Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #21 Skrevet 27. februar 2006 Denne historien stammer fra da min sønn var ca 4 år gammel. Som "krupp-unge" måtte vi av og til på legebesøk for å få efedrin, og da sjekket legen alltid hals og ører samtidig. Det var under et av disse legebesøkene at legen oppdaget en begynnende ørebetennelse, og ba oss om "å ha is i magen" et par dager for å se om betennelsen utviklet seg videre. Da vi kom hjem gikk lillemann rett i fryseren. Da jeg spurte hva han lette etter, svarte han som sant var at han lette etter is. "Nei, det har vi ikke, og du skal ikke ha is nå, når du er så slimete i brystet" Med tårer i øynene og gråten i halsen svarte da lillegutt: "ja men mamma, legen SA jo at jeg måtte ha is i magen....." Gjett hvem som kjørte opp til butikken for å få tak i saftis
Ann Mari Skrevet 27. februar 2006 #22 Skrevet 27. februar 2006 Min arving sitter altså i rullestol, han har hjemmehjelp hver kveld. En dag forteller han meg at han ikke kan blir brannmann når han blir stor, og det er fordi hjemmehjelpen er så treg, at dersom et hus brant ville det ha brent helt ned før de fikk rota ham opp i stolen og ut i bilen Visste ikke helt om jeg skulle le eller gråte jeg.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #23 Skrevet 27. februar 2006 En annen replikk han kom med for kort tid siden var som følger: "Mamma!!! Jeg dradde meg i tissen! Den ble ikke ødelagt." ← Det minnner om om den gangen dattera hadde oppdaget "rumpehullet". Hun spurte hva det hullet var til, noe jeg forklarte. Når det spør så må de jo få svar, ikke sant? Etter badet var det på tide å si natta til bsteforeldrene. Strålende fornøyd erklærte hun da til besteforeldrene: "jeg har et hull i rompa, men det gjør ingen ting.."
Lemming Skrevet 28. februar 2006 #24 Skrevet 28. februar 2006 (endret) Da jeg var liten, ca 2 år, var jeg litt forskjølet og puskete. Søstra mi skulle sitte barnevakt for meg i noen timer. Dette var på sommeren, så det hendte at det kom fluer inn i huset og samlet seg i vinduene. Som sagt var jeg litt puskete og i dårlig form, og søstra mi tok meg til vinduet og blåste på fluene som krabba oppover ruta. Hvorpå fluene gikk berserk, "buzzet" som bare det, og jeg holdt på å le meg ihjel. Lenge sto jeg å blåste på fluene og syntes det var kjempegøy. Da mamma å pappa kom hjem skulle vi vise dem hva jeg hadde lært. Jeg blåste på flua, den gikk berserk, og jeg snur meg til mamma og sier: "Fy faen fua!!" Der og da holdt de på å le seg ihjel, men det var en søster som fikk en alvorsprat senere. Det viste seg imidlertidig at det var broren min på 13-14 som hadde øvet inn banneordene med meg Endret 28. februar 2006 av lemming
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #25 Skrevet 28. februar 2006 Til en barnebursdag ble jeg bedt om å lage kake til fireåringen og jeg laget en sjokoladekake med nonstop og morsomme dyr. Jenta så litt forbauset ut og jeg var redd for at den ikke falt i smak. Etter en stund kom hun bort til meg og spurte: Hvorfor er det nonstop på kaka? Jeg svarte: Jeg trodde du likte nonstop. Ansiktet hennes ble et stort smil: Jeg elsker nonstop! Et halvt år senere har hun fremdeles ikke glemt den kaka. Hun var på besøk i går og da spurte hun om å få se bilder av fødselsdagen sin. Mannen min fant ikke bildene med en gang, og da la hun forklarende til: Da jeg fikk nonstop-kake!
Phantasy Skrevet 1. mars 2006 #26 Skrevet 1. mars 2006 Jeg har en nevø på 5 år som sier ganske så mye rart. Noen av tingene er ikke fullt så morsomme når man er helt våkne, men når en litt sliten og trøtt tante sitter i stolen og slapper av og nevøen kommer bort og sier: - Tante, kan griser fise? - Det kan de nok ja - Åå, da blir det ett rim da. - Et rim, har du lært hva det er i Bhg idag? - jaaa, og imorra så skal jeg si GriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiseeeeFiiiiiis i barnehagen!! Hvorpå han hoppa rundt på gulvet og sa "griiiisefiiiis" en god stund. Jeg var som sagt sliten og trøtt, og holdt på å le meg skakk ihjel. Og hvis man nevner det ordet for ham idag (dette skjedde for ca 2 år siden), så går han helt bananas og sier det gjerne hele tiden. En annen morsom liten hendelse var når hans mor hva i dusjen, og han og jeg stod å pussa tenner. Da var han rundt 3 år da også. Og en mor i barnehagen som var gravid, hadde fortalt at når damer hadde en kul på magen, så var de gravide og snart skulle få en liten baby. Nevøen min står litt små nysgjerrig å ser på moren sin i dusjen mens jeg pusser hans tenner, og plutselig utbryter han: - Mamma, er det to babyer der? og peker opp på hennes bryster. De er utrolig herlige disse små altså =) Gleder meg til jeg skal ut i lære til høsten, som barne- og ungdsomsarbeider =)
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #27 Skrevet 1. mars 2006 Min arving sitter altså i rullestol, han har hjemmehjelp hver kveld. En dag forteller han meg at han ikke kan blir brannmann når han blir stor, og det er fordi hjemmehjelpen er så treg, at dersom et hus brant ville det ha brent helt ned før de fikk rota ham opp i stolen og ut i bilen Visste ikke helt om jeg skulle le eller gråte jeg. ← Denne synes jeg var utrolig fin. Han ser faktisk ikke begrensninger hos seg selv, men hos den trege hjemmehjelpen. Måtte han fortsette å se seg selv i et sånt lys resten av livet. Å, nå ble jeg glad.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå