Gå til innhold

Jeg hater virkelig å barbere meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke det ersjelden at menn synes hår er helt ok.

Hvordan finne dette ut tidlig?

Tja...

Hvis du har en kjole uten ermer så kanskje det holder å strekke seg etter saltet når du er på første date.

Hvis du har en datingprofil så kan du skrive at du liker menn med kroppshår. Da slipper du i hvert fall å møte en sånn broiler-type eller en "nakenhund".

Større sjans for at en mann som er glatt selv har problemer med hår hos en dame.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Mann her, under armer og beina foretrekker jeg barbert på damer, men rundt fitta og bak foretrekker jeg hår. Jeg har aldri barbert meg rundt penis.

Anonymkode: 8c6ff...e75

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at hun føler seg trygg på seg selv, fin og komfortabel. Tilfredshet med seg selv gjør at hele personen fremstår som mer attraktiv og sexy. Gjør man ting med kroppen som man egentlig ikke liker, så vil det synes og da forsvinner hele effekten av det man har gjort. Sexy-nessen ved å stelle seg på sånn-og-sånn vis blir helt overskygget over at "dette er jo ikke deg. Du er jo ikke komfortabel. Det virker tilgjort". Ukomfortabel, tilgjort (selv om det er gjort med beste mening) virker mot sin hensikt.

Men om punktet over er på plass og jeg får velge fritt, så foretrekker jeg ei glattbarbert fitte. Jeg synes det både ser med sexy ut og kjennes best ut å ta på, slikke, hva-enn.

Hår ellers på kroppen bryr jeg meg egentlig nokså lite om. Hår på armene, beina, hvor enn ... er helt uvesentlig for meg.

 

Mann

Endret av Even Tuell
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann og synes hår og kratt er sexy. jeg har alltid hatt en preferanse for "naturlige" damer. Det er ikke en viktig sak for meg så det har alltid vært sånn at dama klipper og rydder som hun selv føler seg mest komfortabel med. For meg er masse hår "turn on", kanskje aller mest fordi det signaliserer en dame som tør å være seg selv. Og da er det bare å glede seg til resten...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å la det være. Er uansett bedre for underlivet ditt om du lar være. 

Anonymkode: 437ce...380

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Opp til deg selv vel , ikke Norsk jeg så må shave ass , datet mann der likte masse overalt så de finnes å, blev for mye styr at han var så fokusert på hår og jeg skulle inte shave 🙀😹 orka inte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min hadde ikke hatt noen problemer med dette. Enten det er hår på armer, legger eller mus. 

Anonymkode: cf161...ff5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gadd ikke lese alt. Gjør det som er best for deg. Det er personer som liker deg akkurat sånn du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt laser overalt får knapt hår nå. Barberer en sjeldent gang så luksus! 

Anonymkode: 2c551...89b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hår under armene og underliv er så usexy🤢

Anonymkode: 83429...b65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.9.2024 den 17.18):

Altså.. glattbarbering er så 2010.

Menn flest driter en lang marsj i det og mange foretrekker at kvinnen ikke er glattbarbert. Rent hygienisk så lønner det seg ikke å glattbarbere seg. Årsaken til at noen barberer seg er fordi de syntes det er fint og/eller føles godt. 

Du virker å ha et særdeles unødvendig komplisert forhold til dette.

 

Anonymkode: 1ce7e...787

Det blir et komplekst forhold til det hvis man først velger å la være. Dere som shaver bein og armhuler kvitter dere selvfølgelig med dette komplekset. Prøv å gå på stranda med hår under armene og hår på beina, så kommer du til å kjenne på hvor mye fraværet av å fjerne hår blir knyttet til skam. De fleste unge kvinner kommer ikke til å takle det ėn dag en gang. Så kan du prøve en uke.

Anonymkode: 5ca00...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg har vært med virker å bry seg mindre om det enn det jeg gjør selv så har ikke inntrykk av at det er såå krise med litt hår her og der, men samtidig så er det jo på en måte det som har vært standard en stund nå da så det er klart det er ikke alle som sånn helt uten videre er klar for ting som er veldig annerledes. Rett og slett fordi det skiller seg litt ut og man er ikke vant til å se det. 

Men man kan jo snakke om slike ting når man blir kjent da. Til og med før man møtes om man ikke gidder å kaste bort mye tid på å møte folk som ikke er på samme side som man selv er. I "verste" fall kan man jo enkelt og greit nevne sånt i bioen om man driver nettdating og ikke bare random møter eller søke seg mer mot folk som er opptatt av sånne ting, for det finnes jo og. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det blir et komplekst forhold til det hvis man først velger å la være. Dere som shaver bein og armhuler kvitter dere selvfølgelig med dette komplekset. Prøv å gå på stranda med hår under armene og hår på beina, så kommer du til å kjenne på hvor mye fraværet av å fjerne hår blir knyttet til skam. De fleste unge kvinner kommer ikke til å takle det ėn dag en gang. Så kan du prøve en uke.

Anonymkode: 5ca00...7cc

Men dette går jo igjen i så og si alt: å ha kort hodehår som kvinne i Norge i dag: skam, kle seg slik en vil fremfor slik alle andre kler seg (farger, goth mm): skam, velge vekk det å få barn: skam. Få 10 barn: skam. Før eller siden må en velge om en skal gjøre det alle andre gjør på tross av det en selv ønsker eller om en skal gjøre det en selv ønsker på tross av hva alle andre velger å gjøre. Sånn er det med store deler av livet vårt hele livet gjennom. Det å ha kroppshår er ikke i en særstilling her. Hvis de fleste unge kvinner ikke vil takle å ikke barbere seg en dag en gang så vil jeg si de vil slite med mye ved sin egen identitet hele livet sitt. For det vil alltid være noen som mener Kroppshår på kvinner er ekkelt, og det vil alltid være noen som mener det å barbere vekk Kroppshår er harry, tacky osv. En må før eller seinere gjøre det en vil og stå for det uansett.

Kroppshår på kvinner er blitt mer vanlig enn på 90 tallet, nå har Kroppshår trenden økt igjen (dette har gått opp og ned igjennom trender i flere tusen år). Men én kan jo ikke tvinge folk til å like Kroppshår og de som velger å ikke barbere seg har like mye respektløshet i sin omtale av de som velger å fjerne Kroppshår. Så det er ikke slik at kvinner som ikke fjerner Kroppshår er et stakkars offer og blir påført skam av samfunnet ellers, dette går begge veier. En må bare finne det som en føler seg mest vel med og stå inne for det, på stranden, i sexlivet, på kg, og for seg selv.

Endret av skreppamedleppa
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...