AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #21 Del Skrevet 3. september 2024 Det ville vært helt uaktuelt for meg å være sammen med en som ikke likte dyr, selv om jeg ikke har dyr akkurat nå. Med tanke på overnatting, så kan vel han komme til deg? Og så får du ta med hunden den gangen det blir aktuelt å dra til ham. Jeg ville ha stusset om han ba meg be andre om å passe hunden, at den ikke fikk bli med til ham. Anonymkode: abf2b...5c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #22 Del Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er jo helt greit da du ikke ville vært enpotensiell date for hi eller andre med hund. Jeg har hund, og skulle jeg datet så måtte vedkommende akseptert både barnet mitt og hunden. Barnet er hos den andre forelderen annenhver helg så da hadde jeg hatt mulighet til å treffe en ny mann. Men hunden er med meg hele tiden så den blir med på en eventuell overnatting og hvis det ikke går så hadde jeg avsluttet datingen. Anonymkode: 5e943...7d3 Helt greit for meg også. Jeg har kjæreste uten hund. Katt vil jeg derimot gjerne ha. Anonymkode: 1a386...ca9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #23 Del Skrevet 3. september 2024 15 hours ago, AnonymBruker said: Jeg og hunden var en pakke-deal. Om han ikke var keen på hunden på besøk, så var han ikke keen nok på oss. Da hadde vi ikke lik holdning til dyr, og ikke lik forståelse for ansvaret ved å ha dyr. Anonymkode: 7f540...d4e Man kan fint ha lik holdning til dyr og god forståelse for hvordan det er å ha dyr, uten å ville prioritere hunden foran absolutt alt annet i livet og behandle den som et menneske ! Det går hundre på dusinet av disse single hundedamene som leker familie med hundene sine. Ikke rart de forblir single, æsj. Anonymkode: 2e4cf...7e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #24 Del Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man kan fint ha lik holdning til dyr og god forståelse for hvordan det er å ha dyr, uten å ville prioritere hunden foran absolutt alt annet i livet og behandle den som et menneske ! Det går hundre på dusinet av disse single hundedamene som leker familie med hundene sine. Ikke rart de forblir single, æsj. Anonymkode: 2e4cf...7e8 Hunder krever mye oppfølging, så de må jo. Dyr er en del av familien, hva annet forventer du? Dyr er levende akkurat som oss og skal da ha gode liv de også, de er ikke leker. Anonymkode: abb17...1f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #25 Del Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man kan fint ha lik holdning til dyr og god forståelse for hvordan det er å ha dyr, uten å ville prioritere hunden foran absolutt alt annet i livet og behandle den som et menneske ! Det går hundre på dusinet av disse single hundedamene som leker familie med hundene sine. Ikke rart de forblir single, æsj. Anonymkode: 2e4cf...7e8 Behandler man hunden som ett menneske dersom man sier at den ikke kan være alene over lengre tid eller hvis man tar den med på helgebesøk? En person som mener jeg skal la hunden være alene hjemme når jeg drar på overnatting har IKKE samme holdninger og verdier som meg. En mann som ikke ønsker en hund på besøk, har neppe noe fremtid som kjæreste til en som eier hund, med mindre begge vil være særboere... Jeg prioriterer ikke dyr foran alt annet, men jeg prioriterer virkelig det å ta vare på dyr og ikke etterlate dem hjemme over alt for lang tid... Anonymkode: 7f540...d4e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #26 Del Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (På 2.9.2024 den 19.13): Dere som har hund eller annet kjæledyr og er alene med den/det - hvordan løser dere det når dere dater, og har kommet litt lenger i datingfasen og det feks blir aktuelt med overnatting? Jeg har hatt hund alene i 1,5 år etter at jeg ble singel, og det har ikke vært aktuelt å date før nå. Hunden klarer helt fint å være alene noen timer mens jeg er på date, men ser for meg det kan bli stress og styr om jeg feks møter noen og det blir aktuelt med overnatting etter hvert, eller helgebesøk. Er jo kjedelig å alltid være hos meg, og det er jo ikke alle som er keen på å få med en hund på besøk sånn før man blir litt bedre kjent? Hva er erfaringene til folk? Anonymkode: 0bd6e...423 Altså, hvis jeg ikke kan ta med hunden på besøk så er det uansett ikke en problemstilling for meg, da er han ikke aktuell som partner for meg. Anonymkode: a301b...1fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #27 Del Skrevet 4. september 2024 16 hours ago, AnonymBruker said: Altså, hvis jeg ikke kan ta med hunden på besøk så er det uansett ikke en problemstilling for meg, da er han ikke aktuell som partner for meg. Anonymkode: a301b...1fe Ville du tatt med deg barna dine på besøk på samme måten ? Nei, tenkte meg det. Sprø hundefolk ass. Anonymkode: 2e4cf...7e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 4. september 2024 #28 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (På 3.9.2024 den 11.20): Man kan fint ha lik holdning til dyr og god forståelse for hvordan det er å ha dyr, uten å ville prioritere hunden foran absolutt alt annet i livet og behandle den som et menneske ! Det går hundre på dusinet av disse single hundedamene som leker familie med hundene sine. Ikke rart de forblir single, æsj. Anonymkode: 2e4cf...7e8 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ville du tatt med deg barna dine på besøk på samme måten ? Nei, tenkte meg det. Sprø hundefolk ass. Anonymkode: 2e4cf...7e8 😂 Bare la være å date damer med hund - problem løst! Men du vingler litt da - først beskylder du oss for å behandle hunder som mennesker, og så er det feil at vi behandler hunden på en annen måte enn ville behandlet barn... Bestem deg kanskje? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #29 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ville du tatt med deg barna dine på besøk på samme måten ? Nei, tenkte meg det. Sprø hundefolk ass. Anonymkode: 2e4cf...7e8 Nå er ikke barn og hund helt sammenlignbart? Største grunnen til at man venter med å introdusere barn for den nye daten er jo for å skjerme barnet, ikke daten! Det er ikke potensielt traumatisk for en hund å knytte seg til eierens pulevenn som det er for et barn. Hunder krever også mye mindre oppfølging og oppmerksomhet under et besøk enn et barn, ved mindre det er en uoppdratt og urolig hund eller en valp. Driver jeg å overnatter hos noen er jo tanken at skal skje ihvertfall flere ganger i måneden. Uaktuelt å drive å betale for pass for det. Og først om fremst så er har noen som ikke vil ha hund hjemme hos seg men likevell forventer at jeg kommer på besøk i mange timer/overnatting en innstilling til hund som ikke passer med mine interesser og livsstil. Nå har jeg ikke mindre enn to brukshunder. Hund skal jeg nok ha hele livet. Da passer det veldig dårlig å være sammen med noen som kanskje innerst inne synes hund er mest ubeleilig. Anonymkode: 2ba40...c29 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #30 Del Skrevet 4. september 2024 Jeg har to hunder og opplevde det ikke som et problem, rett og slett fordi jeg nevnte det i typ andre setningen i Tinder-bioen. Traff flere menn som elsket hunder og gjerne ville ha selv, på den måten. Er jo helt uaktuelt for meg å date noen som ikke er gira på hund eller er allergiker. Hadde 100% matchet med flere om jeg ikke nevnte hundene tidlig, men de ville jo ikke vært interessante kjæresteemner. Ingen av kjærestene mine har vært annet enn veldig positive til hund - også i datingprosessen. Mange av datene i starten var ute (typ kveldsdater som iblant endte med hundetur ++/hjem til meg) eller hjemme hos meg. Kan ikke huske at jeg var hjemme hos dem uten at hunden var med, omtrent. Vært null stress. Problemet skjer så fort noen ikke opplyser tidlig om at de har hund eller barn. Anonymkode: a2676...b2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #31 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (På 3.9.2024 den 1.04): Ifølge Norstat har 51% av hundeeiere hunden i senga (står på Instagrammen deres fra hundedagen for en uke siden). Anonymkode: c5b1c...11a Bra! Jeg også har det. Utrolig koselig og beroligende for hele flokken. Og han som i dag er samboeren min, og var litt skeptisk første par ukene, sover nå med hunden i hans armkrok hver natt og sier han ikke får sove når hunden ikke er der, på reiser osv ❤️ Enten er du hundemenneske eller så er du ikke det. La oss oss forstår den kjærligheten få være i fred, så vi kan date hverandre 🙂↕️🤝🏼 Anonymkode: a2676...b2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #32 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Bra! Jeg også har det. Utrolig koselig og beroligende for hele flokken. Og han som i dag er samboeren min, og var litt skeptisk første par ukene, sover nå med hunden i hans armkrok hver natt og sier han ikke får sove når hunden ikke er der, på reiser osv ❤️ Enten er du hundemenneske eller så er du ikke det. La oss oss forstår den kjærligheten få være i fred, så vi kan date hverandre 🙂↕️🤝🏼 Anonymkode: a2676...b2d Ville vært livredd om jeg «måtte» sove sammen med en Grand Danois, irsk ulvehund eller andre firbeinte på samme størrelse. Anonymkode: 1a386...ca9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #33 Del Skrevet 4. september 2024 Ts her Takk for alle svar! Så godt å høre at det ikke har vært eller er stress å date når man har hund. Jeg er selvfølgelig ikke interessert i å date noen som ikke liker hund, samtidig som jeg ikke vil "pushe" hund på noen sånn helt med en gang. Mange liker jo hunder, men hadde kanskje ikke tenkt å få seg hund sånn helt med en gang, er ikke så interessert i å ha hund hjemme hos seg selv osv. Gjør det imidlertid klart på datingapper at hunden og jeg er en pakkedeal, så håper jeg treffer en fyr som syns det er helt topp! 😃 Anonymkode: 0bd6e...423 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #34 Del Skrevet 4. september 2024 Jeg hadde ikke orka å date noen med hund. Altfor mye styr og altfor lite frihet. Skal jeg ha hund igjen, får vi evt skaffe den sammen når vi har blitt et seriøst par, men jeg har ikke lyst til å tilpasse meg noen andres hund. Anonymkode: 4988c...2cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå