Gå til innhold

Er det farlig med ofte diaré?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har begynt å ta magnesium- tilskudd. De funker bra både mtp energi og søvn, OG de gjør slik at jeg endelig ikke lenger er plaget med forstoppelse! 
Kan ærlig si at endelig fungerer både mage og søvn igjen, og jeg er ikke lenger stresset for om jeg klarer gå på do, oppblåsthet, o.l. 
Men! Avføringen er ganske så bløt (beklager detaljer).. Den kommer kun en gang om dagen da, men er som sagt bløt.

Så da lurer jeg på om dette er skadelig? Er det slik at kroppen ikke får tatt opp alt av vitaminer og mineraler? 
Jeg føler meg som sagt i mye bedre form, og har også klart å gå ned 2-3 kg på ca 1 mnd tid. Jeg regner med dette er både pga mer fokus på hva jeg putter i munnen, men også for at dritten rett og slett ikke hoper seg opp i tarmen.. 

Noen tanker? 
(Igjen beklager ekle detaljer!)

Anonymkode: 7fa6f...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bløt avføring en gang om dagen er ikke diaré. Diaré er tre eller flere daglige tømminger med løs avføring. 

Det er ikke skadelig nei. Jeg har hatt kronisk diaré i veldig mange år (IBS-D), og lever da fortsatt i beste velgående. 

Anonymkode: 08e0e...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver er ikke diare. Men hvis du opplever unormal avføring over tid pga magnesium tilskudd, så kan du enten gå ned i dose, bytte type magnesium, eller vurdere å bytte merke. Noen er tilsatt maltoksetrin, som man kan reagere på. 

Anonymkode: 9e880...6a1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...