AnonymBruker Skrevet 3. september #1 Del Skrevet 3. september Hei! Min tenåringsdatter opplever at hun blir satt ut rykter om rundt i byen til jenter på samme alderen.. det handler om at hun ikke ønsket å kutte ut ei veninne for ei annen veninne( hun vil være venn med begge) de to andre jentene har hatt en stor og stygg konflikt i et års tid..foreldrene til hun ene jenta kjenner jeg ikke, men foreldrene til hun som er slem med dattera mi oppfører seg like barnslig. min datter er konfliktsky, og har aldri vært involvert i noe drama.. og synes det er utrolig ubehagelig å bli dratt inn i noe som ikke har med henne å gjøre. den ene veninna( hun som setter ut falske rykter) tåler altså ikke at dattera mi vil være venn med begge, mens den andre veninna synes det er helt ok at hun er venn med begge så lenge de 3 ikke er sammen samtidig.. Hvordan får jeg stoppet dette når hun jenta er utagerende ungdom og foreldrene opptrer som forsvarsadvokat? dattera mi har som sagt ikke gjort noe annet enn å ikke ville ta parti med noen.. Anonymkode: 3e23c...966 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september #2 Del Skrevet 3. september Dere burde flytte. Noen er ustoppelige. Dere må flytte så langt at din datter kan gå på vidergående utennå møte jenter fra nå. Fordi. Mobbere er ustoppelige Datteren din må få mulighet til å bygge nytt nettverk før hun blir starter vdg og bliirruss og skal ut å drikke MED VENNER ikke en psyko-jente som ikke lar hun være i fred. Anonymkode: 37c79...7ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september #3 Del Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere burde flytte. Noen er ustoppelige. Dere må flytte så langt at din datter kan gå på vidergående utennå møte jenter fra nå. Fordi. Mobbere er ustoppelige Datteren din må få mulighet til å bygge nytt nettverk før hun blir starter vdg og bliirruss og skal ut å drikke MED VENNER ikke en psyko-jente som ikke lar hun være i fred. Anonymkode: 37c79...7ad Å flytte er nok ikke aktuelt slik det er nå.. Anonymkode: 3e23c...966 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september #4 Del Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å flytte er nok ikke aktuelt slik det er nå.. Anonymkode: 3e23c...966 Da sier jeg bare lykke til. Dette blir tøft for datteren din i mange år. Anonymkode: 37c79...7ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september #5 Del Skrevet 3. september Jeg ville ha invitert alle sammen hjem, og fått alle kort på bordet. Så ville jeg, om jeg oppfattet det som at det ikke var vilje til endring, ha sagt at jeg vurderte å ta opp ryktespredningen med politiet. Dette er siste utvei, hvis samtalen ikke fører frem med dem. De fleste vil nok tenke seg om både en og to ganger før de fortsetter, for plutselig blir det alvor, og både dem og foreldrene kalles inn til samtaler. Det kan blant annet kalles inn til Konfliktrådet i alvorlige tilfeller. Anonymkode: ce585...fc3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 3. september #6 Del Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg ville ha invitert alle sammen hjem, og fått alle kort på bordet. Så ville jeg, om jeg oppfattet det som at det ikke var vilje til endring, ha sagt at jeg vurderte å ta opp ryktespredningen med politiet. Dette er siste utvei, hvis samtalen ikke fører frem med dem. De fleste vil nok tenke seg om både en og to ganger før de fortsetter, for plutselig blir det alvor, og både dem og foreldrene kalles inn til samtaler. Det kan blant annet kalles inn til Konfliktrådet i alvorlige tilfeller. Anonymkode: ce585...fc3 Ja, man må nok frem med storslegga. Samtidig må foreldrene lete etter bedre miljøer for henne. Kanskje en idrett eller aktivitet hvor hun kan knytte nye relasjoner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september #7 Del Skrevet 3. september Min erfaring er at det bare må «dø» ut av seg selv. Når foreldrene ikke får Ann å prate med, så er det ikke noe å gjøre. Heldigvis så går det over etterkvart. Anonymkode: d995d...491 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september #8 Del Skrevet 3. september Rykter kan man ikke stoppe for de sprer seg som korona. AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Dere burde flytte. Noen er ustoppelige. Dere må flytte så langt at din datter kan gå på vidergående utennå møte jenter fra nå. Fordi. Mobbere er ustoppelige Datteren din må få mulighet til å bygge nytt nettverk før hun blir starter vdg og bliirruss og skal ut å drikke MED VENNER ikke en psyko-jente som ikke lar hun være i fred. Anonymkode: 37c79...7ad Og nei, man kan ikke flytte, hva om dette skjer på neste sted, skal ts flytte Norge på langs? Du lærer barnet ditt å håndtere ubehaget og så gjør du det du kan innenfor rimelighetens grenser for å hjelpe henne. Du har allerede funnet ut at foreldrene hennes er udugelige og ikke hjelpsomme i denne situasjonen, da må du finne på noe annet. Rykter kan alle lage og spre, trenger ikke å være et snev av sannhet i de en gang. Anonymkode: 5c0da...c0e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september #9 Del Skrevet 3. september takinova skrev (5 minutter siden): Ja, man må nok frem med storslegga. Samtidig må foreldrene lete etter bedre miljøer for henne. Kanskje en idrett eller aktivitet hvor hun kan knytte nye relasjoner. Hun er med på to idretter( hvor denne jenta også er med) Anonymkode: 3e23c...966 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 3. september #10 Del Skrevet 3. september 4 minutter siden, AnonymBruker said: Heldigvis så går det over etterkvart. Anonymkode: d995d...491 Det har du ikke noe grunnlag for å si. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september #11 Del Skrevet 3. september Mener folk seriøst at TS bør flytte eller kontakte politiet? Det er trist at det har blitt rykter og drama i venninneflokken, men ærlig talt. Rykter får man dessverre ikke alltid gjort noe med. Skjønner ikke helt selv hvorfor dattera vil være venninne med jenta som tydeligvis setter ut disse ryktene. Anonymkode: 5cbdb...878 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september #12 Del Skrevet 3. september Ja hvorfor har jeg ikke lov å mene at flytting er best? Noen tenåringsjenter er jo reine psykopater n år De setter igang. Det blir verre når foreldrene blander seg. Men hvis dere heller er for langpining av ts sin datter kjør på. Anonymkode: 37c79...7ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september #13 Del Skrevet 3. september Rykter er som en bølge ; du greier ikke stoppe de med hendene men den dør ut etterhvert. Man må leve med hevet hode i visshet om hva som er sant. Og fortelle folk ; " du, det ryktet som går om meg er ikke sant altså" med et smil. Og så går det over. Om en stund finner de andre å lage rykter om. Anonymkode: 43423...780 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september #14 Del Skrevet 3. september Jenteverden er tøff. Den blir heller ikke lettere som voksen. Datteren din må øve seg på å stå opp for seg selv. Denne venninnen som sprer rykter om din datter, er ingen venninne. Ekte venninner gjør ikke det. Sett henne på plass, eller kutt henne ut. Livet er for kort til å bruke tid på folk som er empatiløse rasshøl. Anonymkode: 8a01b...346 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå