkastet for deg å gå rundt på visning og utbasunere det høyt som liksom for å informere de andre på visningene.

Uansett, visninger i dag skjer vel en og en, ikke flokkvis for tilfeldig oppmøtte? Alle boligannonser jeg har sett siden koronaen kom har hatt påmelding på visning, og det er vel da en og en interessent, ikke en hel gjeng, pr klokkeslett. Så hvem du går rundt og roper til da, vet jeg ikke.

Anonymkode: 893ba...9dd

Det er absolutt ikke en og en. Det er påmelding, men store grupper (iallefall på vestlandet). Vanligvis kommer alle interesserte på samme tid, kun hvis det er ekstreme mengder interesserte deler de opp. Grunnen til at de fortsatt har påmelding handler om at da har de kontaktinfo til alle allerede før visningen. Flere blir informert om bud, og flere skal lokkes til å by. 

Anonymkode: ebcf8...549

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Så man skal på visning være musestille uten ansiktsuttrykk. Og stole blindt på oppgaven. Ja, ja, ikke rart mange kjøper katta i sekken…

Anonymkode: b82bd...cf5

🤣

Du ser ikke forskjellen på reell interesse/kritiske spørsmål og det å sabotere med vilje for andre? 😂

Anonymkode: e7556...f45

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg gjør det når megler og takstmann ikke har vært nøye nok i beskrivelsene. Det er for at de skal lære og ikke nødvendigvis skremme vekk andre. Er nok idioter som ikke vet hva reparasjoner koster og sitter i saksa etterpå.

Anonymkode: 12a11...d02

Du reiser rundt på visninger og påpeker feil og mangler av godhjertethet? Du må være et eksepsjonelt menneske.

Anonymkode: ea7d1...947

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Zombie-uttrykk redder en fra idiotstemplet. Ved huskjøp som ellers i livet. 

Anonymkode: b82bd...cf5

Gapende kjeft og stirrende øyne?

Anonymkode: d75dc...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I min mening hadde alle disse utrykkene fungert bra på visning av bolig. Utenom de som er veldig glade. 

Skjermbilde 2024-09-05 kl. 15.52.39.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. 

Litt oppklaring. Det er snakk om å påpeke ting som IKKE er opplyst i salgsoppgaven som er vesentlig utelatt informasjon. Og det kan også være relevante spørsmål om feks det er en bratt bakke opp til huset "er det ofte en ikke klarer å kjøre opp til huset pga at bakken er glatt", eller " går brønnen ofte tom for vann", eller "er vannkvaliteten kontrollert siden det er brønn". Ting som kanskje de andre på visningen ikke har tenkt på å spørre om. 

Det er forskjell på å stille relevante spørsmål og påpeke relevante utelatte feil, enn å spille klovn, som mange her antar er tilfellet utifra kommentarene 

Anonymkode: 9664c...bc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.9.2024 den 16.53):

Sånt er uansett være opplyst om i egenerklæringen. Det er et eget felt for akkurat insekter og skadedyr der.

Hvis en idiot står på visning og brauter i vei om stokkmaur som hun har oppdaget, så lurer jeg på hvor lite smart den personen egentlig er. Vi andre leste om det på forhånd i papirene.

Anonymkode: 893ba...9dd

Her tar du feil. Dette er et reelt eksempel, og nei, det sto ingenting om stokkmaur i egenerklæringen. Den krabbet ut fra under boblebadet, noe som indikerer fukt. Og en annen ting, ikke alle leser alle papirene før visning 

Anonymkode: 9664c...bc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

TS her. 

Litt oppklaring. Det er snakk om å påpeke ting som IKKE er opplyst i salgsoppgaven som er vesentlig utelatt informasjon. Og det kan også være relevante spørsmål om feks det er en bratt bakke opp til huset "er det ofte en ikke klarer å kjøre opp til huset pga at bakken er glatt", eller " går brønnen ofte tom for vann", eller "er vannkvaliteten kontrollert siden det er brønn". Ting som kanskje de andre på visningen ikke har tenkt på å spørre om. 

Det er forskjell på å stille relevante spørsmål og påpeke relevante utelatte feil, enn å spille klovn, som mange her antar er tilfellet utifra kommentarene 

Anonymkode: 9664c...bc8

Forsatt hekt teit å si slike ting høyt... normal mennesker tenker slike ting selv. Når vi var på huskjøp tenkte vi selfølgelig..hvor skal vi parker bilen... hvordan får vi plass til senger ..hvordan er nabolaget og støynivået...

 

Håper når du skal selge ar det kommer en sånn "idiot" til deg å ødelegger ditt hus salg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du gjør er å plante et frø av usikkerhet i de rundt deg. Dette er egentlig en bra taktikk for å skremme de andre potensielle kjøpere.

Jeg hadde tatt det enda lengre og kledd meg ut som en heks (ikke sånn Halloween-greie, men Åndenes Makt-type), og påstått at jeg er et Medium og kan føle kald og negativ energi i huset, samt hinte om at noen kan ha dødd der på brutalt vis.

Jeg tenker hvis man ønsker en bolig, så bruker man alle midler man har.

Anonymkode: 27758...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.9.2024 den 16.16):

Er på jakt etter ny bolig. På fellesvisning kan jeg godt ta opp med megler (helst) mens andre hører det om "feil" jeg finner. Som feks om jeg ser stokkmaur, noe er skjevt dårlig plassering av varmepumpe, bobler i maling utvendig, vond lukt, osv. Dette er bevisst fra min side, for kanskje det kan påvirke de andre til å ikke by på boligen. Er dette forkastelig, eller helt innafor? Ja, jeg ødelegger kanskje får at selger ikke får maks for boligen, men så er det jo sannheten jeg påpeker. Synspunkter? 

Anonymkode: 9664c...bc8

Noe av dette er jo slikt som selger ville være pliktig til å informere om, eller takstmannen ville påpeke, hvis det var en realitet. Så hvis du ser stokkmaur, så står det nok i salgpapirene, og de rundt deg lurer nok mer på hvorfor du lager et nummer av noe alle vet, enn å bli skremt bort (med mindre de ikke har lest salgpapirene, og dette kommer som en nyhet på dem).

Bortsett fra det, så er selvsagt slik oppførsel ganske meningsløs. Og sannsynligheten for at selger ønsker å selge til deg liten. Hvem vil ha kjøper fra h...... ? 

Så tror du ødelegger mer for deg selv, enn du vinner på slik oppførsel. Husk, selger står fritt til å selge til hvem de vil, helt uavhengig av budene.

Anonymkode: ac3f6...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tenkt du VIRKELIG vil ha boligen 🤷🏻‍♀️👀🤭

Anonymkode: 7f97c...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...