Gå til innhold

2 eller 3 barn? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med erfaring, hva tenker dere? Har to barn, men vi ønsker en til. Er det veldig mye mer slitsomt med det tredje barnet? 

Anonymkode: c4ab9...8eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå for 3 barn! Intenst, men så gøy! :)  Jeg vil virkelig anbefale det. 

Anonymkode: 4ae5c...595

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Gå for 3 barn! Intenst, men så gøy! :)  Jeg vil virkelig anbefale det. 

Anonymkode: 4ae5c...595

Åå, takk for svar! Så gøy at du synes det! ❤️ Jeg får ofte bare høre at det er slitsomt og ikke verdt det. 

Skrevet

Jeg har 3, helt ærlig var det ikke stor forskjell på 2 og 3. Måtte bare ha større bil og flere soverom. 

Anonymkode: 80b19...ba2

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg synes det er ganske mye mer slitsomt med tre enn to barn. Det er jo et menneske til som skal ha omsorg, kos og bli sett (i tillegg til det praktiske som klesvask, ha oversikt over ting og beskjeder i f.eks. barnehagen m.m.), men absolutt verdt. Med tre barn er man alltid for få voksne, og jeg føler det kun er tid til jobb og Familien AS. Ikke alenetid. Slitsomt, men jeg elsker den nydelige, lille flokken min. ❤️ Angrer ikke et sekund ❤️

Anonymkode: a3476...06a

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Har tre og fornøyd med det. Men vil nok si at det holder med to. Tre barn er dyrt og man er alltid en voksen for lite.

Anonymkode: 68f5f...582

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes ikke det er mer slitsomt. Men det er ekstremt mye dyrere. Større bil, masse feriealternativer som ikke passer (alt basert på fire) og masse annet. Og så er det veldig fint å ha besteforeldre eller andre hjelpere. To voksne kan umulig være tre steder samtidig, og det skjer ganske ofte. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

2, uten tvil. Mye mer stress med 3 stk, alt blir dyrere, trangere og det er alltid en voksen for lite liksom. Verre å få barnepass til 3 stk. Er glad i alle mine barn, men 2 hadde vært mye bedre enn 3….

Anonymkode: 7a2ad...802

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Tre eller flere er jo det beste for samfunnet generelt, gir befolkningsvekst.

Anonymkode: 24d1a...b7a

• Liker 4
Skrevet

Synes ikke det var så stor forskjell på jobb osv mellom to og tre, så helt klart tre! Gleden oppveier all ekstrajobb! 

Anonymkode: dcc54...ce4

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere med erfaring, hva tenker dere? Har to barn, men vi ønsker en til. Er det veldig mye mer slitsomt med det tredje barnet? 

Kommer an på hva forholdet deres tåler

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Vi har 4 😃

går fint. Når man får 4. er de to eldste ofte såpass store at de er litt selvgående. Mine to eldste er 11 og 13 så det går jo lekende lett. 
men ja. Man angrer ofte ikke på barnet man fikk men barnet man ikke fikk. 

kjør på! Slitsomt er det uansett til de blir større. Koselig å ha stor familie ❤️

Anonymkode: d75d5...248

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Enig med den over. Jeg har fire, men tre er fint det også. Kjør på!!!

Anonymkode: a9076...488

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Hadde to, gikk for nr 3. Gikk fra orden og ro,

til totalt kaos noen år. Fikk verdens enkleste gutt, de tar bare mye tid med en til. Større bil måtte

vi også ha.. Nå er han blitt 9 år og alt er under kontroll igjen..men de var noen år det ble veldig hektisk..

Anonymkode: 69314...e88

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg skulle bare ha 2, endte opp med 5 og er veldig glad for det

Anonymkode: 429db...346

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvis du er rik, ressursfull og frisk 3, hvis ikke 2.

Anonymkode: 26c5d...415

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Overgangen var klart størst fra 0 til 1. Tre barn er helt perfekt. De får alle plass i en helt vanlig bil, ferie er aldri et problem (vi drar aldri på pakkereiser og slikt uansett så antallet barn betyr ingenting) og det har vel ennå ikke skjedd på de snart 16 årene vi har vært foreldre at vi har trengt å være tre steder samtidig. Ikke har vi besteforeldre eller annen naturlig barnevakt i nærheten heller. Tre barn er selvfølgelig dyrere enn to, men dere kjenner jo økonomien deres best og vet hvor romslig den er (og så er det greit å ta med i beregningen at barn blir bare dyrere og dyrere jo eldre de blir, bleier og barnehage er ingenting mot tenåringer). Til gjengjeld er det helt fantastisk med tre barn. ❤️ Så hvis dere har lyst på og tid og ressurser til et barn til så go for it. :) 

• Liker 2
Skrevet

Vi var lenge i tenkeboksen, for vi så alle fordelene ved å la det bli med to barn.

Likevel fikk vi først én til, og så enda en. Så det ble fire her. Selvsagt tar det mer av både energi og penger, men jeg tror jeg ville angret hvis vi ikke hadde fått flere fordi det føltes enklere og tryggere med to. Det hadde alltid vært noe(n) som manglet. Noen intense år var helt klart verdt det for vår del. Nå er de to eldste unge voksne, og de to yngste 12 og 13, og livet er topp!

Anonymkode: 36781...59c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...