Kranken Skrevet 4. september 2024 #21 Del Skrevet 4. september 2024 (endret) Jeg har ikke bodd på Romsås, men jeg har jobbet der, og jeg var i den forbindelse ute ved Romsås senter og i omkringliggende områder kl. 23, og det var en del ubehagelige hendelser det året jeg jobbet der, mer enn andre steder, vil jeg tro. Endret 4. september 2024 av Kranken 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #22 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (På 3.9.2024 den 16.27): Har aldri bodd på Romsås, så jeg kan ikke uttale meg. Fordelen med Romsås er at det ligger landlig til med nærhet til marka og fantastiske turmuligheter. I tillegg er det veldig rimelig å bo der. Men det er jo gjerne en grunn til at det er rimelig. Det er ikke vanskelig å selge bolig på Romsås, jeg ser de går fort. Men det er vesentlig lavere verdiøkning der enn i andre bydeler. For meg er t-banestasjonen alene grunn nok til å ikke flytte dit, jeg ville følt meg sårbar av å stå i grotta der alene på kveldstid. Nå er det helt sikkert mange som trives på Romsås og er uenig i det jeg skriver. Dere må nesten finne ut selv, bruk magefølelsen. Jeg personlig ville heller flyttet lenger ned i dalen, f.eks Kalbakken. Eller heller valgt Haugerud, Oppsal, og heller bodd litt mindre. Beliggenheten er ekstremt viktig, størrelse på førstegangsbolig, ikke så viktig. Anonymkode: bd2c7...238 Dette er jo en av Oslos kuleste t-banestasjoner! Anonymkode: f112f...f6b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kranken Skrevet 4. september 2024 #23 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er jo en av Oslos kuleste t-banestasjoner! Anonymkode: f112f...f6b Snakker ikke om tbanestasjonen, den er sikkert kul, jeg snakker om gjenger med mannfolk som oppførte seg truende da jeg skulle hjem fra jobb kl. 23 og bare gikk helt vanlig blant blokkene der. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #24 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Dette er jo en av Oslos kuleste t-banestasjoner! Anonymkode: f112f...f6b Du skjønner ikke poenget. Anonymkode: bd2c7...238 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #25 Del Skrevet 4. september 2024 52 minutter siden, Kranken said: Jeg har ikke bodd på Romsås, men jeg har jobbet der, og jeg var i den forbindelse ute ved Romsås senter og i omkringliggende områder kl. 23, og det var en del ubehagelige hendelser det året jeg jobbet der, mer enn andre steder, vil jeg tro. Oi, huff da, hva skjedde? Anonymkode: 561dd...7ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #26 Del Skrevet 4. september 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Antar TS allerede har månedskort siden de allerede bor i Oslo, så de kaster nok ikke bort en t-bane billett. For meg som har bodd i Oslo store deler av livet, så føler jeg at jeg kan uttale meg om Romsås selv om jeg ikke har bodd der. Det finnes mellomting mellom Romsås og Holmenkollen, og man trenger ikke bo "blendavhitt" for å ikke ønske å bo på Romsås. Anonymkode: bd2c7...238 Poenget er vel at mange av de mellomtingene mellom Holmenkollen og Romsås fortsatt er for dyre for folk med alminnelige inntekter. Anonymkode: 561dd...7ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #27 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Poenget er vel at mange av de mellomtingene mellom Holmenkollen og Romsås fortsatt er for dyre for folk med alminnelige inntekter. Anonymkode: 561dd...7ab TS nevner "god størrelse" og "oppusset" som noe som lokker til Romsås. Altså mer for pengene. Det er ikke dermed sagt at de ikke har råd til en 2 roms med ok standard på f.eks Kalbakken eller Haugerud, som er langt bedre områder, men fortsatt rimelig. De må nesten se på budsjettet sitt, og hva de kan få for det. Hadde jeg hatt et budsjett på si 3,7 mill, så hadde jeg heller kjøpt en 2 roms på Tveita enn 4 roms på Romsås. Anonymkode: bd2c7...238 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #28 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her inne er det mye rart basert på fordommer og et noe ufortjent dårlig rykte. Anbefaler TS å ta seg en tur for å se med egne øyne, istedet for å legge så mye i det som sies her inne. Du kan bli positivt overrasket, sier magefølelsen at det er feil har du bare kastet bort en t-bane billett. Det gjelder jo alle steder man vurderer å bo, og mange av stedene som blir lagt fram som "bedre" er det nok også delte meninger om. Endel nevnte steder blir jo ansett som større problemområder enn Romsås internt i Oslo. Men det er klart,ønsker man seg et "side-om-side liv" med blendahvitt nabolag, og fokus på den perfekte fasaden er nok ikke Romsås, eller mange andre steder i Groruddalen / Lørenskog stedet. Ønsker man seg et enkelt liv for 2 voksne mennesker og legger til side evt fordommer vil nok Romsås funke minst like bra som mange andre steder i Oslo. Anonymkode: eeb73...e96 Så du mener jeg har fordommer? Jeg har bodd på Romsås i 16 år ca. Sikkert mer. Hva slags fordommer? Jeg forteller sannheten om hvordan det er å bo der . Ikke mer, ikke mindre. Det er veldig mange utlendinger som bor på Romsås. Det er også veldig mange utlendinger som ikke klarer oppføre seg ordentlig . Dette er ikke fordommer, dette er fakta. Anonymkode: 615a7...22b 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #29 Del Skrevet 4. september 2024 Har dere råd til noe på Oppsal/Bøler/Manglerud/Østensjø istedenfor? Også nært marka, men ville valgt det tusen ganger framfor Romsås. Jeg er etnisk norsk uten barn da jeg bodde der, og ville vekk.... Anonymkode: 90fe8...16e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kranken Skrevet 4. september 2024 #30 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Oi, huff da, hva skjedde? Anonymkode: 561dd...7ab Ikke noe voldsomme greier, men enkeltmenn og grupper av menn som oppførte seg ubehagelig og ropte ting etter meg da jeg gikk forbi sent på kvelden fra jobb. Ikke et spesielt problem for Romsås sikkert, det kan vel skje over alt, men det skjedde forholdsvis hyppig på Romsås for 7-8 år siden da jeg jobbet til sent på kveld flere dager i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttebass Skrevet 4. september 2024 #31 Del Skrevet 4. september 2024 On 9/3/2024 at 10:37 AM, AnonymBruker said: Jeg og mannen vurderer førstegangskjøp av en leilighet i borettslag på Romsås - god størrelse og relativt nyoppusset og veldig innenfor vårt budsjett. Mannen er oppvokst i et område i nærheten og har bare gode erfaringer med det Anonymkode: 2c438...d75 Jeg bodde på Romsås de seks første årene da jeg flyttet til Oslo. Det er riktignok en god stund siden, nesten 20 år siden jeg flytter derfra. Romsås har bestandig hatt dårlig rykte, men selv opplevde jeg aldri noe negativt der. Stille og rolig til alle døgnets tider. Rolige naboer, lite lyd fra festing e.l., aldri utrygg selv sent på kveld på vei hjem. Synes egentlig at andre gjorde det til et større problem enn jeg selv syntes det var. Hadde ikke barn, så aner ikke noe om skolemiljøet. Det største minuset var at man må ta heis ned til T-banen. På den tiden fungerte heisen ofte ikke, og nedgangen som er det eneste alternativet ligger så langt unna at man da mister T-bane-avgangen. Det har forhåpentligvis blitt bedre med tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #32 Del Skrevet 4. september 2024 2 hours ago, Kranken said: Ikke noe voldsomme greier, men enkeltmenn og grupper av menn som oppførte seg ubehagelig og ropte ting etter meg da jeg gikk forbi sent på kvelden fra jobb. Ikke et spesielt problem for Romsås sikkert, det kan vel skje over alt, men det skjedde forholdsvis hyppig på Romsås for 7-8 år siden da jeg jobbet til sent på kveld flere dager i uka. Skjønner at det var veldig ekkelt:/ Anonymkode: 561dd...7ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #33 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (På 3.9.2024 den 16.27): Jeg personlig ville heller flyttet lenger ned i dalen, f.eks Kalbakken. Eller heller valgt Haugerud, Oppsal, og heller bodd litt mindre. Beliggenheten er ekstremt viktig, størrelse på førstegangsbolig, ikke så viktig. Anonymkode: bd2c7...238 Ja! Har en venninne som bor på Kalbakken og hun trives veldig godt der. Har besøkt henne der og det er et koselig område! Anonymkode: c7941...3ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #34 Del Skrevet 10. september 2024 Har dere kommet på bedre tanker og revurderer Romsås, TS? Anonymkode: bd2c7...238 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #35 Del Skrevet 11. september 2024 "Ingen barn" er cluet her. Da slipper du å ta stilling til kvaliteten på skole osv. Romsås er supert hvis man trenger et relativt billig sted i Oslo, med nærhet til marka. Har tittet litt selv på de hjørneleilighetene i 1. etasje oppe på Romsås. Der har man stor plen som bare fortsetter rett inn i marka. Drømmen for mange! Anonymkode: 5014b...062 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #36 Del Skrevet 12. september 2024 Romsås er blodharry og ghetto. Aldri om jeg ville bodd der. Men de har byens stiligste t-banestasjon, det skal de ha. Anonymkode: ce7c6...911 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #37 Del Skrevet 13. september 2024 Bodd her i 5år nå, kjøpe pga pris og nært marka. Trives kjempegodt Aldri opplevd noe skummelt, jeg er voksen uten barn. Anonymkode: 12c41...011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå