Gå til innhold

Å "ødelegge" en husvisning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter ny bolig. På fellesvisning kan jeg godt ta opp med megler (helst) mens andre hører det om "feil" jeg finner. Som feks om jeg ser stokkmaur, noe er skjevt dårlig plassering av varmepumpe, bobler i maling utvendig, vond lukt, osv. Dette er bevisst fra min side, for kanskje det kan påvirke de andre til å ikke by på boligen. Er dette forkastelig, eller helt innafor? Ja, jeg ødelegger kanskje får at selger ikke får maks for boligen, men så er det jo sannheten jeg påpeker. Synspunkter? 

Anonymkode: 9664c...bc8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virkelig dårlig oppførsel. Slemt. 

Anonymkode: adeb1...369

  • Liker 31
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er på jakt etter ny bolig. På fellesvisning kan jeg godt ta opp med megler (helst) mens andre hører det om "feil" jeg finner. Som feks om jeg ser stokkmaur, noe er skjevt dårlig plassering av varmepumpe, bobler i maling utvendig, vond lukt, osv. Dette er bevisst fra min side, for kanskje det kan påvirke de andre til å ikke by på boligen. Er dette forkastelig, eller helt innafor? Ja, jeg ødelegger kanskje får at selger ikke får maks for boligen, men så er det jo sannheten jeg påpeker. Synspunkter? 

Anonymkode: 9664c...bc8

Det er smålig. 

Anonymkode: 27bdb...d13

  • Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er på jakt etter ny bolig. På fellesvisning kan jeg godt ta opp med megler (helst) mens andre hører det om "feil" jeg finner. Som feks om jeg ser stokkmaur, noe er skjevt dårlig plassering av varmepumpe, bobler i maling utvendig, vond lukt, osv. Dette er bevisst fra min side, for kanskje det kan påvirke de andre til å ikke by på boligen. Er dette forkastelig, eller helt innafor? Ja, jeg ødelegger kanskje får at selger ikke får maks for boligen, men så er det jo sannheten jeg påpeker. Synspunkter? 

Anonymkode: 9664c...bc8

Helt innafor. 
Dersom eier og megler har satt prisen med forbehold at kjøper er en inkompetent idiot (altså ikke oppdager eller gjør seg bry for å oppdage feilene) så får det stå for deres regning. 

Den normalt oppegående kjøper uten kompetanse på å oppdage feil og mangler får selvsagt boligen gjennomgått v en med slik kompetanse. Dersom hen ikke tar seg det bryet får det stå for deres regning.

At du utnytter andres inkompetanse og/eller underslag av opplysninger til egen fordel? Tommel opp. Samfunnet ville vært et mye bedre sted om vi alle utnyttet idioti hver gang vi støtte på den.

For du påvirker jo ikke den normalt oppegående kjøper, ts. Du påvirker kun segmentet som er inkompetent.

Anonymkode: fe848...82d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helt innafor. 
Dersom eier og megler har satt prisen med forbehold at kjøper er en inkompetent idiot (altså ikke oppdager eller gjør seg bry for å oppdage feilene) så får det stå for deres regning. 

Den normalt oppegående kjøper uten kompetanse på å oppdage feil og mangler får selvsagt boligen gjennomgått v en med slik kompetanse. Dersom hen ikke tar seg det bryet får det stå for deres regning.

At du utnytter andres inkompetanse og/eller underslag av opplysninger til egen fordel? Tommel opp. Samfunnet ville vært et mye bedre sted om vi alle utnyttet idioti hver gang vi støtte på den.

For du påvirker jo ikke den normalt oppegående kjøper, ts. Du påvirker kun segmentet som er inkompetent.

Anonymkode: fe848...82d

Vil tippe av de som ikke gjennomskuer slik, sliter med å få på sko uten borrelås og er langt ifra på boligmarkedet. 

Jeg ville ansett ts som mindre begavet, men vi tenker vel ulikt da...

  • Liker 21
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er på jakt etter ny bolig. På fellesvisning kan jeg godt ta opp med megler (helst) mens andre hører det om "feil" jeg finner. Som feks om jeg ser stokkmaur, noe er skjevt dårlig plassering av varmepumpe, bobler i maling utvendig, vond lukt, osv. Dette er bevisst fra min side, for kanskje det kan påvirke de andre til å ikke by på boligen. Er dette forkastelig, eller helt innafor? Ja, jeg ødelegger kanskje får at selger ikke får maks for boligen, men så er det jo sannheten jeg påpeker. Synspunkter? 

Anonymkode: 9664c...bc8

De fleste som hører på konkluderer fort med at du er litt rar. Det kan og hå motsatt vei for deg, når du snakker ned så gir du like fort et inntrykk av at fu hor hva som helst.

Anonymkode: 84dcd...812

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomskubar oppførsel. Jeg hadde tvert om blitt mer interessert i boligen fordi noen andre gjorde er poeng av at de ikke var interessert. Evt hadde jeg blitt Mer interessert fordi jeg hadde tenkt at ingen andre er det, og dermed kan jeg starte budrunden lavt.

Anonymkode: 60b76...98b

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du vet så mye om hvordan boligsalg i dag fungerer. Vi solgte nylig bolig til langt over taks, der hadde vi ikke bare opplyst om skjeggkre men satt feller synlig på visning.

Alle feil og mangler var beskrevet og ting var tatt høyde for på alle tenkelige vis akkurat slik det skal være etter regelverket.

Så om noen gikk rundt på visning og påpekte slikt ville de fleste bare se på deg som mindre oppegående. 

Anonymkode: 1752b...490

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært på en del visninger og det er alltid minst en slik «smarting» der🙄 Det er bare flaut å høre på, så spar deg for dette tullet. Stort sett så er det litt «enkle» folk som holder på sånn, men de tror at de er såååå smarte🙈 

Anonymkode: 0d4da...715

  • Liker 22
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var en av grunnene vi har til å ha visning, det å kunne spørre megler om feil og mangler en ser. Når skal en ellers spørre om slikt? Kreve privat visning senere? Sende mail og håpe at en husker alt en så der og da?  At andre hører det er jo ikke til å unngå. Det ville ha vært annerledes hvis en snakker overdrevent høyt med de en går sammen med, og rakker ned på boligen, men TS spør jo megler. 

Anonymkode: 1fdc6...ad6

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sikkert en sånn som åpner ballet med å legge inn et skikkelig skambud.

Anonymkode: 7a7f0...238

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tja. Jeg har en bror som jobber som takstmann, og jeg hadde ham (selvsagt) med på visninger da jeg skulle kjøpe min første leilighet i Oslo. Han sjekket grundig gjennom alt, og fant en del feil som ikke var opplyst om (dette var lenge før de nye endringene i avhendingsloven). Så ja, han frarådet meg å by på flere av leilighetene vi så på. Jeg merket jo at de andre på fellesvisningene kikket på oss (forklarte for megler at jeg har med en kyndig person), og jeg var faktisk eneste budgiver på leiligheten jeg endte med å kjøpe. Om det var fordi de andre potensielle kjøperne ble "skremt" eller ei, det vet jeg jo ikke, da ;) 

Anonymkode: 41a38...38f

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Er på jakt etter ny bolig. På fellesvisning kan jeg godt ta opp med megler (helst) mens andre hører det om "feil" jeg finner. Som feks om jeg ser stokkmaur, noe er skjevt dårlig plassering av varmepumpe, bobler i maling utvendig, vond lukt, osv. Dette er bevisst fra min side, for kanskje det kan påvirke de andre til å ikke by på boligen. Er dette forkastelig, eller helt innafor? Ja, jeg ødelegger kanskje får at selger ikke får maks for boligen, men så er det jo sannheten jeg påpeker. Synspunkter? 

Anonymkode: 9664c...bc8

Det er idiotisk og lett å gjennomskue,

Anonymkode: 6f91c...74e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du en slik som har glede av å spolere for andre generelt?

Hva vet du egentlig om de som selger? Kanskje de står i en fryktelig vanskelig situasjon, en livskrise, og så slår du deg på brystet av å ødelegge for dem økonomisk. Smålighet, misunnelse og å være slem er å ha slike ting i seg, og jeg ser ikke noe gevinst i å være en slik person. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...